Sony 4k projectoren 2019

Started by scoc, August 26, 2018, 09:55:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jep

Quote from: vik on October 31, 2018, 07:30:51
Vrijdag middag a.s. kunnen er nog mensen aanschuiven. Zaterdag 3 November komen er ook wat leden en is er nog plek. Deze mensen worden beloond met een Bossche Bol van Jan de Groot   :angel:

En hoe is het zaterdag de tiende, Bossche Bol technisch gesproken?  :D
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

vik

Gaan we uiteraard regelen!   :angel:

Quote from: Jep on October 31, 2018, 17:11:35
En hoe is het zaterdag de tiende, Bossche Bol technisch gesproken?  :D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

#77
Gisteren heb ik een splinter nieuwe Sony VPL-VW270ES in ontvangst mogen nemen voor een korte test periode. Uiteraard een aantal uren er mee gespeeld, en flink wat persoonlijk referentie materiaal er door heen gejaagd. Van SDR blu ray tot en met Billy Lynn's long halftime walk.

Een korte impressie: Ik moet eerlijk bekennen dat de Sony mij echt wel heeft verrast. Niets gemeten en puur gebaseerd op mijn eigen kijk ervaring. Zo lijkt het contrast iets verbeterd te zijn t.o.v. de vorige generatie (nogmaals niets gemeten) en HDR ziet er in mijn beleving beter uit. Motion flow doet ook prima zijn werk, hoewel ik een persoonlijke voorkeur heb deze uit te zetten.

Ik denk dat de JVC DLA-N5 en de Sony VPL-VW 270 ES prima gewaagd zijn aan elkaar, en zoals altijd draait het om persoonlijke voorkeur.  Ik ben heel benieuwd hoe de andere het straks beleven.

Ook zal ik mij nog even verdiepen in de verschillen tussen de 260/270ES. Een klant van mij roept dat hij heeft gelezen dat er ook verbeteringen zijn buiten de 4K motion flow.  Zo ver ben ik eigenlijk nog niet gekomen.

Kleine toevoeging: kwa scherpte is de JVC DLA N5  wel wat beter, en ik heb geen verschil kunnen ontdekken tussen de 270/260.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

reza

Dat had ik ook al gelezen dat er bijna tot geen verschil was tussen de 260 en de 270.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

buckler

#79
Ik kan hem nu ff niet meer goed plaatsen... de 270 ontloopt de N5 niet veel correct?
En de 270 is vrijwel hetzelfde als de oude 260 correct?
En toch lees ik ,tussen de regels door, dat Frank in zijn review de N5 weinig vind ontlopen van de 760...
Dus de 260/270 is gewaagd aan de 760?
Lijkt me niet natuurlijk maar het word wat verwarrend om de N5 ergens te plaatsen qua beeld kwaliteit vind ik.
Of ligt dat aan mij en snap ik er ff geen bal meer van? LOL
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

reza

Elke projector heeft zijn kracht.
Waarschijnlijk vind Frank sommige punten beter/belangrijker dan Viktor. Smaak is natuurlijk iets heel persoonlijks.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Kjelt

Nou de 760 geeft een totaal ander plaatje dan de 260 of 360 dat was me verleden jaar met de shootout wel duidelijk. Not even close  ;)
Het mooie van de 760 is dat hij een laser heeft met meer licht dan de 260/360.

Hoe het vergelijkt met de nieuwe JVCs daar ben ik benieuwd naar. Ook hoe het totaal er uit ziet, de JVC heeft meer licht (punch) maar kennelijk ook dieper zwart, die twee laten zich best lastig met elkaar rijmen dus dat wil ik wel even kritisch gaan bekijken.

Daarvoor heb je eigenlijk alle machines door dezelfde calibrateur gelijk gecalibreerd nodig om te vergelijken, dat gaan we volgende week zaterdag weer meemaken.



Teejoo

Quote from: Kjelt on November  2, 2018, 14:16:34
Nou de 760 geeft een totaal ander plaatje dan de 260 of 360 dat was me verleden jaar met de shootout wel duidelijk. Not even close  ;)
Het mooie van de 760 is dat hij een laser heeft met meer licht dan de 260/360.

Hoe het vergelijkt met de nieuwe JVCs daar ben ik benieuwd naar. Ook hoe het totaal er uit ziet, de JVC heeft meer licht (punch) maar kennelijk ook dieper zwart, die twee laten zich best lastig met elkaar rijmen dus dat wil ik wel even kritisch gaan bekijken.

Daarvoor heb je eigenlijk alle machines door dezelfde calibrateur gelijk gecalibreerd nodig om te vergelijken, dat gaan we volgende week zaterdag weer meemaken.
En ik vond de 760 erg veel rust in het beeld hebben. Ik ga dan ook echt kijken naar de verschillen tussen de N7 en VW760.

scoc

Quote from: buckler on November  2, 2018, 11:50:30
Ik kan hem nu ff niet meer goed plaatsen... de 270 ontloopt de N5 niet veel correct?
En de 270 is vrijwel hetzelfde als de oude 260 correct?
En toch lees ik ,tussen de regels door, dat Frank in zijn review de N5 weinig vind ontlopen van de 760...
Dus de 260/270 is gewaagd aan de 760?
Lijkt me niet natuurlijk maar het word wat verwarrend om de N5 ergens te plaatsen qua beeld kwaliteit vind ik.
Of ligt dat aan mij en snap ik er ff geen bal meer van? LOL

Ik begrijp en deel je verwarring ... eerlijk gezegd. JVC N5 heeft ook een dynamische Iris en auto tone mapping wat Sony 270 niet heeft. In ieder geval ik ga het morgen zelf bekijken bij Vik en heb daar ook eerder de JVC N5 gezien.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

buckler

Quote from: scoc on November  2, 2018, 15:46:17
Ik begrijp en deel je verwarring ... eerlijk gezegd. JVC N5 heeft ook een dynamische Iris en auto tone mapping wat Sony 270 niet heeft. In ieder geval ik ga het morgen zelf bekijken bij Vik en heb daar ook eerder de JVC N5 gezien.

Leuk... zijn altijd vermakelijke middagjes bij Viktor, enjoy en we lezen wel hoe het was en de uitkomst van je vergelijking  ;D
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

vik

En de 270 is vrijwel hetzelfde als de oude 260 correct?

Correct.

Ik kan hem nu ff niet meer goed plaatsen... de 270 ontloopt de N5 niet veel correct?

Kwa scherpte en zwart waarden heeft JVC het beter voor elkaar.

En toch lees ik ,tussen de regels door, dat Frank in zijn review de N5 weinig vind ontlopen van de 760...
Dus de 260/270 is gewaagd aan de 760?


Laser kijkt net even anders als een lamp projector. De N5 is scherper als de laser en heeft betere zwart waarden. Ook kleuren profiteren hiervan dus ik kan mij wel vinden in Frank zijn ervaring.

Al met al zijn de Sony en JVC 2 hele fraaie merken. Sony heeft er goed aan gedaan om de motion flow te integreren in de 270, JVC is zoals aangegeven scherper en betere zwart waarden.

Ook het scherpte test patroon (The Quick Brown fox jumped over the lazy dog)  is over het algemeen scherper in vergelijking met de Sony projectoren. Ook in de hoeken.

Ik had vandaag een klant over de vloer en we hebben de middag af gesloten met de CM JVC DLA X7000 die ik hier heb staan. Dan spat werkelijk waar het zwart van je scherm. Kleuren idem. Hoe mooi de Sony's ook zijn (inclusief mijn eigen 360) de kleuren beleving, het contrast dan is JVC  voor mij persoonlijk nog steeds de absolute koning. Het is afwachten op de N7 hoe goed die het zal doen in vergelijking met X7*** serie en de NX-9. Dat is iets waar ik persoonlijk ook erg naar uit kijk.

"In the-end" is het eigenlijk gewoon mieren n**ken..



Quote from: buckler on November  2, 2018, 11:50:30
Ik kan hem nu ff niet meer goed plaatsen... de 270 ontloopt de N5 niet veel correct?
En de 270 is vrijwel hetzelfde als de oude 260 correct?
En toch lees ik ,tussen de regels door, dat Frank in zijn review de N5 weinig vind ontlopen van de 760...
Dus de 260/270 is gewaagd aan de 760?
Lijkt me niet natuurlijk maar het word wat verwarrend om de N5 ergens te plaatsen qua beeld kwaliteit vind ik.
Of ligt dat aan mij en snap ik er ff geen bal meer van? LOL





Quote from: buckler on November  2, 2018, 11:50:30
Ik kan hem nu ff niet meer goed plaatsen... de 270 ontloopt de N5 niet veel correct?
En de 270 is vrijwel hetzelfde als de oude 260 correct?
En toch lees ik ,tussen de regels door, dat Frank in zijn review de N5 weinig vind ontlopen van de 760...
Dus de 260/270 is gewaagd aan de 760?
Lijkt me niet natuurlijk maar het word wat verwarrend om de N5 ergens te plaatsen qua beeld kwaliteit vind ik.
Of ligt dat aan mij en snap ik er ff geen bal meer van? LOL

Quote from: buckler on November  2, 2018, 11:50:30
Ik kan hem nu ff niet meer goed plaatsen... de 270 ontloopt de N5 niet veel correct?
En de 270 is vrijwel hetzelfde als de oude 260 correct?
En toch lees ik ,tussen de regels door, dat Frank in zijn review de N5 weinig vind ontlopen van de 760...
Dus de 260/270 is gewaagd aan de 760?
Lijkt me niet natuurlijk maar het word wat verwarrend om de N5 ergens te plaatsen qua beeld kwaliteit vind ik.
Of ligt dat aan mij en snap ik er ff geen bal meer van? LOL
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

maximus79

#86
Quote from: vik on November  3, 2018, 07:41:07
En de 270 is vrijwel hetzelfde als de oude 260 correct?

Correct.

Ik kan hem nu ff niet meer goed plaatsen... de 270 ontloopt de N5 niet veel correct?

Kwa scherpte en zwart waarden heeft JVC het beter voor elkaar.

En toch lees ik ,tussen de regels door, dat Frank in zijn review de N5 weinig vind ontlopen van de 760...
Dus de 260/270 is gewaagd aan de 760?


Laser kijkt net even anders als een lamp projector. De N5 is scherper als de laser en heeft betere zwart waarden. Ook kleuren profiteren hiervan dus ik kan mij wel vinden in Frank zijn ervaring.

Al met al zijn de Sony en JVC 2 hele fraaie merken. Sony heeft er goed aan gedaan om de motion flow te integreren in de 270, JVC is zoals aangegeven scherper en betere zwart waarden.

Ook het scherpte test patroon (The Quick Brown fox jumped over the lazy dog)  is over het algemeen scherper in vergelijking met de Sony projectoren. Ook in de hoeken.

Ik had vandaag een klant over de vloer en we hebben de middag af gesloten met de CM JVC DLA X7000 die ik hier heb staan. Dan spat werkelijk waar het zwart van je scherm. Kleuren idem. Hoe mooi de Sony's ook zijn (inclusief mijn eigen 360) de kleuren beleving, het contrast dan is JVC  voor mij persoonlijk nog steeds de absolute koning. Het is afwachten op de N7 hoe goed die het zal doen in vergelijking met X7*** serie en de NX-9. Dat is iets waar ik persoonlijk ook erg naar uit kijk.

"In the-end" is het eigenlijk gewoon mieren n**ken..
Hoe zit dat met mieren n**ken als je van een Epson tw9300  af komt?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

donaldk

Hoeveel nits doet dat van het scherm spattende zwart?

Mierenneuken, hier noemen we dat 'de hobby';-).

Ik denk dat je echt een gigantische budget sprong moet maken wil je beduidend beter presterende projectoren vinden.

denoontje

#88
Net bij vic de 270 gezien samen met 2 forumgenoten.
Het is wel zo'n 2 weken geleden dat we de n5 hebben gezien maar zo uit het hoofd hadden we met 2 man direct zo iets van de n5 was echt beter.
Blijft lastig vergelijken zonder ze naast elkaar te zien en vorige keer geëindigd te zijn met de n9 maar jvc n5:
scherper, meer pop, beter zwartdetail, meer diepte effect.

Ook nog even de 300 serie van Vic zelf aangeslingerd en ook de jvc 7000 Cinemike.
De 300 serie van Vic was ook beter dan de 270, en de jvc liet idd ook weer meer de diepte zien die we misten bij de sony 270 (ondanks HDR 4K eshift). JVC wel iets minder scherp vs native 4K. Jammer dat de lamp al op 1000 uur zat waardoor we wat licht miste bij de hdr

Ik vond ook dat het zwart in de Sony wat fletsig was, alsof er een mist overheen lag (diverse scenes van bladerunner deel 2)
Heb dit gevoel ook vaak bij HDR foto's.
Ik kon me dat niet herinneren bij de n5.

De testscene die veel langskwam: lucy als ze net het hotel binnengaat...de jurk/jasje en het zwarte jasje van de baliemedewerker.
Wat ik me kon herinneren zagen we bij de n5 te zoeken naar details in het pand van het zwarte jasjS..bij de sony:  waar begint de mouw en waar het pand...de sleuf onder de arm was amper zichtbaar.....

Nu benieuwd naar de n7.

Vic weer bedankt...ook voor die bruine bossche rakker!


Kjelt

Waren beide projectoren gecalibreerd?
Frank roemt juist het hogere detail vd Sony in donkere gedeeltes, dat zou niet in lijn zijn met bovenstaande waarneming?

buckler

Quote from: denoontje on November  3, 2018, 18:13:50
Net bij vic de 270 gezien samen met 2 forumgenoten.
Het is wel zo'n 2 weken geleden dat we de n5 hebben gezien maar zo uit het hoofd hadden we met 2 man direct zo iets van de n5 was echt beter.
Blijft lastig vergelijken zonder ze naast elkaar te zien en vorige keer geëindigd te zijn met de n9 maar jvc n5:
scherper, meer pop, beter zwartdetail, meer diepte effect.

Ook nog even de 300 serie van Vic zelf aangeslingerd en ook de jvc 7000 Cinemike.
De 300 serie van Vic was ook beter dan de 270, en de jvc liet idd ook weer meer de diepte zien die we misten bij de sony 270 (ondanks HDR 4K eshift). JVC wel iets minder scherp vs native 4K. Jammer dat de lamp al op 1000 uur zat waardoor we wat licht miste bij de hdr

Ik vond ook dat het zwart in de Sony wat fletsig was, alsof er een mist overheen lag (diverse scenes van bladerunner deel 2)
Heb dit gevoel ook vaak bij HDR foto's.
Ik kon me dat niet herinneren bij de n5.

De testscene die veel langskwam: lucy als ze net het hotel binnengaat...de jurk/jasje en het zwarte jasje van de baliemedewerker.
Wat ik me kon herinneren zagen we bij de n5 te zoeken naar details in het pand van het zwarte jasjS..bij de sony:  waar begint de mouw en waar het pand...de sleuf onder de arm was amper zichtbaar.....

Nu benieuwd naar de n7.

Vic weer bedankt...ook voor die bruine bossche rakker!

Dank je wel voor je verslag... het klinkt veel belovend.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

scoc

Om te beginnen bedankt Vik om op deze manier de projectoren te mogen bekijken met vrij veel gewissel aan beeldmateriaal om te kunnen vergelijken.

Ik ga geen lang verslag schrijven. Feit blijft wel dat niet mogen vergeten  dat we hier aan het vergelijken zijn om de laatste 20-30% in het beeld net wat beter te krijgen. Dus als je niet constant vergelijkt etc. is de Sony 270 gewoon een goede projector voor de prijs.

Maar als we dan toch gaan vergelijken. Ik vond de Sony 270 een stuk minder scherp vergeleken met de JVC zowel X7xxx als N5. Bij de JVC N5 en X7xxxx had je echt diepte in het beeld waar bij de Sony 270 het beeld veel vlakker was. Ook had de JVC meer pop in het beeld dan de Sony. Ik vond de Sony 270 regelmatig een wat softe indruk nalaten en ook iets meer ruis. Motion was op de Sony erg goed zelfs met Motionflow uit.

Ik zelf vind als iemand max. een budget heeft van 5000€ koop dan een JVC X7900 aan zijn nieuwe verlaagde prijs. Kan je net iets meer uitgeven dan de JVC N5.

Ik vrees dat er voor Sony wat werk aan de winkel is voor 2020. Zo zie je maar laser is zeker geen must en een goede lens heeft meer invloed.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Teejoo

Hoe vond je de motionflow vergeleken met de Sony? Zit er nog veel verschil in?

simsatit

Quote from: Kjelt on November  3, 2018, 19:06:08
Waren beide projectoren gecalibreerd?
Frank roemt juist het hogere detail vd Sony in donkere gedeeltes, dat zou niet in lijn zijn met bovenstaande waarneming?

Was dat niet met zijn eigen laser projector? Dat lijkt me toch echt wel een wat betere projector dan de 270?
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Kjelt

Quote from: simsatit on November  3, 2018, 23:53:29
Was dat niet met zijn eigen laser projector? Dat lijkt me toch echt wel een wat betere projector dan de 270?
Dat was verleden jaar ook de conclusie bij de HCH dagen aangezien JVC het onderste deel vd Gamma klipte, alles was even enorm zwart. Als je naar de grijswaardevgrafiek keek waren de eerste blokjes niet van elkaar te onderscheiden. Dat moest je op een aparte manier calibreren waardoor het beeld weer iets grijzer werd maar dat moet je Werner vragen voor details

Ik ben benieuwd volgende week zo te horen loopt JVC nu voorop op Sony bij de twee full 4k modellen door en meer lumen en meer zwart iets wat elkaar normalitair vaak uitsluit. We gaan het zien.

buckler

Quote from: scoc on November  3, 2018, 20:39:30
Om te beginnen bedankt Vik om op deze manier de projectoren te mogen bekijken met vrij veel gewissel aan beeldmateriaal om te kunnen vergelijken.

Ik ga geen lang verslag schrijven. Feit blijft wel dat niet mogen vergeten  dat we hier aan het vergelijken zijn om de laatste 20-30% in het beeld net wat beter te krijgen. Dus als je niet constant vergelijkt etc. is de Sony 270 gewoon een goede projector voor de prijs.

Maar als we dan toch gaan vergelijken. Ik vond de Sony 270 een stuk minder scherp vergeleken met de JVC zowel X7xxx als N5. Bij de JVC N5 en X7xxxx had je echt diepte in het beeld waar bij de Sony 270 het beeld veel vlakker was. Ook had de JVC meer pop in het beeld dan de Sony. Ik vond de Sony 270 regelmatig een wat softe indruk nalaten en ook iets meer ruis. Motion was op de Sony erg goed zelfs met Motionflow uit.

Ik zelf vind als iemand max. een budget heeft van 5000€ koop dan een JVC X7900 aan zijn nieuwe verlaagde prijs. Kan je net iets meer uitgeven dan de JVC N5.

Ik vrees dat er voor Sony wat werk aan de winkel is voor 2020. Zo zie je maar laser is zeker geen must en een goede lens heeft meer invloed.

Dank je wel voor ook jou inzicht erin.
Ik zelf begin het allemaal heel moeilijk te vinden moet ik zeggen...
Ff mijn waarnemingen? Is allemaal alweer wat maandjes geleden maar dit zit nog in mijn hoofd... oke, de gewone vw360 vond ik wat tegenvallen als geheel plaatje.
De CineMike vw360 van Viktor vond ik erg goed en beter dan de vw550 en de vw760 laser, meer diepte in het beeld en absoluut zwarter.
Ja de vw360 CM vond ik dus beter dan de standaard vw760, de jvc 7900 vond ik juist weer wat tegenvallen omdat ik telkens maar naar dat 'ruis' in het beeld werd getrokken. Verder een prachtig ding maar dat ruis zou ik me aan gaan ergeren en is simpelweg niet voor mij weggelegd. De jvc 7000 CineMike had meer pop en diepte in zijn beeld maar ook daar zag ik het nog (maar zeker minder erg).
Ik zelf zou na heel wat denkwerk mijn eigen Epson ls10000 laser icm mijn vrij kleine 92 inch Stewart firehawk niet willen omruilen ervoor en zeker niet met 1080P materiaal (dynamisch met veel rust in het beeld en goede zwartwaardes).
Ben ergens wel benieuwd hoe de vw760 zal presteren icm de Firehawk maar ben nog meer nieuwsgierig naar de jvc N7 en al helemaal als je dat zou combineren met een Studiotek doek.
Ik vind het allemaal zeer moeilijk omdat het toch best dicht bij elkaar ligt en je er een beetje door heen moet kijken want de ene projector zie je op een 290 cm breed beeld en de ander op een 200 cm breed scherm... tja?
En hoe liggen de verschillen tussen de N5 en de N7? Zou de N7 wel de zwartwaardes van de oude modellen halen?
Ik ben maar een amateurtje vergeleken met vele van jullie maar ik ben er wel achter dat het allemaal nog niet zo simpel is, zeker niet omdat je over veel geld praat.
Denk dat er na Werner zijn projectoren vergelijk heel wat meer duidelijk zal worden.
Maar in ieder geval enorm bedankt voor jullie inzicht en ervaringen hier te delen.

JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Jep

#96
Quote from: vik on October 27, 2018, 09:33:13
Vanaf 1-11 tot en met 13-11 heb ik een demo Sony VPL-VW270ES tot mijn beschikking.

Binnen die periode is het mogelijk een afspraak te maken voor een demo.

De koffie staat klaar in 's-Hertogenbosch.

Afgelopen zaterdag ben ik bij Viktor in 's Hertogenbosch geweest voor een demo van de 270. Mijn huidige projector is de JVC HD1 waar ik overigens nog steeds tevreden mee ben. Ik moest ondertussen ruim 12 jaar projector evolutie inhalen en wat dat betreft was de Sony een mooi begin. Na kennis gemaakt te hebben met Viktor en van de beloofde Bossche bol genoten te hebben ( :pompom:), begonnen we met de demo. HD blurays werden zeer mooi weergegeven en het UHD materiaal met HDR spatte werkelijk van het scherm. Een prachtig beeld, maar ik vond wel dat de zwartwaardes iets teleurstellend waren (ondanks dat toch een zeer fraaie projector!). Dat het op dat punt beter kan, werd duidelijk met een demo met een JVC X7000 met Cinemike modificatie. Die had Viktor ook beschikbaar op dat moment. Helaas heb ik de demo van de N5 een paar weken terug wegens omstandigheden moeten overslaan. Ik ben heel nieuwsgierig naar de prestaties van die projector.

Als ik nu een keuze zou moeten maken, dan valt de Sony af vanwege de zwartwaardes. Op basis van wat de X7000 liet zien (met e-Shift) ben ik ook erg nieuwsgierig geworden naar de X7900. Die is t.o.v. vorig jaar aardig in prijs gezakt en daardoor ook zeer interessant. Heb ik de flinke meerprijs t.o.v. de 7900 over voor een N5?

Viktor nogmaals bedankt voor de gastvrijheid en de uitgebreide demo. Het was erg gezellig! En mocht je een X7900 of weer een N5 ter beschikking hebben voor een demo, dan geef je maar een seintje.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

Kjelt

Nou mijn broek zakt af.
Paar weken terug op de HCH dagen de N5 vs de 570 goed bekeken met voornamelijk HDR materiaal en de N5 won op punten vanwege de punch, meer licht en iets betere zwartwaardes.

Vanavond met Riwi in Kaarst geweest en daar de N5 vs de 270 demo gehad met voornamelijk Bluray materiaal, beide projectoren op high lamp op een 2m50 scherm en goed zwart/donker en ......
voor mij won nu de 270 op punten.
Voornamelijk de Motion Flow en de Reality Creation gaven hier de doorslag. De Sony had ook een betere native contrast , zwartwaardes waren bij de JVC iets beter maar niets om over naar huis te schrijven. Qua beeld heb ik nu voornamelijk gelet hoe het mij in de film trok en de Sony had een veel mooier 3D beeld, scherper vanwege de RC (die met 65 wel aan de hoge kant stond, ik zou die zelf nog iets omlaag zetten), mooiere flow met motion flow op laag dan de JVC en de JVC had zo nu en dan bij bepaalde scenes wat zichtbare grain wat me vooral bij gezichten stoorde.
Tja smaken verschillen maar ik heb nu twee demo's gezien en twee verschillende conclusies  :-X
Patrick gaf aan dat Sony na de IFA nog verbeteringen heeft doorgevoerd oa mbt de zwartwaardes en het verschil wat ik bij de HCH had op zwartwaardes is verdwenen.
Publiek om me heen vroeg de hele tijd of de iris wel aan stond bij de JVC want ze vonden de zwartwaardes zo tegenvallen tov wat ze op internet hadden gelezen, maar die stond echt aan.

Het zijn prototypes dus het is altijd lastig harde conclusies te trekken maar aangezien de JVC voorlopig niet leverbaar is ga ik nu denk ik toch voor de 270.
Ondanks het gebrek aan iris en lensmemories vind ik het beeld gewoon prachtig en zoveel HDR titels heb ik nu ook nog niet.
Dus als je toch 90% HD / bluray materiaal speelt dan geeft de upscaling en motionflow processing bij mij voor de komende jaren de doorslag.

Teejoo

#98
Quote from: Kjelt on November 30, 2018, 20:08:11
Nou mijn broek zakt af.
Paar weken terug op de HCH dagen de N5 vs de 570 goed bekeken met voornamelijk HDR materiaal en de N5 won op punten vanwege de punch, meer licht en iets betere zwartwaardes.

Vanavond met Riwi in Kaarst geweest en daar de N5 vs de 270 demo gehad met voornamelijk Bluray materiaal, beide projectoren op high lamp op een 2m50 scherm en goed zwart/donker en ......
voor mij won nu de 270 op punten.
Voornamelijk de Motion Flow en de Reality Creation gaven hier de doorslag. De Sony had ook een betere native contrast , zwartwaardes waren bij de JVC iets beter maar niets om over naar huis te schrijven. Qua beeld heb ik nu voornamelijk gelet hoe het mij in de film trok en de Sony had een veel mooier 3D beeld, scherper vanwege de RC (die met 65 wel aan de hoge kant stond, ik zou die zelf nog iets omlaag zetten), mooiere flow met motion flow op laag dan de JVC en de JVC had zo nu en dan bij bepaalde scenes wat zichtbare grain wat me vooral bij gezichten stoorde.
Tja smaken verschillen maar ik heb nu twee demo's gezien en twee verschillende conclusies  :-X
Patrick gaf aan dat Sony na de IFA nog verbeteringen heeft doorgevoerd oa mbt de zwartwaardes en het verschil wat ik bij de HCH had op zwartwaardes is verdwenen.
Publiek om me heen vroeg de hele tijd of de iris wel aan stond bij de JVC want ze vonden de zwartwaardes zo tegenvallen tov wat ze op internet hadden gelezen, maar die stond echt aan.

Het zijn prototypes dus het is altijd lastig harde conclusies te trekken maar aangezien de JVC voorlopig niet leverbaar is ga ik nu denk ik toch voor de 270.
Ondanks het gebrek aan iris en lensmemories vind ik het beeld gewoon prachtig en zoveel HDR titels heb ik nu ook nog niet.
Dus als je toch 90% HD / bluray materiaal speelt dan geeft de upscaling en motionflow processing bij mij voor de komende jaren de doorslag.
Ik weet dat we ook op de HCH de ene keer de N5 en de andere keer de Sony VW570ES weer beter vonden. Ik vond wel de JVC scherper.

En dat HDR verhaal wordt als je de Panasonic HDR optimizer gebruikt natuurlijk ook weer aardig rechtgetrokken.

Kortom ik ga me ook nog even bedenken.

scoc

Meningen kunnen inderdaad verschillen maar ik zelf vond de JVC gewoon meer diepte geven en de Sony gaf vaak een vlak beeld.Dit staat dus nog los van zwartwaardes en heeft vooral met contrast te maken. Maar geen manuele lenscontrole op de Sony VW270 is gewoon zonde en not done vind ik.

En wie weet is het ook wel het feit dat je weet dat de JVC niet leverbaar is dat je onbewust wil dat de Sony 270 evenwaardig is. The brain can play tricks on ya  ;)
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050