Voor en eind versterker translator 5

Started by wim bruins, August 2, 2018, 19:18:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wim bruins

Quote from: Rowdy on August  6, 2018, 09:58:48
Versterkers uit de Pro-Ject RS serie al bekeken?

Ga ik even bekijken.
Wat denken jullie, is het te horen pa of een gewone versterker.

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Of misschen wel...maar je gaat niet kunnen zeggen welke de pa versterker is.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Voor sommigen is een versterker een versterker maakt geen verschil. Pa versterker worden zo goedkoop mogelijk gemaakt met maar één doel flink aantal watts en zo hard als mogelijk. Een audio versterker is beter opgebouwd en zal ook zuiverder klinken. Afhankelijk van de set zal dat weinig of zeer duidelijk hoorbaar moeten zijn.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Sirius666

#30
Quote from: wim bruins on August  6, 2018, 10:44:52
Ga ik even bekijken.
Wat denken jullie, is het te horen pa of een gewone versterker.

Het verschil zal kleiner zijn dan je wellicht denkt.

Quote from: frank2 on August  6, 2018, 13:09:30
Voor sommigen is een versterker een versterker maakt geen verschil. Pa versterker worden zo goedkoop mogelijk gemaakt met maar één doel flink aantal watts en zo hard als mogelijk. Een audio versterker is beter opgebouwd en zal ook zuiverder klinken. Afhankelijk van de set zal dat weinig of zeer duidelijk hoorbaar moeten zijn.

Ooit gehoord? Je hebt zelfs mensen die binnen Behringer spul (Ultracurve Pro, Ultramatch Pro: upsampler, review hifi.nl) met hun dikke set gebruiken. Het is allemaal niet zo spannend. De meest gehoorde nadelen zijn het aanslaan van evt fans, dat verstoort de luisterervaring, en het optische aspect. Als jij graag 100(0)en euro's meer wilt betalen door hele, hele dikke marges op bijv een mooie bouw te sponsoren, prima toch. Al staan pa amps op dezelfde hoogte als hifi amps, dan zal het optische natuurlijk vaker in het voordeel van traditionele hifi amps uitvallen. Zeker uitgestald op een hifi rack.

Ik heb alweer een tijdje een IMG Stage Line STA-1000D staan. Doet het simpelweg prima. Een Muscial Fidelity EV die ik daarvoor had gaf voor mijn gevoel ietwat meer sprankeling in het hoog maar maakt geen kans in het laag want dat werd wat modderig (vandaar de wissel, ik wist dat daar verbetering in moest worden behaald gezien wat wordt beluisterd). Je kent de term 'modderig' sinds kort dus je weet iig wat ik bedoel :D

frank2

Ik heb ooit beringer eq in de set gehad, het verpeste compleet het hele geluid.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

En dat was een PA versterker ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sirius666

#33
Een parametrische eq lijkt mij handiger dan een eq. Gebruikersfouten zijn snel gemaakt, is natuurlijk best complex spul.

Het gaat nu primair om versterking  ;) Een Behringer A500 (passief gekoeld) is bijv wel A/B en voor €400 heb je dan 2 aardige bakken staan. Eerlijk is eerlijk: het kan en zal waarschijnlijk sneller kaduuk gaan dan een 2-4k EV.

Recensies.

Een van de verbaasde reacties:

QuoteOok bij het luisteren had ik het idee of ik mijn Bryston 4B er aan had zitten.

JeroenGRT

Misschien 2 kleine monoblokjes op basis van klasse d een optie? Bijv. Hypex of hexateq, kun je eventueel ook eenvoudig zelf assembleren.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

wim bruins

Zal eens rustig om mij heen kijken.
Gewoon maar eens wat proberen.

De translator 5 mk2 is een luidspreker uit 1985 maar volgens mij wel van behoorlijke kwaliteit.
Ja wat zet je daar dan op aan versterking.





JeroenGRT

Gaat het om deze : http://www.translator-info.nl/I5-II.html ?

Tja zoveel moois te koop , kun je niet wat ruimte vrijmaken om toch een mooie geïntegreerde versterker aan te schaffen? Ik denk dat je behoorlijk onder de indruk zou zijn als je er bijv. een geïntegreerde krell op aan zou sluiten. Zoek maar eens op een krell 300il of 400xi , of een mooie classe cp45 vv +ca150 (zie marktplaats) maar ik weet ook niet wat je er voor uit wilt geven. Marantz pm15s1 hier op het forum?

Maar goed ik zou eerder naar andere luidsprekers kijken, dit waren destijds erg goede luidsprekers maar klinken waarschijnlijk ook niet meer zoals ze in het begin deden. Misschien een idee om te te laten meten bij speakerland? Misschien zijn er nog wel upgrademogelijkheden qua drivers of filterwijzigingen? Dat kost waarschijnlijk minder geld en heb je uiteindelijk meer aan....
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Sirius666

Quote from: wim bruins on August  6, 2018, 21:24:45
Zal eens rustig om mij heen kijken.
Gewoon maar eens wat proberen.

De translator 5 mk2 is een luidspreker uit 1985 maar volgens mij wel van behoorlijke kwaliteit.
Ja wat zet je daar dan op aan versterking.

Behringer A500. Net geen €200. Geen verwachting dus kan alleen maar meevallen  ;) Wel in een kast zetten want het ziet er niet echt uit :D

wim bruins

#38
Quote from: JeroenGRT on August  6, 2018, 22:16:01
Gaat het om deze : http://www.translator-info.nl/I5-II.html ?

Tja zoveel moois te koop , kun je niet wat ruimte vrijmaken om toch een mooie geïntegreerde versterker aan te schaffen? Ik denk dat je behoorlijk onder de indruk zou zijn als je er bijv. een geïntegreerde krell op aan zou sluiten. Zoek maar eens op een krell 300il of 400xi , of een mooie classe cp45 vv +ca150 (zie marktplaats) maar ik weet ook niet wat je er voor uit wilt geven. Marantz pm15s1 hier op het forum?

Maar goed ik zou eerder naar andere luidsprekers kijken, dit waren destijds erg goede luidsprekers maar klinken waarschijnlijk ook niet meer zoals ze in het begin deden. Misschien een idee om te te laten meten bij speakerland? Misschien zijn er nog wel upgrademogelijkheden qua drivers of filterwijzigingen? Dat kost waarschijnlijk minder geld en heb je uiteindelijk meer aan....

Klopt het zijn die luidsprekers.

De tweeters reeds voorzien van nieuwe vloeistof [ ferrofluid] 
Geluid was dof en niet open, klinkt nu weer goed.
De woofer randen zijn gereviseerd.

Nog even kontakt gehad met peter van translator.
Over het filter hoefde ik mij niet echt zorgen te maken, deze is van zeer hoge kwaliteit.

Het geluid bevalt wel, Diana krall haar stem komt zonder scherpte uit de luidsprekers.
Is mij met geen enkele andere luidspreker tot nu toe gelukt hier [op de magnepan na ]
Laag is mooi direct en strak.

Mijn vorige set basreflex was het geluid wat warmer, vind het midden gebied van de translator soms wat hard.
Zit hem dan ook meer in de opname, slechte kwaliteit hoor je gelijk.

Stop je er wat moois in komt het er ook uit.😁

Heb mijn pioneer streamer te koop gezet.
Wil de stap maken van spottify naar deezer of tidel.
De bron eerst maar eens verbeteren.
Versterkers moet ik maar even in de gaten houden wat er gebruikt word aangeboden.





   
       


JeroenGRT

Zoveel mogelijkheden...je zou ook nog een all in one oplossing kunnen proberen, dus versterker, streamer en dac in een bijv. naim of linn.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

wim bruins

Quote from: JeroenGRT on August  8, 2018, 18:53:25
Zoveel mogelijkheden...je zou ook nog een all in one oplossing kunnen proberen, dus versterker, streamer en dac in een bijv. naim of linn.

Ook een hele mooie oplossing.
Zijn volgens mij erg duur.


Sirius666

Quote from: JeroenGRT on August  8, 2018, 18:53:25
Zoveel mogelijkheden...je zou ook nog een all in one oplossing kunnen proberen, dus versterker, streamer en dac in een bijv. naim of linn.

Vind je niet dat streamers en dacs sneller verouderd zullen raken? Versterking kan m.i. tig jaar mee.

JeroenGRT

Quote from: wim bruins on August  9, 2018, 00:05:11
Ook een hele mooie oplossing.
Zijn volgens mij erg duur.

Tja wat is duur, zo'n alles in 1 apparaat scheelt natuurlijk veel apparaten en klinkt al gauw "goed" , in ieder geval hoef je je minder druk te maken over de synergie tussen kabeltjes en verschillende componenten :-) . Op marktplaats staat een Linn Majik DS-i te koop voor een vraagprijs van 1199 euro, een Linn Sneaky DS voor 699 euro en een Naim Uniti voor 1250 euro (Streamer, versterker en CD-speler ) .

Quote from: Sirius666 on August  9, 2018, 00:51:13
Vind je niet dat streamers en dacs sneller verouderd zullen raken? Versterking kan m.i. tig jaar mee.

Dat vind ik wel opgaan voor surround receivers (HDMI, 4K, Dolby Atmos, etc) , maar voor stereo vind ik dat over het algemeen wel meevallen. High end dacs van vroeger van bijv. classe zijn nog steeds erg goed. Kunnen niet overweg met 24bit materiaal, maar doen 16bit dan wel weer op een erg hoog niveau en daar is nog steeds niets mis mee (vind ik). Overigens die Linn en Naim alles in 1 oplossingen worden nog steeds voorzien van firmware updates, ik heb mijn naim onlangs ook weer geupdate. En stel dat je toch wat mist qua streaming gebeuren dan koppel je er een andere streamer aan, maar dan heb je nog steeds een mooie geïntegreerde versterker met digitale ingangen.

Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

wim bruins

#43
Had al even gekeken naar de streamer met ingebouwde versterker.
Moet wel iets zijn met een krachtige versterker de luidspreker  zijn 8 ohm.
Mag best wel iets overkil zijn en geschikt zijn voor tidal.
De DS geeft 20 watt per kanaal .
Lijkt mij niet echt geschikt
De prijzen zijn gebruik aantrekkelijk moet ik toegeven.

Aan de andere kant de impact 5 is wel een grote luidspreker.
De vraag is hoe vaak luister is op een stevig volume.
Een kleinere luidspreker kan natuurlijk ook goed klinken .

Vind die streamers met ingebouwde versterkers heel interessant
Met een paar luidsprekers van  totem bv.