Advies optische kabel

Started by Willi@m, August 26, 2018, 16:34:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Willi@m

Ik ben op zoek naar een gebruikte optische kabel. Kunnen jullie mij hierin advies geven. Welke links laten liggen en welke zijn wel interessant. Budget tot ongeveer €50. Ik heb zelf al de Audioquest Forest en Cinnamon op het oog. Mvg
Hegel H80
Kef Ls50 + Norstone Stylum 2
Cambridge Audio Cxn V2
Rotel Cd14

Sirius666

Nu nog de gewenste lengte vermelden... ;)

Willi@m

Euhm versterker en streamer staan bij elkaar dus 0,5 meter moet voldoende zijn. Mvg
Hegel H80
Kef Ls50 + Norstone Stylum 2
Cambridge Audio Cxn V2
Rotel Cd14

bmateijsen

Cinnamon is duidelijk beter dan de Forest...

Willi@m

Kijk, daar heb ik iets aan. Dank u.
Hegel H80
Kef Ls50 + Norstone Stylum 2
Cambridge Audio Cxn V2
Rotel Cd14

N1v3K

Volgens mij maakt het voor een optische kabel (digitaal signaal) niet veel uit wat je pakt ...

Willi@m

Quote from: bmateijsen on August 26, 2018, 18:37:54
Cinnamon is duidelijk beter dan de Forest...

En de Optilink? Mvg
Hegel H80
Kef Ls50 + Norstone Stylum 2
Cambridge Audio Cxn V2
Rotel Cd14

Sopper

Gewoon 1 kopen die je tegen komt voor een schappelijke prijs.
Er is geen meetbaar verschil in optische kabels...

http://archimago.blogspot.com/2013/05/measurements-toslink-optical-audio.html

# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Petertyuh

En laat je vooral geen optische kabel aansmeren met vergulde contacten, die dan duurder is dan wat je oorspronkelijk op het oog had.


En laat je vooral niet verleiden door zo iets moois. 24k vergulde geleiders.....  :nopompom:

Matthijs1973

NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

MechanicalAnimal

#10
ik heb de optische kabel van RUconnected, gewoon netjes afgewerkt en een mooie kabel om te zien.

https://www.ruconnected.nl/kabels/16-optische-kabel-toslink-1m.html

is er alleen in 1 meter, niet korter, maar ikzelf heb liever iets speling dan een keer bij een kleine wijziging te kort.

edit: sorrie ik zie dat je een gebruikte zoekt
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Jumping Jack

Ik heb de goedkoopste van bij coolblue, werkt prima.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Willi@m

Quote from: MechanicalAnimal on August 28, 2018, 11:52:54
ik heb de optische kabel van RUconnected, gewoon netjes afgewerkt en een mooie kabel om te zien.

https://www.ruconnected.nl/kabels/16-optische-kabel-toslink-1m.html

is er alleen in 1 meter, niet korter, maar ikzelf heb liever iets speling dan een keer bij een kleine wijziging te kort.

edit: sorrie ik zie dat je een gebruikte zoekt

Beetje late reactie... sorry... het is idd de RU connected geworden. Leuke kabels voor weinig. Ik heb er alleen niet van kunnen genieten want de streamer die ik heb gekocht blijkt een kapotte optische ingang te hebben...

Hegel H80
Kef Ls50 + Norstone Stylum 2
Cambridge Audio Cxn V2
Rotel Cd14

MechanicalAnimal

Quote from: Willi@m on September 13, 2018, 18:31:20
Beetje late reactie... sorry... het is idd de RU connected geworden. Leuke kabels voor weinig. Ik heb er alleen niet van kunnen genieten want de streamer die ik heb gekocht blijkt een kapotte optische ingang te hebben...

ow dat is nogal een domper  :nopompom:

nieuw gekocht? garantiegevalletje?
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

noot87

#14
Wil je het een goede optische kabel, zou ik kijken naar Audioquest diamond. Heb je zo'n kabel, dan begint je installatie ineens echt te zingen. Het resultaat is te vergelijken met die shampoo reclame, maar dan op de weergave door je speakers in plaats van je dagelijkse energie.
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

bert50

#15
Ik kan dat voor 100% beamen met een diamond ga je echt een veel mooier beeld zien scherper en mooiere kleuren


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

scoc

Quote from: bert50 on September 15, 2018, 11:55:27
Ik kan dat voor 100% beamen met een diamond ga je echt een veel mooier beeld zien scherper en mooiere kleuren


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mmmm ... magische optische kabel als die het beeld ook beter maakt  :sleep:
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Willi@m

Quote from: MechanicalAnimal on September 14, 2018, 07:37:01
ow dat is nogal een domper  :nopompom:

nieuw gekocht? garantiegevalletje?

Nee helaas... gevalletje marktplaats...
Moest een keer gebeuren als je regelmatig zaken doet daar. Hij is ook zwaar beschadigd terwijl als nieuw werd geadverteerd. Ik ben al blij dat hij werkt en ook lichte verbetering heeft gebracht.
Hegel H80
Kef Ls50 + Norstone Stylum 2
Cambridge Audio Cxn V2
Rotel Cd14

Mitch--

Quote from: noot87 on September 15, 2018, 01:19:53
Wil je het een goede optische kabel, zou ik kijken naar Audioquest diamond. Heb je zo'n kabel, dan begint je installatie ineens echt te zingen. Het resultaat is te vergelijken met die shampoo reclame, maar dan op de weergave door je speakers in plaats van je dagelijkse energie.

Budget van 50 euro, en dan een kabel adviseren van 10x het budget...... ???
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Paul1967

2de hands Van Den Hul Optocoupler. Die van mij is 20 jaar oud of zo en doet het perfect. Heeft wat verhuizingen, aan/afkoppelen meegemaakt. Ooit gekocht op MP voor 25 euro (60cm).

Xander32

ViaBlue H-Flex, ruim binnen het budget.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

i2Paq

Er gaat licht door de kabel, als er dan door een andere kabel iets met het geluid gebeurd zul je het tussen je oren moeten zoeken  :sleep:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

noot87

Quote from: Mitch-- on September 23, 2018, 12:49:47
Budget van 50 euro, en dan een kabel adviseren van 10x het budget...... ???

Ja je zou ook kunnen kiezen voor een optische vergulde 24k en daaromheen gevlochten platinum omhulzing. Maar die heb ik nog niet gevonden.
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

Sirius666

Quote from: noot87 on September 23, 2018, 22:41:01
Ja je zou ook kunnen kiezen voor een optische vergulde 24k en daaromheen gevlochten platinum omhulzing. Maar die heb ik nog niet gevonden.

Zal het sarcasme-kwartje nu gevallen zijn denk je? ;)

Nlmike

Quote from: Sopper on August 26, 2018, 19:58:04
Gewoon 1 kopen die je tegen komt voor een schappelijke prijs.
Er is geen meetbaar verschil in optische kabels...

http://archimago.blogspot.com/2013/05/measurements-toslink-optical-audio.html

Ja klopt,

Voor mijn werk diverse opleidingen gevolgd over fibers. Het belangrijkste is dat er zo min mogelijk demping optreed en een goede connect. De demping op de afstanden die interlinks hebben is echt verwaarloosbaar. En mbt de connectie, tenzij iemand met zijn vieze vingers over de uiteinden gaat zal het wel meevallen.

Ik hoor 0 verschil tussen een kabel van 10 euro of 100.... daarnaast nog bitjes met error correctie ook.
Het speelgoed: AV8003 preamp, Arcam pa240 poweramp, Monitor Audio gx200 gold speakers op gaia 3, Bluenode 2i, Inakustik reference NF-803 interlinks, Inakustik reference LS-1602 speakerkabels,  Atacama apollo storm 10 kast.