JVC 4k projectoren 2019

Started by vik, August 17, 2018, 07:46:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

Quote from: tjobbie on November 14, 2019, 19:15:04
Jup

Verstuurd vanaf mijn SM-N975F met Tapatalk
Maar waarom lukt dat native niet? Of haal je het niet qua afstand?

tjobbie

#1851
Afstand idd. Heb het scherm besteld na het verkrijgen van de pj en wou maximale breedte benutten wat mogelijk was icm. Afstand projector->scherm.
Heb de zoomfunctie meegenomen in de berekening. Scheelde toch weer een cm of 10 weerzijde.

Verstuurd vanaf mijn SM-N975F met Tapatalk
Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

riwi

Quote from: reza on November 14, 2019, 07:16:58
Dat vind ik wel vreemd voor dezelfde lamp?

Wie zegt dat de lampen hetzelfde zijn? Ander type nummer toch?

Quote from: Teejoo on November 14, 2019, 16:22:56
Vraagje aan de eigenaars van de N-serie: wie gebruikt het hele paneel (zoom) en wie de native UHD resolutie?

Zelf heb ik tot nu toe native gebruikt.
Ik kijk 16:9 materiaal op de native stand. Ik kijk netflix 2:1 en film 21:9 op de zoom stand.
Vanwege 5 - 10 % meer licht in de zoom stand.


reza

Quote from: riwi on November 15, 2019, 03:46:49
Wie zegt dat de lampen hetzelfde zijn? Ander type nummer toch?



Dat werd een aantal postst terug gesuggereerd..
Toen ik zei dat het verschillende lampen zijn..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Kjelt

Dan wil je beter lezen, ik had het over dezelfde lamptechnologie en dat daar als het vermogen gelijk is  onderling geen grote verschillen door te verklaren zijn (denk aan +/- 5%).

Je ziet exact hetzelfde fenomeen bij Sony waar de 4K projectoren minder lichtoutput hebben dan de 1080p projectoren bij vergelijkbare lamptechnologie en lampvermogens, dat laatste is uiteraard essentieel.

reza

Dus de lampen zijn toch niet hetzelfde :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Kjelt


reza

Hahaha :pompom:
Ik zie je morgen, dan hebben we het er nog wel over :tounge:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Quote from: reza on November 15, 2019, 11:44:32
Hahaha :pompom:
Ik zie je morgen, dan hebben we het er nog wel over :tounge:
Hoe laat zijn jullie rakkers er?

reza

We hebben om 11.00 afgesproken bij de HCH.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Quote from: reza on November 15, 2019, 14:00:30
We hebben om 11.00 afgesproken bij de HCH.
Ik ben er denk ik al 10.15-10.30.

reza

Dan gaan we elkaar ontmoeten denk ik ^^
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

#1862
Quote from: reza on November 15, 2019, 14:04:34
Dan gaan we elkaar ontmoeten denk ik ^^
Heb jij die rode roos opgespeld? :D
Ik heb ook nog met een oude audiovriend afgesproken. Dat is dan ook wel weer leuk van dit soort evenementen. Je ziet elkaar eens in real life.

reza

 ik zal kijken wat ik kan doen. Weet je wat, als herkenningspunt zal ik een jas aandoen  :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

denoontje

#1864
Quote from: home@the movies on September  3, 2019, 21:41:40
Ok, de speler stuurt in ieder geval HDR uit, dus dat klopt
De Zappiti geeft geen metadata mee, dat is hier bij ons ook niet het geval.
Met de settings "picture tone" "dark level" en bright level doe je eigenlijk hetzelfde als de auto tone mapping, nl het beeld algemeen lichter of donkerder maken.
Alleen doe je het hier manueel wat iets meer moeite is maar een beter resultaat geeft omdat de auto tone mapping het beeld donkerder gaat maken als de metadata zeer hoge waarden meegeeft.

Dat het beeld heel flets is, dat is niet normaal, staat de cdmi range in de JVC juist?



werner even een oudje naar boven halen.

Hoe doen jullie dit nu met de frame by frame auto toon mapping?
Want als de Zappiti geen metadata doorstuurt, kan dan de nieuwe auto tonemapping dan wel wat doen?

welke setting gebruik je nu dan bij de zappiti speler?


home@the movies

#1865
Quote from: denoontje on November 19, 2019, 23:02:32
werner even een oudje naar boven halen.

Hoe doen jullie dit nu met de frame by frame auto toon mapping?
Want als de Zappiti geen metadata doorstuurt, kan dan de nieuwe auto tonemapping dan wel wat doen?

welke setting gebruik je nu dan bij de zappiti speler?
Dat is nu net waar de frame by frame mapping zo goed in is. deze heeft helemaal geen metadata nodig omdat ieder frame door de projector zelf geanalyseerd wordt in helderheid. Op basis van e effectieve helderheid wordt er dan de juiste tone mapping op toegepast.
In de Zappiti hoef je niets aan te passen, je stuurt gewoon de film door zoals hij is en je kiest de helderheid door dr drie verschillende instellingen, laag, midden, helder.

denoontje

Quote from: home@the movies on November 19, 2019, 23:41:36
Dat is nu net waar de frame by frame mapping zo goed in is. deze heeft helemaal geen metadata nodig omdat ieder frame door de projector zelf geanalyseerd wordt in helderheid. Op basis van e effectieve helderheid wordt er dan de juiste tone mapping op toegepast.
In de Zappiti hoef je niets aan te passen, je stuurt gewoon de film door zoals hij is en je kiest de helderheid door dr drie verschillende instellingen, laag, midden, helder.

ik dacht het al maar thx voor de bevestiging

vik

Een kleine opmerking m.b.t. tot de LX-NZ3 laser van JVC:

JVC heeft deze projector op de markt gebracht voor klanten die specifiek op zoek zijn naar maximale light-output inclusief de voordelen van een laser. Deze projector moet je absoluut niet vergelijken met de D-ILA lijn binnen het merk. Totaal andere doelgroep en dat geldt ook voor de prijs. 

Zo dramatisch is het dus niet en slechts een keuze van de fabrikant.  ;)

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

scoc

Quote from: vik on November 20, 2019, 07:23:57
Een kleine opmerking m.b.t. tot de LX-NZ3 laser van JVC:

JVC heeft deze projector op de markt gebracht voor klanten die specifiek op zoek zijn naar maximale light-output inclusief de voordelen van een laser. Deze projector moet je absoluut niet vergelijken met de D-ILA lijn binnen het merk. Totaal andere doelgroep en dat geldt ook voor de prijs. 

Zo dramatisch is het dus niet en slechts een keuze van de fabrikant.  ;)

Sorry Vik maar ... JVC zou dit niet hoeven te doen en het beeld was echt een "drama". Een Epson 7400 bvb kost een stuk minder, geeft voldoende licht en geeft beter beeld. Ik zou er mijn merknaam niet op durven zetten. Laat de DLP markt maar aan andere. Ik zie het Sony nog niet doen.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

darkrunner

#1869
Voor de prijs van de Jvc LX-NZ3 koop je een Epson Tw-9400 met 4 extra lampen, zie de meerwaarde toch ook niet in dat toestel.

Met wat wilde Jvc eigenlijk gaan concurreren met de LX-NZ3?

Kjelt

Quote from: vik on November 20, 2019, 07:23:57
Een kleine opmerking m.b.t. tot de LX-NZ3 laser van JVC:
Heb je het beeld al in het echt gezien ?

home@the movies

Quote from: vik on November 20, 2019, 07:23:57
Een kleine opmerking m.b.t. tot de LX-NZ3 laser van JVC:

JVC heeft deze projector op de markt gebracht voor klanten die specifiek op zoek zijn naar maximale light-output inclusief de voordelen van een laser. Deze projector moet je absoluut niet vergelijken met de D-ILA lijn binnen het merk. Totaal andere doelgroep en dat geldt ook voor de prijs. 

Zo dramatisch is het dus niet en slechts een keuze van de fabrikant.  ;)

Niet 100% mee eens eigenlijk, als je een toestel als de X7900 uit het gamma haalt en je goedkoopste projector plots 6000 Euro kost dan laat je een heel groot deel van de markt op hun honger zitten.
De Vraag is dan ook, welke markt wil je dan als JVC zijnde dienen met zo een toestel? Jarenlang ben je met hoogkwallitatieve toestellen bezig en daarvan kent iedere gebruiker je als merk van.
Als je dan plots met een DLP machine afkomt, die wat mij betreft een te hoog prijskaartje heeft, en ook nog eens redelijk "slecht presteert" tov van toestellen die in dezelfde prijscategorie horen, tja dan wet ik niet of dit een goede keuze is.
Ik ga in de loop van de volgende weken het ding nog een keer laten overkomen en een 2de kans geven omdat w hem pas één dag voor de beurs hebben toegestuurd gekregen.
Ik verwacht echter geen wereldschokkende dingen te vinden die ik niet zo direct zou hebben gezien de eerste keer.

vik

Nee nog niet. Begin December krijg ik hem te zien bij JVC in Uithoorn en dan kan ik hem zelf beoordelen. Ik vond de JVC LX-UH1 ook echt geen verkeerde projector en kan mij haast niet voorstellen dat hij daar voor onder doet.


Quote from: Kjelt on November 20, 2019, 11:38:19
Heb je het beeld al in het echt gezien ?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Het punt wat ik probeer te maken is dat je de laser niet moet vergelijken met de Dila reeks, en dat dit een andere kwaliteit is binnen het merk JVC.

Quote from: scoc on November 20, 2019, 09:01:54
Sorry Vik maar ... JVC zou dit niet hoeven te doen en het beeld was echt een "drama". Een Epson 7400 bvb kost een stuk minder, geeft voldoende licht en geeft beter beeld. Ik zou er mijn merknaam niet op durven zetten. Laat de DLP markt maar aan andere. Ik zie het Sony nog niet doen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

papaleo

#1874
Of het een exemplarisch gevalletje is/was ho knows...
Maar wat ik hier al eerder aangaf was het beeld niet om aan te gluren totaal geen beleving in,wash-out en het ergste het leek wel 'oud en nieuw' alsof er kleurrijke vuurpijlen werden afgeschoten in het beeld de rbe was verschrikkelijk....járen geleden heb ik een DLP Benq 8700 gehad en daar zag ik nul rbe dus nam ik aan dat ik daar niet gevoelig voor was...nou met deze jvc kan ik er over mee praten.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels