Welke 4k TV 65inch budget?

Started by millon, August 29, 2018, 17:24:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

millon

Ik ben mij aan het verdiepen in een 4k TV 65inch tot 1600euro.
Welke merk en type komt verrassend goed uit de testen?
De Sony 7004?
Het smart gedeelte vind ik ook belangrijk.

Ik wil op basis van de vele testen een TV kopen, omdat in de winkel het vergelijken lastig is.

PascalP

Rtings.com vind ik persoonlijk een fijne site.
Op basis van hun reviews heb ik 1,5 jaar geleden mijn Samsung gekocht
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

MechanicalAnimal

Ik heb dan weliswaar geen 4K toestel maar hen een 65 inch fullHD sony:


https://tweakers.net/pricewatch/441733/sony-bravia-kdl-65w855c-zwart/specificaties/

Buiten een beeldkwaliteitsdiscussie wil ik je even meegeven dat ik nou niet bepaald onder de indruk ben van het OS op dit toestel. Zit een SOC in van een smartphone uit 1999  :D

Neem zulks ook even mee in je overweging en wat eventuele reviews van een toestel zeggen die je op het oog hebt
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

road rebel

Quote from: millon on August 29, 2018, 17:24:53
Ik ben mij aan het verdiepen in een 4k TV 65inch tot 1600euro.
Welke merk en type komt verrassend goed uit de testen?
De Sony 7004?
Het smart gedeelte vind ik ook belangrijk.

Ik wil op basis van de vele testen een TV kopen, omdat in de winkel het vergelijken lastig is.

LG oled 65c7, die kwam laatst aan 1699€


Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk

MechanicalAnimal

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Sjettepet

Mijn aandacht werd gisteren getrokken door een televisiereclame waarin een electronica-keten een Philips 65" 4k toestel aanbiedt voor 899,- (meen ik).
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

MechanicalAnimal

als je wilt vergelijken op basis van testen dan zul je toch echt even moeten gaan inlezen, wat heb je al opgezocht?


de FX700 van pana is een terleustelling ten opzichte van de oude EX700, misschien kun je die laatste nog goedkoop vinden?

All in all, FX700 seems like a sizeable downgrade from last year's EX700 in the area that matters most; picture quality.

https://www.flatpanelshd.com/review.php?subaction=showfull&id=1526620692

https://tweakers.net/pricewatch/826853/panasonic-tx-65ex700-zilver.html

Voor de rest kun je in de tweakerspricewatch een compare filteren p jouw eisen en dan eens zien welk toestel jou aanstaat en daar de bijbehorende review (als die er is) proberen te vinden.

hier staan alle 65 inch UHD toestellen oplopend in prijs*

*ik weet niet zeker of het prijsfilter blijft staan



SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

quattronl

Quote from: MechanicalAnimal on August 30, 2018, 10:11:09
Voor de rest kun je in de tweakerspricewatch een compare filteren p jouw eisen en dan eens zien welk toestel jou aanstaat en daar de bijbehorende review (als die er is) proberen te vinden.

hier staan alle 65 inch UHD toestellen oplopend in prijs*

*ik weet niet zeker of het prijsfilter blijft staan
Als je dan ook het vinkje bij 4K aanzet heb je een nog beter 'beeld' van wat er te koop is:

https://tweakers.net/categorie/621/televisies/producten/#filter:TYzBCsIwEER_ReYcJS22tjmXogdPxZN4CO0ikdSWJIhY8u9uEMXTMu_N7ILJDeRaQ3aAwuzMzUN8YDe5wEz7_kdm6g_cW2cCs75SZ14ElUkp0rKno7lDcfDca40N5DzUgkzWebpj0iiLjeSHo35-QxTY1rJKlYe2UGecbHB6tW9wYVftij-VV0XJOMY3

Goedkoopste is dus een LG voor 1850,-

Ik zit met een schuin oog ook naar zo'n soort scherm te kijken.
Zou wel eerst graag zoiets willen zien (ervaren) om te weten of het een meerwaarde geeft t.o.v.  wat ik nu heb (42" LCD van 9 jaar oud). Ik heb nog geen 4k content dus BR's worden dan geupscaled.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

MechanicalAnimal

Quote from: quattronl on August 30, 2018, 15:51:09
Als je dan ook het vinkje bij 4K aanzet heb je een nog beter 'beeld' van wat er te koop is:

https://tweakers.net/categorie/621/televisies/producten/#filter:TYzBCsIwEER_ReYcJS22tjmXogdPxZN4CO0ikdSWJIhY8u9uEMXTMu_N7ILJDeRaQ3aAwuzMzUN8YDe5wEz7_kdm6g_cW2cCs75SZ14ElUkp0rKno7lDcfDca40N5DzUgkzWebpj0iiLjeSHo35-QxTY1rJKlYe2UGecbHB6tW9wYVftij-VV0XJOMY3

Goedkoopste is dus een LG voor 1850,-

Ik zit met een schuin oog ook naar zo'n soort scherm te kijken.
Zou wel eerst graag zoiets willen zien (ervaren) om te weten of het een meerwaarde geeft t.o.v.  wat ik nu heb (42" LCD van 9 jaar oud). Ik heb nog geen 4k content dus BR's worden dan geupscaled.

Jij bedoelt het OLED vinkje?...

Ik had UHD al aangevinkt in mijn filter hoor. Ik had dus juist oled niet aangevinkt omdat TS niet expliciet naar oled vraagt
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

quattronl

Quote from: MechanicalAnimal on August 30, 2018, 16:15:10
Jij bedoelt het OLED vinkje?...

Ik had UHD al aangevinkt in mijn filter hoor. Ik had dus juist oled niet aangevinkt omdat TS niet expliciet naar oled vraagt
O, my bad!
Waarschijnlijk omdat ik zelf best een OLED zou willen zat dat automatisch al in m'n hoofd.
Zonder OLED gaat de prijs natuurlijk aanzienlijk naar beneden.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

millon

Deze schijnt dankzij de X1 processor de beste te zijn in zijn prijsklasse.
In het voorjaar komt een nieuwe X1 processor uit die 2x zo goed is en duidelijk beter beeld geeft.

Helaas boven mijn budget.
Nu op zoek naar een scherm wat net zo goed is als de 9305

https://www.plattetv.nl/info/sony-kd-65xe9305b-17986.html?s2m_channel=70&ad_id=305309082706&gclid=EAIaIQobChMIwZ7a54i73gIVS-J3Ch0SIAm2EAAYASAAEgLbTvD_BwE

bigbro

goedemorgen. Ik heb het forum afgezocht maar kan het maar niet vinden. Kan iemand een link posten naar een discussie over het aankopen van een tv in Duitsland. Wil graag de 77c8 kopen en dat scheelt regelmatig EUR 2.000!!. Graag hoor ik van jullie

MechanicalAnimal

specifiek voor OLED is het prijzentopic op Tweakers the place to be...

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1832627

Daar tref je ook zo nu en dan duitse prijzen.

tipje: ga daar niet offtopic posten, er geldt een zero tolerance beleid in dat topic. Mocht je een account hebben (of aanmaken) dan kun je individuele tweakers even een PB sturen als je leest dat er ergens in DLD gekocht hebben om te vragen naar hun ervaringen.

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis