Online Drukkers

Started by Kingpin, August 24, 2018, 18:26:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kingpin

Zijn er in Nederland echt goede online drukkers.
Ik ben op zoek naar een online drukker die qua kwaliteit beduidend beter is als bv de mediamarkt, kruidvat etc shops.
Het gaat om een enkele afdruk van ongeveer 90x60cm fullcolor.
Denk als een enkel exemplaar bij een drukkerij af laat drukken dat dat nogal in de papieren gaat lopen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Kingpin

Heb net een exemplaar gestuurd, ben benieuwd wat het wordt.
Wel goede service moet ik zeggen want ik had nogal wat vragen met het aanleveren van het bestand.

Wat ik wel vreemd vindt is dat ze jpg bestanden als voorkeur handteren.
Of tiff (maar die van mij was te groot om te verzenden).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Rob Eric Blank

Quote from: Kingpin on August 31, 2018, 16:12:15
Heb net een exemplaar gestuurd, ben benieuwd wat het wordt.
Wel goede service moet ik zeggen want ik had nogal wat vragen met het aanleveren van het bestand.

Wat ik wel vreemd vindt is dat ze jpg bestanden als voorkeur handteren.
Of tiff (maar die van mij was te groot om te verzenden).
Had je RAW willen sturen?

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Kingpin

#5
Quote from: Rob Eric Blank on August 31, 2018, 17:50:19
Had je RAW willen sturen?
Nee uiteraard niet. Dacht aan cmyk of certified pdf.
Heb nu een jpg verstuurd, wel in 300dpi, adobeRGB included.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Erik

Jpg kent en snapt iedereen en ook die kun je in hoge kwaliteit aanleveren. Verwacht niet heel veel winst tegenover ander bestand.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Nosferatu

Laat wel eens foto's afdrukken op canvas bij canvascompany.nl (onderdeel van fotocadeau.nl) en dan krijgen ze een jpg bestand aangeleverd. Resolutie is afgedrukt zoveel kleiner dan oorspronkelijke foto dat je eventueel verschil tussen raw en jpg (wel een goede kwaliteit nemen natuurlijk) niet ziet. Voor kleurechtheid maakt het ook niet uit.

Wil binnenkort wel eens wat op posterformaat uitproberen (papier, niet canvas), misschien dat het dan wel iets uit kan maken ?
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Kingpin

Quote from: Erik on September  1, 2018, 00:54:28
Jpg kent en snapt iedereen en ook die kun je in hoge kwaliteit aanleveren. Verwacht niet heel veel winst tegenover ander bestand.
De foto is 60x40cm eens kijken of dat goed wordt.
Bij kleine formaten lijkt het me geen probleem, maar ik heb zelf een designbureautje gehad waar we met onze Epson photo plotter toch echt wel de verschillen eruit haalden, maar dan praat je over grootformaat.
Die heb ik weggedaan omdat de inkt dermate duur is voor wat we ermee deden.
Anyway ze hebben het al verzonden, maandag maar eens bekijken.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack