CineMike Benelux film weekend zaterdag 29 en zondag 30 September

Started by vik, August 19, 2018, 10:55:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

Niks te doen en zin in een leuke film?

Het lijkt mij erg leuk om weer een film weekend te organiseren net zoals vorig jaar.

In het weekend van zaterdag 29 en zondag 30 September ben ik bereid het opnieuw te doen. Ik vond het super gezellig!

Vanwege de beperkte optimale zit plaatsen maximaal 3 personen per dag.

Lijkt het je leuk om er bij te zijn? Ik hoor het graag!  :)

Drankjes en hapjes zijn voor mijn kosten.

Ik stel voor om dezelfde tijden aan te houden:

Plaats en tijd : Parallelweg 30  's-Hertogenbosch 
                    : Gratis parkeren en vanaf het CS is het 5 minuten lopen dus makkelijk bereikbaar
                    :  Vanaf 11:00 tot 17:00

Lijkt het je leuk?  s.v.p. aanmelden via:

E-mail adres: viktor@cinemike.nl
Bellen of whatsappen op nummer :0626102562

Inmiddels al wat aanmeldingen binnen:

Zaterdag:

Papaleo +1

Nieks

Zondag:

Earthshaker

Activ



De opstelling waar we naar gaan kijken en luisteren:

Projector    :CineMike Sony VPL-VW360ES
Scherm     :16:9 Image Screens IMasque³ Reference
Bron:        :CineMike Oppo UDP 205 UHD speler
                 Processor  :CineMike Marantz AV 8802A
Amps        :CineMike Advance Acoustic en Marantz
subwoofer :JL Audio F113 Fathom
Speakers  :Quadral Aurum en Cabasse (Atmos)
Bekabeling: M-Way (Audiomaat) en CineMike

Film keuze:

1) Ready player one
2) ?

Ik heb er weer zin in en hopelijk jullie ook  ::)






Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

knubbe

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

denoontje

Was erg leuk vorig jaar. Gezien de beperkt aantal plekken mag je mij wel op de reservelijst zetten[emoji1303]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Earthshaker


vik

Voor dit moment heb ik dit staan:


Zaterdag:

Papaleo +1

NieksS


Zondag:

Earthshaker

Activ
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

activ

Ik doe ook graag mee, lijkt me leuk. Mail is jouw kant op.

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

reza

Ik kan er niet bij zijn anders had ik het wel geweten. Het is een genot om in de batcave van Viktor te zitten. :pompom:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

buckler

Quote from: reza on August 21, 2018, 19:13:04
Ik kan er niet bij zijn anders had ik het wel geweten. Het is een genot om in de batcave van Viktor te zitten. :pompom:

Same here... ook ik kan er niet bij zijn helaas maar ik kan beamen dat het een pracht van een cinema ruimte is waar ik laatst meerdere malen elke minuut in heb genoten.
Aan de andere kant is het ook weer niet heel erg dat ik niet kan want dat schilt me heel waarschijnlijk een hoop (upgrade) centjes haha lol ::)
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Invader

Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

vik

Leuk jongens!  :worship:

Na dit film weekend volgt er waarschijnlijk een thema muziek concerten. Ik heb inmiddels genoeg materiaal met verschillende soorten live concerten en kan makkelijk een weekend vullen.   ::)

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

activ

Quote from: vik on August 22, 2018, 09:24:47
Leuk jongens!  :worship:

Na dit film weekend volgt er waarschijnlijk een thema muziek concerten. Ik heb inmiddels genoeg materiaal met verschillende soorten live concerten en kan makkelijk een weekend vullen.   ::)
Ook leuk!

Heb je al een idee van welke films we gaan kijken? Of moeten we nomineren ?  :tounge:

vik

Dat laat ik nog weten.  :)

Quote from: activ on August 22, 2018, 11:36:35
Ook leuk!

Heb je al een idee van welke films we gaan kijken? Of moeten we nomineren ?  :tounge:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Inmiddels al een film op het lijstje namelijk Ready player one. Nog 1 film te gaan...


Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

activ

Quote from: vik on September 20, 2018, 21:11:22
Inmiddels al een film op het lijstje namelijk Ready player one. Nog 1 film te gaan...


Toffe film!

Je zou als tweede Avangers infinity war kunnen doen bijvoorbeeld, ook recent en veel te beleven.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Quote from: vik on September 20, 2018, 21:11:22
Inmiddels al een film op het lijstje namelijk Ready player one. Nog 1 film te gaan...



Is er dan ook Dolby Atmos aanwezig, 8) want deze film heeft deze track op de disc staan.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Jazeker!  :)


Quote from: papaleo on September 21, 2018, 12:17:06
Is er dan ook Dolby Atmos aanwezig, 8) want deze film heeft deze track op de disc staan.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Niek007

Beide films nog niet gezien, heel leuk! Heb er al zin in. Top dat je dit organiseert Viktor!
Denon X6200W, Panasonic UB824, XTZ 99.36 FLR, XTZ S5, Velodyne SPL1200 Ultra, LG OLED B6V, Sony VW270, nVidia Shield, Synology NAS, Logitech Harmony Elite

Niek007

Viktor nogmaals dank voor de prachtige demo vandaag! Het was een gezellige en leerzame dag. Naast dat we gewoon lekker hebben kunnen genieten van de films toch weer de nodige tips en ideeën opgedaan.
Je hebt een indrukwekkende setup staan. Ik was enorm onder de indruk van het mooie plaatje dat de Sony weergeeft. Dat is toch wel echt andere koek dan m'n Epson. Hier is geen 3D bril meer voor nodig, de diepte die met name in de animatiebeelden van Ready player one getoond werd was geweldig. Ben bang dat ik weer besmet ben met het upgradevirus... :D
En wat een beest van een sub is die JL zeg.
Papaleo leuk om kennis gemaakt te hebben. Ben benieuwd hoe Atmos gaat bevallen in je woonkamer.
De Hans Zimmer bluray is al besteld trouwens, als ik Bol mag geloven is die morgen binnen, kan ik thuis eens vergelijken met wat ik vandaag heb mogen horen.
Veel plezier morgen en ik probeer deze week te komen kijken naar de nieuwe JVC.
Denon X6200W, Panasonic UB824, XTZ 99.36 FLR, XTZ S5, Velodyne SPL1200 Ultra, LG OLED B6V, Sony VW270, nVidia Shield, Synology NAS, Logitech Harmony Elite

activ

Nu heb ik helemaal zin in mijn beur vandaag!

Oh, en de Hans Zimmer Blu-Ray is trouwens in de aanbieding bij Amazon.de (voor als nog iemand hem niet heeft).

papaleo

Ook wij,mijzelf en een kameraad die ik had meegenomen hebben een leuke filmdag gehad.

Aangekomen bij Vik's batcave eerst is ff gekeken naar de setup van Vik waarmee hij ons trachten te gaan verwennen,en zo op het eerste oog al heel indrukwekkend.

-Projector    :CineMike Sony VPL-VW360ES
-Scherm     :16:9 Image Screens IMasque³ Reference
-Bron:        :CineMike Oppo UDP 205 UHD speler
                 Processor  :CineMike Marantz AV 8802A 8805!
-Amp's        :CineMike Marantz 8077
-subwoofer :JL Audio F113 Fathom
-Speakers  :Fronts/Center Quadral Aurum/Vulkan
               :surround Elac (type?)
               :4x Cabasse (Atmos)
-Bekabeling: M-Way (Audiomaat) en CineMike

Na wat bijgepraat te hebben namen wij alvast plaats op de bank waarna (forumlid) NiekS ook binnen kwam en wederom leuk om te zien welk gezicht er bij deze avatar/naam zit.
De keuze was gevallen om eerst de film Blade Runner 2049 te starten...na een kleine glitch met een handshake van de hdmi ingang kon de film uiteindelijk in vol ornaat gaan starten...
Had nog even gevraagd aan Vik met welke voorinstellingen hij de Sony VW360 ging spelen...ik was met name nieuwsgierig of er met MotionFlow gedraaid ging worden...,maar nee deze stond off/uit.
Het viel mij al naar n paar minuten op dat het beeld,welke geprojecteerd werd op het grote 2,80m filmdoek mooie motion had,en dat zonder gebruik te maken van MF...bijzonder!
Ook kwa HDR had het beeld veel punch,naar mijn menig kwam hier meer licht van het doek af dan bij thuis het geval is,en daar draai ik zelfs 'kleiner' ik draai op een 100" doek.
Maar ook de zwartwaardes waren behoorlijk goed,in iedergeval ook weer beter dan bij mij thuis...maar dat schrijf ik meer toe aan dat je bij Vik in een batcave zit met allemaal zwarte wanden en plafond en objecten terwijl het bij thuis een 'normale' huiskamer envoriement is met een wit plafond en meer lichte objecten.
Ik had deze film zelf nog niet gezien bij mij thuis dus wist ook niet waar ik nu op zou moeten gaan letten om "zoek de verschillen" op te merken...,maar naar wat ik zag is dat de setup van Vik een rete scherp,gestoken mooi beeld projecteerd waarbij de vivid kleuren van het scherm spatte en als je dan op de huidtinten lette bleven deze mooi natuurlijk.
Tja, en dan zijn/het geluid...dit was in een woord spectaculair! met natuurlijk de toevoeging van Dolby Atmos wat de bubbel nog eens aandikte in al zijn vormen  :worship:
En wbt de aansturing van de ev Marantz 8077 naar met name de fronts,welke btw op fullrange stonden was (in mijn oren) fenomenaal te noemen...ik kon geen min puntje ontdekken.
En wàt een center zeg...,wauw wat komt daar een mooi 'vocaal' geluid uit zeg waanzinig duidelijk en zuiver neergezet door deze speaker!
Als ik toch een puntje van kritiek moet geven was dit gemunt op de Elac achter/surround speaker(tjes) deze bleven wat achter op de rest....ik vond ze,hoe zal ik het zeggen...wat te oppervlakkig van geluid ze voegde naar mening te weinig aan de surround-bubbel toe,ik moest mijn hoofd naar opzij/achter draaien om ze waar te kunnen nemen...,nee het geluid bleef dasr wat achter op de rest van de speakersetup.
Misschien ligt het aan hoe het op de disc/de film is gezet want als toetje zette Vik 'Hans Zimmer: Live in Praque' op en daar waren er wel opnames waar de achterspeakers voldoende tot hun recht kwamen...maar man,man man, wat een mooi music disc is dit zeg...,prachtige music stukken in Dolby Atmos om van te watertanden...dus heb deze gelijk besteld.

Vik mag ik je nogmaals bedanken,ook namens Tony voor de gezellige filmdag en de lekkere drankjes/broodjes...top man!
En NiekS...succes met je keuze voor een andre projector...,ben zelf ook nieuwschierig of dat de nieuwe JVC's dez CM VW360 voorbij zullen gaan wbt de beeld kwaliteit.

En voor Eathtshaker en Activ ook heel veel plezier voor vandaag bij Vik.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Nog even een vraagje aan Vik...er schiet mij opeens wat te binnen;

Nu zag ik dat je boven op je hifirack ook een CineMike Advance Acoustic stereo Amp had staan,deze stond ook aan/ingeschakeld...
Het is/was toch niet zo dat je daar de frontspeakers op heb/had aangesloten,en dat ik/wij daar naar hebben geluisterd?  :ohmy:

Mocht Vik dit vandaag niet lezen...
Wellicht zouden de gasten (Eathtshaker en Activ) die vandaag nasr de filmdag komen dit voor mij willen/kunnen checken...?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels