2.0 next level binnen mijn 5.1

Started by Sjoerd303, August 26, 2018, 17:08:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sjoerd303

Mijn naam is Sjoerd, ik ben 45 jaar en woon in het midden van het land. Ik zou graag met jullie iets willen delen. Ik zat al jaren met de vraag ' hoe krijg ik 2.0 veel beter' Ik ben in het bezit van een AVR en ik wil die niet kwijt voor mijn film en console ervaring.
Ik zie hier en elders nog wel eens zelfde vraag voorbijkomen. Hierover later meer en hieronder een beetje hoe en waarom ik vandaag de dag mij een stuk gelukkiger voel met 2.0 met behoud van 5.1.


Thuis wonend midden jaren 80 was ik voorzien van een instap akai, volgens mij was het een AM15 oid. Een tweeweg bose setje hing aan de akai. Prima voor op mijn slaapkamer.
Begin jaren 90 ben ik op mijzelf gaan wonen. Ik mocht de audio set van mijn vader meenemenen/gebruiken welk hij al heel erg lang in bezit had. Dit was een Rotel RC1000 en RB1000, hier zat ook de bijbehorende tuner en cassetedeck bij. Dit alles in zo tachtiger jaren rack. Ook een cd speler was toen al van de partij. Misschien vloeken in de kerk... Ik was destijds erg onder de indruk van de Bose 301 serie welk ik aan de Rotel had hangen. Ook zelf gemaakte door daddy cool speakers gingen heerlijk in die tijd, van die grote speakers, 3 weg☺

In 2002 was ik van mening dat ik moest upgraden naar iets meer moderns, genaamd surround.  Na veel praten en luisteren heb ik een koop van zo een 5000 gulden gedaan. Dit was toen veel geld voor mij. Maar goed, ik was voorzien van een prachtige Yamaha 800RDS receiver en de bijbehorende DVD speler. Daarop aangesloten een 5.0 set van Mordaunt Short. Ik meen dat dit de MS 900 serie was, de fronts waren voorzien van passieve sub's aan de zijkant...
De DVD jaren daarna waren heerlijk. Iedere DVD die ik kocht met DTS geluid was feest, film of concert, maakte niet uit. M'n interesse naar audio techniek bleef toch , hetzij op een laag pitje bestaan.. Internet was toen ook echt losgebarsten qua info en ervaringen.
Ondanks dat DVD een beleving was geworden was ik altijd op zoek naar de Rotel ervaring als ik cd's aan het luisteren was. En dit bleef door de jaren maar hangen in m'n gedachte, dvd is prima 2.0 muziek klopt iets niet.

Ergens in 2011 of 2012 ben ik op zoek gegaan naar een AVR welk goed was in beide. Gelukkig was internet en forums al een gemeengoed geworden. Uiteindelijk gekozen voor de Marantz SR7007. Duidelijk een verbetering met die nieuwe gadgets en easy HDMI. Hier was ik van mening dat het beluisteren van muziek beter was geworden. Het duurde niet lang dat ik mij realiseerde dat het voornamelijk meer vermogen had dan de Yamaha. Qua ruimtelijkheid , helderheid en plaatsing van instrumenten was het niet heel veel meer beter dan de Yamaha en kwam het zeker niet in de buurt van de Rotel. Ik denk dat ik die SR te snel en te impulsief gekocht heb toen. Begrijp mij niet verkeerd, het deed heel veel heel erg goed, behalve waarvoor ik deze had aangeschaft...2.0... Dit ging ik niet nog een keer zo doen, mijn fout mijn blaren.

De jaren hierna heb ik veel draadjes gevolgd van AVR gebruikers met dezelfde vraag... Hoe krijg ik een betere 2.0 ervaring met m'n AVR. Of moet wat veranderen/vervangen in m'n setup om 2.0 te verbeteren. Ik heb van alles gelezen, eindbakken toevoegen, integraded toevoegen of een heel dure AVR kopen welk wel aanzienlijk de 2.0 ervaring zou geven welk je nu zou missen. Waarna ik op zoek was wist ik niet. Wel wist ik dat stereo via mijn sr7007 het niet helemaal was. Mijn idee was om de SR te laten staan voor m'n PS4 / film beleving en er een integraded bij te kopen. HT-bypass moest erop zitten. Betere phono stage zou fijn zijn.  Dit mocht een goede gebruikte zijn of nieuw.
In theorie , beetje kijkende naar prijs en aansluitingen heb ik toen mijn lijstje ingekort naar o.a:

Rotel RA1572
Hegel H160
Peechtree 150/300Nova

Huidige setup waarin het moet integreren:
Sr7007
CM8 fronts
Cm Centre
B&w M1 surround
SvS sb1000
Technics SL1200mk5G Ortofon 2mblue
Yahama dvd s557
Mede8er
PS4 pro

Ik heb contact gezocht met een oude bekende van wie ik wist dat hij werkzaam is bij Hobo hifi, praat vaak wat gemakkelijker.
Ik ben met wat vragen maar eens naar deze winkel gegaan. En zie hier het begin van het einde van mijn zoektocht. Wellicht overbodig, maar mijn ervaring , gehoor, wat ik mooi vind is natuurlijk aardig subjectief. Alles hieronder moet ook zo geïnterpreteerd  worden, ik ben immers geen professional. Na wat bijpraten en koffie ben ik de luisterruimte ingedoken met wat versterkers. Ik kwam voor de RA 1572, dus die heb ik het meest beluisterd. De reden voor deze keuze is een zwak voor Rotel en aardige specs en dito mogelijkheden voor een betaalbare prijs...

Ondanks dat ik alle tijd kreeg die middag wilde ik de Rotel 1572 graag verder beluisteren, thuis  op m'n cm8 setje. Dit was geen enkel probleem. De doos werd netjes ingepakt, erg fijn dit. Ik had thuis 1 nummer nodig om te horen wat ik al die tijd heb moeten missen, zowel spelende met de Yamaha als met de Marantz. Heerlijk, eindelijk was het terug.



Beetje moeilijk wordt het nu voor mij maar ik doe mn best... Het was de muziek die op de voorgrond stond, de plaatsing was terug. Meer helderheid meer controle in het laag en controle en ook bij hoger volume... de cm's kregen zichtbaar op hun lazer en ze vonden het het heerlijk. Ik was weer muziek aan het luisteren. Hele albums dan, Tidal en Qobuz en cd's. Na ruim een week terug en eigenlijk was ik klaar met zoeken. Maar ja, was dit het dan? Koop ik nu weer iets, betrekkelijk impulsief? Kom ik er wellicht later achter dat ik toch iets verder had moeten kijken dan dit? Ik besloot niet tot aankoop over te gaan en het deze keer iets rustiger aan te pakken. Iets later loop ik de winkel uit met een leen Rotel RA1592, het grotere broertje zeg maar. Aardig groter in aanschaf ook.... Tikje enthousiast was ik ondertussen wel. Rotel die 200 watt door m'n CM8 heen gaat janken, hoe dan?

De 1592 was voor mij een beetje een tegenvaller. Ja ik voelde het extra vermogen wel maar ik miste iets. De helderheid en plaatsing was minder dan het kleine broertje. Ik begreep dit niet maar kwam ook niet van dat gevoel af. Het leek wel dat de SQ iets had ingeleverd voor (nog) meer vermogen.



Mijn verwachtingen van dit monster kwamen niet uit. Ergens heb ik ook het gevoel gehad dat er iets niet helemaal fris was met dit specifieke toestel.  Misschien leer ik door jullie input wel dat het een stukje onwetendheid is geweest... Ik heb dit gedeeld met het personeel van Hobo, die begrepen mij wel maar vonden het wel vreemd.

Nadat wij dit allemaal besproken hadden werd mij aangeraden de AVM30 mee te nemen om te proberen. De bouw kwaliteit en uiterlijk was bijzonder intressant , voor mij dan.




Aansluiten is ondertussen te gemakkelijk geworden omdat alles al klaar ligt. Dus luisteren maar weer. Ik heb m'n momenten gepakt. Volgens mij is dit echt een heel goede versterker. De snelheid van de kicks en drums. De plaatsing, de hoge tonen , stereobeeld vielen mij op. De beleving was er echter niet, gekke is dat als ik het volume omhoog gooide dit er wel was. Erg onder de indruk dat het zo strak bleef klinken bij meer db. Daar tegenover staat dat ik ook erg schrok dat de AVM rond dit volume keer op keer in de '"overload" sprong. De AVM stond onder mijn meubel, ruimte 10cm tussen AVM en meubel. AVM verplaatst naar vrij ademen plek, wederom in de beveiliging. Hierna nog een keer een grote PC fan bovenop het apparaat geplaatst om zo geforceerd eventuele warmte af te voeren, hielp ook niet.
Stond het dan zo bizar hard? Ik vond van niet. Dit zorgde ervoor dat deze even langs de lijn werd gezet, ook het gemis van een phonostage en diepte bij normaal/minder volume hielp niet echt.

Ondertussen in andere winkels enkele keren de Hegel H90 en H190 beluisterd. Eerlijk is dat ik tekort heb geluisterd om hierover iets te zeggen. Als ze mij een leen toestel hadden meegeven was ik misschien wel een Hegel gebruiker geworden. Ik had hier ook nog een keer naar kunnen/willen vragen maar ik moest de AVM terug brengen.
Op dit punt had ik best veel beluisterd in korte tijd. Mijn bedoeling was om alles even te laten, even pas op de plaats maken zeg maar...

Met het hobo personeel mijn ervaringen tav van de AVM gedeeld. Ook verteld dat ik ondertussen opvallend goede dingen had gelezen over Simaudio/Moon. Het grappige hier is dat toen ik de eerste keer bij Hobo aan het uitleggen was waarna ik op zoek was de Moon mij geadviseerd werd om mee te nemen als mogelijkheid. Het ging dan om de Moon 240i of Ace. De hogere prijs en het betrekkelijk laag vermogen van 2x50 watt deed mij toen beslissen om hier niet op in te gaan...
Met mijn ervaringen ondertussen en wat ik aangegeven had gemist te hebben bij de AVM, ballen bij laag volume werd toch de Moon weer geopperd als optie. Ik wilde dit eigenlijk niet, ik wilde zonder doos naar huis, het was wel even goed zo. Personeel begreep dit maar al te goed..... 30 minuten later zit ik in m'n auto met de Moon Ace achter in de kofferbak. Thuis aangekomen , wederom de boel ingeplugd en aangezet...... Ik had geen idee wat ik van dit merk kon verwachten. Gevoelsmatig had ik, eerlijk is eerlijk , niet veel vertrouwen in die 2x50watt. Iets te kortzichtig zo blijkt nu..



De bedoeling thuis was om wat anders te gaan doen, de Ace even een album te laten afspelen op de achtergrond. Wat er gebeurde was dat ik voor het eerst een "huh??" momentje had. Ik was direct een beetje in war of onder de indruk, denk beide.. Al luisterende naar de muziek en wat voor mij uitstarende realiseerde ik mij dat ik hierna op zoek was. Ik lees wel een audio reviews en sta er dan van te kijken wat voor mooie zinnen er staan, prachtige audio gerelateerde termen. Aanrader is dan ook van mij om de Ace te googelen voor dat soort reviews. Ik kan dat niet zo of beter. Wel wil ik enkele dingen benomen die mij erg opvielen met de Ace.

Wat mij als eerste opviel was de rust in het geluid, ongeacht het volume van de Moon. Iets bespreken en volume naar beneden, ook dan bleef de muziek m'n aandacht trekken. Meestal als het volume naar beneden gaat, hoor je dat je dingen minder goed binnenkrijgt, het totaal plaatje van het nummer bedoel ik dan.

Muziek is emotie, in eerste instantie niet je apparatuur. Je koopt of hebt je apparatuur voor je muziek, je speelt geen muziek af om je apparatuur continue te tunen. Dat is denk ik een beetje wat Simaudio mij duidelijk heeft gemaakt in die fijne week met de Ace....

De goedkopere 240i was meer waar ik naar neigde. Ik was echter ook onder de indruk van de MiND module in de ace. De snelheid, het gemak en stabiliteit en sound was geweldig. Mijn idee om de 240i te voorzien van een externe streamer verdween met de dag. Om dit alles te kunnen testen heb ik Qobuz en Tidal hifi gebruikt. Ook ben ik aardig druk geweest met m'n MacBook>USB>dsd files van internet. Dit is duidelijk weer een stap omhoog in SQ. De Bluetooth (Spotify) verbinding deed het ook bovengemiddeld goed, in vergelijking met wat ik gewend was met mijn externe BT dongle. Al zie nu hier de meerwaarde niet zo van in als je die mind module voorhanden hebt. Wel leuk voor gasten die een eigen playlist willen proberen op dit apparaat.
M'n mk5G aangesloten op de phono, het plezier ging gewoon door.

Ook ik ben of was wel redelijk vatbaar voor die marketing verhalen over vermogen. Hoe meer hoe beter toch? Dat is belangrijk enzo... Dit toestel met z'n 2x50watt-8ohm lijkt niet veel... Dat is voor de meeste misschien ook zo, op papier dan...
Nu begeef ik mij even op glad ijs hier, oei oei oei.. Maar een heel goede kans dat als je de 1572,1592 en de AVM in een blind test naast de Moon zou zetten... er vele luisteraars zullen kiezen voor de Moon , als je zou vragen welk toestel heeft volgens u het meeste vermogen... kleine noot,ik denk dat als je echt power hungry speakers in zou zetten en op hoog volume gaat spelen dit wellicht anders zou kunnen zijn, houdt een keer op die 2x50... gewoon normaal gebruik is het op z'n minst een bijzondere tryout , mijn mening dan.

Ik heb gelukkig niet al te moeijlijke speakers dus dat scheelt weer iets. Maar dan, op de een of andere manier klinken B&W wel lekker met wat vermogen d'r achter. Dit is niet alleen mijn mening maar lees ik hier en daar ook, zo ervaarde ik het ook met bijvoorbeeld die RA1572-92. Doch de Moon met z'n beperkte output staat echt zn mannetje, die hoeft zich nergens voor te schamen.
De dag dat ik de Moon ging terugbrengen realiseerde ik mij iets. Het spelen op randje/max vermogen/party mode had ik nog niet gedaan. Meestal doe ik dit al vrij snel omdat ik dit belangrijk en leuk vind. Een andere reden is dat ik wil weten hoe stabiel het blijft, het blijft een A/B versterker dus warmte is ook iets om te checken. Enfin, wat stevige rock van Live en Pearl Jam en wat eigen techno setjes. Ondertussen toch al bijna 2 uur bezig en het gaat voornamelijk harder. Ik zit nu op standje " ff checken of links en rechts de buren thuis zijn" Hoeveel db dat was weet ik niet. Dit is in ieder geval niet hoe ik een hele cd kan en wil luisteren, maar wel even testen. Deze Ace speelt hard genoeg als je dat wilt, voor mijn gevoel dan. De autoriteit die het blijft geven vond ik bewonderins waardig. De fysieke warmte van de Moon werd wel een dingetje, gevoelsmatig. In een meubel plaatsen lijkt mij op dit moment niet meer verstandig.

Een ander kort iets betreffende vermogen is de intergratie in m'n ht. Zodra de AVR in werking is en ik de Moon op uitgang HT_bypass zet wordt het scherm zwart van de Moon. De voorversterker en alle instellingen zijn onbereikbaar. Enkel de eindtrap stuurt dan m'n fronts aan. Ook dit heb ik niet gemeten maar afgaand op gehoor gaat dit geen problemen geven. M'n AVR heeft op papier  meer vermogen, kan deze Moon dat wel bijhouden? Antwoord is ja, makkelijk zelfs. Het viel mij ook op dat het (gevoelsmatig) ruimtelijker klonk met de Moon die mijn fronts aanstuurde op dat moment.

Is er dan helemaal niks aan te merken. Jawel, de phonotrap daar zat een (ernstig) hoorbare ruis op. Niet als je die inschakelde en een plaat wilde draaien. Wel als je van phono, 1x naar rechts de andere input selecteerde en vervolgende 1x naar links terugging naar de phono input.
Ook ben ik met starten moon\mind module twee keer volledig de connectie kwijt geweest. Beide keren niet echt gewerkt met een reverse enginering gedachte. Gewoon Moon aan en uit, router reset en alles werkte weer.



Dus ja, voor mij is dit een aardige aanschaf qua uitgave. Ik ging voor max 1600 euro. Ik ga nu voor een apparaat welk een winkelprijs heeft van 2990 euro. Ik wilde natuurlijk ook het liefst meer of veel vermogen en ga naar huis met op papier de minst indrukwekkende van allemaal. Een streamer, zeker ingebouwd was niet eens aanwezig in mijn gedachte.
De reden is in eerste plaatst het geluid wat de Moon door mijn speakers zo smooth weet weer te geven, de rust. De streamer wil ik ook, na deze gebruikt te hebben.

Ik heb geleerd en ervaren wat ik al wist maar desalnietteplus niet minder fijn.... Je kunt nog zoveel vragen en lezen op internet maar daadwerkelijk zelf beluisteren is toch wel gelijk een schot in de roos. Ik heb het geluk gehad met erg fijn en geduldig personeel van hobo hifi Arnhem te mogen overleggen over hoe en wat en waarom, speciale dank naar Stefan. Het lenen van meerdere toestellen om thuis te proberen(4x) was ook een eye opener. Die luister ruimtes zijn leuk maar thuis en ruim een week lang is een andere ervaring, de enige ervaring die er echt toe doet.

Een iets minder leuke bijkomstigheid is dat ik na bestellen nu al weken zit te wachten. De Ace wordt nu zonder extra kosten uitgerust met de nieuwe Mind2 module. De ace is er wel, de nieuwe module nog op zee.... Zoals een wijs man laatst zei 'uw geduld zal worden beloond'

Wellicht heeft bovenstaand een meerwaarde voor forum gebruikers in een gelijkwaardige situatie.

De toekomst zal eerst bestaan uit genieten wat ik in bezit heb. Stiekem kijk ik met 1 oog al naar de cm9. Belangrijker nog, maar een stuk ingewikkelder, is de akoestiek die hier echt aangepakt moet worden. Gordijnen vervangen en een heel groot vloerkleed is een gedachte start. Maar goed, dat is voor een andere keer...
Bedankt voor het lezen als je zover gekomen bent:)

Sjoerd
Marantz SR7007 - B&W CM8 fronts - CM Center - B&W M1 rear - SVS SB12 - Mede8er 500X - LG OLED  - PS4 pro -

Trabuca

Hoi Sjoerd

Lang verhaal maar leest makkelijk weg, leuk om je ervaring te lezen. Veel plezier met de Moon.
Hrb je ook foto's van de rest van de set?
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

Marino

Leuk verhaal, leest prima weg. Het lage vermogen zegt niet zo heel veel, de Moon zal een betere voeding hebben en daardoor meer stroom kunnen leveren dan de Marantz vermoed ik zo.
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Xander32

Leuk om jouw audio dan wel ht perikelen te lezen  :thumbs-up:.
Ik wens je sterkte met het geduld uitoefenen tot het moment dat je de Mind2 module in huis hebt, maar zo te lezen komt dat wel goed.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Marco66

#4
Mooie lange introductie.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

skyfox

Mooie introductie! Je verhaal leest lekker weg en is heel herkenbaar. Je Moon zal je heel wat fijne uurtjes gaan bezorgen. Ook ben ik benieuwd naar je plannen mbt de akoestiek. In mijn ogen een van de belangrijkste componenten van de set.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

FWK

Een lang verhaal maar leest zeer prettig moet ik zeggen.
Ben benieuwd naar de verdere ontwikkelingen als de Moon eenmaal gearriveerd is.
Alvast veel luisterplezier ;D
Arcam SR 250- Arcam PA240 eindversterker - Arcam DV137 - Dynaudio Contour 1.4s le- REL t5i subwoofer - Linn Akurate ds - Ocos - Audioquest en Grimm bekabeling-QNAP NAS

morca

Leest lekker weg Sjoerd.
Veel plezier van je keuze.

En zoals eerder genoemd.
Ga je ook wat aan je akoestiek doen?
Daar valt vaak veel verbetering te behalen.

xlr8

Heerlijk leesvoer inclusief een paar bevestigingen cq herkenbare elementen.
Zelf ook een lange(re) tijd met een SR7007 geleefd en met diverse EVs gestoeid en versterkers met HT passthrough wat het allemaal niet was op den duur mbt teveel apparaten, bediening aanhangend gemak etc...  Uiteindelijk is een Hegel H360 gebleven en een Marantz SR8012 welke ik in 2 ruimtes gebruik (woonkamer 5.1 en de mancave 2.0)
De SR8012 is verbazend goed in stereo weergave en gaat echt wel wat stappen verder dan een 70xx waardoor het verschil met de H360 kleiner wordt.

Iig veel luisterplezier met de nieuwe aanschaf !  8)

frank2

Herkenbaar verhaal, ik heb een anthem mrx 700, deze presteert in stereo gewoon slecht, zeker als ik dat vergelijk met een voorversterker van 1400€, maar ook met een ingebouwde VV in mijn dac. Ja ik heb een zware eindversterker, zodoende is het gemakkelijk te vergelijken. Moon is niet goedkoop maar wel goed, hen de streamer moon mind , deze wel eens vergeleken met andere streamers, andere streamers geven meestal meer hoog, de mind geeft muzikaliteit.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Sjoerd303

Allereerst , bedankt voor de positieve reacties allemaal. Leuk om te zien... Meer foto's dat kan, maar het is hier een beetje een jan boel. Alle kabels en aansluitingen ben ik aan het checken wat ik wel en niet nodig heb..

Quote from: morca on August 27, 2018, 11:08:39
Leest lekker weg Sjoerd.
Veel plezier van je keuze.

En zoals eerder genoemd.
Ga je ook wat aan je akoestiek doen?
Daar valt vaak veel verbetering te behalen.


Jazekers, een paar dingen. Iemand vinden die mij wil helpen om hier eens een meting te doen. Ik heb een macbook REW en de Umik maar loop iedere keer weer vast. Dat gezegd hebbende , het is voornamelijk de galm/echo. Als ik hier de gang naar de voordeur inloop, dat is hoe het moet zijn. De slaapkamer is ook zo fijn qua akoestiek. Althans dat vind ik al fijn en of zou ik al tevreden mee zijn.

Idee is eerst gordijnen te vervangen. Een best hoogpolig vloerkleed aan te schaffen 3.50 bij 2.90 meter. Ik moet hier echter nog even voor inlezen over hoe en wat en waarom:)
Dan ga ik nog een keer nadenken over een heel groot paneel achter mijn luister plek aan de muur. Misschien ook niet allemaal in die volgorde , maar het is een start....
Marantz SR7007 - B&W CM8 fronts - CM Center - B&W M1 rear - SVS SB12 - Mede8er 500X - LG OLED  - PS4 pro -

frank2

Vloerkleed is meestal al voldoende om galm weg te halen, hoeft niet hoogpolig te zijn.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren