Ook wij,mijzelf en een kameraad die ik had meegenomen hebben een leuke filmdag gehad.
Aangekomen bij Vik’s batcave eerst is ff gekeken naar de setup van Vik waarmee hij ons trachten te gaan verwennen,en zo op het eerste oog al heel indrukwekkend.
-Projector :CineMike Sony VPL-VW360ES
-Scherm :16:9 Image Screens IMasque³ Reference
-Bron: :CineMike Oppo UDP 205 UHD speler
Processor :CineMike Marantz AV
8802A 8805!-Amp's :CineMike Marantz 8077
-subwoofer :JL Audio F113 Fathom
-Speakers :Fronts/Center Quadral Aurum/Vulkan
:surround Elac (type?)
:4x Cabasse (Atmos)
-Bekabeling: M-Way (Audiomaat) en CineMike
Na wat bijgepraat te hebben namen wij alvast plaats op de bank waarna (forumlid) NiekS ook binnen kwam en wederom leuk om te zien welk gezicht er bij deze avatar/naam zit.
De keuze was gevallen om eerst de film Blade Runner 2049 te starten...na een kleine glitch met een handshake van de hdmi ingang kon de film uiteindelijk in vol ornaat gaan starten...
Had nog even gevraagd aan Vik met welke voorinstellingen hij de Sony VW360 ging spelen...ik was met name nieuwsgierig of er met MotionFlow gedraaid ging worden...,maar nee deze stond off/uit.
Het viel mij al naar n paar minuten op dat het beeld,welke geprojecteerd werd op het grote 2,80m filmdoek mooie motion had,en dat zonder gebruik te maken van MF...bijzonder!
Ook kwa HDR had het beeld veel punch,naar mijn menig kwam hier meer licht van het doek af dan bij thuis het geval is,en daar draai ik zelfs ‘kleiner’ ik draai op een 100" doek.
Maar ook de zwartwaardes waren behoorlijk goed,in iedergeval ook weer beter dan bij mij thuis...maar dat schrijf ik meer toe aan dat je bij Vik in een batcave zit met allemaal zwarte wanden en plafond en objecten terwijl het bij thuis een ‘normale’ huiskamer envoriement is met een wit plafond en meer lichte objecten.
Ik had deze film zelf nog niet gezien bij mij thuis dus wist ook niet waar ik nu op zou moeten gaan letten om "zoek de verschillen" op te merken...,maar naar wat ik zag is dat de setup van Vik een rete scherp,gestoken mooi beeld projecteerd waarbij de vivid kleuren van het scherm spatte en als je dan op de huidtinten lette bleven deze mooi natuurlijk.
Tja, en dan zijn/het geluid...dit was in een woord spectaculair! met natuurlijk de toevoeging van Dolby Atmos wat de bubbel nog eens aandikte in al zijn vormen

En wbt de aansturing van de ev Marantz 8077 naar met name de fronts,welke btw op fullrange stonden was (in mijn oren) fenomenaal te noemen...ik kon geen min puntje ontdekken.
En wàt een center zeg...,wauw wat komt daar een mooi ‘vocaal’ geluid uit zeg waanzinig duidelijk en zuiver neergezet door deze speaker!
Als ik toch een puntje van kritiek moet geven was dit gemunt op de Elac achter/surround speaker(tjes) deze bleven wat achter op de rest....ik vond ze,hoe zal ik het zeggen...wat te oppervlakkig van geluid ze voegde naar mening te weinig aan de surround-bubbel toe,ik moest mijn hoofd naar opzij/achter draaien om ze waar te kunnen nemen...,nee het geluid bleef dasr wat achter op de rest van de speakersetup.
Misschien ligt het aan hoe het op de disc/de film is gezet want als toetje zette Vik ‘Hans Zimmer: Live in Praque’ op en daar waren er wel opnames waar de achterspeakers voldoende tot hun recht kwamen...maar man,man man, wat een mooi music disc is dit zeg...,prachtige music stukken in Dolby Atmos om van te watertanden...dus heb deze gelijk besteld.
Vik mag ik je nogmaals bedanken,ook namens Tony voor de gezellige filmdag en de lekkere drankjes/broodjes...top man!
En NiekS...succes met je keuze voor een andre projector...,ben zelf ook nieuwschierig of dat de nieuwe JVC’s dez CM VW360 voorbij zullen gaan wbt de beeld kwaliteit.
En voor Eathtshaker en Activ ook heel veel plezier voor vandaag bij Vik.