Beste instellingen voor op een vliegshow?

Started by Erik, September 6, 2018, 14:36:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Leeuwarden

Skyhawks, ik heb ooit op Wittmund het genoegen mogen hebben om vlak naast startende Skyhawks, Phantoms en Eurofighters (Typhoon heeft in Duitsland nog steeds een bijsmaakje zullen we maar zeggen...) te mogen staan. Skyhawkjes zijn het kleinst maar wat kunnen die dingen een herrie produceren... Echt niet normaal. Meest lawaaierigste kist die ik ooit gehoord en gezien heb is een Vulcan. Maar dan wel toen ze nog operationeel vlogen. De gerestaureerde Vulcan werd wat dat betreft heel voorzichtig voorgevlogen.

Nosferatu

Duidelijk; je had een teipvaudju kunnen maken en een F in een A veranderd hebben. Dus die kleine Skyhawks hebben veel herrie ? Dat had ik nou helemaal niet verwacht ! Van de Phantom destemeer, vandaar de vraag. ;D

Vulcans heb ik nog nooit in het echt gezien, wel een B25 Mitchell; met veel herrie hoor je die aankomen en dan ineens in het zicht. Dan pruttelt het door het luchtruim.  :D En een TU-16 Badger, wat een ding !
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Erik

#27
Zo weer terug van KB, dingen die opvielen soms te lange tijd tussen interessante vliegtuigen, mag allemaal wat sneller opvolgen. Ook soms dat je denkt joh leuk die demo's maar we staan hier hoor dat zien we toch niet hier ;D
Het echt leuke werk blijft toch de oorverdovende straaljagers en wat 2e WO vliegtuigen die ik helaas mistte. Vriendin wil volgende keer niet meer mee :D
Oordoppen idd nodig, mijn vriendin had zelfs met doppen nog pijn aan oren soms. Wat meteen verbaast is hoeveel ouders hun kinderen meeslepen zonder oorbescherming terwijl en 100 x werd gewaarschuwd en er daar te koop was.
Niet alle vliegtuigen gezien omdat vriendin het op gegeven moment wel echt zat was :D

Qua foto's ik vreesde het ergste met mijn maar 300 mm en mijn onervarenheid met M stand. Maar ben wel redelijk tevreden met resultaat. Tuurlijk is het behelpen geweest maar met 24mp en een D750 kom je best een eind dan zie je voordeel met FF. En de M stand geeft idd nieuwe mogelijkheden. Al was het met eerste foto's flink stressen. onder/overbelichten op gegeven moment mee gestopt teveel gedoe en ik zag verschil amper.
Allen bedankt voor de tips.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

LittleNinja

Het is mogelijk om foto's hier te posten. Laat ons je er niet van weerhouden in ieder geval. 🤣
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Erik

Ik zal eens kijken er is niet echt een groep voor zag ik.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Nosferatu

Dan plaats je toch gewoon een paar foto's in dit forumdraadje ? Je vroeg om advies en laat 'hier' dan het resultaat zien.  :smile: Misschien moet je ze even verkleinen qua resolutie en bestandsgrootte. (wat zijn de max. eigenlijk voor een foto ? Staat wel ergens maar waar.....  :blink:)
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Erik

#31
Kan misschien idd wel even hier in dit topic  :pompom:


"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

x
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

xx
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

cc
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VlisChris

Quote from: Erik on September 10, 2018, 21:32:35
Kan misschien idd wel even hier in dit topic  :pompom:




1 is me wat donker, maar vooral met je onderwerp wat centraal. Komende keer zou ik met plezier de mensen verder links in beeld zien :)
2 is een hele fraaie plaat. Lekker qua compositie. Goed van licht.
3 is ietsjes krap in mijn ogen, maar verder fijn. Tip voor helikopters: iets tragere sluitertijd zodat je beweging in de wieken ziet. Zoek even naar andere helikopter-plaatjes voor wat ik bedoel ;)

Fijne resultaten. Zeker voor een eerste keer 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Nosferatu

Wat Chris zegt, langere sluitertijden bij de helikopters geeft 'onscherpte' bij de rotors zodat je de beweging 'ziet' en de Eurofighter is was korrelig maar voor een eerste keer een vliegtuigshow vastleggen en dan meteen het diepe induiken met de M stand, beslist niet gek. Doorgaan, vooral doorgaan.  :smile:

De 'oogjes' op die poolse helikopter, erg leuk !  ;D
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

LittleNinja

Niet verkeerd man!! Ziet er best tof uit.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Erik

Chris: Dank voor de terugkoppeling, op plaat 1 stonden ze eerst helemaal rechts, ik heb ze toen naar het midden gedaan maar links was achteraf gezien idd beter, goed punt!
De wieken vond ik toen juist zo gaaf dat ik ze stilstaand op foto kon krijgen maar nu herinner ik me dd foto's van vroeger met draaiende wieken veel mooier dat ga ik volgende keer proberen. Nog lastig te langzaam en je hebt bewogen beeld te langzaam en ze staan stil, nog leuke uitdaging :-)

Nosferatu: De eurofighter was vaak te ver weg, veel rollen en dan een mooie foto overhouden dit vond ik zelf de mooiste uit de serie, helaas wel korrelig. Tips van langere sluitertijden nemen we mee zoals gezegd. De oogjes waren idd grappig toen ik die zag, moest die op de foto.

LN: Thnx!
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Nosferatu

Erik, dat korrelige is jammer maar is niet anders; je hebt aardig gecropped (grofweg 1/4 foto), vliegtuig niet echt dichtbij, grijze lucht, waarschijnlijk vrij hoge ISO, dan krijg je dat. Denk dat als je de F-18's ook 'groter' maakt dat je dan ook wel wat korrels ziet. Ben wel eens 's avonds /'s nachts op pad geweest in Stad en dan uit de hand foto's maken, dan is het ook niet allemaal zo scherp als overdag.  :blink: Ook wel eens per ongeluk met ISO 10.000 macro foto's gemaakt. Nee, dat was geen succes, gewoon een grauwsluier over de foto's heen.  ;D

Boeiend allemaal. Gaat erom dat JIJ tevreden bent met het resultaat. De volgende keer als je weer zoiets gaat doen neem je de ervaring van deze keer mee en gaat het allemaal wat makkelijker.  ;)
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000