versterker, dab en streamer

Started by SV..S, August 19, 2018, 13:33:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SV..S

hallo,

ik kreeg van mijn zwager de volgende vraag.
aangezien het huidige analoog signaal straks vervalt zoek ik een oplossing om muziek te blijven luisteren.
ik wil mijn huidige (1990) versterker vervangen door iets nieuws dat onderstaande dingen kan.
dab radio, digitale ingangen voor tv, internet en kunnen streamen. dit icm mijn Kef c75 van 4 ohm.

zijn oog was gevallen op 2 yamaha's de rn602 en de rn803d.

ik moet zeggen dat ik niet thuis ben in de nieuwe apparaten en hoe ze presteren.

ook maakte hij zich zorgen over de 4 ohm luidspreker of dat wel te combineren was met huidige versterkers die 8 ohm in de specs hebben.

kunnen jullie hier iets over zeggen?

ik denk als ik voor hem mag spreken dat bedieningsgemak belangrijker is dan hoge eisen aan geluidskwaliteit.




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Rowdy


paulkokkie

#2
8 Ohm staat ook in de specs van mijn Denon, maar ik kan hem ook op 4 of 6 Ohm zetten, via instellingen. Dus misschien kunnen die Yamaha versterkers dat ook.

Ja https://www.hificorner.nl/yamaha-r-n602.html

Nee https://www.cnet.com/products/yamaha-r-n803-network-audio-receiver/specs/
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

SV..S

Ik zie het ja, hij had deze yamaha's juist uitgekozen vanwege de 4 ohm maar niet goed gekeken dus. Isdit zo belangrijk? Ik bedoel wat kan er mis gaan? Zou de versterker er kapot van gaan?




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

SV..S

Quote from: Rowdy on August 19, 2018, 13:54:20
Arcam Solo Music?

ik weet eigenlijk zijn budget niet , maar gezien de prijzen van de voorgestelde yamaha's lijkt me dat deze boven het budget komt.




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

chansig

#5
Paradigm pw amp...600 euro. Incl ARC correctie systeem.

Oeps...ws geen DAB functie. Sorry.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dirk

waarom wil je nog dab als de dag van vandaag zowat alle zenders ook via live streams te beluisteren zijn?  :eh:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

htandre

#7
Ik heb hier de Yamaha 602 naar volle tevredenheid in gebruik.
DAB heb ik even geprobeerd maar dat beviel me niet en inderdaad zijn bijna alle radio station te beluisteren via internet.

Met de musiccast app zowel android als ios eenvoudig te bedienen, zeer gebruiksvriendelijk
HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Yamaha N603, Totem Kin Mini, Rel Quake II, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C

paulkokkie

Quote from: SV..S on August 19, 2018, 14:50:13
Ik zie het ja, hij had deze yamaha's juist uitgekozen vanwege de 4 ohm maar niet goed gekeken dus. Isdit zo belangrijk? Ik bedoel wat kan er mis gaan? Zou de versterker er kapot van gaan?

Ja, dat is belangrijk.Het staat er niet voor niets bij en op elke luidspreker.
Als ik het goed heb begrepen heeft het met de hoeveelheid stroom die naar je luidsprekers gaat te maken. Zet nooit een 4 Ohm's luidspreker op een 8 Ohm's versterker, zonder de versterker in te stellen op 4 Ohm.

Maar misschien is hier iemand die daar alles van weet en je kan helpen.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

mijkie

Yamaha zou mijn eerste keuze ook zijn denk ik, DAB niet omdat t aanbod van internet-zenders zo groot is !

Bediening via de Musiccast app is gewoon top en erg stabiel, lekker simpel en voor elke gebruiker apart in te stellen welke services en in/uitgangen hij wilt gebruiken [emoji1303][emoji1303]
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

SV..S

Quote from: Dynky on August 19, 2018, 17:03:10
waarom wil je nog dab als de dag van vandaag zowat alle zenders ook via live streams te beluisteren zijn?  :eh:
weet ik niet, zal het aan hem vragen, waarschijnlijk gebrek aan kennis?




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

SV..S





Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

palmspar

#12
Niet naar ohm kijken dat werkt altijd gewoon met elkaar met normale speakers.
Ook op 8 ohm laten staan als dat aan te passen is in de versterker.

Sensitivity: 91dB  das een makkelijk speaker om aan te sturen elke versterker kan dat. :smile:

SV..S

Ik vraag me af of het niet verstandiger is om de huidge reciever als versterker te gebruiken en dan een appart aparaat voor de gezochte functies? Nadeel is wel dat je 2 apparaten hebt staan, voordeel lagere investering?




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15