Epson 2018 modellen

Started by nielvm, August 31, 2018, 20:28:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nielvm

4050 zal het vervolg zijn van de 7300, dus een 7400 of iets dergelijks...
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Mediasluis

Epson EH-TW7400 en Epson EH-TW9400 zijn de nieuwe projectors van 2019.
Deze hebben 4K Enhancement met 1080P Panelen x2 voor 4K (zeg maar 3K), maar met film ziet dit er prima uit hoor.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

nielvm

Dus zal de 4050 de Amerikaanse tegenhanger zijn van de 7400, of gaat het hier om een ander model?
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

home@the movies

Quote from: nielvm on September  7, 2018, 20:49:26
Dus zal de 4050 de Amerikaanse tegenhanger zijn van de 7400, of gaat het hier om een ander model?

Geen ander model, het zijn gewoon de Amerikaanse type nummers, zoals altijd.

MechanicalAnimal

Quote from: home@the movies on September  9, 2018, 11:57:04
Geen ander model, het zijn gewoon de Amerikaanse type nummers, zoals altijd.

Ow ja, krijgen we dat gezeik weer, lekker overzichtelijk om dan lekker ff recensies vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen vergelijken.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

home@the movies

Quote from: MechanicalAnimal on September  9, 2018, 15:06:46
Ow ja, krijgen we dat gezeik weer, lekker overzichtelijk om dan lekker ff recensies vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen vergelijken.

Tja, dat is eigenlijk nooit anders geweest, ook de Sonys hebben in de VS andere andere type nummers dan in Europa.

donaldk

In de VS verkochten ze ze dan ook nog eens onder twee modelnamen.

ppeter

Na bijna twee jaar en 1000 uur, moet ik toch zeggen dat de TW9300 een prachtige beamer is met een geweldige prijs/kwaliteit. De JVC/Sony zal misschien iets beter presteren, maar de prijs is dan ook een stuk hoger. En dan nu nog een verbeterde versie voor een nog lagere prijs voor de TW9400, is deze dan weer een mooie deal van Epson!
Nu ben ik benieuwd naar de objectieve verbeterde technische verschillen tussen beide?
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

J.A.F._Doorhof

Epson levert voor de prijs erg mooie projectoren
Natuurlijk kan je in euro's rekenen per film maar.... Doe je dat ook voor andere dingen waar je plezier aan beleefd?

Een lamp kost geld dat is waar.
Maar het plezier dat je ervan hebt is natuurlijk ook veel geld waard en dan is film kijken eigenlijk best een zeer goedkope hobby. De meeste hobbies kosten een stuk meer ;)

We zullen de 9400 zsm op voorraad hebben dus je kan altijd een keer komen kijken tegen die tijd. We verwachten er erg veel van.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ppeter

Het feit is dat je op een nieuwe generatie tv, de beste resultaten haalt wat betreft beeldkwaliteit met real 4K HDR. Maar zolang ik niet bereid ben om op een 65 inch scherm naar het nieuws/actualiteit etc. te kijken, ben ik op een beamer aangewezen. Het zou natuurlijk veel makkelijker zijn met een tv, en heb je geen poespas van een scherm en een beamer en kan je dit budget uitsparen.

Misschien dat ik ooit de stap zet naar een mega tv, maar momenteel zie ik dit niet zitten om naar de dagelijkse programmatie te kijken. Moet wel bekennen, dat we door het pover aanbod, steeds minder tv kijken en meer op het streamen aangewezen zijn. En een 65/75 inch is natuurlijk nog altijd geen 100 inch. Dit formaat met een beamer geeft toch een echte cinema beleving, en dat is toch waar het om gaat.

Prijs per film berekenen doen we niet, alleen maak ik me soms de bedenking wat ik bespaar op een cinema bezoek. We kijken met de TW9300 altijd s'avonds en in volle verduistering, en dan is de beeldkwaliteit echt wel goed. En omdat we toch steeds film kijken via de beamer, moet ik ook geen hoofdprijs betalen voor een duur topmodel voor een tv. Alleen series kijken we via de tv, dus een maatje groter dan onze huidige 46 inch is welkom en overwegen we een 55 inch.
De lampen van Epson, zijn dan ook heel betaalbaar.
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

denada

#35
Heeft iemand al ergens kunnen vinden welk type de 4050 home cinema (1999 dollar in de us) gaat worden in Europa? Dat lijkt wel de echte concurrerende Epson te gaan worden, met flink wat lens shift en een mooi plaatje voor een mooie prijs!

EDIT : Ik zie nu dat ik eigenlijk het model eronder, zonder extra lamp en montageset bedoel : EPSON HOME CINEMA 4010 4K PRO-UHD Home Theater Projector.
(https://www.projectorcentral.com/Epson-Home-Cinema-4010-4K-PRO-UHD.htm)

Wat zou daar het Europese model van zijn, en zou die dan rond de 2000 euro ipv dollar gaan uitkomen, dan wordt het misschien de moeite eens te upgraden van mijn AE-4000 van Panasonic, die hier nog steeds dienst staat te doen :)

RonG

Ik hoop dat deze nieuwe reeks niet meer het probleem hebben van dat soms hard blazen en pas na 1 tot 3 minuten operationeel is na aanzetten wat niemand kan verklaren.

ppeter

Volgens mij geen probleem maar een noodzaak.
Bij ons doet hij dat maar sporadisch en vinden wij helemaal niet erg.
Voor de rest nog heel tevreden en vooral genieten! ;D
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

RonG

Quote from: ppeter on October 17, 2018, 12:56:41
Volgens mij geen probleem maar een noodzaak.
Bij ons doet hij dat maar sporadisch en vinden wij helemaal niet erg.
Voor de rest nog heel tevreden en vooral genieten! ;D

Ja dat is waar. Alhoewel niemand (maar ik herhaal me :-X) het exact kan verklaren.
Ik ben het twijfelen om te upgraden naar een TW9400 maar weet niet of de upgrade zinvol is, dwz, zal ik het verschil in beeld zien?
Ik hoop ook dat de 9400 in zijn geheel stiller is, zijn toch argumenten om een evt upgrade te rechtvaardigen.

ppeter

Tijdens dit weekend kan je vele beamers bekijken en vergelijken, waaronder de TW9400:

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=169653.0
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

RonG

Quote from: ppeter on October 17, 2018, 13:23:53
Tijdens dit weekend kan je vele beamers bekijken en vergelijken, waaronder de TW9400:

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=169653.0
.
Ja, staat op mijn agenda voor de Zondag :), ben benieuwd.

ppeter

Quote from: RonG on October 17, 2018, 13:36:07
.
Ja, staat op mijn agenda voor de Zondag :), ben benieuwd.
Ik zal er ook zijn! 🎥😎
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

darkrunner

#42
Hebben ze bij Epson ondertussen al de silent fan noise fabrikanten zoals Noctua ontdenkt of gebruiken ze nog steeds van die herrie blazers?

7300/7400 staat hier miss op de planning (naar een 82/85 inch tv gaan blijt toch moeilijk als je 120 inch gewoon zijt) nu wil ik dan wel op een 21/9 scherm gaan projecteren want ben 16:9 al langer beu, maar hoe zit het dan met bv Netflix zijn 16:9 uizendingen zit daar dan vervorming op of ga je een stuk beeld boven of onder verliezen?

reza

Met een 21.9 scherm ga je 16.9 materiaal in de breedte missen. Je gaat het natuurlijk niet echt missen maar je scherm wordt minder breed. Mijn 16.9 scherm is 1.60breed, het 21.9 scherm 2.25.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

MechanicalAnimal

Quote from: darkrunner on October 23, 2018, 00:36:42
Hebben ze bij Epson ondertussen al de silent fan noise fabrikanten zoals Noctua ontdenkt of gebruiken ze nog steeds van die herrie blazers?

Simpele centenkwestie, die zijn duurder, dus dat zal niet gebeuren.

Kijk maar eens wat voor een baggerventilatoren er in die Thompson/UPC-decoders zitten, ik heb inmiddels mijn 4de staan. Had daar een fatsoenlijke fan ingezeten had dat niet gebeurt. Het kan wel natuurlijk, maar dan moet de producent daar bewust voor kiezen
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

RonG

Snap niet dat ze daar idd op bezuinigen, is toch essentieel dat er zo min mogelijk geluid geproduceerd wordt. Is ja geen presentatie beamer toch?
Die paar 10tjes extra had ik er wel voor over.

Ben ook benieuwd naar de geluidsproductie van de E-shift functie, die kan ook irritant zijn.

darkrunner

Quote from: reza on October 23, 2018, 08:14:33
Met een 21.9 scherm ga je 16.9 materiaal in de breedte missen. Je gaat het natuurlijk niet echt missen maar je scherm wordt minder breed. Mijn 16.9 scherm is 1.60breed, het 21.9 scherm 2.25.
Met lens memory vul je dit dan toch op?

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

darkrunner

Vraag me dan af  als je een 16:9 beeld met lens memory 21:9 maakt in hoeverre dit vervorming geeft.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"