Ervaringen chromecast audio en Spotify

Started by PorscheHD, September 1, 2018, 23:06:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PorscheHD

Beste mensen,

Ik zoek een simpel kastje met Spotify
Connect die ik digitaal aan de Marantz HD AMP kan aansluiten. Nu kom ik het meeste de Chromecast audio tegen. Doet wat ik zoek als ik het goed begrijp. Enigste wat ik niet zo fijn vind is dat hij alleen via wifi kan.

Iemand hier ervaring mee? Is het stabiel etc? Ik gebruik nu de PS4 ervoor maar wil het gescheiden hebben plus dat de PS4 er voor moet aanstaan. Geluidskwaliteit zal hetzelfde zijn neem ik aan? Beiden gaan optisch naar de HD Amp.


Xander32

Wat vind je er niet zo fijn aan dat deze enkel via wifi kan?

Indien je het wifi netwerk op orde hebt is dat geen enkel probleem. Mijn Node hangt bv. ook in het netwerk via wifi en ook het streamen van flac vanaf nas geeft geen enkel issue.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

mijkie

Hier ook een Auralic via Wifi, werkt prima

Ook mijn chromecast altijd via Wifi gehad, ook dat ging prima
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

PorscheHD

Geen idee bedraad is the way to go in mijn hoofd  :sarcasm:

hpapen

Je kunt er een ethernet adapter bij kopen

PorscheHD

Zie het idd origineel nergens te krijgen. Wel een ugreen uit china.

Xander32

Dat kan je gerust uit je hoofd halen 😉

Quote from: PorscheHD on September  2, 2018, 07:13:46
Geen idee bedraad is the way to go in mijn hoofd  :sarcasm:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

PorscheHD

Heb er 1 van ugreen gevonden in NL voor 17,- voor de zekerheid :blush:

Vandaag komt de Chromecast binnen dus eerst zo eens testen. Heb een HQ optische kabel erbij, Audioquest kon niet vandaag geleverd worden dus komt later wel (als het al uitmaakt)

PorscheHD


Rowdy

Bij instellingen van de app Google Home zet je bij 'Geluid' 'Volledig dynamisch bereik' op aan.


PorscheHD

Die optie staat er niet want volgens google staat dat altijd aan als je hem optisch aansluit....  :eh:

JGvH

Moet er wel bij staan. In Google home, apparaten en dan instellingen.

PorscheHD

Helaas niet, bij geluid staat alleen EQ en correctie van groepvertraging

twido

Gebruik zelf de chromecast al een jaar voor filmen te streamen naar mijn TV en dit via mijn onkyo 3008 versterker. vind het prima werken. Bij mij dus wel via utp aangesloten. Heb geen wifi model. Soms kleine haperingen maar niet meer dan dat. zou zelf ook wel eens willen weten of de wifi versie het beter doet.

audiotechneut

Ik heb ook een Chrome cast audio voor Spotify gekocht maar dat klinkt een beetje dunnetjes. Op mijn Squeezebox Touch werkt Spotify niet meer. Vervolgens Tidal geïnstalleerd in de Touch en dat werkt tot. Goede geluidskwaliteit.
Totem Model 1, Proac Response ER one actieve sub,
Myryad MP100 voor, MA240 eind, MCD200 cd, Creek Evolution Tuner, Cambridge 851n streamer, Sony MDS-JB930 Minidisc. Bekabeling Nordost Red Dawn LS kabels en v.d.Hul interlinks

W.Otter

Quote from: audiotechneut on January  4, 2019, 19:45:45
Ik heb ook een Chrome cast audio voor Spotify gekocht maar dat klinkt een beetje dunnetjes. Op mijn Squeezebox Touch werkt Spotify niet meer. Vervolgens Tidal geïnstalleerd in de Touch en dat werkt tot. Goede geluidskwaliteit.
1 op 1 verliest de chromecast audio het ook t.o.v. de nvidia schield

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF