Disc error bij 1 CD

Started by Laurens85, August 19, 2018, 23:11:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Laurens85

Hoi,

Ik heb een ietwat lullig vraagje, maar ga hem toch stellen. Mijn fijne NAD C545bee speelt alles, behalve 1 cd! Het betreft een cd van een Brusselse organist, terplekke ook gekocht na een ontmoeting met hem. Ik begrijp niet waar het in zit; de cd is brandschoon en bevat alleen een krasje van 3/4mm vanaf de buitenrand (op het gedeelte waar geen muziek staat volgens mij, gezien de andere textuur??). Dat kan het toch niet zijn?

Wat er gebeurt is eigenlijk heel simpel: helemaal niets. Totaal geen geluid van laden o.i.d. Na een paar tellen volgt de "disc error".

De cd speelt overigens wél prima in mijn desktop pc.

Wat zou dit kunnen zijn? Is de cd-speler té 'kieskeurig'? Ik ben overigens totaal niet handig met opensleutelen van apparatuur en dergelijke, maar mocht dit nodig zijn hoor ik dit uiteraard wel graag.

Alvast bedankt, medeliefhebbers!
Arcam SA20 | Monitor Audio Silver 300 7g | Pro-Ject Debut Carbon EVO + Ortofon 2M Blue | NAD C545BEE | NAD T567 | Bluesound Node2 | AppleTV 4K

paaj

Open die Cd eens in je explorer scherm op je PC en kijk wat voor bestanden erop staan.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Laurens85

Hoi, ik zie geen afwijkingen, gewoon .cda files
Arcam SA20 | Monitor Audio Silver 300 7g | Pro-Ject Debut Carbon EVO + Ortofon 2M Blue | NAD C545BEE | NAD T567 | Bluesound Node2 | AppleTV 4K

Rowdy

Speelt een kopie van de CD wel af op de CD speler?

Laurens85

Goeie tip Rowdy. Ik heb een exacte kopie van de cd gemaakt (dus geen rips), en deze cd draait perfect. Ligt dus echt aan het originele schijfje. Vreemd hoor... of heb ik gewoon pech met een slechte persing ofzo?
Arcam SA20 | Monitor Audio Silver 300 7g | Pro-Ject Debut Carbon EVO + Ortofon 2M Blue | NAD C545BEE | NAD T567 | Bluesound Node2 | AppleTV 4K

br@m

Quote from: Laurens85 on September  2, 2018, 00:20:30
Goeie tip Rowdy. Ik heb een exacte kopie van de cd gemaakt (dus geen rips), en deze cd draait perfect. Ligt dus echt aan het originele schijfje. Vreemd hoor... of heb ik gewoon pech met een slechte persing ofzo?

Dat kan ja. Heb ooit een CD nieuw gekocht via amazon, en mijn speler van destijds (Denon DCD1450AR, dus geen prut spelertje) haperde in het laatste nummer. CD bekeken, niets te zien, teruggestuurd en een nieuwe gekregen, zelfde verhaal. Weer teruggestuurd en weer een nieuwe gekregen, zelfde verhaal - speler haperde op exact hetzelfde punt in hetzelfde nummer bij alledrie de exemplaren.

Een rip van de CD ging probleemloos en een zelf gebrande kopie speelde probleemloos af.

Dus ja dit komt voor. Grappig is dat mijn huidige CD speler diezelfde CD wel probleemloos afspeelt.

Dus zeg het maar...
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

minplus

Probeer eens de cockpitspray-methode op de originele CD.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Laurens85

Quote from: br@m on September  2, 2018, 12:15:35
Dat kan ja. Heb ooit een CD nieuw gekocht via amazon, en mijn speler van destijds (Denon DCD1450AR, dus geen prut spelertje) haperde in het laatste nummer. CD bekeken, niets te zien, teruggestuurd en een nieuwe gekregen, zelfde verhaal. Weer teruggestuurd en weer een nieuwe gekregen, zelfde verhaal - speler haperde op exact hetzelfde punt in hetzelfde nummer bij alledrie de exemplaren.

Een rip van de CD ging probleemloos en een zelf gebrande kopie speelde probleemloos af.

Dus ja dit komt voor. Grappig is dat mijn huidige CD speler diezelfde CD wel probleemloos afspeelt.

Dus zeg het maar...

Fascinerend ja, zeker als ie het in je huidige speler wel doet..
Arcam SA20 | Monitor Audio Silver 300 7g | Pro-Ject Debut Carbon EVO + Ortofon 2M Blue | NAD C545BEE | NAD T567 | Bluesound Node2 | AppleTV 4K