Ideale 3D mediaspeler

Started by dexter98, September 12, 2018, 01:14:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dexter98

Ben benieuwd wat voor media speler anderen gebruiken voor hun 3D films?



Zelf maak ik na aankoop meteen backup van al m'n blu-rays naar m'n nas (mkv format).

K heb 2 players met Kodi die allebei 3d (mvc aka framepack aka full res) afspelen maar het werkt net niet:

- Windows 10 (Intel) PC met 3d Kodi, sommige  films draaien top, maar sommige films hebben flinke AV sync issues

- Rpi3 met libreelec (Kodi en 3d out of the box), perfecte AV sync, maar bij pauze of seek blijft het afspelen hangen.


Niet 3d materiaal spelen ze allebei vlekloos af. Buiten deze issues verder geen stutter oid, cpu load is laag dus kan geen gebrek aan processor power zijn.


Meest vreemde is dus dat het per film sterk verschilt. Er zijn zelfs enkele films die vlekkeloos afspelen. Ik heb idee dat er specifiek bij 3d films iets met encoderen / remuxen niet helemaal lekker gaat, k vermoed iets met de timestamps van de streams.


Andere opties die ik veel lees zijn de bekende Kodi boxes (zidoo, himedia, ...) Maar lees wisselende verhalen hierover.

Sent from my moto x4 using Tapatalk


darkrunner

3d speelde ik hier af in win10 met Powerdvd werkte perfect.

dexter98

Quote from: darkrunner on September 18, 2018, 14:36:52
3d speelde ik hier af in win10 met Powerdvd werkte perfect.
Speelde? 3d er helemaal uit gegooid?

Geen sync / judder issues? En wat voor videokaart gebruikte je?

Sent from my moto x4 using Tapatalk


RonG

Ik speel 3D ISO Full BR af met een Dune Solo 4K, inlc Menu behoud.

Waarom maak je er MKV's van? Lees ik nu dat je Full BR's koopt en de MKV's gaat kijken?

darkrunner

#4
Quote from: dexter98 on September 23, 2018, 11:23:18
Speelde? 3d er helemaal uit gegooid?

Geen sync / judder issues? En wat voor videokaart gebruikte je?

Sent from my moto x4 using Tapatalk
ja speelde zegt me niks meer
Van sync/judder enz geen last gehad  speelde wel enkel 1 op 1 iso kopies van blue-rays
Gpu die ik gebruikte waren de gtx 660ti en later een Amd r9 380...


Edit:Totalmedia player was echt de beste 3d windows player  maar zijn helaas gestopt, viel me net binnen Windvd pro is ook een hele goede 3d player.

dexter98

Quote from: RonG on September 23, 2018, 12:13:05
Ik speel 3D ISO Full BR af met een Dune Solo 4K, inlc Menu behoud.

Waarom maak je er MKV's van? Lees ik nu dat je Full BR's koopt en de MKV's gaat kijken?
Ah check. Maar eens ff kijken. Stond (staat?) 1 te koop geloof ik.


Ja ik draai idd vanaf mkv. Is 1:1 backup van de blu-ray, dus geen kwaliteitsverlies (framepacked dus; zijn ook bestanden van 25-50gb). Ik koop blu-rays eigenlijk alleen vanwege de kwaliteit en evt omdat ze niet op Netflix te zien zijn.


Verder is mkv net een wat comfortabeler formaat dan iso. Mkv is 1 grote stream die een player alleen maar op juiste moment naar de audio en video decoder hoeft door te sluizen. Met ISO is daar een stuk meer decodering voor nodig. Dat laatste vindt bv de RPi niet fijn.


Daarnaast draai ik Kodi met eigen playlist generator die er (random) trailers voor gooit. Met name voor 3d wel fijn, want ik merk dat m'n ogen toch altijd ff moeten wennen, dus met wat trailers kun je ff wennen en mis je niet het begin van de film.


Maargoed, misschien idd maar eens ff backup naar ISO proberen, misschien dan geen issues.

Sent from my moto x4 using Tapatalk


RonG

Ik weet het niet zeker maar het kan zijn dat de Dune geen 3D MKV afspelen kan.

Lucky.L

Ik speel zelf al jaren met de Mede8er med600x3d,speelt alles vlekkeloos af behalve 4K.
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

RonG

Quote from: Lucky.L on September 26, 2018, 11:03:45
Ik speel zelf al jaren met de Mede8er med600x3d,speelt alles vlekkeloos af behalve 4K.

Klopt, die had ik voor de de Dune en 3D MKV was hier geen probleem mee. De Dune kon deze weer niet afspelen en moest de MKV's weer omzetten naar ISO cq BR structuur.

Yasin

Ik gebruik zelf altijd Cyberlink Powerdvd, werkt prima. Soms last van audio sync problemen als ik, zonder gebruik te maken van de 'scenes', in 1 keer doorspoel naar bv 30min. Als ik de film dan pauzeer en door laat spelen is het weer goed. Verder nooit problemen.
Stereo/HT combi: Denon AVC-X8500H | Marantz PM-10 | Marantz SA-10 | Focal Diablo Utopia | Focal Electra CC 1008 BE | Focal Electra 1007 BE | Focal Aria SR900 | Focal Electra IC1002 | Antimode Dual Core | 2x Klipsch RS115W | Panasonic TX-65HZ1000E

FireStarter

Ik gebruik de Zidoo Z10 Pro.

Speelt alles af, zeer tevreden mee

dexter98

Thanks voor de tips.

Wat bij mij ondertussen werkt voor mvc is OSMC (kodi) op RPI3. Geen av sync issues.

Daarnaast vero 4k voor atmos & 4k. Totdat eindelijk mvc op de vero officiëel uitkomt.

Sent from my moto x4 using Tapatalk


movie46

 Ga ook eens kijken voor een Mediaspeler.

Tabcam

Heb nooit problemen gehad met de NVidia Shield TV, heb alleen nu geen 3D TV meer ;D.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Richi

Quote from: TabCam on March 12, 2021, 21:57:38
Heb nooit problemen gehad met de NVidia Shield TV, heb alleen nu geen 3D TV meer ;D.
Maar daar is dan een mooie 3d muziek weergave voor terug gekomen.  :hehe:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a