JVC 4k projectoren 2019

Started by vik, August 17, 2018, 07:46:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

#1450
Quote from: Kjelt on July 20, 2019, 23:07:37
Is je luxmeter erg gevoelig voor blauw licht want het is normaal dat het blauwe gedeelte van het spectrum in het begin snel afneemt.
Zou zo maar kunnen, ik heb deze meter. Maar ik zie het ook gewoon.

Dit is dus precies de reden waarvoor ik oorspronkelijk een laser wilde hebben. Ik ben benieuwd naar andere ervaringen mbt lichtoutput van de N serie.

https://www.bol.com/nl/p/digitale-mini-lichtmeter/9200000089425758/?s2a=

Kjelt

In het begin de eerste 150 uur ofzo boeten ze wel in, daarna zou het langzamer moeten verlopen.

Teejoo

#1452
Quote from: Kjelt on July 21, 2019, 00:24:34
In het begin de eerste 150 uur ofzo boeten ze wel in, daarna zou het langzamer moeten verlopen.
Dan zou het verder geen probleem moeten zijn. Het enige wat dan nog belangrijker wordt is de tonemapping. Of conversie doen naar SDR2020. Vanavond voor de 1e keer gedaan bij ready player one. Zag er echt goed uit. Op de N7 uiteraard met het bijbehorende profiel met filter.

Teejoo

Hoeveel uur heb jij erop zitten? Ben ook wel benieuwd naar Riwi.

Kjelt

197 uur maar ik meet niets. Ben een beetje van het technische afgestapt anders kan ik niet genieten dan zit ik te technisch te kijken en zie ik alleen nog maar de onvolkomenheden die er helaas nog in zitten.
Ik vind het allemaal zowiezo nog te consument onvriendelijk, zelf in de gaten houden wat voor type film het is met resolutie en HDR of niet dan andere speler kiezen evt resolutie aanpassen bij een mediaspeler, soms regio kiezen, juiste ingang , dan op de projector de juiste setting pffffffff
En dan heb ik scherm en aanschakelen van alle componenten, rolluiken en verduistering nog geautomatiseerd  :D

reza

De vorige generatie lampen waren/zijn juist heel stabiel! Wel is het zo dat er nu andere lampen inzitten ( goedkoper) misschien heeft het daar ook wel mee te maken?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

#1456
Quote from: Kjelt on July 21, 2019, 09:30:07
197 uur maar ik meet niets. Ben een beetje van het technische afgestapt anders kan ik niet genieten dan zit ik te technisch te kijken en zie ik alleen nog maar de onvolkomenheden die er helaas nog in zitten.
Ik vind het allemaal zowiezo nog te consument onvriendelijk, zelf in de gaten houden wat voor type film het is met resolutie en HDR of niet dan andere speler kiezen evt resolutie aanpassen bij een mediaspeler, soms regio kiezen, juiste ingang , dan op de projector de juiste setting pffffffff
En dan heb ik scherm en aanschakelen van alle componenten, rolluiken en verduistering nog geautomatiseerd  :D
Maar heb je niet het gevoel dat de lamp is afgenomen? Dat was voor mij de trigger om te gaan meten. Ik ben al helemaal niet van het meten of telkens aanpassen per film.

Daarom zie ik zo'n envy ook wel zitten: die zet je tussen de processor en projector en hij converteerd alle signalen automatisch naar de gewenste output.

riwi

#1457
Ik ben gisteren de 500 uren gepasseerd met de N5. Ik heb gemeten bij 100 en 200 uren. Ik zal vanavond de huidige 500 uren meting doen.


Ik houd die bij in mijn topic (3rde post)

JVC N5 projector :
na 0 uren (23-03-2019) : High Lamp : 400 Lux, Low Lamp : 336 Lux (native zonder zoom naar 4096 pixels breedte)
na 85 uren (08-04-2019) : High Lamp(16x9) 406 Lux, Hi Lamp (zoom) 430 Lux ; Low Lamp(16x9) 356 Lux, Low Lamp (zoom) 380 Lux
na 200 uren (03-05-2019) : High Lamp(16x9) 420 Lux, Hi Lamp (zoom) 450 Lux ; Low Lamp(16x9) 360 Lux, Low Lamp (zoom) 370 Lux
na 504 uren (21-07-2019) : High Lamp(16x9) 425 Lux, Hi Lamp (zoom) 450 Lux ; Low Lamp(16x9) 358 Lux, Low Lamp (zoom) 369 Lux

Alle metingen met het iris open.
Dus kwa afname Low lamp zonder zoom : 336 -> 356 -> 360  blijft ie wel redelijk constant tot de 200 uren.

Het varieert ook wel +-10 met deze meter. En het scheelt of de projector net aan staat of al helemaal warm is.
Ik heb met 300 en 400 niet gemeten want ik wilde minder gefocussed zijn op de lichtopbrengst en gewoon film en series kijken.

Kjelt

Quote from: Teejoo on July 21, 2019, 10:34:18
Maar heb je niet het gevoel dat de lamp is afgenomen? Dat was voor mij de trigger om te gaan meten.
Nee niet echt, ik vond eerlijk gezegd de lichtsterkte al te laag toen hij nieuw was  :D

Quote from: riwi on July 21, 2019, 14:29:27
Ik ben gisteren de 500 uren gepasseerd met de N5. Ik heb gemeten bij 100 en 200 uren. Ik zal vanavond de huidige 500 uren meting doen.
Ja dat vind ik vreemd een lamp die meer licht gaat geven, dat zou alle voorgaande ervaringen van de afgelopen jaren omver gooien.

Het probleem bij een niet batcave is strooilicht van decwanden en tafels etc.
Ik zou jouw metingen anders doen in het vervolg en wel als volgt
Een zwarte kartonnen koker maken van 1 meter en die om de lens vd projector zetten en decsensor er achter.
Dan heb je een meer stabiele omgeving.
Daarnaast om de sensor die normaal ieder jaar gehercalibreert moet worden omdat ze nou eenmaal verlopen ook als je ze niet gebruikt, een standaard ledlamp in een afgesloten doosje waar je decsensor op steeds dezelfde positie en afstand kunt plaatsen en dan voor je je projector gaat meten eerst kijkt of je sensor nog binnen de 1% afwijking van de vorige meting zit.

pameijer

Is het eigenlijk noodzakelijk om de projector op een geaard stopcontact aan te sluiten? Ik heb aan de kant van de projector in mijn woonkamer geen aarde en heb eigenlijk niet zo'n zin in opbouw stopcontacten ipv de mooi weggewerkte inbouw die ik nu heb. Ik wilde vanmiddag een inbouw wcd met aarde aansluiten maar het paste nét niet  :eh:

Ik heb trouwens een JVC X7900 maar dat maakt weinig uit vergeleken met de N-serie neem ik aan.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

tjobbie

Ik heb heb hem speciaal van aarde losgekoppeld omdat er ruis op de audiolijn onstond.
Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

Kjelt

Ik zou hem wel aarden ivm de schakelende voeding die er in zit.

Quote from: tjobbie on July 21, 2019, 15:37:27
Ik heb heb hem speciaal van aarde losgekoppeld omdat er ruis op de audiolijn onstond.
Dan zit er iets niet goed aan de andere kant  ;) Dan heb je daar vermoedelijk een van je apparaten dat geaard moet worden niet geaard.
Makkelijkste oplossing is in dit geval het desbetreffende apparaat ook aarden of een optische HDMI kabel te gebruiken.

tjobbie

De ruis komt over de optische kabel heen, heb namelijk optisch hdmi
Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

riwi

Quote from: Kjelt on July 21, 2019, 14:45:30
Ja dat vind ik vreemd een lamp die meer licht gaat geven, dat zou alle voorgaande ervaringen van de afgelopen jaren omver gooien.
De meting bij 0 uren was nog in de stand met HDMI 16-255 ipv 16-235. Dat scheelt in de lichtopbrengst aanzienlijk.

Quote from: Kjelt on July 21, 2019, 14:45:30
Het probleem bij een niet batcave is strooilicht van decwanden en tafels etc.
Ik zou jouw metingen anders doen in het vervolg en wel als volgt
Ik ga mijn meting niet veranderen want dan zijn de waardes niet meer te vergelijken met die van de afgelopen +-10 jaar dat ik deze meting doe.
Ik denk dat het aandeel van strooilicht op de meting te verwaarlozen is. Mijn zwarte plafond doek en bruin geschilderde zijwand reflecteert niet zo veel. En de witte salon tafel.. Ach dat valt wel mee. De meetonnauwkeurigheid van de voltcraft meter zal meer verschil opleveren.

@Teejoo ik vind die afname die jij meet wel fors na zo weinig uren. Heb jij nog instellingen gewijzigd kwa calibratie stand? Of zaken in de speler die anders staan en de hoeveelheid licht beinvloeden?

Teejoo

Quote from: riwi on July 21, 2019, 19:03:13
@Teejoo ik vind die afname die jij meet wel fors na zo weinig uren. Heb jij nog instellingen gewijzigd kwa calibratie stand? Of zaken in de speler die anders staan en de hoeveelheid licht beïnvloeden?
Nee, volgens mij niet. Ik twijfel alleen of ik de testdisc in de Denon of Panasonic had gedaan de 1e keer. Maar dat zou met een blu-ray eigenlijk niet mogen uitmaken.

Ik zal sowieso nog eens een meting doen met iris op 0, auto iris uit

riwi

#1465
na 504 uren (21-07-2019) : High Lamp(16x9) 425 Lux, Hi Lamp (zoom) 450 Lux ; Low Lamp(16x9) 358 Lux, Low Lamp (zoom) 369 Lux

Dus amper verval eigenlijk

tjobbie

#1466
Afgelopen vrijdag 3d setje binnengekregen van hi-shock.

3d weergave is top[emoji123]
Idd geen crosstalk opgemerkt.
Beeld wordt wel wat donker icm greyscreen maar was te verwachten.
Puntje van aandacht is bestellen van de juiste RF brillen. Blijkbaar dus niet de 90 graden pol. Brillen voor JVC maar de normale RF brillen.
Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

home@the movies

Just so you know, wij hebben deze brillen op voorraad dus geef gerust een seintje, er is alweer een nieuwe levering onderweg.


maximus79

Quote from: home@the movies on August 10, 2019, 20:38:38
Just so you know, wij hebben deze brillen op voorraad dus geef gerust een seintje, er is alweer een nieuwe levering onderweg.
En mijn lamp?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

tjobbie

#1469
Quote from: home@the movies on August 10, 2019, 20:38:38
Just so you know, wij hebben deze brillen op voorraad dus geef gerust een seintje, er is alweer een nieuwe levering onderweg.
Heb ze fabriek direct besteld maar bedankt voor het aanbod.
Ze hadden de JVC emitter niet op voorraad maar heb daar integen een x-pand emitter gekregen. Blijkt ook goed te werken.

Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

scoc

#1470
Volgens de US Avforum geruchtenmolen zou JVC een vrij aanzienlijke firmware update aankondigen in September voor de JVC N reeks. In dat geval zou JVC wel afwijken van hun oude manier van werken van de voorbije jaren door geen firmware aanpassingen aan te bieden voor de lopende reeks maar enkel via nieuwe reeks om nieuwe features aan te bieden. Zoals gebruikelijk is er weer een NDA tot IFA of Cedia 2019.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

home@the movies


denoontje

Quote from: scoc on August 24, 2019, 20:27:07
Volgens de US Avforum geruchtenmolen zou JVC een vrij aanzienlijke firmware update aankondigen in September voor de JVC N reeks. In dat geval zou JVC wel afwijken van hun oude manier van werken van de voorbije jaren door geen firmware aanpassingen aan te bieden voor de lopende reeks maar enkel via nieuwe reeks om nieuwe features aan te bieden. Zoals gebruikelijk is er weer een NDA tot IFA of Cedia 2019.
Met welke nieuwe features?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Kjelt

Misschien een goedmakertje voor de vertraging van verleden jaar wie zal het zeggen

scoc

#1474
Quote from: denoontje on August 24, 2019, 23:06:48
Met welke nieuwe features?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Tja ...dat is niet geweten omdat men dat probeert geheim te houden tot Cedia beurs 2de week Sep. Dus we kunnen wel gaan gokken maar eigenlijk is het niet geweten. Maar de kans is groot dat het een verbeterde HDR tonemapping is. Wie weet heeft JVC een deal gemaakt met Panasonic en voegt men hun HDR optimizer toe aan de JVC. Op zo'n manier zouden alle bronnen ervan kunnen profiteren. Een laser lichtbron is moeilijk toe te voegen via firmware spijtig genoeg  ;)
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050