JVC 4k projectoren 2019

Started by vik, August 17, 2018, 07:46:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

Quote from: papaleo on November 11, 2019, 20:13:43
Oke,ook wanneer die de weg kwijt is hoor deze schakelingen...,apart.
Ik bedoel meer tijdens het handmatig even vol open en dicht zetten van de iris. Het filter bleef er gewoon voor zitten. De auto iris zelf hoor ik eigenlijk nooit.

Het was gewoon apart. Omdat de JVC ook constant het beeld aanpast met de auto iris ging het misschien daar even fout. Geen idee.

Teejoo

#1826
Ik heb zojuist mijn reservelamp geplaatst. Eigenlijk om te kijken of hij het doet i.v.m. garantie, maar ik denk dat ik hem meteen laat zitten en zodra deze ook op 300 uur zit de projector weer laat kalibreren. Hij heeft dan 600 uur gedraaid. De oude lamp zat op 299 uur.

Dit was wel het moment om goed te meten qua lichtopbrengst. Ik gebruik hiervoor het 100% wit van van de HD essentials blu-ray. Ik meet tegen het doek in het midden van het vlak. Iris op 0, auto iris uit. en LOW lamp.

Ik zit dan met de nieuwe lamp (0 uur) op 458 Lux. De oude lamp (299 uur) op gelijke wijze gemeten 440 Lux. Dat valt me dan wel weer mee qua meting. Ik dacht gezien het steeds verder moeten openzetten vd iris dat dit meer zou zijn.

reza

Dan geven de nieuwe serie behoorlijk minder licht.
Mijn JVC deed 600+ na 200 uur.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Kjelt

Quote from: reza on November 12, 2019, 16:51:01
Dan geven de nieuwe serie behoorlijk minder licht. 
Dat zagen we verleden jaar al bij de 1:1 vergelijk.
Bij de Sony's hetzelfde verhaal, de laatste generatie 1080p projectoren hebben meer licht dan de 4K projectoren.

reza

Yes, er zit ook een andere (goedkopere) lamp in dan de x serie.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Meet je deze waardes met low of high lamp modus?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Quote from: papaleo on November 12, 2019, 17:02:15
Meet je deze waardes met low of high lamp modus?
Low, sorry, zal het er bij zetten.

Kjelt

Quote from: reza on November 12, 2019, 16:58:22
Yes, er zit ook een andere (goedkopere) lamp in dan de x serie.
Het zijn beiden NSH 265W lampen, dus dezelfde Lumens per Watt, daar zit het hem echt niet in.

https://eu.jvc.com/projectors/d-ila-projector/DLA-N5B/
https://nl.jvc.com/projectoren/d-ila-projector/DLA-X7900BE/

Ik weet het niet 100% zeker kan met het optische pad te maken hebben maar volgens mij speelt ook mee dat de LCOS panelen van de oudere versie een grotere oppervlakte heeft dan de nieuwe 4K panelen, bij de Sony hetzelfde verhaal maar dan met andere lampen die minder Watts hebben.

reza

Dat is vrij apart. Want de lampen voor de nieuwe serie zijn goedkoper? Ook dacht ik ergens gelezen te hebben dat het niet de zelfde lampen zijn..
Strange.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Kjelt

Kan een andere fabrikant zijn.
Dan nog zal het aantal lumen verschil niet significant zijn want het Lm/W rendement is voornamelijk bepaald door de lamptechnologie.

Teejoo

Vandaag de lamp nog eens op High power gemeten: 610Lux

Teejoo

Deze bug zoals genoemd in de cinehome review was me idd ook al opgevallen: met Frame Adapive HDR is de kleurtoon iets warmer.



scoc

Je hebt toch veel mensen blijkbaar met teveel tijd om daar op te letten in scenes. Ok, nu op de foto en met de opmerking erbij zie ik het ook wel maar toch.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

papaleo

De JVC Nx serie's zijn gewoon k*t projectoren...met al van deze kl*te bug's  :D ::)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

#1839
Quote from: scoc on November 13, 2019, 19:21:22
Je hebt toch veel mensen blijkbaar met teveel tijd om daar op te letten in scenes. Ok, nu op de foto en met de opmerking erbij zie ik het ook wel maar toch.
Dat klinkt een beetje als 'waar houd je je mee bezig'... Volgens mij is dat toch ook onderdeel van de hobby, net als met geluid.

Ik had ook gewoon het idee dat het wit idd iets warmer aandeed tov mijn eerder gecalibreerd Panasonic profiel. En dat klopt dus.

(en ja, ik heb nu even veel tijd  :D)

scoc

Quote from: Teejoo on November 13, 2019, 19:54:21
Dat klinkt een beetje als 'waar houd je je mee bezig'... Volgens mij is dat toch ook onderdeel van de hobby, net als met geluid.

Ik had ook gewoon het idee dat het wit idd iets warmer aandeed tov mijn eerder gecalibreerd Panasonic profiel. En dat klopt dus.

(en ja, ik heb nu even veel tijd  :D)
Klopt idd, dat wou ik idd indirect zeggen.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

riwi

Quote from: reza on November 12, 2019, 16:51:01
Dan geven de nieuwe serie behoorlijk minder licht.
Mijn JVC deed 600+ na 200 uur.

Je kan deze ook meer licht laten geven door de projector dichter bij het doek te plaatsen en/of kleiner te projecteren. Dus de Lux waarde die we meten is niet te gebruiken vwb lamp kwaliteit vergelijking. Ook de meter speelt mee en is niet geijkt etc. Het is meer bedoelt om verval en verschil in dezelfde setup te meten en vergelijken.
Als je wel dezelfde meter gebruikt kan je wel de lichtopbrengst tussen 2 setups vergelijken natuurlijk.

Zowel X als N serie hebben een 265W lamp. X : PK-L2615U  N : PK-L2618U
Alleen het jaartal in het typenummer is veranderd  ::)

Zoals Kjelt al zegt lichtpad, maar ik denk vooral de mate van "spiegelen" van de panelen. Want het lichtpad zullen ze niet opzettelijk slechter hebben gemaakt. Ik denk dat de 4k panelen iets minder hard spiegelen en dus minder licht reflecteren. Misschien tgv de kleinere pixels? een contrast coating? chip oppervlak is bij beide 0.7 inch. Ik weet niet waar het verschil zit.

Quote from: Teejoo on November 12, 2019, 16:17:47
Dit was wel het moment om goed te meten qua lichtopbrengst. Ik gebruik hiervoor het 100% wit van van de HD essentials blu-ray. Ik meet tegen het doek in het midden van het vlak. Iris op 0, auto iris uit. en LOW lamp.

Ik zit dan met de nieuwe lamp (0 uur) op 458 Lux. De oude lamp (299 uur) op gelijke wijze gemeten 440 Lux.

Weinig verval. Dat meet ik ook bij mij. Dus dat belooft wel een lange levensduur. Ik heb de 2de lamp er nog niet in gedaan.
Ik gebruik ook Video Essentials HD met het 100 Ire vlak testbeeld

riwi

Quote from: reza on November 12, 2019, 23:03:00
Want de lampen voor de nieuwe serie zijn goedkoper? Ook dacht ik ergens gelezen te hebben dat het niet de zelfde lampen zijn..

Ik had ook gelezen 300 voor de N serie lampen. Mijn X serie lamp was 450 als ik het me goed herinner. Beursprijs bij Werner. Ik heb verder nog niet gezocht naar de prijs van de N serie lamp want ik heb er nog een vers in de doos staan.

reza

Quote from: riwi on November 13, 2019, 21:58:43
Ik had ook gelezen 300 voor de N serie lampen. Mijn X serie lamp was 450 als ik het me goed herinner. Beursprijs bij Werner. Ik heb verder nog niet gezocht naar de prijs van de N serie lamp want ik heb er nog een vers in de doos staan.

Dat vind ik wel vreemd voor dezelfde lamp?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

The Luggage

Excuus voor het off topic, maar is er een aanbevolen toestel om de lichtopbrengst voldoende correct te meten? (liefst iets waar een leek nog mee overweg kan)

Als ik het goed begrepen heb, dan moet ik ook zo'n meting doen om MadVR goed in te stellen (als ik daar mee zou gaan experimenteren).

PS: als iemand nog snel van zijn JVC N toestel af wil voor een zacht prijsje voordat de waarde helemaal gekelderd is wegens al deze bugs, ben ik wel bereid hem uit de nood te helpen   ;)

Teejoo

#1845
Vraagje aan de eigenaars van de N-serie: wie gebruikt het hele paneel (zoom) en wie de native UHD resolutie?

Zelf heb ik tot nu toe native gebruikt.

papaleo

Hier word gekeken op/met Native aspect ratio
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

tjobbie

Ik kijk op zoom om scherm 100% vullend te krijgen bij 21:9 materiaal. Merk alleen dat dit niet gaat bij 3d weergave.

Verstuurd vanaf mijn SM-N975F met Tapatalk

Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

Teejoo

Quote from: tjobbie on November 14, 2019, 18:56:01
Ik kijk op zoom om scherm 100% vullend te krijgen bij 21:9 materiaal. Merk alleen dat dit niet gaat bij 3d weergave.

Verstuurd vanaf mijn SM-N975F met Tapatalk
Op een 21:9 scherm?

tjobbie

Jup

Verstuurd vanaf mijn SM-N975F met Tapatalk

Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector