Author Topic: Welke subwoofer in mijn situatie?  (Read 1132 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline noot87

Re: Welke subwoofer in mijn situatie?
« Reply #50 on: September 14, 2018, 00:11:28 »
Ik ben van BK XLS400 naar Rythmik F12 gegaan, beide na wat lezen op dit forum. De BK geeft veel waar voor zijn geld, maar Rythmik is toch duidelijk een stap beter. Zodra ik een zelfde als ik al had tweedehands te koop zag, een tweede aangeschaft.

Voor een Rythmik F12 betaal je dan ook ongeveer het dubbele dan voor een BK XXLS400, maar je gaat een grote stap vooruit. Dus afhankelijk van je budget. Ik ben zeer tevreden met Rythmik. Mooi clean geluid en gaan lekker laag. Alleen jammer dat je geen Europese dealers hebt.

De afwerking van REL vind ik wel beter dan bij BK en Rythmik. Maar dat is ondergeschikt aan de weergavekwaliteit. Ik ben het eens met Cobraaatje dat REL wat overpriced is. Zelf heb ik bijvoorbeeld zoín Gibraltar nooit gehoord. Vind ze er wel mooi uit zien. Maar dat is ook weer een andere prijscatagorie.
NAD C388 + KEF R500 + 2x Rythmik F12

Online iRook

• New member
  • *
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 0
  • I love the HTforum
« Reply #51 on: September 14, 2018, 06:21:39 »
Ik ken de Rythmik F12 niet, maar ik heb al jaren een goede ervaring met de BK XXLS400. Dat deze niet enorm laag gaat bij films, klopt zeker. Daar hebben ze toentertijd de Monolith voor gemaakt.
De XXLS400 heeft als voordeel dat deze met muziekweergave het goed doet.
Gezien het feit dat je geen grote sub wil nemen is de optie er ook om 2 wat kleinere 2 nemen. Ik ken mensen die meer tevreden zijn met 2x BK XXLS200 dan 1x BK XXLS400.
Een keuze voor een remote, etc.. in een sub is mooi, maar dan je misschien beter kijken naar een wat efficiŽntere sub.
Ikzelf gebruik daarom voor mijn dedicated filmruimte een XTZ 3x12. Een XTZ 1x12 kan ook een goede optie voor je zijn.

Let op!
Je front speakers hebben drivers die veel laag kunnen weergeven. Bij je ruimte moet je dan al snel oppassen dat alles elkaar niet gaat opheffen.

Succes verder
Setup 1 : Sharp TV, Win10 HTPC, Amp: Denon AVR-3310,  Front: MA RX6, Center: MA RX Centre, Rear: MA RX1, Sub: BK-Elec XXLS-400

Setup 2: BenQ Beamer, Xtreamer Pro, Apple TV, HTPC/Macbook Pro, PreAmp: Denon AVR-X4000, Front Amp: Denon POA-2200, Center + Surround Amp: Denon PMA-900V (3x), Surround Back Amp: Kenwood-KA-7090R,
Front: B&W CDM-9NT, Center: B&W CDM-CNT (2x), Surround: B&W CDM1NT, Surround Back: Philips 22RH436, Subwoofer: XTZ 3x12

Offline morca

• Hulp nodig met Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek of ADSY ?
  • Forever Addicted
  • Trade Count: (+2)
  • Total likes: 27
  • Vragen DIY Subwoofer ontwerpen,ik help je graag
« Reply #52 on: September 14, 2018, 23:46:13 »
Waarom oppassen?
Je zet de fronts op small neem ik aan?

Online iRook

• New member
  • *
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 0
  • I love the HTforum
« Reply #53 on: September 15, 2018, 06:33:18 »
Precies, dat bedoel ik met oppassen.
Setup 1 : Sharp TV, Win10 HTPC, Amp: Denon AVR-3310,  Front: MA RX6, Center: MA RX Centre, Rear: MA RX1, Sub: BK-Elec XXLS-400

Setup 2: BenQ Beamer, Xtreamer Pro, Apple TV, HTPC/Macbook Pro, PreAmp: Denon AVR-X4000, Front Amp: Denon POA-2200, Center + Surround Amp: Denon PMA-900V (3x), Surround Back Amp: Kenwood-KA-7090R,
Front: B&W CDM-9NT, Center: B&W CDM-CNT (2x), Surround: B&W CDM1NT, Surround Back: Philips 22RH436, Subwoofer: XTZ 3x12