Marantz UD7007 picture grain

Started by Robin7, September 2, 2018, 12:59:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robin7

Heb hier even de mogelijkheid om mijn Marantz ud7007 te vergelijken met een Sony X700 (goedkoop beestje van €200), heb dezelfde beamer gebruikt (JVC X5500) en dezelfde HDMI kabel.
Vond het verschil erg opvallend, de Sony heeft met blu ray meer kleur als de Marantz zonder onnatuurlijk over te komen en geeft in mijn ogen een veel mooier beeld dan de Marantz.
Maar wat mij heel hard op viel is hoeveel grain/noise ik heb met de Marantz, ik weet noet of dat de bedoeling is (jurassic world als directe vergelijking genomen) of als er wat aan de instellingen ligt.
De Sony heeft een normaal grain gehalte waar de Marantz er bij een directe vergelijking 'vuil' uit ziet.
De Marantz toont alles ook wat 'lichter' met minder kleur (wat kouder tov de warmere kleuren van de Sony), maar waar kan die grain bij een 'high-end' speler als de Marantz vandaan komen?
Wat me wel opviel is dat het geluid van de Marantz veel beter als de Sony is, veel meer open, meer impact, detail waar de Sony wat meer ingesloten klinkt.

Robin7

En net spider man homecoming eens opgezet (2K versie) en daar was het beeld identiek, geen ruis, perfect egaal.
Tis enkel ALS er ruis is dat de Marantz het extreem fel heeft, toch te wijten aan de leeftijd van zo'n speler misschien?

quattronl

Ik ken de Marantz verder niet dus weet niet of het kan maar staan er niet allerlei beeld verbeteraar functies aan?
Kan je in de instellingen een soort factory reset doen zodat alle instellingen weer op default staan?
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

vik

Waarschijnlijk staat je Sony speler op 4k upscaling uitvoer resolutie.

De Marantz UD 7007 heeft een kleine aanpassing nodig in helderheid en contrast (picture settings)

En niet vergeten dat de Sony van een nieuwe generatie is.


Quote from: Robin7 on September  2, 2018, 12:59:05
Heb hier even de mogelijkheid om mijn Marantz ud7007 te vergelijken met een Sony X700 (goedkoop beestje van €200), heb dezelfde beamer gebruikt (JVC X5500) en dezelfde HDMI kabel.
Vond het verschil erg opvallend, de Sony heeft met blu ray meer kleur als de Marantz zonder onnatuurlijk over te komen en geeft in mijn ogen een veel mooier beeld dan de Marantz.
Maar wat mij heel hard op viel is hoeveel grain/noise ik heb met de Marantz, ik weet noet of dat de bedoeling is (jurassic world als directe vergelijking genomen) of als er wat aan de instellingen ligt.
De Sony heeft een normaal grain gehalte waar de Marantz er bij een directe vergelijking 'vuil' uit ziet.
De Marantz toont alles ook wat 'lichter' met minder kleur (wat kouder tov de warmere kleuren van de Sony), maar waar kan die grain bij een 'high-end' speler als de Marantz vandaan komen?
Wat me wel opviel is dat het geluid van de Marantz veel beter als de Sony is, veel meer open, meer impact, detail waar de Sony wat meer ingesloten klinkt.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Robin7

Sony staat idd in 4K upscaling, niet aan gedacht :)
Ja ben echt verast van de beeldkwaliteit van de Sony, enkel het geluid moet wat onder doen voor de Marantz, tis net dat beetje anders...misschien toch maar voor een Oppo 203 gaan? Of wachten op de nieuwe Panasonic...

vik

#5
Hoe ziet de rest van je set eruit?

Staat de Sony niet op hdmi-pcm>out toevallig (audio) ? in plaats van bitstream?

Quote from: Robin7 on September  3, 2018, 11:29:48
Sony staat idd in 4K upscaling, niet aan gedacht :)
Ja ben echt verast van de beeldkwaliteit van de Sony, enkel het geluid moet wat onder doen voor de Marantz, tis net dat beetje anders...misschien toch maar voor een Oppo 203 gaan? Of wachten op de nieuwe Panasonic...
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Robin7

#6
De rest van mijn set bestaat uit:

Marantz UD7007/Sony X700
Marantz SR7009 reciever
3 x Marantz MA500 monoblock voor fronts en center
3 x Klipsch KL650 thx fronts en center
2x klipsch KS525 thx side surround
2x klipsch KL525 thx rear surround
2x Klipsch KW 120 thx subwoofers
1x Klipsch KA 1000 thx subwoofer amp
JVC X5500

Ik gebruik op beide spelers de dual HDMI, dus beeld en geluid met een aparte kabel (beeld passeert de reciever niet)

*edit* de Digital audio output kan ik enkel op AUTO of PCM zetten bij de Sony, deze staat op AUTO, als je dan de optie 'BD secondary audio' op Off zet en dan Digital output op AUTO stuurt hij een Bitstream signaal naar de reciever volgens de beschrijving.
Het is niet dat de Sony slecht klinkt maar in vergelijking met de Marantz klinkt het wat tammer, minder impact, subwoofers zijn ook wat minder 'agressief' enz enz...

Binky007

Quote from: Robin7 on September  3, 2018, 23:09:25
De rest van mijn set bestaat uit:

Marantz UD7007/Sony X700
Marantz SR7009 reciever
3 x Marantz MA500 monoblock voor fronts en center
3 x Klipsch KL650 thx fronts en center
2x klipsch KS525 thx side surround
2x klipsch KL525 thx rear surround
2x Klipsch KW 120 thx subwoofers
1x Klipsch KA 1000 thx subwoofer amp
JVC X5500

Ik gebruik op beide spelers de dual HDMI, dus beeld en geluid met een aparte kabel (beeld passeert de reciever niet)

*edit* de Digital audio output kan ik enkel op AUTO of PCM zetten bij de Sony, deze staat op AUTO, als je dan de optie 'BD secondary audio' op Off zet en dan Digital output op AUTO stuurt hij een Bitstream signaal naar de reciever volgens de beschrijving.
Het is niet dat de Sony slecht klinkt maar in vergelijking met de Marantz klinkt het wat tammer, minder impact, subwoofers zijn ook wat minder 'agressief' enz enz...

Ziet er netjes uit. Mooi lijstje.
JVC-X7000 CineMike, Stewart Tab Tention Grayhawk, Pioneer krp 500A, Humax 5200C, Elac FS 249, Elac CC 241, Canton, Fathom F112 Satin, Marantz AV8802A CineMike, Oppo 205 CineMike, Sherwood Newcastle A-965 CineMike, Playstation 5 and Taga Platinum-18.

https://www.linkedin.com/in/jorisbink/

Robin7

Thx :) de Marantz is inmiddels verkocht en de X700 word binnenkort vervangen door een Panasonic maar ben de nieuwe modellen nog wat af aan het wachten :)

reza

Er zijn twee maanden geleden nieuwe modellen gekomen :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Binky007

Quote from: Robin7 on September 13, 2018, 15:30:18
Thx :) de Marantz is inmiddels verkocht en de X700 word binnenkort vervangen door een Panasonic maar ben de nieuwe modellen nog wat af aan het wachten :)

Komt er een nieuw model van Marantz of Panasonic?   ;D

JVC-X7000 CineMike, Stewart Tab Tention Grayhawk, Pioneer krp 500A, Humax 5200C, Elac FS 249, Elac CC 241, Canton, Fathom F112 Satin, Marantz AV8802A CineMike, Oppo 205 CineMike, Sherwood Newcastle A-965 CineMike, Playstation 5 and Taga Platinum-18.

https://www.linkedin.com/in/jorisbink/

Robin7

Ben eigenlijk op de eerste testen aan het wachten van de Panasonic UB9000 (9004 voor Benelux?), zou pas voor oktober zijn dus nog even geduld :)
Marantz gelooft niet meer in schijfjes en denkt dat streamen de toekomst word dus er komt helaas geen nieuwe Marantz heb ik horen zeggen...

Binky007

Ja jammer van Marantz. Snap dat schijfjes en vooral 4K een nichemarkt is. Maar het is natuurlijk ook hoe je je als merk in de markt wil zetten.
Toch maar een OPPO dan waarschijnlijk. Eerst de rest maar naar 4K upgrade. ;-)
JVC-X7000 CineMike, Stewart Tab Tention Grayhawk, Pioneer krp 500A, Humax 5200C, Elac FS 249, Elac CC 241, Canton, Fathom F112 Satin, Marantz AV8802A CineMike, Oppo 205 CineMike, Sherwood Newcastle A-965 CineMike, Playstation 5 and Taga Platinum-18.

https://www.linkedin.com/in/jorisbink/