JVC 4k projectoren 2019

Started by vik, August 17, 2018, 07:46:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

De eco-stand had ik uitgezet en adviseer ik sowieso. Is die vanzelf weer geactiveerd?


Quote from: papaleo on October 15, 2019, 17:41:25
Ahaa...,klopt ja heb ik ook wel eens.

Wat ik ook opgemerkt heb is wanneer de jvc verbonden (hdmi) is met mijn Marantz pre en ik kijk tv met mijn sony via de ziggo nextbox welke ook in de pre zit via hdmi dan valt/gaat het beeld zo nu en dan 'n seconde op zwart....de jvc stuurt zo nu en dan een signaaltje naar de pre waardoor de marantz denkt dat de jvc aan gaat en zo van ingang veranderd voor n seconde.
Ik heb nu de hdmi-kabel van de jvc uit de Marantz gehaald en nu geen last meer...

Edit;
Nu ik terug aan het denken ben,is het eigenlijk sinds ('n paar dagen geleden) ik in de jvc de 'eco-mode' stand heb aangevinkt...,ik ga dit weer eens uitschakelen en nog eens uitproberen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

Heeft iemand al de discrete ir of rs232 code gezien voor het nieuwe profiel?

riwi

Quote from: vik on October 16, 2019, 08:28:14
Dat heeft waarschijnlijk een andere oorzaak maar ligt zeker niet aan de Frame adaptive firmware. De processor heeft genoeg capaciteit voor de software.

Dat is een boude uitspraak., Waar baseer je dat op?

Er is duidelijk te zien, vergelijkend tussen de SDR2020 mode en de FA HDR mode, dat in de laatste de pans minder soepel lopen. Ik zou de plain HDR mode er nog eens naast moeten testen, maar ik heb de indruk dat dit voornamelijk in de FA mode zo is.

papaleo

Quote from: vik on October 16, 2019, 08:32:23.  Is die vanzelf weer geactiveerd?

Hoezo/wat bedoel je Vik?


Quote from: vik on October 16, 2019, 08:32:23.  De eco-stand (had ik uitgezet en) adviseer ik sowieso uit

Want/verklaar je nader...
Het enige wat deze stand doet is toch alleen rs232 en de internet ingang op de jvc uitzetten,deze twee gebruik ik niet dus had daarom de jvc in Eco-mode gezet


Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

williams

QuoteWant/verklaar je nader...
Het enige wat deze stand doet is toch alleen rs232 en de internet ingang op de jvc uitzetten,deze twee gebruik ik niet dus had daarom de jvc in Eco-mode gezet

Hey dat wist ik net , pas geleden had ik Reza hier over de vloer om een autocal calibratie te doen en toen kreeg ik de jvc niet in mijn netwerk .
Misschien dat bovenstaande het probleem was achteraf .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

vik

De reden waar ik dit op baseer is het feit dat ik inmiddels al 4 nieuwe JVC 's heb zien spelen en ook tijdens de demo's bij CineMike liep alles gewoon vloeiend. Ook met een niet gemodificeerde N5. Peter Hess (JVC Duitsland) gaf afgelopen weekend een uitstekende demo. Die speelt normaliter met CMD aan en ziet er gewoon spik en span uit.  Als er iets niet goed had geweest in de nieuwe firmware had dit naar voren moeten komen.  Het kan gewoon in de keten zitten dat is wat ik probeer te zeggen.

Quote from: riwi on October 16, 2019, 11:16:12
Dat is een boude uitspraak., Waar baseer je dat op?

Er is duidelijk te zien, vergelijkend tussen de SDR2020 mode en de FA HDR mode, dat in de laatste de pans minder soepel lopen. Ik zou de plain HDR mode er nog eens naast moeten testen, maar ik heb de indruk dat dit voornamelijk in de FA mode zo is.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

De eco modus rommelt ook met de stroom en gaf ook bij de e-shift series af en toe nukken.

Quote from: papaleo on October 16, 2019, 12:15:36
Hoezo/wat bedoel je Vik?


Want/verklaar je nader...
Het enige wat deze stand doet is toch alleen rs232 en de internet ingang op de jvc uitzetten,deze twee gebruik ik niet dus had daarom de jvc in Eco-mode gezet
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

papaleo

Quote from: vik on October 17, 2019, 10:55:59
De eco modus rommelt ook met de stroom en gaf ook bij de e-shift series af en toe nukken.

Oke duidelijk  :thumbs-up:

Ik heb er nu ook geen last meer van nu ik de 'Eco mode' uit heb gezet...
Het is dat ik mezelf in standje 'rewind' gezet had om er achter te komen dat dit weleens de boosdoener kon zijn...,voor het zelfde geld zoek je je toch helemaal wild naar zo'n probleem(pje)  :wacko:

Vind het toch wel opmerkelijk dat dit/deze bug al langer in de jvc aanwezig/bekend is en er tot op heden (nog) niets aangedaan is om dit op te lossen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

riwi

Quote from: reza on October 15, 2019, 23:16:10
Ook een bijkomend "probleem" is dat de pans niet meer zo smooth gaan als je FA ingeschakeld.
Dit was duidelijk te zien bij de N5 van Richard. Waarschijnlijk heeft dat met rekenkracht te maken in de JVC als die twee tegelijk aanstaan.

Quote from: vik on October 16, 2019, 08:28:14
Dat heeft waarschijnlijk een andere oorzaak maar ligt zeker niet aan de Frame adaptive firmware. De processor heeft genoeg capaciteit voor de software.

Grrr.. gisteravond de oorzaak gevonden. In het Frame Adapt profiel stond Low Latency aan en stond Clear motion drive uit ...
Dat was dus de reden dat de pans in de FA mode niet zo soepel liepen. Mijn fout  :nopompom:  :popcorn: :-X

Teejoo

#1785
Quote from: riwi on October 21, 2019, 16:07:36
Grrr.. gisteravond de oorzaak gevonden. In het Frame Adapt profiel stond Low Latency aan en stond Clear motion drive uit ...
Dat was dus de reden dat de pans in de FA mode niet zo soepel liepen. Mijn fout  :nopompom:  :popcorn: :-X
Oh! Dat had ik ook al aangeven een tijdje geleden, maar niet geschakeld toen jullie dit weer ter sprake brachten. Je moet idd weer even alles instellen.

Hoe heb je hem nu staan?

riwi

Nu komen de MadVR en het FA beeld nog weer dichter bij elkaar :)

Verder heb ik niet veel ingesteld daar. Alleen die beide motion opties op Low en de Low Latency uit.

Ik zal met een Sony UHD schijf die testpatronen nog eens bekijken die in dat hidden menu te vinden zijn. (7669 drukken in het hoofdmenu van de film).

Kjelt

Quote from: riwi on October 21, 2019, 16:23:42
Ik zal met een Sony UHD schijf die testpatronen nog eens bekijken
Die werken alleen op een Sony  :tounge2:

Teejoo

Vergeet ook niet bij MPC aan te passen.

pameijer

Damn, ik ben wel verdomd jaloers op alle JVC Nx eigenaren...  :wub: . Ik geniet van mijn X7900, maar had denk ik achteraf graag de meerprijs voor een N5 betaald...
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

williams

QuoteDamn, ik ben wel verdomd jaloers op alle JVC Nx eigenaren...  :wub: . Ik geniet van mijn X7900, maar had denk ik achteraf graag de meerprijs voor een N5 betaald...

Je hoeft niet jaloers  te zijn hoor je hebt zelf ook een erg mooie  JVC en mocht je perse ook dynamische tonemapping willen dan kun je altijd nog overgaan op madVR .
Moet wel zeggen dat dit absoluut geen plug and play is .
Zelf heb ik ook een x7900 i.c.m. MadVR en dit kan buiten de nieuwe native 4K panelen om erg goed concurreren met de huidige generatie .
Het contrast is zelfs nog een heel stuk hoger ,dus gewoon genieten met wat je hebt .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

papaleo

En als de software in een projector kan zal het (waarschijnlijk) niet lang gaan duren voordat er een uhd-speler of media-player op de markt komt waar dit ook in geïntegreerd zit...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

pameijer

Quote from: papaleo on October 21, 2019, 18:24:50
En als de software in een projector kan zal het (waarschijnlijk) niet lang gaan duren voordat er een uhd-speler of media-player op de markt komt waar dit ook in geïntegreerd zit...
Klopt ook. Waarschijnlijk komt in de volgende update van de Vero 4K DTM te zitten. Laat ik deze mediaplayer toevallig ook hebben  ::)
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

papaleo

'Groot' Voordeel dat het in het einde van je keten dus in de weergever zit is dat wat je er ook op loslaat...alles word door de DTM geanalyseerd en als het bv alleen in je Vero mp zit word alleen het content wat door de mp gaat behandeld dus met een Vero worden geen fysieke disc's bestookt met DTM...maar goed het begin van deze geweldige software is er en komt steeds in meer en meer in apparaten terecht.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

#1794
Kun je nu eigenlijk van tevoren al zien aan de MaxCLL and MaxFALL metadata welke HDR stand je moet gebruiken? Het blijft toch onhandig dat dit per film verschilt. Zo had ik vandaag een UHD zonder metadata, dus dan wordt het erg moeilijk en zie je het pas tijdens de film.

reza

Maar Teejoo, dan is het toch gewoon een ander standje kiezen in de projector? Geen heftige ingrepen..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

scoc

Ik begrijp dat veranderen van instellingen nu effe niet meer. Met DTM zou dat nu toch afgelopen moeten zijn gewoon DTM niet op auto zetten maar op medium of high. Op deze manier blijf je maar onrustig bezig ... gewoon op play duwen en film zien zou ik zeggen.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Teejoo

#1797
Quote from: scoc on October 27, 2019, 01:32:43
Ik begrijp dat veranderen van instellingen nu effe niet meer. Met DTM zou dat nu toch afgelopen moeten zijn gewoon DTM niet op auto zetten maar op medium of high. Op deze manier blijf je maar onrustig bezig ... gewoon op play duwen en film zien zou ik zeggen.
Ik heb hem ook standaard op medium, en dat is bij mij meestal ook perfect. Maar gisteren was high beter. Het hangt dus van de film af.

En wat jij aangeeft is precies mijn punt wat ik ook al eerder heb aangegeven. Ik ben ook van het play en spelen. Maar het probleem is dat het verschilt per film, waarbij de auto stand ook niet altijd soelaas biedt. DTM is echt fantastisch, maar ik vind het jammer dat er bij de mastering op de discs geen strakkere normen zijn.

Eerlijkheidshalve is het natuurlijk niet zo dat medium dan slecht uitziet als het eigenlijk high moet zijn. Het zijn de puntjes op de ï.

Teejoo

#1798
Quote from: reza on October 27, 2019, 00:22:17
Maar Teejoo, dan is het toch gewoon een ander standje kiezen in de projector? Geen heftige ingrepen..
Als wij film kijken vind ik vind ik het niet echt fijn dat ik zoiets moet testen tijdens het kijken. Maar ik begreep dat jij dit met Madvr vaker doet met tig tweak settings. Vindt je wederhelft dit niet storend?

papaleo

#1799
Quote from: Teejoo on October 26, 2019, 23:47:08
Kun je nu eigenlijk van tevoren al zien aan de MaxCLL and MaxFALL metadata welke HDR stand je moet gebruiken? Het blijft toch onhandig dat dit per film verschilt. Zo had ik vandaag een UHD zonder metadata, dus dan wordt het erg moeilijk en zie je het pas tijdens de film.
Nee volgens mij is daar alvorens je de film nog niet heb opgestart geen info over...
Ik zie dat ook wel eens dat er totaal geen metadata uitgelezen kan worden...,dan duurt het wat langer voordat je (naar eigen smaakt) de juiste instelling te pakken hebt.




Quote from: Teejoo on October 27, 2019, 07:37:53
Als wij film kijken vind ik vind ik het niet echt fijn dat ik zoiets moet testen tijdens het kijken. Maar ik begreep dat jij dit met Madvr vaker doet met tig tweak settings. Vindt je wederhelft dit niet storend?

Precies... ::)
Ik ben ook van het p&p ,zitten..,onderuitzakken...,héé Alexa;Movie time ...film uitkiezen en play!(jammer; film uitkiezen/play doet Alexa nog niet)  ::)
Gelukkig is bij mij,mijn vrouw 'bijna' nooit gelijk 'ready' als we een film gaan kijken ze moet altijd nog ff wat doen,toilet oid  :D dus kan ik nog ff snel de juiste dtm stand gaan kiezen..maw bij ons merkt niemand ,behalve ik...daar wat van.  :D

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels