vraag Velodyne sub op twee bronnen

Started by mimic, September 7, 2018, 20:18:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mimic

Nou ik moet eerlijk zeggen dat ik voor muziek de LS50Wireless standalone prima vindt, voor films is het natuurlijk een ander verhaal. Vandaar de volgende vraag;

Ik heb een set KEF LS50Wireless met een sub-out, die heb ik aangesloten op de LFE-in van de Velodyne DD12. Ik heb ook een Anthem MRX700, ik zou die graag ook op de Velodyne willen aansluiten. Luister ik muziek; dan draai ik alleen met de KEF+Velodyne. Kijk ik films, dan moet de Velodyne zijn signaal van de surround versterker krijgen.

Kan dat, kan ik de DD12 op 2 bronnen aansluiten, en zo ja hoe?
KEF LS50W - Velodyne DD12

Kjelt


jossie

Ik heb het schema bekeken en kom tot de volgende conclusie:

Eigenlijk zijn er vier onafhankelijke ingangen die je allemaal met een signaal kunt voeden zonder dat ze elkaar beïnvloeden. Dat komt omdat ze allemaal uitkomen op de ingang van een inverterende opamp die op dat punt een virtueel nulpunt heeft.

We tellen 2 x tulp ingang, 1 x XLR en 1 x links en rechts high level die echter eerst gesommeerd worden en dus voor één tellen.

Velodyne heeft bij de onderste tulpingang 'LFE' gezet maar eigenlijk kan het dus bij elk van de ingangen staan, ze eindigen allemaal op hetzelfde punt.

De eenvoudigste oplossing: 1 x KEF tulp link naar tulp in en LFE uit van Anthem naar de andere tulp.  Als je erg angstig bent dat je laaginformatie van een KEF kanaal gaat missen (ik niet) kun je ook de Kefjes direct op beide tulp ingangen steken en de Anthem met een verloop op de XLR ingang.

Vervolgens kun je twee presets gebruiken om te switchen tussen twee settings van level, EQ etc. om de sub compleet naadloos te laten integreren met beide setups...

Geinig...
Omni !

mimic

Hey maar das tof! Er kan niets stuk gaan als er signaal uit de KEf`s en tegelijk uit de Anthem zou komen?
KEF LS50W - Velodyne DD12

jossie

Quote from: mimic on September  9, 2018, 20:19:09
Hey maar das tof! Er kan niets stuk gaan als er signaal uit de KEf`s en tegelijk uit de Anthem zou komen?

Nee, dat wordt dan gemengd (opgeteld), net zoals je links en rechts van één bron zou aansluiten. Wat je niet wil horen moet dus wel gemute zijn op dat moment (of uit staan).
Omni !