JVC 4k projectoren 2019

Started by vik, August 17, 2018, 07:46:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

#1750
Vanavond John Wick 1 gekeken op UHD disc. Fantastisch beeld! Ik laat hem nu op Medium setting staan, iris op -4. Highlights zoals de lichten in de club knallen er nu vanaf zonder de rest te beïnvloeden.

Echt goed gedaan door JVC! Kan toch bijna niet anders dan dat dit al vanaf het begin de bedoeling is geweest voor de N serie aangezien de hardware er al inzat.

Teejoo

Nog iets wat me opvalt: hij start sneller op en switched ook sneller volgens mij. Ik kom wel van de oer firmware af.

maximus79

#1752
Grootste verschil wat ik nu merk met de dtm van jvc vs de dtm van madvr is bij schemer stukken in  een film. Bij de jvc dtm blijft het vrij donker maar is alles goed te zien en bij madvr is het lichter. Maar wie het nou weer hoe het hoort te zijn?

Foto 1 is jvc en 2 madvr.


7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

riwi

Inderdaad dat valt mij ook op.
Ik denk wel dat er wat detail in het donker weg valt hierdoor. Met MadVR minder zwart maar wel iets meer detail in het donker.

home@the movies

Quote from: maximus79 on October 12, 2019, 22:40:19
Grootste verschil wat ik nu merk met de dtm van jvc vs de dtm van madvr is bij schemer stukken in  een film. Bij de jvc dtm blijft het vrij donker maar is alles goed te zien en bij madvr is het lichter. Maar wie het nou weer hoe het hoort te zijn?

Foto 1 is jvc en 2 madvr.



De vraag is vooral, op welke target staat MadVR ingesteld, en is dat op de JVC dezelfde?
Pas als je weet of beiden op dezelfde helderheid het signaal mappen kan je een vergelijk maken. Nu kan het zijn dat één van beide gewoon hoger of lager mapt dan de andere en dan is het logisch dat je verschil ziet.

maximus79

Quote from: home@the movies on October 12, 2019, 22:46:20
De vraag is vooral, op welke target staat MadVR ingesteld, en is dat op de JVC dezelfde?
Pas als je weet of beiden op dezelfde helderheid het signaal mappen kan je een vergelijk maken. Nu kan het zijn dat één van beide gewoon hoger of lager mapt dan de andere en dan is het logisch dat je verschil ziet.
Jvc staat op medium, geen idee voor hoeveel nits dat staat en madvr staat precies op mijn gemeten 115nits.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

home@the movies

Quote from: riwi on October 12, 2019, 22:46:05
Inderdaad dat valt mij ook op.
Ik denk wel dat er wat detail in het donker weg valt hierdoor. Met MadVR minder zwart maar wel iets meer detail in het donker.

Ik heb het zwart dmv de masciola testpatronen nagekeken en één tot twee tikken hoger gezet om tot het juiste black level te geraken als ik mij niet vergis.
Ik ga het nog even nakijken deze week, dan zou het resultaat gelijk zijn aan MadVR

riwi

In MadVR beta dynamische mapping zitten ook zo veel duistere parameters dat je niet weet wat er gebeurt allemaal. Als ze dat eenmaal uitgewerkt hebben zal het wel simpeler worden net als in de JVC met een low, medium, high setting, zoals dat in de Envy ook geplanned is.

home@the movies

Quote from: maximus79 on October 12, 2019, 22:47:52
Jvc staat op medium, geen idee voor hoeveel nits dat staat en madvr staat precies op mijn gemeten 115nits.

Vandaar mijn opmerking, we weten op dit moment niet hoeveel nits, low, medium en high effectief zijn dus dat is wel belangrijk om mee toenemen in een vergelijk.

maximus79

Quote from: home@the movies on October 12, 2019, 22:51:33
Vandaar mijn opmerking, we weten op dit moment niet hoeveel nits, low, medium en high effectief zijn dus dat is wel belangrijk om mee toenemen in een vergelijk.
Ja zeker, heb wel het gevoel dat de dtm van jvc beter in de richting zit van wat het hoort te zijn.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

maximus79

Nog even het begin gekeken van Hellboy, vind de jvc een stuk beter met de donkere stukken.

Foto 1 madvr en 2 jvc. Helderheid van de foto's is uiteraard gelijk.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Teejoo

Quote from: home@the movies on October 12, 2019, 22:49:57
Ik heb het zwart dmv de masciola testpatronen nagekeken en één tot twee tikken hoger gezet om tot het juiste black level te geraken als ik mij niet vergis.
Ik ga het nog even nakijken deze week, dan zou het resultaat gelijk zijn aan MadVR
Waar zet je wat hoger Werner?

reza

#1762
Maximus, je moet voor dit soort zaken met de dynamic tuning spelen. Alles onder de 100 "werkt niet". Bij mij staat dat op 145 probeer maar eens.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Kjelt

Ik vind de screenshots vrij blauw  :D

maximus79

Quote from: Kjelt on October 13, 2019, 12:53:43
Ik vind de screenshots vrij blauw  :D
Daar moet je niet te veel naar kijken, zijn foto's met mobiel. Heb alleen helderheid vast gezet. Maw in het echt niet blauw.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Ik heb wel nog een bugje ontdekt in de nieuwe software: soms blijft hij in HDR stand staan als ik terug ga naar het SDR menu van de speler. Met de oude software was dat nooit een issue.

Wellicht iets dat Vic of Werner kan melden aan JVC?

Hebben meer mensen dat gemerkt?

papaleo

#1767
Quote from: Teejoo on October 15, 2019, 16:49:51
Ik heb wel nog een bugje ontdekt in de nieuwe software: soms blijft hij in HDR stand staan als ik terug ga naar het SDR menu van de speler. Met de oude software was dat nooit een issue.

Wellicht iets dat Vic of Werner kan melden aan JVC?

Hebben meer mensen dat gemerkt?

Ahaa...,klopt ja heb ik ook wel eens.

Wat ik ook opgemerkt heb is wanneer de jvc verbonden (hdmi) is met mijn Marantz pre en ik kijk tv met mijn sony via de ziggo nextbox welke ook in de pre zit via hdmi dan valt/gaat het beeld zo nu en dan 'n seconde op zwart....de jvc stuurt zo nu en dan een signaaltje naar de pre waardoor de marantz denkt dat de jvc aan gaat en zo van ingang veranderd voor n seconde.
Ik heb nu de hdmi-kabel van de jvc uit de Marantz gehaald en nu geen last meer...

Edit;
Nu ik terug aan het denken ben,is het eigenlijk sinds ('n paar dagen geleden) ik in de jvc de 'eco-mode' stand heb aangevinkt...,ik ga dit weer eens uitschakelen en nog eens uitproberen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

#1768
Wij zijn niet de enige die last hebben van de HDR naar SDR switch...
Een factory reset 'schijnt' dit euvel op te lossen....ik wacht hier nog ff mee of dit daadwerkelijk helpt.

https://www.avsforum.com/forum/24-digital-hi-end-projectors-3-000-usd-msrp/3038288-official-jvc-rs3000-nx9-jvc-rs2000-nx7-n7-jvc-rs1000-nx5-n5-owners-thread-592.html#post58688410

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Quote from: papaleo on October 15, 2019, 19:26:30
Wij zijn niet de enige die last hebben van de HDR naar SDR switch...
Een factory reset 'schijnt' dit euvel op te lossen....ik wacht hier nog ff mee of dit daadwerkelijk helpt.

https://www.avsforum.com/forum/24-digital-hi-end-projectors-3-000-usd-msrp/3038288-official-jvc-rs3000-nx9-jvc-rs2000-nx7-n7-jvc-rs1000-nx5-n5-owners-thread-592.html#post58688410
Daar heb ik ook niet veel zin in qua calibratiesettings.

pameijer

Ik heb het op mijn X7900 ook regelmatig. Ik dacht dat het kwam doordat ik een optische HDMI kabel gebruikte.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Teejoo

Quote from: pameijer on October 15, 2019, 22:15:32
Ik heb het op mijn X7900 ook regelmatig. Ik dacht dat het kwam doordat ik een optische HDMI kabel gebruikte.
Ik gebruik ook al lang een optische kabel, maar merk het pas na de update.

reza

#1772
Ook een bijkomend "probleem" is dat de pans niet meer zo smooth gaan als je FA ingeschakeld.
Dit was duidelijk te zien bij de N5 van Richard. Waarschijnlijk heeft dat met rekenkracht te maken in de JVC als die twee tegelijk aanstaan.
We hebben zitten vergelijken tussen FA en Madvr.
De laatst genoemde komt wel als winnaar uit de bus ( ook wel een beetje logisch) maar FA is wel een ontzettend mooie optie om op je projector te hebben. Als je niet bekend bent met Madvr en je weet niet van het bestaan af dan is de JVC tonemapping gewoon fantastisch!
We hebben voornamelijk op de High stand gekeken omdat de andere settings echt te donker worden.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

vik

Dat heeft waarschijnlijk een andere oorzaak maar ligt zeker niet aan de Frame adaptive firmware. De processor heeft genoeg capaciteit voor de software.


Quote from: reza on October 15, 2019, 23:16:10
Ook een bijkomend "probleem" is dat de pans niet meer zo smooth gaan als je FA ingeschakeld.
Dit was duidelijk te zien bij de N5 van Richard. Waarschijnlijk heeft dat met rekenkracht te maken in de JVC als die twee tegelijk aanstaan.
We hebben zitten vergelijken tussen FA en Madvr.
De laatst genoemde komt wel als winnaar uit de bus ( ook wel een beetje logisch) maar FA is wel een ontzettend mooie optie om op je projector te hebben. Als je niet bekend bent met Madvr en je weet niet van het bestaan af dan is de JVC tonemapping gewoon fantastisch!
We hebben voornamelijk op de High stand gekeken omdat de andere settings echt te donker worden.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Klopt Teejoo. Dat is mij ook opgevallen afgelopen weekend hij bleef inderdaad een keer hangen. Ik zal het melden bedankt.

Quote from: Teejoo on October 15, 2019, 16:49:51
Ik heb wel nog een bugje ontdekt in de nieuwe software: soms blijft hij in HDR stand staan als ik terug ga naar het SDR menu van de speler. Met de oude software was dat nooit een issue.

Wellicht iets dat Vic of Werner kan melden aan JVC?

Hebben meer mensen dat gemerkt?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike