Nikon's Z 7 mirrorless camera

Started by Starred, August 23, 2018, 15:30:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

danielo

Quote from: Rob Eric Blank on August 29, 2018, 10:43:06
Nikon Z is geen game changer, maar is om mensen binnenboord te houden bij het merk. Mensen die net vers hebben geïnvesteerd in Sony spullen trek je er niet mee over de grens. Het is puur om te voorkomen dat consumenten overstappen naar Sony (en Fuji).

In de praktijk zal Nikon zich moeten bewijzen. Sony heeft een aanzienlijke voorsprong kwa focussing mogelijkheden. Beeldkwaliteit ontloopt elkaar weinig, vanwege de sensoren.

Ik ben benieuwd hoe Nikon de inspanningen zal verdelen over de DSLR en Mirrorless markt (uiteindelijk wordt het Z).

Zo zie ik het ook op zich is dat best jammer, eens kijken wat canon gaat doen. en dan is het weer de beurt aan sony. Voor nikon mensen is het veel handiger dat ze bij nikon kunnen blijven want ze zijn niet zo makelijk/gewild voor adapten op bv sony of panasonic.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Erik

#26
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Rob Eric Blank

Quote from: Erik on August 30, 2018, 23:39:58
Zo dan  :D

Which is better: Nikon Z7 vs Sony a7R III

https://www.dpreview.com/articles/3099846348/which-is-better-nikon-z7-vs-sony-a7r-iii
Altijd eerst even testen in de praktijk.
Dus we gaan het zien.

Zelf denk ik dat het voor de Nikon gebruiker een prachtig ding is, waardoor er minder overstappers zijn.
Wat mij opvalt is de hoeveelheid negatieve aandacht de laatste tijd naar producten gaan. Nu ook al naar de Z7....zie ook MacBook pro 2018, games als BFV even wat voorbeelden.


VlisChris

Afzeiken is makkelijker (punten scoren) dan blij zijn met wat wel goed gaat blijkbaar.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

danielo

Quote from: VlisChris on August 31, 2018, 12:23:55
Afzeiken is makkelijker (punten scoren) dan blij zijn met wat wel goed gaat blijkbaar.

Het is niet zo lastig het sluit beter aan bij het verdien model online vooral op youtube.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

LittleNinja

Krijgen zowel Nikon als Sony straks een pak slaag van Canon?

https://www.canonrumors.com
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

AudioEnZo

Dat ziet er idd niet verkeerd uit!

Nosferatu

En dan komt er ook nog, geheel onverwacht, een Panasonic Full Frame mirrorless. Leuke tijden, er zit behoorlijk wat leven is de cameramarkt.  :smile:
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

LittleNinja

Quote from: Nosferatu on September  1, 2018, 22:00:15
En dan komt er ook nog, geheel onverwacht, een Panasonic Full Frame mirrorless. Leuke tijden, er zit behoorlijk wat leven is de cameramarkt.  :smile:

Wat?! Dat wist ik niet?! 😳🤔
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Nosferatu

Quote from: LittleNinja on September  2, 2018, 14:26:20
Wat?! Dat wist ik niet?! 😳🤔
Volgens de geruchten eind september. Leica's naam word hierbij ook genoemd, waarschijnlijk iets met L-mount ? Maar het blijven geruchten, gewoon nog even een paar weekjes wachten, dan weten we meer. ;D
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

LittleNinja

En naar verwachting $ 3999..... ofwel laat maar liggen. 🤦🏼‍♂️
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

danielo

Quote from: LittleNinja on September  1, 2018, 17:40:31
Krijgen zowel Nikon als Sony straks een pak slaag van Canon?

https://www.canonrumors.com

Eerste review van de specs ehmmm neuhh

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Rob Eric Blank

Quote from: LittleNinja on September  1, 2018, 17:40:31
Krijgen zowel Nikon als Sony straks een pak slaag van Canon?

https://www.canonrumors.com
Canon heeft wel zeer fijne lenzen erbij!

Kingpin

Tja nu de j5 uit productie is hebben ze bij Nikon volgens mij geen enkele mirrorless meer muv de nieuwe Z6/Z7.
Beetje vreemd want ik krijg niet de indruk dat jan en alleman een Z6 'instapper' gaat kopen, die zijn meestal weggelegd voor de 10% van de kopers die er ook daadwerkelijk de functies/specs gebruiken waarvoor zo'n camera dient.

Heb eens een enquête gemaakt en verrassend (of niet) is dat zeker 80 a 85% de camera voor het internet gebruikt (social media) en eventueel afdrukken laat maken op A4 en max A3. Een enkeling op A2 en groter. Daar heb je zeker geen fullframe mirrorless camera voor nodig.

Als ik dan al die feedbacks op social media lees kan ik haast niet geloven dat dat de eventuele kopers van een fullframe camera zullen zijn.
Wat is jullie reden om voor een fullframe mirrorless camera te gaan, en belangrijker nog met welk doel (al weet ik van sommigen hier dat ze de potentie ten volle benutten)?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

LittleNinja

Quote from: Kingpin on September 25, 2018, 13:07:06
Tja nu de j5 uit productie is hebben ze bij Nikon volgens mij geen enkele mirrorless meer muv de nieuwe Z6/Z7.
Beetje vreemd want ik krijg niet de indruk dat jan en alleman een Z6 'instapper' gaat kopen, die zijn meestal weggelegd voor de 10% van de kopers die er ook daadwerkelijk de functies/specs gebruiken waarvoor zo'n camera dient.

Heb eens een enquête gemaakt en verrassend (of niet) is dat zeker 80 a 85% de camera voor het internet gebruikt (social media) en eventueel afdrukken laat maken op A4 en max A3. Een enkeling op A2 en groter. Daar heb je zeker geen fullframe mirrorless camera voor nodig.

Als ik dan al die feedbacks op social media lees kan ik haast niet geloven dat dat de eventuele kopers van een fullframe camera zullen zijn.
Wat is jullie reden om voor een fullframe mirrorless camera te gaan, en belangrijker nog met welk doel (al weet ik van sommigen hier dat ze de potentie ten volle benutten)?

Niet omdat het moet, maar omdat het kan. :D

Oh ja, ik kijk altijd mijn social media op mijn 65" 4K HDR scherm. Wie doet dat nou op een mobieltje met een 6" scherm?! Kom op zeg... :P
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Nosferatu

Quote from: LittleNinja on September 25, 2018, 17:13:16
Niet omdat het moet, maar omdat het kan. :D

Oh ja, ik kijk altijd mijn social media op mijn 65" 4K HDR scherm. Wie doet dat nou op een mobieltje met een 6" scherm?! Kom op zeg... :P
Ben ik het 100% mee eens, daarom heb ik ook een 45mp D850.  Omdat het kan. :angel: Oh en social media, nee, daar doe ik niet aan, daarvoor mis ik bepaalde 'eigenschappen'.  :D

Verschil tussen APS-C en FF word overigens voor een groot deel door de lens bepaald; heb de D500 (20mp), D750 (24mp) en D850 (45mp) uitgetest met dezelfde (Sigma) lens en instellingen. Op het scherm zie je geen verschil, met pixel peepen (en dan zo ver mogelijk inzoomen) doen de D500 en D750 niet voor elkaar onder, de D850 heeft dan wel meer details/scherper. Mag ook wel voor een camera die het dubbele kost.

Een reden om voor FF te kiezen ? Aanbod lenzen. Een reden voor APS-C ? Gewicht/formaat. Denk dat een FF mirrorless daar mooi tussenin zit. Als m'n D750 aan vervanging toe is dan is een mirrorless (voor mij) wel degelijk een optie om te overwegen.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Kingpin

#42
Quote from: Nosferatu on September 25, 2018, 17:42:17
Ben ik het 100% mee eens, daarom heb ik ook een 45mp D850.  Omdat het kan. :angel: Oh en social media, nee, daar doe ik niet aan, daarvoor mis ik bepaalde 'eigenschappen'.  :D

Verschil tussen APS-C en FF word overigens voor een groot deel door de lens bepaald; heb de D500 (20mp), D750 (24mp) en D850 (45mp) uitgetest met dezelfde (Sigma) lens en instellingen. Op het scherm zie je geen verschil, met pixel peepen (en dan zo ver mogelijk inzoomen) doen de D500 en D750 niet voor elkaar onder, de D850 heeft dan wel meer details/scherper. Mag ook wel voor een camera die het dubbele kost.

Een reden om voor FF te kiezen ? Aanbod lenzen. Een reden voor APS-C ? Gewicht/formaat. Denk dat een FF mirrorless daar mooi tussenin zit. Als m'n D750 aan vervanging toe is dan is een mirrorless (voor mij) wel degelijk een optie om te overwegen.
Denk ook dat de lens hoofdzakelijk de kwaliteit bepaald en de body meer de functionaliteit.
Klinkt misschien ongeloofwaardig maar ik heb vorige week diverse fotos gemaakt met m'n J5 (30-110mm) en een D850 (50mm prime meen ik).
Het eindresultaat in raw vond ik verassend aangezien de J5 zelfs op bepaalde punten scherper en in de hoeken minder vertekend was. Dan praat je over een serieus prijsverschil.
Nu ze de Z6/Z7 in de strijd gooien hebben ze bij voorbaat de J5 al stop gezet ... er zit dus niets meer tussen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Nosferatu

Laatst een youtube video-tje gezien waarin een standaard 18-55mm APS-C kitlens werd vergeleken met het serieuzere werk. Kitlens deed het uitzonderlijk goed. Vaak zit het'm in scherpte in de hoeken, vervorming en lichtgevoeligheid. Heb een Nikon AF-P 18-55mm f/3.5-5.6G VR DX welke ik wel eens op m'n D850 plaats.  ::) Daarnaast ook nog wel eens de Nikon AF-P 10-20mm f/4.5-5.6G, zonder DX correctie heb je dan een donkere cirkel in beeld maar bij een mm of 12-13 is dat al bijna weg. Low budget ultra-wide lens !  :D

Waarom ? Nou, weegt nix ! Ultra portable FX camera.  ;D

Vermoed dat er in de toekomst ook nog wel een DX mirrorless komt (D3 ? D5 ?) maar voor Nikon heeft dat geen prioriteit; hun D3x00 serie is een verkooptopper, die houden ze zo lang mogelijk in stand. Eerst de bovenkant van de markt met Full Frame voorzien (Panasonic/Sigma doen nu ook mee met de L-Mount), daarna de onderkant. Een mirrorless camera is veel simpeler dus goedkoper te maken dan een DSLR.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Kingpin

#44
Best jammer dat ze met de 1 "instapper" niet verder gaan.
Heb deze puur gekocht voor het feit dat deze met de juiste lens goede resultaten behaalt en mooi handzaam formaat is om overal mee te nemen.
De J5 met bv de 35mm of 70-300mm is qua beeldqualiteit en prijs ongekend goed. Zelfs met de 30-110mm die een fractie van de prijs kost heb je een 'instapper' die qua beeldkwaliteit niet veel onder doet voor menig dslr.
Erg jammer dat ze hier niet mee doorgaan, zeker qua lenzen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

J.A.F._Doorhof

Als je puur naar resultaten kijkt doen kitlensen het vaak redelijk goed.

Maar.....
Probeer niet in het donker te focussen, wijd open te schieten, en te zoomen terwijl je gefosussed hebt. Kitlensen zijn leuk maar de duurdere zijn met een reden duurder.

Mirrorless heeft veel voordelen
In feite geen front en back focus problemen omdat er op de sensor gefocussed kan worden.

Lichter van gewicht.
Kan geluidloos wat ideaal is in bepaalde settings.
Sensoren zijn vaak beter voor video
Geen mirror black out

En nog wat dingen ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Maar het belangrijkste.
WYSIWYG evf.
Dit is echt geniaal als je de stap gemaakt hebt.

Sterker in veel gevallen meet ik het licht buiten niet meer voor de achtergrond. Ik kijk door de evf wat de look is die ik wil en heb ik die meet ik de flitser uit op dat diafragma.

Daarna is het spelen met sluitertijden om verschillende looks te krijgen. Dat lukt je niet normaal met een camera met spiegel. Tenzij je de LCD gebruikt maar dat is met zonnig weer een ramp.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"