JVC 4k projectoren 2019

Started by vik, August 17, 2018, 07:46:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

riwi

Ik vond aquaman ook enorm licht kwa film. Daar moest ik in MadVR de settings ook voor temperen (dwz 300 nits kiezen ipv 200nits als target)

Ik heb onder MPC alles op 0 staan omdat de MadVR de scaling en sharpening en chroma upscaling algoritmes al toepast bij mij.

Heb vanavond 3.10 erop gezet. Mooi hoor. Zat even te vergelijken tussen de tonemapping van MadVR en FA HDR van de JVC.
Op stand auto heeft ie met FA wel een stuk minder licht dan met MadVR op 200 nits en dynamische mapping naar SDR2020.
Ik heb daarom de FA op standje High gezet. Dan zijn de highlights erg sterk aanwezig en tegelijk het zwart is dieper zwart dan ik met MadVR/SDR2020 heb. Erg dynamisch. Ik zal straks hem eens op medium zetten en uitproberen.

Ik ben erg positief. Ik denk dat ik MadVR vanaf nu in HDR passthrough mode ga zetten en de FA HDR van de JVC ga gebruiken. En ik kan de Oppo ook weer inzetten voor zowel schijfjes als files, puur in HDR mode.

Morgennacht moet ik werken dus morgenochtend uitslapen en kan ik dus vanavond/nacht nog wat uurtjes verder kijken/testen :)

Teejoo

#1726
Wel vreemd dat je als je madvr naar 300 nits zet het minder licht geeft, terwijl je op de jvc hetzelfde doet en er meer licht is.

Ik wacht wel tot iemand eens goed uitlegt wat de standen nu exact betekenen.

Ik ben verder benieuwd naar je ervaring met een disc.

Teejoo

Die scenes met die zon op die pier zijn goed om te testen. Afhankelijk van de HDR stand zie je meer of minder details in de weerspiegeling op de golven.

riwi

Quote from: Teejoo on October  9, 2019, 23:01:41
Wel vreemd dat je als je madvr naar 300 nits zet het minder licht geeft, terwijl je op de jvc hetzelfde doet en er meer licht is.

Is met de panasonic toch ook? op stand 500 nits meer licht dan op stand 1000nits.

williams

Hoi Riwi probeer madvr nits is rond de 100 te zetten en de dynamische tuning op 65 en kijk dan is wat je ervan vind in vergelijking met de tone mapping van de jvc .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

home@the movies

QuoteDan ben ik wel benieuwd waarop de auto stand dan z'n keuze maakt.
Welke stand gebruik jij op je scherm

Ondertussen is de vraag op wat de auto stand doet beantwoord,

Bij gebruik van de auto mode gaat de tone mapping rekening houden met de metadata van de film en daarop de tone mapping toepassen.

Bij de andere standen wordt de metadata compleet genegeerd en tone maat hij dus naar vast ingestelde waardes die bij deze respectievelijke standen horen.
Wat die waarden zijn is nog niet beantwoord.

Teejoo

Quote from: home@the movies on October 10, 2019, 03:16:50
Ondertussen is de vraag op wat de auto stand doet beantwoord,

Bij gebruik van de auto mode gaat de tone mapping rekening houden met de metadata van de film en daarop de tone mapping toepassen.

Bij de andere standen wordt de metadata compleet genegeerd..
Dan zat ik dus goed met mijn aanname.

Teejoo

#1732
Quote from: riwi on October  9, 2019, 23:11:36
Is met de panasonic toch ook? op stand 500 nits meer licht dan op stand 1000nits.
Ja, klopt. Maar hier zeggen ze dat bij de JVC de laagste stand juist minder licht geeft. Ik zie  dat ook, maar daardoor vallen veel details weg op mijn scherm.

Ik ga er morgen nog eens mee spelen 😊

papaleo

Ik heb nog eens zitten spelen het HDR Auto,laag,gemiddeld en hoog ik heb begrepen dat waneer je Auto gebruik met mijn Oppo dat de jvc de metadata van de 'disc' gebruikt om daar de HDR mee aan te passen,in sommige gevallen zou dit goed kunnen werken mits de metadata correct is wat aangeboden word maar dit is helaas niet altijd zo.
Dus wanneer de metadata niet correct is zal ook de HDR niet correct worden weergegeven...
Nu gaat mijn voorkeur uit naar een beeld waar HDR veelal wat meer 'punch' heeft dus gaat mijn 'veilige' keuze nu uit om voor standje 'gemiddeld' te kiezen zo omzeil ik de metadata en krijg daar veelal een mooier  hdr plaatje voor terug.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Quote from: papaleo on October 10, 2019, 11:01:51
Ik heb nog eens zitten spelen het HDR Auto,laag,gemiddeld en hoog ik heb begrepen dat waneer je Auto gebruik met mijn Oppo dat de jvc de metadata van de 'disc' gebruikt om daar de HDR mee aan te passen,in sommige gevallen zou dit goed kunnen werken mits de metadata correct is wat aangeboden word maar dit is helaas niet altijd zo.
Dus wanneer de metadata niet correct is zal ook de HDR niet correct worden weergegeven...
Nu gaat mijn voorkeur uit naar een beeld waar HDR veelal wat meer 'punch' heeft dus gaat mijn 'veilige' keuze nu uit om voor standje 'gemiddeld' te kiezen zo omzeil ik de metadata en krijg daar veelal een mooier  hdr plaatje voor terug.
Idd, gemiddeld is bij mij ook vrijwel gelijk aan low. Ik ga straks eens proberen foto's te maken van de 3 standen.

mancaver

Quote from: papaleo on October 10, 2019, 11:01:51
in sommige gevallen zou dit goed kunnen werken mits de metadata correct is wat aangeboden word maar dit is helaas niet altijd zo. Dus wanneer de metadata niet correct is zal ook de HDR niet correct worden weergegeven...
Misschien is het zo bedoelt door de regiseur ;)

papaleo

Quote from: mancaver on October 10, 2019, 11:45:28
Misschien is het zo bedoelt door de regiseur ;)

Zou kunnen,maar nu ik de mogelijkheid heb om de regisseur te kunnen overrulen is dat toch wel prettig  ::)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

riwi

#1737
Quote from: Teejoo on October 10, 2019, 05:36:57
Ja, klopt. Maar hier zeggen ze dat bij de JVC de laagste stand juist minder licht geeft. Ik zie  dat ook, maar daardoor vallen veel details weg op mijn scherm.

In de JVC is stand Low inderdaad "minder licht op het doek". Kennelijk (en begrijpelijk) vinden ze het target nits verhaal te ingewikkeld voor de gebruiker. De MadVR Envy gaat ook low/medium/high keuzes bieden ipv al die ingewikkelde nits/MaxFALL/MaxCLL etc. getallen die voor de gemiddelde consument (en soms voor mij ook) te moeilijk zijn.

Welke details verlies je dan Teejoo? In het donker? In de heldere gedeeltes? Op stand Low komt er amper licht van het doek bij mij. Op Medium is het beter, maar nog steeds vrij donker allemaal. Op High ziet het er wel spectaculair uit.
Dit alles is ook een kwestie van smaak. Toen ik bij Werner was en de NX9 zag bij hem, zat Werner te genieten, maar vond ik het plaatje veel te dim. Ik was onder de indruk van de scherpte en de kleuren, maar het algehele lichtlevel was voor mij niet acceptabel.

Als je stand auto gebruikt, dan neemt de JVC dus de meta data van de FALL/CLL over. Mooi om te weten. Maar doet ie daar dan bovenop nog de "per frame" aanpassing? Dat zal wel want anders is het gelijk aan de oude "HDR" stand.

Gisternacht nog een uurtje zitten spelen en vergelijken tussen MadVR en FA HDR. Beide zijn mooi hoor. Ik vind met FA HDR de kleuren mooier en het blacklevel ook beter, waardoor er meer dynamiek in het beeld zit. Met MadVR is het algehele beeld helderder maar zit er minder diepte in en de kleuren zijn ook minder verzadigd.

Voornamelijk getest met Doctor Strange UHD

Ook nog een stukje Alternate Carbon van Netflix gekeken in 2160p HDR vanaf de Ziggo Next. Ziet er ook super uit met FA HDR. Dus ik kan eindelijk goed Netflix HDR kijken op de projector nu, want voorheen was dat toch behelpen (zonder mapping).

O ja mijn N5 heeft nu 800 uren op de lamp. Dus ik heb ong. 10% minder licht dan bij "nieuw" volgens mijn metingen.

Teejoo

#1738
Toch nog redelijk gelukt om foto's te maken met de iPhone op de 3 standen. Low en medium vind ik goed uitzien en verschilt maar een beetje waarbij medium iets feller straalt, maar high wordt gewoon overbelicht bij gebrek van een ander woord. In real life uiteraard nog duidelijker dan op de foto's, maar ik heb geen betere camera.

maximus79

Zal wel aan de foto's liggen, maar bij high is de zon het minst overbelicht......
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

riwi

Hoe heb je de Pana nu staan Teejoo? Gewoon plain HDR zonder mapping?

Op standje JVC-FA HDR - Auto zou je de Pana nog op een HDR mapping stand kunnen zetten zodat ie lagere metadata FALL/CLL waardes gaat uitsturen.

Bij jou (foto's) lijkt het beeld een stuk helderder dan bij mij.

Teejoo

Quote from: riwi on October 10, 2019, 15:24:43
Hoe heb je de Pana nu staan Teejoo? Gewoon plain HDR zonder mapping?

Op standje JVC-FA HDR - Auto zou je de Pana nog op een HDR mapping stand kunnen zetten zodat ie lagere metadata FALL/CLL waardes gaat uitsturen.

Bij jou (foto's) lijkt het beeld een stuk helderder dan bij mij.
Ja, in de Panasonic staat TM uit.

Maar dat wil ik ook omdat ik de JVC ook wil gebruiken voor de ATV, en zo dus 1 optimale setting wil voor alle apparaten.

Maar er komt idd genoeg licht vanaf. Ik heb bij HDR de iris zelfs op -5 staan.

riwi

Quote from: williams on October  9, 2019, 23:35:44
Hoi Riwi probeer madvr nits is rond de 100 te zetten en de dynamische tuning op 65 en kijk dan is wat je ervan vind in vergelijking met de tone mapping van de jvc .
Heb ik geprobeerd gisteren, maar ik vond het verschil niet enorm. Ik ben terug naar mijn settings met target=200 en dynamic=140.

Ik zal komend weekend nog eens wat meer testen en wat ander materiaal bekijken.

denoontje

mijne is nu aan het updaten 8-)

denoontje

#1744
en up en running..
maakte wel even flink wat geluid bij opstarten.

Kan hier op 266 breed draaien met lowlamp mode
iris staat nu op iris op -5

de pana tm uit gezet zoals werner had aangegeven.

planet earth ziet er gelikt uit! deze disc heeft geen metadata.Kan bijna door de masking stappen zo veel diepte!

hdr level staat nu op medium

lampuren 111 (nog zonder calibratie)

Teejoo

#1745
Quote from: denoontje on October 10, 2019, 23:36:30
en up en running..
maakte wel even flink wat geluid bij opstarten.

Kan hier op 266 breed draaien met lowlamp mode
iris staat nu op iris op -5

de pana tm uit gezet zoals werner had aangegeven.

planet earth ziet er gelikt uit! deze disc heeft geen metadata.Kan bijna door de masking stappen zo veel diepte!

hdr level staat nu op medium

lampuren 111 (nog zonder calibratie)
Ja, idd even flink wat gerammel en geratel bij het opstarten.🥴

Ik heb gisteravond ook een Netflix film gekeken. Gewoon een romantische Mexicaanse comedy, niks spectaculairs. Maar wel Dolby vision en het zag er gewoon goed uit. Maar zo zie je dat het flink blijft verschillen per film.

Ik heb nu ook medium gedraaid. Dat zwart is idd wel mooi!

Teejoo

#1746
Quote from: maximus79 on October 10, 2019, 15:23:38
Zal wel aan de foto's liggen, maar bij high is de zon het minst overbelicht......
Als je naar de golven kijkt zie je toch goed dat high niet goed is? De zon zelf wordt idd teveel beïnvloed door de camera.

papaleo

#1747
Aangezien wij hier ondertiteling gebruiken wat doet dit met DTM,maw 'verstoord' dit de tone mapping in het content?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

#1748
Quote from: papaleo on October 11, 2019, 09:50:55
Aangezien wij hier ondertiteling gebruiken wat doet dit met DTM,maw 'verstoord' dit de tone mapping in het content?
Het viel me gisteren bij mijn eerste Netflix op dat de ondertiteling zelfs gedimd was, terwijl die voorheen dacht ik gewoon fel wit was. Of verschilt dat per film? Het hinderde dus totaal niet.

Het kan ook zijn omdat ik de ATV nu op HDR heb gezet ipv conversie naar SDR.

Bij de Panasonic dim ik telkens handmatig om hetzelfde effect te krijgen.

papaleo

Wbt de gedimde subs met de atv,ja dat klopt hier ook het viel mij ook op maar ik dacht eigenlijk dat het voorheen ook zo was,niet dus.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels