Nieuw projectie scherm + beamer

Started by lion78, September 5, 2018, 12:22:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

lion78

Hallo mede forum leden!

Voor mijn nieuwe woning ben ik aan het kijken naar een nieuw scherm en nieuwe beamer.
Ik zou graag een 4K beamer willen (W1700 Benq) en qua scherm heb ik niet zo veel eisen. De enige eisen waaraan het zou moeten voldoen is; inbouw, tensioned, 4k? en 2-2,4m breed.

Ik zit ongeveer 5m vanaf het scherm. Nu vond ik dit scherm;
https://elektrisch-gordijn.nl/proluxx-elektrisch-projectiescherm-338x240-cm-169-tensioned.html

Iemand daar ervaring mee? Of nog tips voor de aanschaf van een nieuw scherm? Nu staan er op amazon ook een aantal schermen van Elite waar mn oog op is gevallen.
Wellicht tips aangaande een andere beamer?  ViewSonic PX747-4K?

Alvast bedankt voor info!




N1v3K

#1
Allereerst welkom!

Afgaande op de producten die je noemt, ga ik uit van een bescheiden budget... Anders heb ik nog een scherm te koop staan  ::)

Ik ken de Proluxx zelf niet, maar van belang bij een scherm is met name uniformiteit, zodat het licht mooi gelijkmatig geprojecteerd wordt. Dus geen lichtere plekken in het midden (hotspots) of een tekort aan de randen.

Ga je in een woonkamer projecteren, of in een volledig verduisterde ruimte? In het eerste geval kun je kijken naar een "daylight" scherm of ALR scherm. Zijn alleen wel wat duurder.

P.S. het scherm in je link is 330 breed. Dat is wel heel erg groot.

reza

Hoi en welkom,

Waarom kies je voor een benq projector als ik vragen mag?  Prolux schermen ken ik van MP maar heb ze nog nooit in het echt gezien. Ze zijn natuurlijk hartstikke goedkoop dat is altijd lekker maar met elektrische schermen moet je wel uitkijken. Een beetje kwaliteit kost vaak wel ietsje meer..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

darkrunner

#3
Bwa die Benq is niet slecht maar wel beperkt qua lens shift ma Optoma staat toch wat verder met hun (4k) projectoren, een Epson 7300 koop je tegenwoordig al voor een goede €1700 onklopbaar voor die prijs (alleen al voor de lens memory is die het waard voor die prijs)
Qua schermen kijk eens bij Esmart Germany, Hivilux.

Nu om geen tot zo min mogelijk golven in je scherm te hebben en zeker met de grootte die je aanhaald ga je toch best voor een Tab-tension maar daar hangt ook een prijskaartje aan vast uiteraard.
Kan/wil je dat niet betalen dan is een Esmart Germany een goed alternatief die van Proluxx bespaar je daarvan de moeite

lion78

Bedankt voor de tips, ga er mee aan de gang.