Projectiescherm on a budget

Started by Robin7, September 10, 2018, 00:10:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robin7

Dus ben op zoek naar een goedkoop scherm om voor een korte tijd te gebruiken van max 6 maanden tot een jaar, vandaar dat het goedkoop moet zijn  :P het scherm wat ik nu heb heeft enkele vegen van het proper maken en deze zijn bij lichte scenes zichtbaar (wat te hard geschuurd lijkt me).
In de nieuwbouw komt een bioscoopruimte op de zolder (tegen volgend jaar) en wil nu zo goedkoop mogelijk een 'degelijk' scherm hebben zonder vlekken.
Beamer is een JVC X5500, 4K zou mooi zijn, HDR gebeurt ook soms, kamer kan goed verduisterd worden,best gain 1.1 nemen of 1.0? Mag een spanscherm zijn want de kijkoppervlalte is nu 160x90cm.
Had al een elite screen gevonden (gain 1.1, matt white dus niet 'cinewhite') van €129 maar of dat wat gaat zijn... is het mogelijk om in die prijsklasse wat degelijks te vinden? Of best even op de vlekken blijven kijken en wat op mijn tanden bijten tot ik aan mijn nieuwe ruimte kan beginnen ::)

donaldk

Weekaanbieding action tot en met morgen 7,95 voor verduisterend rolgordijntje. Goedkoopste nieuwe oplossing. Wel een beetje klein.

darkrunner

Esmart Germany heeft spanschermen vanaf  €134,99, toen ik men scherm daar heb bestelt was het 4dagen later bij me (kerstperiode)
Voor je besteld mailen voor actiecode.

Robin7

Quote from: darkrunner on September 10, 2018, 09:17:58
Esmart Germany heeft spanschermen vanaf  €134,99, toen ik men scherm daar heb bestelt was het 4dagen later bij me (kerstperiode)
Voor je besteld mailen voor actiecode.

Zelfs nog goedkoper precies
https://esmart.de/tv-heimkino/leinwaende-fuer-beamer/spann-leinwand/esmart-germany-spann-leinwand-spanmi-221-x-125-cm-100-16-9-146330119.html

Zou het wat zijn...tis niet dat ik het geld niet heb maar zou het gewoon zonde vinden om nu honderden euro's uit te geven om volgend jaar een nog groter scherm te moeten kopen want dan begint de bouw van mijn dedicated room en wil ik ineens een goed scherm :)

home@the movies

Quote from: Robin7 on September 10, 2018, 09:29:42
Zelfs nog goedkoper precies
https://esmart.de/tv-heimkino/leinwaende-fuer-beamer/spann-leinwand/esmart-germany-spann-leinwand-spanmi-221-x-125-cm-100-16-9-146330119.html

Zou het wat zijn...tis niet dat ik het geld niet heb maar zou het gewoon zonde vinden om nu honderden euro's uit te geven om volgend jaar een nog groter scherm te moeten kopen want dan begint de bouw van mijn dedicated room en wil ik ineens een goed scherm :)

Waarom dan niet gewoon van de eerste keer een goed scherm kopen ipv 2 keer geld uit te geven? je kan het scherm toch gewoon in je nieuwe HT hangen als die eenmaal klaar is.


darkrunner

Quote from: Robin7 on September 10, 2018, 09:29:42
Zelfs nog goedkoper precies
https://esmart.de/tv-heimkino/leinwaende-fuer-beamer/spann-leinwand/esmart-germany-spann-leinwand-spanmi-221-x-125-cm-100-16-9-146330119.html

Zou het wat zijn...tis niet dat ik het geld niet heb maar zou het gewoon zonde vinden om nu honderden euro's uit te geven om volgend jaar een nog groter scherm te moeten kopen want dan begint de bouw van mijn dedicated room en wil ik ineens een goed scherm :)
Bwa als voorlopige oplossing kan dit wel dienen, kijk later ook eens als je ht ruimte af is naar Esmart/hivilux zitten er hier op het forum nu een stuk of 5/6 die deze schermen hebben en er zeer tevreden van zijn zijn er zelf bij die eerst een scherm van +1000 euro hadden incl mezelf die mer tevreden zijn van hun Esmart/Hivilux scherm.

Robin7

Waarom ik nu nog geen goed scherm koop? Simpel, ik heb mijn set nu op mijn slaapkamer staan en het scherm meet 160x90cm want de kamer is niet super groot. Mijn ruimte die in het nieuwe huis word gemaakt word een pak groter en krijgt een scherm van om en bij de 3 meter breed met een akoestisch transparant scherm.
Heb het gewoon besteld, €35 kan je ook weer niet gaan sukkelen :)

Robin7

Het scherm (doek) is net toegekomen, heb het eens met enkele wasknijpers opgehangen tegen mijn bestaand scherm (50/50 om te vergelijken), het doek uit Duitsland heeft veel meer reliëf, je ziet echt het geweven patroon waar mijn bestaand doek zeer egaal is. In de lichtere scenes zie je die grovere structuur ook precies terug en lijkt me dus ook niet zo ideaal te zijn?
Helaas ken ik de gain waarde van het bestaande doek niet maar je ziet ook lichtjes kleurverschil tussen beide beelden maar het is verwaarloosbaar.
Enkel die grovere structuur vind ik best wel jammer, zeker dat het precies lichtjes zichtbaar word tijdens projecteren (enkel bij heel lichte scenes) dus ben nog niet zeker of ik het wel ga gebruiken :)
Voor die €35... :tongue2:

darkrunner

#8
Dat is best wel jammer ja, het doek van hun spanschermen (Soft-PVC) zijn wel 100% structuur vrij.

Jep

Ik heb nog een mooi scherm in de aanbieding: Lumene Movie Palace 170C spanscherm (gekocht bij BB&G). Deze heb ik recent vervangen voor de 240C.  Volgens mij voldoet die aan jouw eisen!  :smile:

Pm.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

darkrunner

#10
Nvm verward met iemand anders.