JVC 4k projectoren 2019

Started by vik, August 17, 2018, 07:46:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

maximus79

Gamed er hier iemand op de xbox met hdr? Enige tips kwa hdr settings en jvc?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

williams

Hier een linkje waar ze over de htpc control tool spreken .
https://www.avsforum.com/forum/24-digital-hi-end-projectors-3-000-usd-msrp/2954506-improving-madvr-hdr-sdr-mapping-projector-119.html

Ik kan het verder even niet zo snel vinden,maar hier ergens kun je het vinden .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Teejoo

Vandaag voor het eerst eens wat testpatronen losgelaten op de N7: wat is dat ding scherp.

Foto's zeggen niet zoveel omdat ze met de iPhone zijn gemaakt en geconverteerd zijn, maar over het hele scherm is de tekst gewoon scherp.

Behalve de motion flow die acceptabel is, maar niet op het niveau van de Sony is het een mooie stap vooruit na al die jaren mbt scherpte, licht, zwartwaardes en contrast. Geluid is vergelijkbaar, en dat is een super prestatie want de Sony was erg stil. Nu nog een laser erin!  ;D

home@the movies

Ik heb vandaag een mail gekregen vanuit Japan ivm de licht gele verkleuring bij het gebruik van de auto iris.

Het is niet de bedoeling deze mail te posten hier maar ik kan wel het volgende als beknopte samenvatting duidelijk maken.

Om direct kort door de bocht te gaan, er is en komt geen oplossing voor dit fenomeen, dat is een officiële bevestiging van product support uit japan.

Het is, zoals zij het uitrukken,
QuoteWe judge this is the performance limitation of our projectors
and there is no solution to improve this phenomenon.

Bij het gebruik van de Auto iris word er een compensatie gemaakt in de RGB gains om het verlies in piek output te compenseren.
Waneer het beeld heel snel van donker naar licht gaat kan er een timing probleem optreden in die gain controles waarbij één van de kleuren kan gaan oversatureren en dus een verkleuring gaat veroorzaken.

Het "probleem" van deze verkleuring is voor alle duidelijkheid ook wel aanwezig bij andere projectoren die een iris systeem gebruiken, al dan niet wat meer of minder zichtbaar dan bij de JVC's.
Het is ook zo dat bij "normaal gebruik" dus niet met test patronen die bliksemsnel van zwart naar wit gaan, maar bij normaal film kijken, dit niet echt een punt is volgens mij.

Don't shoot the messenger, ik informeer allen maar  ;)




riwi

Quote from: home@the movies on April 18, 2019, 19:34:53
Don't shoot the messenger, ik informeer allen maar  ;)

Ik vind het ook niet zo'n probleem. Bij de X5000 zag ik bij de aftiteling ook wel dat witte letters wat gelig werden. Met de N5 is dat dus nog steeds zo.

home@the movies

Quote from: riwi on April 18, 2019, 20:15:15
Ik vind het ook niet zo'n probleem. Bij de X5000 zag ik bij de aftiteling ook wel dat witte letters wat gelig werden. Met de N5 is dat dus nog steeds zo.

Ik ook niet maar ik hoef je niet te vertellen hoe sommige zaken volledig uit proportie worden geblazen.
Met testpatronen kan je uiteraard bij zowat iedere projector wel iets vinden, daarvoor dienen ze ook om een torture test uit te voeren en de limieten op te zoeken.
jammer genoeg zijn er op vele fora vaak personen die blijkbaar alleen maar naar testpatronen kijken en vergeten om het echte plaatje ook nog te evalueren.
Wat uiteraard niet wil zeggen dat je geen "zwakke punten" mag blootleggen maar je dient ze wel in de juiste context te kaderen.

luuk123456

Ik kijk soms wel eens een film via de projector.  Is ook leuk moet ik zeggen...

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

home@the movies

Quote from: luuk123456 on April 18, 2019, 21:27:59
Ik kijk soms wel eens een film via de projector.  Is ook leuk moet ik zeggen...

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Dat heb ik dus ook gedaan vandaag, Hunter Killer in UHD/HDR en Atmos en genoten heb ik  ;D ;D ;D

maximus79

#1283
Quote from: home@the movies on April 18, 2019, 19:34:53
Ik heb vandaag een mail gekregen vanuit Japan ivm de licht gele verkleuring bij het gebruik van de auto iris.

Het is niet de bedoeling deze mail te posten hier maar ik kan wel het volgende als beknopte samenvatting duidelijk maken.

Om direct kort door de bocht te gaan, er is en komt geen oplossing voor dit fenomeen, dat is een officiële bevestiging van product support uit japan.

Het is, zoals zij het uitrukken,
Bij het gebruik van de Auto iris word er een compensatie gemaakt in de RGB gains om het verlies in piek output te compenseren.
Waneer het beeld heel snel van donker naar licht gaat kan er een timing probleem optreden in die gain controles waarbij één van de kleuren kan gaan oversatureren en dus een verkleuring gaat veroorzaken.

Het "probleem" van deze verkleuring is voor alle duidelijkheid ook wel aanwezig bij andere projectoren die een iris systeem gebruiken, al dan niet wat meer of minder zichtbaar dan bij de JVC's.
Het is ook zo dat bij "normaal gebruik" dus niet met test patronen die bliksemsnel van zwart naar wit gaan, maar bij normaal film kijken, dit niet echt een punt is volgens mij.

Don't shoot the messenger, ik informeer allen maar  ;)
Huh dat zou toch vreemd zijn omdat die N7 unit tijdens de demo er geen last van had?

Dus de ene unit heeft het wel en de andere niet?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

maximus79

Heb het ook even op het AVS forum neer gezet, had er daar nog niets over gelezen. Benieuwd wat ze daar van vinden.....

Ik heb er maar soms last van, maar wat in mijn ogen niet zou kunnen is dat alleen sommige units er last van hebben.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Teejoo

Quote from: maximus79 on April 19, 2019, 08:04:13
Heb het ook even op het AVS forum neer gezet, had er daar nog niets over gelezen. Benieuwd wat ze daar van vinden.....

Ik heb er maar soms last van, maar wat in mijn ogen niet zou kunnen is dat alleen sommige units er last van hebben.
ik heb het bij alle JVC's die ik gezien heb gezien. Maar alleen bij het oproepen van bijvoorbeeld het settings menu. Bij films is het me niet opgevallen, behalve bij dat N5 demo toestel bij Werner in december. Daar zagen We het soms bij de ondertitels

maximus79

Quote from: Teejoo on April 19, 2019, 08:12:18
ik heb het bij alle JVC's die ik gezien heb gezien. Maar alleen bij het oproepen van bijvoorbeeld het settings menu. Bij films is het me niet opgevallen, behalve bij dat N5 demo toestel bij Werner in december. Daar zagen We het soms bij de ondertitels
Bij de demo van laatst stonden de N5 en N7 naast elkaar met de zelfde beeld invoer. De N5 vertoonde het wel en de N7 niet. Werd ook toen vermeld dat de N5 nog een firmware 2.01 heeft een de N7 de nieuwere 2.04 en dat deze het probleem niet meer had.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

home@the movies

Quote from: maximus79 on April 19, 2019, 08:21:18
Bij de demo van laatst stonden de N5 en N7 naast elkaar met de zelfde beeld invoer. De N5 vertoonde het wel en de N7 niet. Werd ook toen vermeld dat de N5 nog een firmware 2.01 heeft een de N7 de nieuwere 2.04 en dat deze het probleem niet meer had.

Dat blijkt dus eerder toeval te zijn afhankelijk van timing en beeldinhoud, de N7 had nog geen 2.04 voor alle duidelijkheid.

home@the movies

Quote from: Teejoo on April 19, 2019, 08:12:18
Maar alleen bij het oproepen van bijvoorbeeld het settings menu.

Dit is waarom je het bij het oproepen van het menu zeker kan zien;

Quoteespecially when the MENU is open because projector R/G/B gain control is
temporary stopped due to internal operating condition.

maximus79

#1289
Sorry Werner,  dat ik wat heb aangewakkerd op het AVS forum......[emoji51]
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

home@the movies

No Worries, het is een kleine wereld he  ;D

reza

Quote from: maximus79 on April 19, 2019, 16:03:57
Sorry Werner,  dat ik wat heb aangewakkerd op het AVS forum......[emoji51]


Heb je een link?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

buckler

JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

maximus79

Raar, 2 meldingen van JVC via 2 gebruikers (dealer??) op AVS dat er nog wel aan een oplossing gewerkt word....
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

vik

Eindelijk de N7 mogen ervaren in mijn demo ruimte...2 stuks om precies te zijn!  :headbanging:

Wat een waanzinnig mooie projector! Contrast ligt duidelijk hoger als de N5 en vind hem kwa (contrast) beleving niet onder doen voor de NX9 want ook deze heb ik direct kunnen vergelijken.

De N7 kan zo maar eens een "best-seller" worden uit deze bunch is mijn voorspelling.  :inlove:

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

MaxxMark

Quote from: riwi on April 18, 2019, 20:15:15
Ik vind het ook niet zo'n probleem. Bij de X5000 zag ik bij de aftiteling ook wel dat witte letters wat gelig werden. Met de N5 is dat dus nog steeds zo.

Zou dit fenomeen kunnen verklaren waarom ik (ook kijkend op een X5000) films in HDR ervaar als "niet correct" terwijl ik m'n vinger er niet op kan leggen dat exact is. Bij contrastrijke explosies in space (Star Wars 4K HDR, maar ook bij Star Trek Discovery 108p HDR) is er duidelijk iets 'off' qua kleuren. Terwijl als ik naar andere scene's binnen de film/serie kijk de kleuren gewoon prima zijn.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

maximus79

Ik heb begrepen dat het yellowing probleem puur iets is van deze generatie en bij de vorige generaties niet aanwezig is........
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

home@the movies

#1297
Quote from: vik on April 20, 2019, 07:50:55
Eindelijk de N7 mogen ervaren in mijn demo ruimte...2 stuks om precies te zijn!  :headbanging:

Wat een waanzinnig mooie projector! Contrast ligt duidelijk hoger als de N5 en vind hem kwa (contrast) beleving niet onder doen voor de NX9 want ook deze heb ik direct kunnen vergelijken.

De N7 kan zo maar eens een "best-seller" worden uit deze bunch is mijn voorspelling.  :inlove:

Dat is dan een heel erg vreemde conclusie, zowat iedereen die de shoot uit tussen de N5 en de N7 heeft bijgewoond vondt het verschil amper zichtbaar, beiden exact op dezelfde manier gekalibreerd.
De metingen van ansi contrast staven dit ook, iedereen die gemeten heeft komt op bijna hetzelfde ansi contrast uit voor zowel de N5 als de N7, enkel ON/OF ligt een fractie hoger.
Ik heb hier de 3 toestellen in dezelfde de ruimte staan en contrast van de NX9 is echt wel op een ander niveau dan de N7.

scoc

Ik vond op de laatste shootout het contrast op de N7 toch wel wat beter dan de N5 in een direct vergelijk. De N7 had meer diepte in het beeld dan de N5. Geen dag en nacht verschil maar het verschil was er.

Met de N9 was het vergelijk niet direct mogelijk vanwege dat deze de bijkomende DCR lens had.

Naar mijn mening voelt de N5 als een "sidegrade" maar geen upgrade voor diegene die reeds een JVC X7xxx hebben staan. En dan voornamelijk in contrast en zwartwaardes. Aan scherpte zal je iets winnen met de N5.

Nu even kijken wat September brengt voor Sony en JVC we zijn immers al bijna Mei.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Kjelt

Quote from: scoc on April 20, 2019, 15:27:33
Naar mijn mening voelt de N5 als een "sidegrade" maar geen upgrade voor diegene die reeds een JVC X7xxx hebben staan. En dan voornamelijk in contrast en zwartwaardes. Aan scherpte zal je iets winnen met de N5.
Wat dacht je van rust in het beeld, 3D look (diepte en beleving).
Tja als je meer licht wilt houdt het bij 4K projectoren gauw op helaas, hopelijk gaan de komende generaties daar nog wat in betekenen echter als je ziet dat dit Sony zijn 6e generatie al is en nog steeds minder licht hebben dan hun 1080p projectoren ben ik bang dat dit niet gaat gebeuren.