auto in brand , verzekeraar doet moeilijk

Started by audi-s3, September 3, 2018, 09:12:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audi-s3

Quote from: VlisChris on September  3, 2018, 17:17:42
Hooguit dat je verzekering bij de tuner geld wil komen halen lijkt me.
Het was geen voorwaarde in je verzekering? Tunen = uitsluiten?

nee ,
ik heb nog 3 andere verzekeraars gebeld, en bij niemand was dit een issue, aangezien de auto niet getuned is kunnen ze daar ook niets halen. volgens de schade expert
was het ook een mechanisch falen. we gaan t zien

alexander2

Quote from: audi-s3 on September  3, 2018, 11:50:49
We hebben de auto net 4 maanden, we hebben toen bij een autotuner de auto gebracht als zijnde promo , waarbij de auto op die dag werdt getuned, echter valt deze onder de 20% marge van de rdw, en is de auto ook diezelfde dag weer terug naar de orginele software gezet. de uitdraai van deze tuning is toen op een forum gezet, echter was dit pure promotie meer niet. de auto is totaal uitgebrand, mede ook de sleutel waar informatie op staat uiteraard. betreft een bmw M3 uit 2017, bij bmw gekocht en onderhouden.

Lijkt mij niet dat ze op basis van een forum bericht gaan zeggen, we keren niet meer uit, als ik b.v. de desbetreffende verzekering bel met de vraag of ik een auto kan verzekering die getuned is ( onder de 20% marge ) is dat totaal geen probleem, en met de vraag als er iets gebeurd of dat dan een probleem is , zeggen ze volmondig "nee hoor" geen probleem ( "gesprek hebben wij ook opgenomen )

er is voor de rest ook niets hardware matig veranderd aan de auto

De grote vraag is kan jij dit alles bewijzen?

Het komt er toch echt op neer dat enkele verzekeraars geen getunende auto's verzekeren en degene die het wel doen dan moet je dit laten weten.

Heb je het die dag ook al laten weten?

Voor de verzekeraar komt het vreemd over als iemand zegt ik heb hem even laten tunen.

Vat dit niet verkeerd op maar verzekeraars kunnen enorm vervelend gaan worden maar ik hoop dat het voor jou goed uitpakt en dat zij zo snel mogelijk uitkeren want het is een nare situatie.

audi-s3

#27
Quote from: alexander2 on September  3, 2018, 17:40:02
De grote vraag is kan jij dit alles bewijzen?

Het komt er toch echt op neer dat enkele verzekeraars geen getunende auto's verzekeren en degene die het wel doen dan moet je dit laten weten.

Heb je het die dag ook al laten weten?

Voor de verzekeraar komt het vreemd over als iemand zegt ik heb hem even laten tunen.

Vat dit niet verkeerd op maar verzekeraars kunnen enorm vervelend gaan worden maar ik hoop dat het voor jou goed uitpakt en dat zij zo snel mogelijk uitkeren want het is een nare situatie.

ik denk dat je t verkeerd begrijpt, op dit moment is het absoluut geen probleem als een auto getuned is of niet, je hoeft het ook niet te vermelden hierbij, oftewel het is net zo standaard als je b.v. nieuwe matjes in je auto zet. Beide hoef je dus niet aan te melden !!.  btw de auto is NOOIT getuned , dus dat punt is t ook niet

blue-eyes

#28
Verzekeringstechnisch zou dit niet uit mogen maken, tenzij aangetoond kan worden dat deze tuning juist hiervoor heeft gezorgd, maar dat lijkt me niet logisch.

Garantie afhandelingstechnisch richting dealer / importeur / fabrikant wel. Fabrikanten zijn daar fors zwart / wit in. Dit is een manier om onder zaken vandaan te komen. Wie zegt dat bij het verwijderen alles is verwijderd, of gezegd is dat zaken zijn verwijderd.
Ik geloof in je goede bedoelingen daarin, maar fabrikant en garantie en tuning......



Ik denk dat jij je geld krijgt, dat het een spel van verzekering met de fabrikant gaat zijn. Fabrikant betaald dan wel de verzekeraar.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

audi-s3

Quote from: Blue-Eyes on September  3, 2018, 17:50:06
Verzekeringstechnisch zou dit niet mogen maken, tenzij aangetoond kan worden dat deze tuning juist hiervoor heeft gezorgd, maar dat lijkt me niet logisch.

Garantie afhandelingstechnisch richting dealer / importeur / fabrikant wel. Fabrikanten zijn daar fors zwart in. Dit is een manier om onder zaken vandaan te komen. Wie zegt dat bij het verwijderen alles is verwijderd, of gezegd is dat zaken zijn verwijderd.
Ik geloof in je goede bedoelingen daarin, maar fabrikant en garantie en tuning......



Ik denk dat jij je geld krijgt, dat het een spel van verzekering met de fabrikant gaat zijn. Fabrikant betaald dan wel de verzekeraar.

dat lijkt me ook logisch, aangezien de auto geen tuning heeft gehad lijkt het mij dat de leverancier ook moet betalen, maar dat is een kwestie wat tussen hun speelt. we zijn ook benieuwd wat het gaat worden. in ieder geval iedereen bedankt voor de reacties

Faxe

Mijn inschatting is dat de verzekeraar uiteindelijk gewoon gaat betalen. Dat de auto getuned is en of dat de brand veroorzaakt door een mankement dat de dealer/fabrikant valt aan te rekenenen is niet relevant. Je hebt de pech (of geluk) dat het een dure auto is die opvalt als je de schade meldt. De verzekeraar zal daarom wat meer dingen uitzoeken voordat ze betalen. Als het je te lang duurt is het een optie om een officiƫle klacht in te dienen bij de verzekeraar. Dat helpt in de regel prima. In de polisvoorwaarden staat wel hoe je dit kunt doen.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

alexander2

#31
Quote from: audi-s3 on September  3, 2018, 17:46:50
ik denk dat je t verkeerd begrijpt, op dit moment is het absoluut geen probleem als een auto getuned is of niet, je hoeft het ook niet te vermelden hierbij, oftewel het is net zo standaard als je b.v. nieuwe matjes in je auto zet. Beide hoef je dus niet aan te melden !!.  btw de auto is NOOIT getuned , dus dat punt is t ook niet

Je hoeft mij niet te overtuigen. ;)

Misschien dat ik het verkeerd interpreteer?

https://www.independer.nl/autoverzekering/info/auto-tunen.aspx

https://blog.allsecur.nl/premie-2/auto-tuning-en-je-autoverzekering/


Je schreef :

We hebben de auto net 4 maanden, we hebben toen bij een autotuner de auto gebracht als zijnde promo , waarbij de auto op die dag fixtief werdt getuned, echter valt deze onder de 20% marge van de rdw, en is de auto ook diezelfde dag fixtief weer terug naar de orginele software gezet.( er is dus niets aangepast ! ) de fixtieve uitdraai van deze tuning is toen op een forum gezet.



Wat is fixtief tunen?


audi-s3

#32
Quote from: alexander2 on September  3, 2018, 18:59:13
Je hoeft mij niet te overtuigen. ;)

Misschien dat ik het verkeerd interpreteer?

https://www.independer.nl/autoverzekering/info/auto-tunen.aspx

https://blog.allsecur.nl/premie-2/auto-tuning-en-je-autoverzekering/


Je schreef :

We hebben de auto net 4 maanden, we hebben toen bij een autotuner de auto gebracht als zijnde promo , waarbij de auto op die dag fixtief werdt getuned, echter valt deze onder de 20% marge van de rdw, en is de auto ook diezelfde dag fixtief weer terug naar de orginele software gezet.( er is dus niets aangepast ! ) de fixtieve uitdraai van deze tuning is toen op een forum gezet.



Wat is fixtief tunen?

fixtief is dat de auto niet echt is getuned, alleen dat de auto als zijnde voorbeeld auto was voor o.a. foto sessie / reclame , heel het tunen verhaal heeft niets met het voorval te maken, en is alleen aangekaart door de fabrikant, niet de verzekeraar.  fixtief is dus vrijvertaald "stel dat" , meer niet.

nogmaals de auto is nooit getuned geweest, er hoeft dus ook niets vermeld te worden. !!

dre73

Misschien een beetje  lomp....
Maar heb je geen plaatjes? :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

audi-s3

jawel, maar lijkt me niet echt relevant op t forum

Erik

#35
Oke ik snap het niet meer. Je stelt dat de auto fictief is getuned. Dwz zeggen er is niets aangepast, dat is duidelijk. Leuke auto doet het beter op de site.
Maar hij zou wel onder de 20% tuning zitten, die snap ik niet, er was toch 0,0 dus helemaal niets aangepast? de fictieve aanpassing zat onder de 20%
Na de fotosessie wordt alles fictief teruggezet, hier de vraag wat moest er teruggezet worden? Als de aanpassing fictief was.



"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

audi-s3

#36
het is een reclame geweest voor een tuning bedrijf, waarbij de auto zogenaamd ( fictief dus ) is getuned, en daarne weer is teruggezet naar de standaard waarden , dit is gedaan onder het mom van reclame waarbij de auto "fictief "is getuned en vervolgens weer is terug gezet ( ook fictief dus ) om aan te geven dat de tuner de auto kan tunen maar ook weer kan terug zetten. wat is hier nu niet duidelijk aan !!

De tuner heeft gevraagd om de auto gebruiken hiervoor als reclame wat hun mogelijkheden zijn, meer niet..

dus in chronische volgorde ;

auto kan getuned worden ( foto van auto )
auto is getuned ( foto ) ( let op fictief )
auto wordt terug gezet ( foto) ( let op ook fictief )

meer dus niet, ik zal dus inderdaad in het begin niet duidelijk zijn geweest, maar nogmaals, de tuning is niet relevant

Erik

Quote from: audi-s3 on September  3, 2018, 20:17:11
het is een reclame geweest voor een tuning bedrijf, waarbij de auto zogenaamd ( fictief dus ) is getuned, en daarne weer is teruggezet naar de standaard waarden , dit is gedaan onder het mom van reclame waarbij de auto "fictief "is getuned en vervolgens weer is terug gezet ( ook fictief dus ) om aan te geven dat de tuner de auto kan tunen maar ook weer kan terug zetten. wat is hier nu niet duidelijk aan !!

De tuner heeft gevraagd om de auto gebruiken hiervoor als reclame wat hun mogelijkheden zijn, meer niet..
Ah oke ik kon me wel voorstellen dat een bedrijf wil laten zien wat het resultaat is van een chip plaatsen/tunen. Maar had niet verwacht dat men ook wil laten zien hoe makkelijk je alles weer ongedaan maakt indien gewenst. Sorry voor de ruis.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

audi-s3

Quote from: Erik on September  3, 2018, 20:20:26
Ah oke ik kon me wel voorstellen dat een bedrijf wil laten zien wat het resultaat is van een chip plaatsen/tunen. Maar had niet verwacht dat men ook wil laten zien hoe makkelijk je alles weer ongedaan maakt indien gewenst. Sorry voor de ruis.

;D

Jumping Jack

Los van het brand-verhaal, vind ik het ook maar bedrieglijke reclame van dat tuning-bedrijf als er dus niets aan de wagen werd gedaan. Maar dit terzijde, de rest is natuurlijk ferm klote...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

audi-s3

#41
YEP, shit happens , volgende keer maar geen reclame maken hiervoor. ik laat de uitslag wel op t forum weten.

Oud lid

Even close reading. De auto is niet fixtief (fictief) getuned want: We hebben de auto net 4 maanden, we hebben toen bij een autotuner de auto gebracht als zijnde promo , waarbij de auto op die dag fixtief werdt getuned, echter valt deze onder de 20% marge van de rdw, en is de auto ook diezelfde dag fixtief weer terug naar de orginele software gezet.( er is dus niets aangepast ! ) de fixtieve uitdraai van deze tuning is toen op een forum . De auto is dus getuned, maar de tuning is terug gedraaid. Fixtief (fictief) wil zeggen dat iets niet echt heeft plaatsgevonden. Maar de tuning heeft wel echt plaatsgevonden, maar is ongedaan gemaakt.

Erwin B

vik

Heeft de expert niet verteld wat voor mechanisch falen? De expert in mijn geval heeft verteld waar het mis is gegaan.

Een BMW M3 uit 2017 is zo goed als nieuw.


Quote from: audi-s3 on September  3, 2018, 17:31:15
nee ,
ik heb nog 3 andere verzekeraars gebeld, en bij niemand was dit een issue, aangezien de auto niet getuned is kunnen ze daar ook niets halen. volgens de schade expert
was het ook een mechanisch falen. we gaan t zien
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

audi-s3

#44
.

botsen

KAN het gevolg zijn van een extreme tuning.

audi-s3

Quote from: botsen on September  4, 2018, 08:42:42
KAN het gevolg zijn van een extreme tuning.

weet niet de historie van de eigenaar hiervoor, zou altijd kunnen, maar de auto was bij ons voor de rest standaard

audi-s3

#47
we hebben in ieder geval genoeg informatie op dit moment, we wachten ook even de reactie af van de verzekeraar, bedankt in ieder geval voor een ieder reactie

audi-s3

topic mag dan ook gesloten worden. dank je

Pjotr27

Ik wil eigenlijk wel weten hoe het afloopt, dus laat het topic open en houdt ons op de hoogte....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.