Yippie

Author Topic: PoE Switch  (Read 863 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline WickedGame

• Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+7)
  • Total likes: 9
  • Enjoy The Music!!
    • WickedGame Set
PoE Switch
« on: August 17, 2018, 12:43:15 »
Ik zoek een netwerk switch ter vervanging van mijn Zyxel GS1900-8HP. Deze is helaas kapot gegaan (PoE deel werk niet meer, en Zyxel support gaf al aan dat het een hardware issue betreft. Nu is de garantie van het apparaat al lang verstreken. En is reparatie, gezien de economische levensduur ook niet logisch. Dus op zoek naar een nieuwe switch welke PoE+ ondersteunt

Waarom PoE+? De switch dient 2x een Hikvision Camera te gaan aansturen. Welke uiteraard afkunnen met PoE, maar in de toekomst wil ik ook nog gaan kijken naar Ubiquiti AP's en begreep dat daar PoE+ wel wenselijk is.

Daarnaast dient de switch managed te zijn, om zoveel mogelijk mee te kunnen instellen en te monitoren.

En als laatste eis 8 poorten minimaal, meer mag altijd. Heb de poorten nodig ivm de kamers die de switch bediend.

Wat is je budget?
+/- 120,- euro tot een max van 150,- mits het echt de moeite waard is

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur

Zelf al even gekeken welke opties er zijn:

- Zyxel GS1900-8HP/10HP (weer een zelfde kopen... misschien risico met zelfde probleem?)
- Ubiquiti UniFi US-8-60W (geen PoE+)
- Linksys LGS308P 8-poorts (Linksys vroeger gehad, geen hele goede ervaring mee)
- TP-Link T2500G-10MPS (Ligt wat boven budget)

Eventueel nog tips/ervaringen?

Offline Matthijs1973

Re: PoE Switch
« Reply #1 on: August 17, 2018, 13:13:44 »
Netgear ProSAFE GS110TP PoE Switch 140,- klinkt ook nog eens beter ;-)
Cambridge Audio CXA80 // CXU // CXN // Aeromax 6 // AudioQuest // Belden // JKE
Marantz PM-6006 // UD-7007 // B&W 686 S2 // AudioQuest // Belden // RU Connected

Offline Sailor Jan

• HT forum donateur
  • senior member
  • Trade Count: (+2)
  • Total likes: 11
  • Navigare Vivere Est
« Reply #2 on: August 17, 2018, 13:48:45 »
Sparen voor de 150W variant van Ubiquiti; hoef je geen halve oplossingen te kopen
Wees lief voor jezelf

Offline WickedGame

• Enjoy The Music!!
    • WickedGame Set
« Reply #3 on: August 17, 2018, 14:34:39 »
Sparen voor de 150W variant van Ubiquiti; hoef je geen halve oplossingen te kopen

Halve oplossing ben ik het niet geheel mee eens. Voor de 2 Hikvision camera's is PoE voldoende en daar kan de Unifi 60W wel prima mee overweg. Tuurlijk is het fijner om 150W te hebben op PoE+ maar zolang de AC Points en de IP-Camera's PoE blijven doen vind ik het prima.

Prijs van de 150W ligt ook nog eens aanzienlijk hoger. Was niet van plan 200,-euro uit te gaan geven voor een switch.

Offline Sailor Jan

• HT forum donateur
  • senior member
  • Trade Count: (+2)
  • Total likes: 11
  • Navigare Vivere Est
PoE Switch
« Reply #4 on: August 17, 2018, 14:54:30 »
Als je serieuze interesse hebt in Ubiquiti zou ik toch overwegen om 150W te nemen.

Ik ben 2 maanden geleden met Ubiquiti begonnen. Werkt in ieder geval erg mooi; maar ik kan me voorstellen dat een mooi systeem van een ander merk ook werkt.  Ik heb momenteel 2 AC-AP Pro waar voorheen 3 Access points waren met bijna dezelfde dekking. Eind van het jaar de 3de AP pro erbij om betere dekken te hebben.

De 150W kostte mij trouwens 180 Euro.
« Last Edit: August 17, 2018, 14:55:37 by Sailor Jan »
Wees lief voor jezelf

Offline WickedGame

• Enjoy The Music!!
    • WickedGame Set
« Reply #5 on: August 17, 2018, 15:25:03 »
Als je serieuze interesse hebt in Ubiquiti zou ik toch overwegen om 150W te nemen.

Ik ben 2 maanden geleden met Ubiquiti begonnen. Werkt in ieder geval erg mooi; maar ik kan me voorstellen dat een mooi systeem van een ander merk ook werkt.  Ik heb momenteel 2 AC-AP Pro waar voorheen 3 Access points waren met bijna dezelfde dekking. Eind van het jaar de 3de AP pro erbij om betere dekken te hebben.

De 150W kostte mij trouwens 180 Euro.

Goedkoopste is nu 184,- euro. Dat ligt wel een stukje boven het budget. En helaas zie je ze maar weinig in de "aanbieding".

Offline jantje112

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+5)
  • Total likes: 4
  • I love the HTforum
« Reply #6 on: September 11, 2018, 21:33:09 »
Beetje laat en je keus zal wel gemaakt zijn, maar de AP's van ubiquiti werken natuurlijk prima op de 60w. Dus daarvoor is PoE+ geen vereiste.

Zelf heb ik ook een 60w, die maar 4 van de 8 poorten PoE heeft. Dat is verder geen probleem, want bij de lite AP's zit er een losse injector bij, dus je kan altijd 1 of 2 met een injector gebruiken.

Offline WickedGame

• Enjoy The Music!!
    • WickedGame Set
« Reply #7 on: September 12, 2018, 09:54:39 »
Beetje laat en je keus zal wel gemaakt zijn, maar de AP's van ubiquiti werken natuurlijk prima op de 60w. Dus daarvoor is PoE+ geen vereiste.

Zelf heb ik ook een 60w, die maar 4 van de 8 poorten PoE heeft. Dat is verder geen probleem, want bij de lite AP's zit er een losse injector bij, dus je kan altijd 1 of 2 met een injector gebruiken.

Nee nog geen keus gemaakt.

Dat het een Unifi gaat worden is al wel zeker, maar goed had even wat andere dingen tussendoor.

De AC-PRO wil ik als AP gaan aanschaffen en die hebben ook een PoE injector erbij.

Offline jantje112

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+5)
  • Total likes: 4
  • I love the HTforum
« Reply #8 on: September 26, 2018, 08:13:56 »
Nee nog geen keus gemaakt.

Dat het een Unifi gaat worden is al wel zeker, maar goed had even wat andere dingen tussendoor.

De AC-PRO wil ik als AP gaan aanschaffen en die hebben ook een PoE injector erbij.

Alleen als je ze los koopt, want in een multipack zitten ze er niet bij. Overigens zijn de pro's vaak overkill in een thuissituatie (maar dat is een Ubiquiti setup sowieso al:))