PoE Switch

Started by WickedGame, August 17, 2018, 12:43:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WickedGame

Ik zoek een netwerk switch ter vervanging van mijn Zyxel GS1900-8HP. Deze is helaas kapot gegaan (PoE deel werk niet meer, en Zyxel support gaf al aan dat het een hardware issue betreft. Nu is de garantie van het apparaat al lang verstreken. En is reparatie, gezien de economische levensduur ook niet logisch. Dus op zoek naar een nieuwe switch welke PoE+ ondersteunt

Waarom PoE+? De switch dient 2x een Hikvision Camera te gaan aansturen. Welke uiteraard afkunnen met PoE, maar in de toekomst wil ik ook nog gaan kijken naar Ubiquiti AP's en begreep dat daar PoE+ wel wenselijk is.

Daarnaast dient de switch managed te zijn, om zoveel mogelijk mee te kunnen instellen en te monitoren.

En als laatste eis 8 poorten minimaal, meer mag altijd. Heb de poorten nodig ivm de kamers die de switch bediend.

Wat is je budget?
+/- 120,- euro tot een max van 150,- mits het echt de moeite waard is

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur

Zelf al even gekeken welke opties er zijn:

- Zyxel GS1900-8HP/10HP (weer een zelfde kopen... misschien risico met zelfde probleem?)
- Ubiquiti UniFi US-8-60W (geen PoE+)
- Linksys LGS308P 8-poorts (Linksys vroeger gehad, geen hele goede ervaring mee)
- TP-Link T2500G-10MPS (Ligt wat boven budget)

Eventueel nog tips/ervaringen?

Matthijs1973

Netgear ProSAFE GS110TP PoE Switch € 140,- klinkt ook nog eens beter ;-)
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

Sailor Jan

Sparen voor de 150W variant van Ubiquiti; hoef je geen halve oplossingen te kopen
Wees lief voor jezelf

WickedGame

Quote from: Sailor Jan on August 17, 2018, 13:48:45
Sparen voor de 150W variant van Ubiquiti; hoef je geen halve oplossingen te kopen

Halve oplossing ben ik het niet geheel mee eens. Voor de 2 Hikvision camera's is PoE voldoende en daar kan de Unifi 60W wel prima mee overweg. Tuurlijk is het fijner om 150W te hebben op PoE+ maar zolang de AC Points en de IP-Camera's PoE blijven doen vind ik het prima.

Prijs van de 150W ligt ook nog eens aanzienlijk hoger. Was niet van plan 200,-euro uit te gaan geven voor een switch.

Sailor Jan

#4
Als je serieuze interesse hebt in Ubiquiti zou ik toch overwegen om 150W te nemen.

Ik ben 2 maanden geleden met Ubiquiti begonnen. Werkt in ieder geval erg mooi; maar ik kan me voorstellen dat een mooi systeem van een ander merk ook werkt.  Ik heb momenteel 2 AC-AP Pro waar voorheen 3 Access points waren met bijna dezelfde dekking. Eind van het jaar de 3de AP pro erbij om betere dekken te hebben.

De 150W kostte mij trouwens 180 Euro.
Wees lief voor jezelf

WickedGame

Quote from: Sailor Jan on August 17, 2018, 14:54:30
Als je serieuze interesse hebt in Ubiquiti zou ik toch overwegen om 150W te nemen.

Ik ben 2 maanden geleden met Ubiquiti begonnen. Werkt in ieder geval erg mooi; maar ik kan me voorstellen dat een mooi systeem van een ander merk ook werkt.  Ik heb momenteel 2 AC-AP Pro waar voorheen 3 Access points waren met bijna dezelfde dekking. Eind van het jaar de 3de AP pro erbij om betere dekken te hebben.

De 150W kostte mij trouwens 180 Euro.

Goedkoopste is nu 184,- euro. Dat ligt wel een stukje boven het budget. En helaas zie je ze maar weinig in de "aanbieding".


jantje112

Beetje laat en je keus zal wel gemaakt zijn, maar de AP's van ubiquiti werken natuurlijk prima op de 60w. Dus daarvoor is PoE+ geen vereiste.

Zelf heb ik ook een 60w, die maar 4 van de 8 poorten PoE heeft. Dat is verder geen probleem, want bij de lite AP's zit er een losse injector bij, dus je kan altijd 1 of 2 met een injector gebruiken.

WickedGame

Quote from: jantje112 on September 11, 2018, 21:33:09
Beetje laat en je keus zal wel gemaakt zijn, maar de AP's van ubiquiti werken natuurlijk prima op de 60w. Dus daarvoor is PoE+ geen vereiste.

Zelf heb ik ook een 60w, die maar 4 van de 8 poorten PoE heeft. Dat is verder geen probleem, want bij de lite AP's zit er een losse injector bij, dus je kan altijd 1 of 2 met een injector gebruiken.

Nee nog geen keus gemaakt.

Dat het een Unifi gaat worden is al wel zeker, maar goed had even wat andere dingen tussendoor.

De AC-PRO wil ik als AP gaan aanschaffen en die hebben ook een PoE injector erbij.

jantje112

Quote from: WickedGame on September 12, 2018, 09:54:39
Nee nog geen keus gemaakt.

Dat het een Unifi gaat worden is al wel zeker, maar goed had even wat andere dingen tussendoor.

De AC-PRO wil ik als AP gaan aanschaffen en die hebben ook een PoE injector erbij.

Alleen als je ze los koopt, want in een multipack zitten ze er niet bij. Overigens zijn de pro's vaak overkill in een thuissituatie (maar dat is een Ubiquiti setup sowieso al:))

jaco

Als het unifi idee je aan staat zou ik zeker een switch kopenvan unifi.
Je spreekt over managed switch en monitoren. Dat heeft ubiquity redelijk goed voor elkaar met unifi.

Ik ben over gegaan van dlink naar unify voor ons nieuwe huis. Het is wel veel eenvoudiger om vlans en guest netwerken etc te maken.  Ook kun je een usg inzetten en ze de zaak wat dicht spijkeren.
Heb je gelijk ips en ids met mooie gebruiks grafiekjes etc.

pieper

Als je een Unifi usg gaat gebruiken met ips/ids let wel dat je hooguit 50-80 Mbit overhoud van je gigabit internet daarvoor is de hardware te traag.
Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt

jaco

USG pro 4 trekt wel 400-500 mbps
USG XG haalt volle gigabit wel.

Het is maar net wat je wilt. Als je een gigabit lijn wilt hebben, of nodig denkt te hebben, en de zaak veilig wil maken, moet je ook niet piepen over paar honderd euro.
Je kunt ook een pfsense oplossing neerzetten natuurlijk

pieper

Quote from: jaco on October 25, 2018, 07:32:19
USG pro 4 trekt wel 400-500 mbps
USG XG haalt volle gigabit wel.

Het is maar net wat je wilt. Als je een gigabit lijn wilt hebben, of nodig denkt te hebben, en de zaak veilig wil maken, moet je ook niet piepen over paar honderd euro.
Je kunt ook een pfsense oplossing neerzetten natuurlijk

Usg pro 4 heb ik draaien op een ziggo 500Mbit lijn er blijft ong 250Mbit over met IPS/IDS zonder gemakkelijk de 500 Mbit.
Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt

Raymond187

Quote from: WickedGame on August 17, 2018, 14:34:39
Halve oplossing ben ik het niet geheel mee eens. Voor de 2 Hikvision camera's is PoE voldoende en daar kan de Unifi 60W wel prima mee overweg. Tuurlijk is het fijner om 150W te hebben op PoE+ maar zolang de AC Points en de IP-Camera's PoE blijven doen vind ik het prima.

Prijs van de 150W ligt ook nog eens aanzienlijk hoger. Was niet van plan 200,-euro uit te gaan geven voor een switch.
Voldoende voor nu, maar wat als je later wilt gaan uitbreiden? Heb je dan nog genoeg prik over uit de switch?

WickedGame

Quote from: Raymond187 on January  7, 2019, 22:15:53
Voldoende voor nu, maar wat als je later wilt gaan uitbreiden? Heb je dan nog genoeg prik over uit de switch?

Ruimte voor een 3e camera is er sowieso nog qua prik. Maar ik hou het erbij 2, zie de toegevoegde waarde van 3 niet.

En anders kan je altijd nog met PoE Injectors gaan werken.

WickedGame

Toch even een topic kick....

Ik zit nog een beetje in een struggle wat te doen, mede door het "slechte" wifi bereik boven.

1. Kies voor een netgear GS110TP, hele netwerk is netgear op het ogenblik. En netgear AP erop (R7000, GS105v2 switches)
2. Kies voor een ubiquiti switch 8-150W en dan een AC-PRO erbij voor boven.

Qua investering aanzienlijk hoger de Ubiquiti, waarbij de netgear switch met een AP goedkoper zal uitvallen.

Dus ben toch wel benieuwd wat de USP is van Ubiquiti om daar voor te gaan tegenover bijv. netgear.

katwax

Quote from: WickedGame on July 15, 2019, 11:07:03
Toch even een topic kick....

Ik zit nog een beetje in een struggle wat te doen, mede door het "slechte" wifi bereik boven.

1. Kies voor een netgear GS110TP, hele netwerk is netgear op het ogenblik. En netgear AP erop (R7000, GS105v2 switches)
2. Kies voor een ubiquiti switch 8-150W en dan een AC-PRO erbij voor boven.

Qua investering aanzienlijk hoger de Ubiquiti, waarbij de netgear switch met een AP goedkoper zal uitvallen.

Dus ben toch wel benieuwd wat de USP is van Ubiquiti om daar voor te gaan tegenover bijv. netgear.

Beheer via Ubnt is veel beter, alles is mooi in 1 interface te beheren en configureren. Je ziet trouwens wat in de chain waarvoor zorgt etc.
Waarom trouwens AC-Pro? De AP light is bv veel beter qua bereik al tov vele andere merken, Pro is enkel nodig indien je heel veel connecties hebt (100+ toestellen).
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

myself

Consumenten merken houden het nooit lang uit en na een jaar gebruik, blijf je ze telkens moeten resetten om ze dan weer n weekje of zo te kunnen gebruiken.

Ubnt en vooral professionele merken zijn dan veel beter. Nooit geen omkijken meer naar.
Ik heb geloof ik nog ergens 2 AC-LR ubnt liggen


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Teejoo

#18
Quote from: myself on July 15, 2019, 14:47:12
Consumenten merken houden het nooit lang uit en na een jaar gebruik, blijf je ze telkens moeten resetten om ze dan weer n weekje of zo te kunnen gebruiken.

Ubnt en vooral professionele merken zijn dan veel beter. Nooit geen omkijken meer naar.
Ik heb geloof ik nog ergens 2 AC-LR ubnt liggen


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Mwah, Ik gebruik al jaren diverse Netgear ProSafe POE switches en die zijn erg betrouwbaar. Voor Wifi heb ik enkele TP-Link EAP245's hangen. Ook erg goed. De software in het accespoint lijkt trouwens 1:1 gelijk te zijn aan ubiquity. Geen idee qua hardware.

i2Paq

Quote from: Teejoo on July 15, 2019, 15:51:16
Mwah, Ik gebruik al jaren diverse Netgear ProSafe POE switches en die zijn erg betrouwbaar. Voor Wifi heb ik enkele TP-Link EAP245's hangen. Ook erg goed. De software in het accespoint lijkt trouwens 1:1 gelijk te zijn aan ubiquity. Geen idee qua hardware.

Ditto, alleen heb ik inmiddels ook PoE switches van TPlink.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Raphie

Hier ook al 7 jaar dezelfde asus router, doet nog steeds dienst op zolder, echt onzin dat hetna een jaar stuk is.
JBL PRX Power!

myself

Dat deel vd discussie ging over accesspoints. In switches/routers zitten minder onderdelen/geen zenders en kan er ook minder kapot gaan.

Ik heb diverse netgear, sitecom, asus, tp-link AP's gehad en eigenlijk alleen maar ellende.
Na mijn overstap op pro apparatuur, is het al 3,5 jaar stabiel zonder een enkele reset (en automatische updates etc)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Raphie

Quote from: myself on July 15, 2019, 17:44:10
Dat deel vd discussie ging over accesspoints. In switches/routers zitten minder onderdelen/geen zenders en kan er ook minder kapot gaan.

Ik heb diverse netgear, sitecom, asus, tp-link AP's gehad en eigenlijk alleen maar ellende.
Na mijn overstap op pro apparatuur, is het al 3,5 jaar stabiel zonder een enkele reset (en automatische updates etc)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
routers geen zenders?  :clapping:
JBL PRX Power!

myself

Quote from: Raphie on July 15, 2019, 17:48:58
routers geen zenders?  :clapping:
Een echte router heeft idd geen zender en doet alleen routeren.
Nou zijn er doosjes, die router, switch en access point in 1 zijn.

Maar goed, die staan meestal in de meterkast en das zowiezo een slechte plek voor wifi zenders


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

WickedGame

Quote from: myself on July 15, 2019, 17:44:10
Dat deel vd discussie ging over accesspoints. In switches/routers zitten minder onderdelen/geen zenders en kan er ook minder kapot gaan.

Ik heb diverse netgear, sitecom, asus, tp-link AP's gehad en eigenlijk alleen maar ellende.
Na mijn overstap op pro apparatuur, is het al 3,5 jaar stabiel zonder een enkele reset (en automatische updates etc)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Heb persoonlijk weinig last gehad van apparatuur m.u.v. de huidige zyxel waar het POE deel dus de geest heeft gegeven. Het switch onderdeel werkt verder wel uitstekend. Daarnaast een aantal netgear switches die prima hun werk doen. Om die reden dat ik de GS110TP switch met POE+ op het oog heb. Deze is nu eenmaal 80 euro goedkoper dan een Ubiquiti US-8-150.

Maar op het oog van wireless dekking heeft Netgear niet die AP's die ik zoek. Vandaar dat Ubiquiti toch weer om de hoek komt kijken.

Quote from: katwax on July 15, 2019, 12:54:14
Beheer via Ubnt is veel beter, alles is mooi in 1 interface te beheren en configureren. Je ziet trouwens wat in de chain waarvoor zorgt etc.
Waarom trouwens AC-Pro? De AP light is bv veel beter qua bereik al tov vele andere merken, Pro is enkel nodig indien je heel veel connecties hebt (100+ toestellen).

Ik dacht dat de AC-Pro's hogere snelheden had, dan de lite. Vandaar dat ik zelf meer het oog had voor de AC-PRO. En volgens mij had alleen de AC-PRO en hoger twee ethernet poorten waardoor je daarop weer een switch of iets anders kan aansluiten.