iPhone 2018

Started by Starred, September 6, 2018, 21:12:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Starred

Volgende week de aankondiging. Wie gaat er voor de nieuwste?
Ik zit overigens meer te wachten op de nieuwe iPad Pro.

Hoop dat ie er zo uit ziet:


Nico111

Nee ik blijf bij mijn iPhone X maar ik hoop wel op de nieuwe AirPods met draadloze lader.
Nieuwe iMac model zou ook mooi zijn maar die verwacht ik niet.
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

Rob_Dingen

Ik koop weer een nieuwe doe ik ieder jaar en schuif de mijne door naar een ander gezinslid.
Heb nu een iPhone X waar ik overigens zeer tevreden mee ben.

Rob

apogeefreak

#3
Wat denken jullie van de LCD variant die misschien ook komt? Hij zou een MLCD+ scherm hebben met een apart wit pixel. Daardoor minder energiegebruik met meer helderheid. Mogelijk ook vriendelijker blauw licht? Het witte pixel lijkt me iets minder in kleuren spectrum gespiked?

http://www.iphonehacks.com/2018/05/mlcd-display-iphone-2018-explained.html
'Unlike OLED displays, MLED+ displays will not degrade over time.'
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

Erik

Van mij zouden ze wel wat breder mogen ipv langer. Ik zit vaak uren in de trein per dag en dan is een iets grotere letter fijn voor de ogen wordt ook wat ouder
Anderhalve cm breder zou al behoorlijk schelen.
Verder heel benieuwd of er echt een nieuwe iPad pro 13 inch komt en of die nog toevoegingen krijgt behalve een face scanner die me niets interesseert.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Perfectionist

Ga wel voor de nieuwe Xr, andere vind ik te duur.

Mooi formaat ook.
Een beter forum begint bij jezelf.

WickedGame

Na alles te hebben gelezen rondom de iphones ben ik nu toch wel benieuwd wie er een vanaf prijs van 1159,- euro voor een telefoon over heeft? De Xs en de Xs Max zijn qua features wel de varianten die je echt wilt hebben met o.a. OLED en de dubbele camera. De Xr is een leuk alternatief die Apple als "budget" alternatief stelt. Maar met een prijs van boven de 800,- euro kan ik het alles behalve "budget" noemen. En dan nog maar te zwijgen over het feit dat je dan nog "maar" 64Gb aan opslag meekrijgt.

Het topmodel moet overigens 1659,- euro op gaan brengen  :wacko:

Hoe graag ik ook met een iPhone werk, en ik het een fijn OS vind begint bij mij nu wel de twijfel of ik niet eens een overstap moet gaan maken voor een newcomer op de markt zoals de Pocophone F1


MaxxMark

Die €1159,- is niet anders dan de iPhone X van vorig jaar. En gezien de verkoopcijfers zijn er genoeg mensen die dat er voor over hebben (mijzelf inclusief).

Dat gezegd hebbende ben ik aardig underwhelmed door de Xs en zou het de eerste keer (sinds de 3Gs) zijn dat ik níet voor de nieuwe versie zou gaan.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Hanky Panky

Quote from: WickedGame on September 13, 2018, 09:35:04
Na alles te hebben gelezen rondom de iphones ben ik nu toch wel benieuwd wie er een vanaf prijs van 1159,- euro voor een telefoon over heeft? De Xs en de Xs Max zijn qua features wel de varianten die je echt wilt hebben met o.a. OLED en de dubbele camera. De Xr is een leuk alternatief die Apple als "budget" alternatief stelt. Maar met een prijs van boven de 800,- euro kan ik het alles behalve "budget" noemen. En dan nog maar te zwijgen over het feit dat je dan nog "maar" 64Gb aan opslag meekrijgt.

Het topmodel moet overigens 1659,- euro op gaan brengen  :wacko:

Hoe graag ik ook met een iPhone werk, en ik het een fijn OS vind begint bij mij nu wel de twijfel of ik niet eens een overstap moet gaan maken voor een newcomer op de markt zoals de Pocophone F1

Mijn iPhone 8 is mijn tweede en naar alle waarschijnlijkheid ook de laatste iPhone. Als deze aan vervanging toe is ga ik na omzwervingen met Windows Phone en iOs weer terug naar Android. Met Android kan zoveel meer dan met Apple. Automatisch starten van applicaties als je de auto in stapt of als er beweging wordt gedetecteerd bijvoorbeeld. Voor 2/3 van de prijs van een iPhone heb je techniek van morgen ipv techniek van vorige week.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

neptune

Quote from: Hanky Panky on September 13, 2018, 12:27:24
Mijn iPhone 8 is mijn tweede en naar alle waarschijnlijkheid ook de laatste iPhone. Als deze aan vervanging toe is ga ik na omzwervingen met Windows Phone en iOs weer terug naar Android. Met Android kan zoveel meer dan met Apple. Automatisch starten van applicaties als je de auto in stapt of als er beweging wordt gedetecteerd bijvoorbeeld. Voor 2/3 van de prijs van een iPhone heb je techniek van morgen ipv techniek van vorige week.
Welk merk denk je dan aan? De Samsung of een andere betaalbaardere?
Ik denk ook aan overstap naar Android...
Verkeerd topic, sorry :)
zet hier iets neer

Hanky Panky

Quote from: neptune on September 13, 2018, 14:51:59
Welk merk denk je dan aan? De Samsung of een andere betaalbaardere?
Ik denk ook aan overstap naar Android...
Verkeerd topic, sorry :)

Op dit moment bevalt de iPhone nog prima en kijk ik nog nergens naar maar als ik dan de Android telefoon instel van mijn vrouw en er achter kom dat een telefoon van € 300-400 meer kan dan een iPhone van € 750 dan ga je je wel afvragen: is een iPhone nog wel het toestel voor mij. En zeker als je dan de prijzen nog verder door het dak ziet gaan. Mijn 8 kan zeker nog een jaar mee en wellicht wel 2.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

WickedGame

Quote from: neptune on September 13, 2018, 14:51:59
Welk merk denk je dan aan? De Samsung of een andere betaalbaardere?
Ik denk ook aan overstap naar Android...
Verkeerd topic, sorry :)

Je kan eens denken aan een nieuwkomer Pocophone F1 (Betreft Xiaomi) welke in NL nu verkrijgbaar is. Apparaat word getipt als een van de beste "budget" phones die er te krijgen is op android. Anyway het is inderdaad het verkeerde topic :P

Sirius666

#12
Quote from: neptune on September 13, 2018, 14:51:59
Welk merk denk je dan aan? De Samsung of een andere betaalbaardere?
Ik denk ook aan overstap naar Android...
Verkeerd topic, sorry :)

In de categorie budget/midrange en m.i. bizarre prijs-kwaliteit: Motorola G5 Plus of de nieuwere G6. Kale Android en qua snelheid ook prima. SD slotje, dubbele sim. De camera is wat minder spannend.

Mensen die >€1000 mobieltjes kopen houden die ziekelijke trend in stand. Daar doe ik alvast niet aan mee. Wat een onzin.

ppeter

#13
Na het Apple event, was ik positief gestemd.
Wat een prachtige nieuwe iPhones, met mooie display en camera van de Xs/max!
Maar die prijzen....🙈
De X-R heeft dan een betere prijs/kwaliteit met een mooi design/display/camera, en zou een waardige opvolger kunnen zijn voor mijn huidige (nog nieuwe) 6.
Ik zou dan voor de rode versie willen gaan.
Maar die prijzen......, weet nog mijn eerste smartphone HTC Touch met WM voor 385€, als antwoord op de eerste iPhone (toen niet beschikbaar in België). Nu betalen we meer dan het dubbbele voor al dat moois.

Was anders toch een mooie tijd, de beginjaren van de smartphone.
Weet nog dat de mensen in rijen stonden te wachten voor een Nokia N95 en de Samsung Omnia (pre-orders) om af te halen in de winkels. Al is dat ondertussen ook een bekend fenomeen bij Apple, alhoewel dit de laatste jaren aan het verdwijnen is.
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Kwabbernoot

Vroeger (zeg een jaar of vier/vijf/zes geleden) was het ook nog interessant om een nieuwe telefoon te kopen. Met name de hardware ging destijds met stappen vooruit. Sinds een aantal jaar is die hardware krachtig en snel genoeg dat een upgrade m.i. niet zoveel zin meer heeft. Maakt het echt uit dat een app een halve seconde sneller wordt geopend? Tenzij je echt voor de beste camera gaat. Daar wordt, denk ik, nog wel steeds vooruitgang geboekt. En toch blijven veel mensen om het jaar (of twee jaar) een nieuwe telefoon aanschaffen.
Ik vind dat toch een bijzonder fenomeen. Met computers doet men dat toch ook niet?

Groeten...

neptune

#15
Ik vind de nieuwe toestellen mooi maar zou dan wel voor Oled gaan, laat die nou net zo hoog zijn in prijs...
700-800-900 is toch wel de grens...En een goeie camera vind ik wel belangrijk.
Voor Android misschien de One plus 6T die nog uit moet komen?
zet hier iets neer

VlisChris

Ik heb net een paar weken een X in huis.
En mochten ze niet nieuwere goedkopere telefoons op de markt gaan zetten zie ik het gebeuren dat dit mijn laatste iPhone is.

€1700 voor een telefoon? Dat is toch gewoon te idioot voor woorden?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J.A.F._Doorhof

Heb de hele keynote gekeken.
Mooie producten maar het word steeds erger met het "first in class" (makkelijk als je als enige zo duur bent) "magical", "Terrific", "amazing" etc.

Daarnaast een paar ENORME missers

Nummer 1 smartphone.
Nah niet dus.
laatste kwartaal is Samsung nummer 1, Huawei (voor het eerst) nummer 2, Apple nummer 3.
En niet met kleine verschillen.

En dan de camera...
Erg leuk allemaal maar het blijft "maar 12MP" waar bv de Huawei een waanzinnig goede camera heeft met 40mp en een night mode die niet te verslaan is.
Daarnaast is volgens Apple hun achteraf de scherpte diepte veranderen (bokeh, wat ze ook nog eens verkeerd uitspraken) uniek en als eerste op een smartphone.... mmmmm die zelfde optie met dat diafragma zat al op mijn Note 8 en volgens mij ook al op de Galaxy 8. Dus ze lopen een jaar achter.

Verder waanzinnig mooie snelheid, erg mooie display, maar geen USB-C wat een ENORME misser is.
Onder tussen is alles hier USB-C inclusief de laptops en Apple laptops dus je kan nog steeds je telefoon niet gewoon standaard opladen, heb je weer een kabel verloop voor nodig.

Apple watch vond ik erg mooi geworden, maar jammer genoeg dunner.... hou hem nu gewoon dik en ga naar 2 dagen accu.
Mijn Garmin bv doet 6 dagen op een accu.
ECG is erg mooi
ik vind het alleen jammer dat ze zo weinig doen met bv sleep tracking en meer fitness dingen zoals Garmin.
Daarnaast vind ik de apps van Garmin gewoon VEEL handiger qua overzicht etc. dat miste ik echt enorm met de Apple Watch (heb er 2 jaar 1 gehad).

Overall mooie producten en updates, maar wel enorm vol van zichzelf tot het bijna lachwekkende af....
Vroeger waren ze echt innovatief, nu lopen ze enorm achter maar doen nog steeds als vroeger.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

blue-eyes

Zolang de telefoons zo massaal worden verkocht is het toestel dus helemaal niet te duur.... Alleen te duur voor diegenen die dergelijke opmerkingen maken ;)





p.s. Ook eindelijk een nieuwe Mac Mini in aantocht (oei, off topic :P )
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

VlisChris

Hopelijk mag je daar het meest basale onderhoud zelf aan uitvoeren.
Gewoon een HD kunnen vervangen, en eventueel intern geheugen.

Maar dat zullen ze wel weer dichtgetimmerd hebben.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Perfectionist

Quote from: ppeter on September 13, 2018, 16:07:42
Na het Apple event, was ik positief gestemd.
Wat een prachtige nieuwe iPhones, met mooie display en camera van de Xs/max!
Maar die prijzen....🙈
De X-R heeft dan een betere prijs/kwaliteit met een mooi design/display/camera, en zou een waardige opvolger kunnen zijn voor mijn huidige (nog nieuwe) 6.
Ik zou dan voor de rode versie willen gaan.
Maar die prijzen......, weet nog mijn eerste smartphone HTC Touch met WM voor 385€, als antwoord op de eerste iPhone (toen niet beschikbaar in België). Nu betalen we meer dan het dubbbele voor al dat moois.

Was anders toch een mooie tijd, de beginjaren van de smartphone.
Weet nog dat de mensen in rijen stonden te wachten voor een Nokia N95 en de Samsung Omnia (pre-orders) om af te halen in de winkels. Al is dat ondertussen ook een bekend fenomeen bij Apple, alhoewel dit de laatste jaren aan het verdwijnen is.

Inderdaad de Xr heeft mi de beste prijs/kwaliteitsverhouding, en ook het meest handige formaat.

Ik ga voor die in zwart, nog ff 6 weken wachten.  :)

Zal best dat andere merken zich nog sneller ontwikkelen, maar ik ga voor de integratie met andere Apple apparaten en toch m.i. nog de beste user interface.
Een beter forum begint bij jezelf.

minplus

Samsung de grootste (maar wanneer eindelijk eens een update voor een iets ouder of zelfs nieuw apparaat), Huawei inmiddels nummer 2 vooral door de verkoop in China (even afwachten hoe het met de updates gaat, maar lijkt erg interessant) en IPhone inmiddels op 3 (met de grootste tevredenheid bij de gebruikers tot nu; waarom zou dat toch zijn?).
Ik ken meerdere personen die diverse andere merken geprobeerd hebben maar toch op Apple terugkomen zijn vanwege de bestendigheid ook al zijn ze wat duurder.

En ik vind 1500€ voor een telefoontje natuurlijk ook ridicuul, dus die ga ik niet nemen en ook al zijn er daarnaast ook veel goedkopere nieuwe IPhones.
Ik blijf mooi bij m'n ouwe IPhone 5 die al 6 jaar probleemloos werkt, enorm veel meer kan dan ik er mee doe en nog regelmatig een update van de software krijgt.

Wie van jullie heeft een Phone van een ander merk die na 6 jaar nog probleemloos werkt met een batterij die na opladen vele dagen meegaat en een paar maand geleden een laatste update heeft gehad?
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Perfectionist

Quote from: minplus on September 13, 2018, 22:18:42
Samsung de grootste (maar wanneer eindelijk eens een update voor een iets ouder of zelfs nieuw apparaat), Huawei inmiddels nummer 2 vooral door de verkoop in China (even afwachten hoe het met de updates gaat, maar lijkt erg interessant) en IPhone inmiddels op 3 (met de grootste tevredenheid bij de gebruikers tot nu; waarom zou dat toch zijn?).
Ik ken meerdere personen die diverse andere merken geprobeerd hebben maar toch op Apple terugkomen zijn vanwege de bestendigheid ook al zijn ze wat duurder.

En ik vind 1500€ voor een telefoontje natuurlijk ook ridicuul, dus die ga ik niet nemen en ook al zijn er daarnaast ook veel goedkopere nieuwe IPhones.
Ik blijf mooi bij m'n ouwe IPhone 5 die al 6 jaar probleemloos werkt, enorm veel meer kan dan ik er mee doe en nog regelmatig een update van de software krijgt.

Wie van jullie heeft een Phone van een ander merk die na 6 jaar nog probleemloos werkt met een batterij die na opladen vele dagen meegaat en een paar maand geleden een laatste update heeft gehad?

En relatief gezien de hoogste restwaarde houdt. Inderdaad diverse vrienden naar Samsung gestapt, en inmiddels weer terug bij Apple.
Een beter forum begint bij jezelf.

J.A.F._Doorhof

Accu's zijn brak bij iPhones sorry
Heb ze vanaf de 3 gehad en altijd na een half jaar al achteruitgang. Annewiek heeft een 5s en haalt vaak 13:00 niet. Heeft van Apple een nieuwe accu gekregen (dat doen ze super) en haalt nu met moeite 16-17:00. Heeft er dus een accu pack op.

P20pro heb ik nog zelden leeg gehad. Samsung note 8 haalde hier ook net een hele dag .

Accu duur is sterk afhankelijk van het os en wat je draait. En natuurlijk wat je ermee doet :)

Waar Apple super in is is de app store
Android heeft veel meer aanbod en leukere apps (geen beperkingen) maar.... 50% is troep of hetzelfde met een andere naam of advertenties hel. Je moet dus meer zoeken. Maar als je de goede hebt doet het niet onder voor iOS.

Ik ga op dit moment niet terug. Maar blijf Apple wel volgen. Ik heb altijd gezegd als er iets beters komt wissel ik .door vele niet geloofd. Maar heb ondertussen niets meer van.apple .
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

neptune

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 13, 2018, 20:49:43
Heb de hele keynote gekeken.
Mooie producten maar het word steeds erger met het "first in class" (makkelijk als je als enige zo duur bent) "magical", "Terrific", "amazing" etc.

Daarnaast een paar ENORME missers

Nummer 1 smartphone.
Nah niet dus.
laatste kwartaal is Samsung nummer 1, Huawei (voor het eerst) nummer 2, Apple nummer 3.
En niet met kleine verschillen.

En dan de camera...
Erg leuk allemaal maar het blijft "maar 12MP" waar bv de Huawei een waanzinnig goede camera heeft met 40mp en een night mode die niet te verslaan is.
Daarnaast is volgens Apple hun achteraf de scherpte diepte veranderen (bokeh, wat ze ook nog eens verkeerd uitspraken) uniek en als eerste op een smartphone.... mmmmm die zelfde optie met dat diafragma zat al op mijn Note 8 en volgens mij ook al op de Galaxy 8. Dus ze lopen een jaar achter.

Verder waanzinnig mooie snelheid, erg mooie display, maar geen USB-C wat een ENORME misser is.
Onder tussen is alles hier USB-C inclusief de laptops en Apple laptops dus je kan nog steeds je telefoon niet gewoon standaard opladen, heb je weer een kabel verloop voor nodig.

Apple watch vond ik erg mooi geworden, maar jammer genoeg dunner.... hou hem nu gewoon dik en ga naar 2 dagen accu.
Mijn Garmin bv doet 6 dagen op een accu.
ECG is erg mooi
ik vind het alleen jammer dat ze zo weinig doen met bv sleep tracking en meer fitness dingen zoals Garmin.
Daarnaast vind ik de apps van Garmin gewoon VEEL handiger qua overzicht etc. dat miste ik echt enorm met de Apple Watch (heb er 2 jaar 1 gehad).

Overall mooie producten en updates, maar wel enorm vol van zichzelf tot het bijna lachwekkende af....
Vroeger waren ze echt innovatief, nu lopen ze enorm achter maar doen nog steeds als vroeger.
Ik lees in de reviews over de P20 Pro dat er een agressieve skin op zit die stroomintensieve apps die op de achtergrond draaien killed , denk aan een navigatie app of een VPN die draait terwijl je even naar je mail kijkt, weg vpn en weg navi. Dit was volgens een aantal tweakers niet uit te zetten. Wel een dealbreaker, of is hier al een oplossing voor gevonden? Verder lijkt die P20 pro een mooi toestel.
zet hier iets neer