JVC 4k projectoren 2019

Started by vik, August 17, 2018, 07:46:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tjobbie

#1425
kost scalen geen extra processing power?
ik bedoel, heeft het scalen geen neven effecten?
 
Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

tjobbie

Quote from: home@the movies on June 15, 2019, 16:24:50
geen problemen met de updates hier, ook niet bij de klanten tot nu toe. Heb je de memory stick juist geformatteerd? ook enkel de map met de file opa de stick staan enz?
4gb memstick
fat32 geformateerd
mapje uitgepakt en direct in rootfolder geplaatst.

Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

riwi

Quote from: tjobbie on June 15, 2019, 17:04:33
4gb memstick
fat32 geformateerd
mapje uitgepakt en direct in rootfolder geplaatst.

Volgens mij moet je de zip file uitpakken en de map genaamd UD_B2A1 behouden.
Ik wil het vanavond gaan doen deze update op mijn N5.

tjobbie

#1428
Idd de map erin plaatsen maar alsnog geen succes.
Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

Teejoo

Quote from: riwi on June 16, 2019, 16:33:47
Volgens mij moet je de zip file uitpakken en de map genaamd UD_B2A1 behouden.
Ik wil het vanavond gaan doen deze update op mijn N5.
Wat verwacht je dat er veranderd? Ik blijf even bij 2.1 tot er echt stappen gemaakt worden.

riwi

Quote from: Teejoo on June 16, 2019, 20:14:51
Wat verwacht je dat er veranderd? Ik blijf even bij 2.1 tot er echt stappen gemaakt worden.

Ach ik weet het niet. Meer stabiliteit zeggen ze in de FW beschrijving. Maar ik had geen problemen.
Ik heb hem er net op gezet. Duurde iets meer dan 10 minuten. Hij draait nu met versie 2.07 (ik had 2.01)

riwi

Quote from: tjobbie on June 15, 2019, 16:54:25
kost scalen geen extra processing power?
ik bedoel, heeft het scalen geen neven effecten?


In principe heeft scaling wel neven effecten ja. Puur 1 op 1 pixel mapping zou scherper moeten zijn theoretisch.
Tenzij je goede scaling algoritmes gebruikt (zoals bv met de PC met MadVr).
Ik laat de JVC N5 wel het 2:1 en 21x9 materiaal upscalen naar 4096 pixels breedte. Bij 16x9 materiaal niet want dan zou je pixels missen onder en boven en dat wil je niet. Ik zie geen vermindering in scherpte tov de native 3840x2160 stand. En ik zie wel een iets verhoogde lichtopbrengst bij alle 4096 pixels van het paneel in gebruik.

tjobbie

Dank je voor de bevestiging. Daar zat ik ook aan te denken en heb zelf geen vermindering van scherpte en/of andere punten gezien.
Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

vik

Voor de eigenaren met een JVC Dla-Z1 laser ook goed nieuws:

Firmware update: June 27 2019   v2.00   

・Addition of auto tone mapping function
・Added color profile exclusively to use with Panasonic UHD-BD player to obtain optimum HDR image quality
・Addition of new screens for screen adjustment mode

https://www3.jvckenwood.com/english/download/dla-z1_rs4500/

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

tjobbie

Iemand toevallig nog ervaring met 3d op de jvc's?
Nog steeds fan van 3d maar weet niet hoe de performance op deze beamers.
Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

denoontje

Anton heeft geloof ik de extender op zijn jvc


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

tjobbie

#1436
Anton, kom er maar in[emoji4].
Nog tevreden denoontje?
Tenminste, ik neem aan dat je hem ondertussen al aangeschaft hebt of ben ik te voorbarig?

Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

Teejoo

#1437
Quote from: tjobbie on July 15, 2019, 15:52:13
Iemand toevallig nog ervaring met 3d op de jvc's?
Nog steeds fan van 3d maar weet niet hoe de performance op deze beamers.
Ik lees op AVS enthousiaste verhalen van de weinige mensen die 3D kijken. Wel moet je blijkbaar andere brillen hebben omdat de polarisatie gedraaid is tov de oude modellen.

tjobbie

#1438
Dat had ik begrepen idd. De oude jvc brillen zouden niet werken dus zou je de nieuwe versie moeten hebben of andere zoals XPAND-X105-RF-X1
Maar hier weinig gebruikers zo te merken.
Voor de rest dik tevreden met de pj. Echt waanzinnig beeld. Als ik een minpunt zou moeten aangeven zou het alleen het menu zijn. Is wat wazig betreft save modes( kan aan mij liggen) en het lijkt dat de lens memory niet altijd exact is. Vaak toch net wat bijregelen. Voor de rest een super machin[emoji123]
Zeker met mn laatste schermupgrade naar 2.35:1
Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

Teejoo

#1439
Via AVS trouwens nog een mooie converter ontdekt voor discrete IR-codes voor Pronto's etc. Nu heb ik alles compleet en werkend :)

https://www.convertthisfile.com/help/jvc-ip-control

https://www.convertthisfile.com/tools/pronto-code-generator

denoontje

Quote from: tjobbie on July 15, 2019, 20:38:16
Anton, kom er maar in[emoji4].
Nog tevreden denoontje?
Tenminste, ik neem aan dat je hem ondertussen al aangeschaft hebt of ben ik te voorbarig?
Hoi de n7 staat al een week of 3


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

anton

#1441
Extender en brillen liggen hier maar helaas nog niet aangesloten. Projector zelf is in 1 woord gewoon fantastisch  :headbanging: :headbanging:. Zodra ik het spul werkend heb zal ik mijn bevindingen hier melden (heb nu een Mitsubishi 3D dlp als vergelijk)
By THE way, jij bent lekker bezig Thuur  :clapping:



tjobbie

Ben zeer benieuwd. Ik wacht het af. Tnx voor je reactie.
Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

denoontje

Quote from: anton on July 16, 2019, 23:54:43
Extender en brillen liggen hier maar helaas nog niet aangesloten. Projector zelf is in 1 woord gewoon fantastisch  :headbanging: :headbanging:. Zodra ik het spul werkend heb zal ik mijn bevindingen hier melden (heb nu een Mitsubishi 3D dlp als vergelijk)
By THE way, jij bent lekker bezig Thuur  :clapping:
Was je in de buurt...had ke best bakkie mogen komen doen[emoji6]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

anton

Komt goed, heb ik je beloofd  :headbanging:, ben erg benieuwd...............

Teejoo

Ik ga deze week wel weer eens de brightness meten. Ik begon met SDR signalen met de iris op -10, maar nu na 167 uur heb ik hem op -4 staan. Ik vraag me af of de lamp zo snel afvalt, of dat ik zelf gewoon meer lumen wil zien vanwege gewenning..

vik

Hoe ga je dat meten dan?


Quote from: Teejoo on July 19, 2019, 22:52:54
Ik ga deze week wel weer eens de brightness meten. Ik begon met SDR signalen met de iris op -10, maar nu na 167 uur heb ik hem op -4 staan. Ik vraag me af of de lamp zo snel afvalt, of dat ik zelf gewoon meer lumen wil zien vanwege gewenning..
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

#1447
Quote from: vik on July 20, 2019, 10:03:33
Hoe ga je dat meten dan?
Ik heb een luxmeter. En heb gemeten met een wit vlak bij het scherm toen ik hem pas had. Zoals Riwi dat doet.

Teejoo

#1448
Vanavond nog eens gemeten en het bevestigd mijn vermoeden:

Ik ben gaan meten met 38 uur: de meter gaf aan 274 lux bij iris -10

Nu met 171 uur is daar met de iris op -10 nog maar 158lux van over!

Ik moet de iris nu op -4 zetten om 265 lux te krijgen

Moet ik dit normaal vinden?

Ik had natuurlijk nog beter kunnen meten met iris op 0 beide keren, maar dat ben ik vergeten. Maar dit neemt net weg dat de lamp hard achteruit gaat. Hoe zit dat bij andere eigenaren?

Kjelt

Is je luxmeter erg gevoelig voor blauw licht want het is normaal dat het blauwe gedeelte van het spectrum in het begin snel afneemt.