Sony 4k projectoren 2019

Started by scoc, August 26, 2018, 09:55:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kjelt

#50
De Sony's hebben de dure full 4k motionflow van de 760 aan boord.
JVC moeten we afwachten wat ze hebben, ze liepen op dat gebied altijd een beetje achter en aangezien dit hun eerste native 4k projectoren onder de €10k zijn.........

Qua prijs is de 570 misschien reeel geprijsd en de 270 te goedkoop, niet dat je mij hoort klagen hoor  :D De 270 is net als de 260 verleden jaar op de magische €5k gezeten ik weet nog dat we hierbehoorlijk van opkeken verleden jaar. JVC kan ook niet op dit prijsniveau inzetten.

N1v3K

Quote from: scoc on August 30, 2018, 21:59:29
De JVC N5 heeft manuele en dynamische iris controle voor 2000€ minder dan de Sony.
Maar waarschijnlijk geen motionflow op 4K(?)
En ik denk dat de VW570 ook de betere lens heeft.

Zoals in het filmpje van Vincent Teoh ook ter sprake kwam, vervangt de 570 twee modellen. De 360 (van 6999 euro) en de 550 (van 9999 euro). Dan is 7999 een correcte prijs lijkt me.

scoc

Quote from: N1v3K on August 30, 2018, 22:16:17
Maar waarschijnlijk geen motionflow op 4K(?)
En ik denk dat de VW570 ook de betere lens heeft.

Zoals in het filmpje van Vincent Teoh ook ter sprake kwam, vervangt de 570 twee modellen. De 360 (van 6999 euro) en de 550 (van 9999 euro). Dan is 7999 een correcte prijs lijkt me.
Voor mij persoonlijk maakt motion processing en trucs niet uit zelfs op laagste stand erger ik mij aan het artificiele ingrijpen op motion. Dus heb nooit motionflow gebruikt.

Het is idd de 1ste 4k lamp projector van JVC en we moeten test afwachten. En Sony zit reeds aan 5de iteratie intussen maar wel met kleine stappen de voorbije jaren. JVC prijs setting is interessanter dan de Sony's.

Wel vreemd dat JVC geen instapmodel behoud voor 3500€ voor de JVC X5900. Maar heb op UK forums gelezen dat de X5900 zo goed als uitverkocht is en geen vervanger krijgt. Vreemde keuze van JVC om hun instapmodel te vervangen door een rainbow dlp model.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

N1v3K

Quote from: scoc on August 30, 2018, 22:23:57
Voor mij persoonlijk maakt motion processing en trucs niet uit zelfs op laagste stand erger ik mij aan het artificiele ingrijpen op motion. Dus heb nooit motionflow gebruikt.

Ik had precies hetzelfde. Zelfs op smooth low vond ik het niet om aan te zien.
Bij vlagen werd ik er zelfs draaierig van. Dus iedere keer zette ik het uit.
Toch heb ik het op een gegeven moment gewoon een paar films geprobeerd.
Inmiddels ben ik er aan gewend en zou ik niet meer zonder willen. Het is dus echt een kwestie van wennen...

papaleo

Ik heb 'vroeger' altijd JVC's aan mijn plafond gehad...
Maar toen ik destijds voor het eerst een een SXRD 3D Projector, de Sony VPL-VW90ES met RC/MF (op low) gezien had was ik verkocht....die smooth motion  :wub: met een Sony was een verademing vergeleken met  de JVC's daar had ik de iets mindere zwart waarde graag voor over.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

home@the movies

Quote from: scoc on August 30, 2018, 21:59:29
Zou leuk zijn om later de JVC N5 te kunnen vergelijken met een Sony VW570. De Sony 570 is vind ik wat te hoog geprijst de eerdere 7000€ was meer logisch geweest. De JVC N5 heeft manuele en dynamische iris controle voor 2000€ minder dan de Sony.

Zoals steeds zal je dat uitgebreid op onze Home Cinema happening editie 2018 perfect kunnen bekijken :-)


vik

De DLP van JVC heb ik een kleine week in huis gehad en geen rainbow effect kunnen ontdekken. Ook de andere personen niet die aanwezig waren waaronder Reza. De JVC LX-UH1 zet een verrassend goed plaatje neer en daar waren we het met zijn allen over eens.  Ik weet zeker dat een hoop mensen blij kunnen worden van de UH1.


Quote from: scoc on August 30, 2018, 22:23:57
Voor mij persoonlijk maakt motion processing en trucs niet uit zelfs op laagste stand erger ik mij aan het artificiele ingrijpen op motion. Dus heb nooit motionflow gebruikt.

Het is idd de 1ste 4k lamp projector van JVC en we moeten test afwachten. En Sony zit reeds aan 5de iteratie intussen maar wel met kleine stappen de voorbije jaren. JVC prijs setting is interessanter dan de Sony's.

Wel vreemd dat JVC geen instapmodel behoud voor 3500€ voor de JVC X5900. Maar heb op UK forums gelezen dat de X5900 zo goed als uitverkocht is en geen vervanger krijgt. Vreemde keuze van JVC om hun instapmodel te vervangen door een rainbow dlp model.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

scoc

Quote from: vik on September  1, 2018, 08:23:02
De DLP van JVC heb ik een kleine week in huis gehad en geen rainbow effect kunnen ontdekken. Ook de andere personen niet die aanwezig waren waaronder Reza. De JVC LX-UH1 zet een verrassend goed plaatje neer en daar waren we het met zijn allen over eens.  Ik weet zeker dat een hoop mensen blij kunnen worden van de UH1.

Ok, maar ik denk dat meer mensen happy zouden zijn met een echte JVC DLA full hd en eshift voor prijs van ergens 3500€. Tijdens een relatief korte demo van bvb een uur met een dlp merk ik zelf het niet zo maar na langer kijken krijg ik met dlp echt lichte hoofdpijn. Die JVC dlp blijft toch een vreemde eend. Ik zie het Sony of Epson niet doen. Stick to your guns.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Kjelt

Graag JVC projectoren in het JVC topic bespreken tenzij in een direct vergelijk met een Sony projector.

scoc

Hier is toch niks mis mee om in een topic gestart over product X te praten over zijn directe concurrent product Y.

Mag het aub nog een beetje leuk blijven? Vooraleer je 5x moet denken of men wel iets mag posten in dat bepaald draadje en ergens in een zin product Y vernoemen terwijl topic over X gaat.

Anders moeten we topics maken Hier enkel over JVC, Hier enkel over Sony, Hier enkel over JVC en Sony, etc.

:crazy:
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Kjelt

Ja gewoon ontopic blijven, er is een apart JVC topic toch? Ik zie het probleem niet zo. Maak anders een algemeen topic aan kunnen we ook over Epson praten.

scoc

Quote from: Kjelt on September  1, 2018, 20:08:50
Ja gewoon ontopic blijven, er is een apart JVC topic toch? Ik zie het probleem niet zo. Maak anders een algemeen topic aan kunnen we ook over Epson praten.

Wat is er dan niet on topic? We praten over de laatste generatie Sony projectoren en dan komt natuurlijk JVC in het verhaal naar boven. Ik snap werkelijk het probleem niet.

Het is niet zo dat we in 1 keer over staafmixers aan het praten zijn oid.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Kjelt

Omdat het eerst een pagina offtopic over 4k spelers gaat stond los van jou maar dat was al niet de bedoeling en nu gaat het opeens weer over JVC dlp projectoren.
Direct vergelijk met n5 en n7 akkoord prima, is relevant.
We hebben denk ik maar 20% posts over Sonys nieuwe lineup in dit topic, als mensen een nieuwe post zien staan willen ze daar graag over lezen, laatste wat ik er over heb gezegd, nu graag weer ontopic.

ThomasBelgium

Best wel veelzeggend dat er wel een draad is over Sony's nieuwe PJ's, maar niet over de nieuwe JVC's, die nochtans op hetzelfde moment (IFA) voorgesteld werden.


Kjelt

Quote from: ThomasBelgium on September  3, 2018, 16:09:44
Best wel veelzeggend dat er wel een draad is over Sony's nieuwe PJ's, maar niet over de nieuwe JVC's, die nochtans op hetzelfde moment (IFA) voorgesteld werden.

Ja topic is er wel heeft alleen een wat "verwarrende" naam en staat in een ander board:
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=169305.0

Teejoo

Quote from: ThomasBelgium on September  3, 2018, 16:09:44
Best wel veelzeggend dat er wel een draad is over Sony's nieuwe PJ's, maar niet over de nieuwe JVC's, die nochtans op hetzelfde moment (IFA) voorgesteld werden.
Wat zegt dat dan volgens jou?

donaldk

Dat is er wel, opgestart door Vik.

Teejoo

Hier is blijkbaar weinig te melden. Ben benieuwd wanneer de eerste side by side met de JVC's komen.

Kjelt

Sony had al langer native 4k in het gamma.
De 870 is voor bijna niemand weggelegd net als de Nx9 dus dat is een categorie apart.
Het is dus inderdaad wachten op een eerlijke review met passend materiaal tussen de 270 en de N5 en de 370 en de N7.

donaldk

De eerste 4K Sony werd in Nederland op ISE geintroduceerd, dus januari 2005. Prijzige machine inderdaad. De SRX-R105/110. Met dat befaamde sfinks ontwerp.

vik

Vanaf 1-11 tot en met 13-11 heb ik een demo Sony VPL-VW270ES tot mijn beschikking.

Binnen die periode is het mogelijk een afspraak te maken voor een demo.

De koffie staat klaar in 's-Hertogenbosch.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

Da's mooi! Krijgen we ook daarvan de eerste reviews op het forum!

home@the movies

Op onze Home cinema happening op 10 en 11 November staan alle nieuwe Sonys netjes naast elkaar en naast de nieuwe JVC's opgesteld.

vik

We gaan het meemaken.

Quote from: Teejoo on October 27, 2018, 09:43:12
Da's mooi! Krijgen we ook daarvan de eerste reviews op het forum!
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Vrijdag middag a.s. kunnen er nog mensen aanschuiven. Zaterdag 3 November komen er ook wat leden en is er nog plek. Deze mensen worden beloond met een Bossche Bol van Jan de Groot   :angel:

Quote from: vik on October 27, 2018, 09:33:13
Vanaf 1-11 tot en met 13-11 heb ik een demo Sony VPL-VW270ES tot mijn beschikking.

Binnen die periode is het mogelijk een afspraak te maken voor een demo.

De koffie staat klaar in 's-Hertogenbosch.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike