Opstelling kabels, router en switch voor streaming.

Started by arnolddew, August 27, 2018, 14:01:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

arnolddew

Specifiek de dsg-108, of is bijvoorbeeld een 105 een goede keus?
Stereo>> Cayin A55t - Audio synthesis dax - Thorens TD150 gemodificeerd met Grado Gold - Atoll PH100 - Dynaudio Focus 110 - Raspberry Pi, Allo Digione - DIY kabels

W.Otter

Quote from: arnolddew on September  5, 2018, 14:06:18
Specifiek de dsg-108, of is bijvoorbeeld een 105 een goede keus?
Ik heb nog een 105 liggen die ik niet gebruik

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

arnolddew

Stereo>> Cayin A55t - Audio synthesis dax - Thorens TD150 gemodificeerd met Grado Gold - Atoll PH100 - Dynaudio Focus 110 - Raspberry Pi, Allo Digione - DIY kabels

StereoMike

Quote from: arnolddew on September  5, 2018, 14:06:18
Specifiek de dsg-108, of is bijvoorbeeld een 105 een goede keus?
De DGS-105 is ook prima. Belangrijker is een goede voeding.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

W.Otter

Quote from: arnolddew on September  5, 2018, 18:34:31
Oké. Wat is je voorstel?
Die kun je van me overnemen mocht je er 1 zoeken

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Rence

Quote from: StereoMike on September  6, 2018, 00:20:02
De DGS-105 is ook prima. Belangrijker is een goede voeding.

Welke is een goede voeding hiervoor ?
Mcintosh MA8000,MCD550,MT2
Naim ND5 XS, NAIM XP5 XS , Transparent Cable Reverence
B&W 802D2
Panasonic TX-65GZW954,Yamaha YSP5600,B&W PV1D

StereoMike

Quote from: Rence on October 17, 2018, 12:13:46
Welke is een goede voeding hiervoor ?
Bijna alles op basis van de TPS7A4700 of LT3045 spanningregelaar is erg goed i.c.m. switch.

Een leuke combi met batterij en LT3045 is in verschillende varianten te koop.

Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Rence

Oké leuk, maar is er geen compleet kastje te koop, ben zelf niet zo handig ;)
Mcintosh MA8000,MCD550,MT2
Naim ND5 XS, NAIM XP5 XS , Transparent Cable Reverence
B&W 802D2
Panasonic TX-65GZW954,Yamaha YSP5600,B&W PV1D

Matthijs1973

Ifi power bijvoorbeeld, zoals wel vaker aangehaald.
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

StereoMike

Quote from: Rence on October 19, 2018, 18:38:31
Oké leuk, maar is er geen compleet kastje te koop, ben zelf niet zo handig ;)
Tja, ik heb een exemplaar in een acryl kastje (inclusief batterijen nog geen 30 Euro) maar die is nergens meer te koop.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Rence

Quote from: StereoMike on October 19, 2018, 19:26:01
Tja, ik heb een exemplaar in een acryl kastje (inclusief batterijen nog geen 30 Euro) maar die is nergens meer te koop.

Ahhh jammer >:( ik heb net een Ifi power besteld.
Mcintosh MA8000,MCD550,MT2
Naim ND5 XS, NAIM XP5 XS , Transparent Cable Reverence
B&W 802D2
Panasonic TX-65GZW954,Yamaha YSP5600,B&W PV1D

Kjelt

#36
Jammer dat ik dit topic nu pas zie.
Voeding van een netwerkswitch zit voornamelijk binnenin, zie mijn oude topic hierover beneden. Die interne voedingen zul je willen vervangen om uberhaupt iets te bereiken..
Echter met netwerkswitches die allemaal zelfs degene van 10€ volledig galvanisch gescheiden poorten hebben heeft het allemaal geen nut. Besteed je geld liever aan betere audiocomponenten, speakers en/of kamer akoestiek.

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=155360.msg2874147#msg2874147

Daarnaast als je shielded kabel neemt denk drie keer goed na wat je doet. Je behoort dan louter metalen hard geaarde switches en apparatuur te gebruiken echter hang je dan wel het chassis ook aan die aarde. Van storingen en antennewerking heb je dan geen last echter op het digirale domein gezien had je daar toch al geen last van anders werkte je verbinding niet.
Waar het echt om draait is wat is de laatste component waar je netwerk kabel binnen komt en daar wil je experimenteren met de diverse mogelijkheden (wel of geen hard aarde en shielded of non shielded kabel)

Matthijs1973

gelukkig staat in je oude topic dat het je eigen mening is, kleine nuance. Zoveel mensen, zoveel meningen, zoveel wetenschappelijke onderzoeken. Het leuke van deze hobby is het zelf uitproberen en eigen conclusies trekken (mijn mening). In het geval van een Ifi Power op de switch (als laatste schakel voor de streamer) was naar mijn mening en naar de mening van mijn vriendin verschil te horen. Maar het leuke is dat iedereen dat zelf kan ontdekken ;-)
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

Kjelt

En hoe heb je dat getest ? A/B test door snel te schakelen met een relais ?

Matthijs1973

sorry, ik ga hier geen eindeloze discussie beginnen die hier al vaker te vinden is met dezelfde personen en waar bijv. het zgn. hififorum aan is overleden (dezelfde personen die continu alle kabel- en voedingsdiscussie de grond in stampen zodat er helemaal niks meer te praten valt). En ja, diverse keren gewisseld, nee niet blind, en ja verschil aanwezig dus prima voor ons en naar onze mening.
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

Rence

Ach, het kost maar 5 tientjes ;) baat het niet dan schaadt het niet :)
Mcintosh MA8000,MCD550,MT2
Naim ND5 XS, NAIM XP5 XS , Transparent Cable Reverence
B&W 802D2
Panasonic TX-65GZW954,Yamaha YSP5600,B&W PV1D

StereoMike

Quote from: Kjelt on October 19, 2018, 19:47:44
Echter met netwerkswitches die allemaal zelfs degene van 10€ volledig galvanisch gescheiden poorten hebben heeft het allemaal geen nut.
Heb je het zelf wel eens een kans gegeven?
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Kjelt

Quote from: StereoMike on October 20, 2018, 17:20:35
Heb je het zelf wel eens een kans gegeven?
Ik heb met geaarde shielded kabels vs unshielded kabels geexperimenteerd.
Aangezien de meeste audio apparaten bij mij ongeaard zijn en de audiomassa onderling via een short aan elkaar gelegd zijn blijf ik bij ongeaard/unshielded kabels anders gaan er (mogelijk) blindstromen lopen.
Dat is de enige verbinding die echt connected is, de overige aders zijn allemaal galvanisch ontkoppeld (trafootjes in de magnetics plug).
Met interne voedingen van switches heb ik niet ge-experimenteerd nee.

StereoMike

Quote from: Kjelt on October 19, 2018, 19:47:44
Jammer dat ik dit topic nu pas zie.
Voeding van een netwerkswitch zit voornamelijk binnenin, zie mijn oude topic hierover beneden. Die interne voedingen zul je willen vervangen om uberhaupt iets te bereiken..
Dat is inderdaad het beste maar vaak niet goed mogelijk. Ondanks het feit dat de interne regulatoren wat nieuw/extra ruis veroorzaken werkt vooral de interne klok een stuk beter. Volgens mij zit daar ook een stuk winst bij het gebruik van een betere externe voeding.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Rence

Quote from: StereoMike on January  4, 2019, 13:35:38
Dat is inderdaad het beste maar vaak niet goed mogelijk. Ondanks het feit dat de interne regulatoren wat nieuw/extra ruis veroorzaken werkt vooral de interne klok een stuk beter. Volgens mij zit daar ook een stuk winst bij het gebruik van een betere externe voeding.

Ik heb een Ifi power gekocht voor de netwerkswitch, maar helaas het draagt niet bij aan een upgrade.
Mcintosh MA8000,MCD550,MT2
Naim ND5 XS, NAIM XP5 XS , Transparent Cable Reverence
B&W 802D2
Panasonic TX-65GZW954,Yamaha YSP5600,B&W PV1D

StereoMike

Quote from: Rence on January  4, 2019, 13:43:51
Ik heb een Ifi power gekocht voor de netwerkswitch, maar helaas het draagt niet bij aan een upgrade.
Jammer
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Kjelt


StereoMike

Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Matthijs1973

Quote from: Rence on January  4, 2019, 13:43:51
Ik heb een Ifi power gekocht voor de netwerkswitch, maar helaas het draagt niet bij aan een upgrade.
helaas, mocht je hem kwijt willen...ik heb nog een netwerkswitch die een upgrade kan gebruiken ;-)
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

Rence

Quote from: Matthijs1973 on January  4, 2019, 19:30:57
helaas, mocht je hem kwijt willen...ik heb nog een netwerkswitch die een upgrade kan gebruiken ;-)

Pm me maar ;)
Mcintosh MA8000,MCD550,MT2
Naim ND5 XS, NAIM XP5 XS , Transparent Cable Reverence
B&W 802D2
Panasonic TX-65GZW954,Yamaha YSP5600,B&W PV1D