Audysey app marantz 7012

Started by thunderace, September 10, 2018, 00:46:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

thunderace

Hoi,

Ik heb gezien dat er een app is voor mijn marantz voor audyssey.
Heb gelezen en gezocht wat je er allemaal mee kan aanpassen.
Voor ik m ga kopen, wil ik graag weten of je meerdere metingen kan opslaan in de app en daar tussen
kan wisselen. Dus 1 instelling voor als ik op de bank zit bijvoorbeeld en 1 als ik in mijn feuteuil zit.

Iemand daar een antwoord op misschien?

Mathijs

Versterker:Marantz sr7012,  BRspeler:Marantz UDD5005, Sub:Xtz 12.17/edge, TV:  pana oled, Frontspeakers: KEF IQ90, Centerspeaker: KEF IQ60c, Surroundspeakers: KEF IQ30

activ

Quote from: thunderace on September 10, 2018, 00:46:10
Hoi,

Ik heb gezien dat er een app is voor mijn marantz voor audyssey.
Heb gelezen en gezocht wat je er allemaal mee kan aanpassen.
Voor ik m ga kopen, wil ik graag weten of je meerdere metingen kan opslaan in de app en daar tussen
kan wisselen. Dus 1 instelling voor als ik op de bank zit bijvoorbeeld en 1 als ik in mijn feuteuil zit.

Iemand daar een antwoord op misschien?

Mathijs
Je kunt de curve aanpassen en bijvoorbeeld of je een midrange dip wilt (standaard doet Marantz dat). Als je de meting vanuit de app doet kun je die uploaden en je kunt er meerdere hebben, maar erg praktisch is schakelen niet. Je moet dan telkens uploaden waarmee je de actuele settings overschrijft. Is helaas niet zo dat je er een paar kunt uploaden en dan wisselen.

thunderace

Dank voor je antwoord.

Hoe lang duurt dat uploaden dan als ik wil wisselen?
Paar minuten zou me niet uitmaken.

Mathijs
Versterker:Marantz sr7012,  BRspeler:Marantz UDD5005, Sub:Xtz 12.17/edge, TV:  pana oled, Frontspeakers: KEF IQ90, Centerspeaker: KEF IQ60c, Surroundspeakers: KEF IQ30

activ

Is inderdaad maar een paar minuten.
Ik zou persoonlijk graag verschillende settings hebben voor film en muziek en dan die koppeling aan de source (of desnoods met een knopje schakelen). Maar je kunt helaas maar 1 setting geladen hebben.Ik vindt de app persoonlijk wel meerwaarde hebben doordat je altijd na een probeersel terug kunt naar je oude settings, en het is ook de enige manier om van de mid-range compensation af te komen.

thunderace

Wederom bedankt.

Ik ga m downloaden.

Als ik alleen ben zit ik op mijn stoel te kijken. Als ik met mijn vriendin ben, samen op de bank.
Paar minuten uploaden is dan een kleine moeite.

Is die midrange compensatie zo erg dan? Schijnt beter geluid te geven. In theorie iig.

Mathijs
Versterker:Marantz sr7012,  BRspeler:Marantz UDD5005, Sub:Xtz 12.17/edge, TV:  pana oled, Frontspeakers: KEF IQ90, Centerspeaker: KEF IQ60c, Surroundspeakers: KEF IQ30

activ

Quote from: thunderace on September 10, 2018, 15:48:38

Is die midrange compensatie zo erg dan? Schijnt beter geluid te geven. In theorie iig.

De theorie was volgens mij voorheen dat het lekkerder zou klinken omdat het een matige crossover zou maskeren of omdat sommige mensen het gewoon lekker vinden klinken. Ik wil niet dat mijn processor het geluid aanpast, ik wil dat hij gewoon weergeeft zoals het aangeleverd wordt op disc of stream.

thunderace

Hoi. Ben ik weer.

Alles staat klaar. Nieuwe versterker staat aangesloten. App op telefoon gezet. Alles werkt.
Morgen kan ik mijn speakers ophalen. De fronts en rears hadden losse rubbers. Los gegaan van de
woofer. Dus morgen erin schroeven weer en dan eindelijk met mijn versterker spelen(en kef's).

Kan ik nu het beste lekker in pure direct luisteren om de speakers in te spelen en dan pas audyssey
gaan gebruiken na een x aantal uur? Ik denk namelijk dat t geluid wat zal veranderen de komende tijd en dat ik alles dan toch weer opnieuw moet doen. Of zal dat wel meevallen?


Iemand daar een mening over?

Mathijs
Versterker:Marantz sr7012,  BRspeler:Marantz UDD5005, Sub:Xtz 12.17/edge, TV:  pana oled, Frontspeakers: KEF IQ90, Centerspeaker: KEF IQ60c, Surroundspeakers: KEF IQ30

activ

Zou persoonlijk 1 van twee dingen doen: De gewone stereo modus (want dan heb je bass management) of gewoon Audissey draaien en dat gebruiken. Het merendeel wat Audissey doet is de kamer invloed proberen te verminderen en dat veranderd niet, en al je het later weer wilt doen dan heb je nu alvast geoefend en is het dan sneller gebeurd.