JVC 4k projectoren 2019

Started by vik, August 17, 2018, 07:46:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

maximus79

#1225
Zo eerste indrukken,

Plus punten:

- gevoel van "echte" scherpte in vergelijk met de epson.
- clear motion drive op low.
- zwart waardes/contrast.
- laat zien hoe het is, bedoel hier mee als een film beeld clean is of bijvoorbeeld 4k gaming op de xbox x dan is het ook clean als of je door een raam kijk. Als er rommel of grain is dat ook gelijk duidelijk zichtbaar.
- helderheid, was bang dat ik in zou moeten boete ten opzichte van de epson maar dat is gelukkig niet waar.

Minpunten:

- soms vergeeling in combi met iris. (Moet op gelost worden met firmware)
- menu vind ik onoverzichtelijk, moet er erg aan wennen. Snap niet wat hij nou waar onder onthoud. Wat bewaard hij onder picture modes en onder lens modes....
- bij beeld met zeg 50/50 zwart en wit zijn de zwartwaardes heel goed maar als het beeld bijvoorbeeld compleet zwart is met sterren gaat de iris voor me gevoel niet ver genoeg dicht. Beeld lijkt dan grijs in plaats van zwart.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

denoontje

maar als het beeld bijvoorbeeld compleet zwart is met sterren gaat de iris voor me gevoel niet ver genoeg dicht. Beeld lijkt dan grijs in plaats van zwart.

Wel beter dan de epson?
Kun je de iris nog verder knijpen?

maximus79

Quote from: denoontje on April  7, 2019, 09:30:39
maar als het beeld bijvoorbeeld compleet zwart is met sterren gaat de iris voor me gevoel niet ver genoeg dicht. Beeld lijkt dan grijs in plaats van zwart.

Wel beter dan de epson?
Kun je de iris nog verder knijpen?
Heb gevoel dat dit niet beter is dan de epson terwijl als je gewoon zeg 50/50 beeld heb bijvoorbeeld een ansi contrast test patroon gaat lekker diep voor mijn gevoel. Maar waarom dan niet als bijna alles zwart is......

Verstuurd vanaf mijn Pixel 2 XL met Tapatalk

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Teejoo

Quote from: maximus79 on April  6, 2019, 08:15:59
Zo eerste indrukken,

Plus punten:

- gevoel van "echte" scherpte in vergelijk met de epson.
- clear motion drive op low.
- zwart waardes/contrast.
- laat zien hoe het is, bedoel hier mee als een film beeld clean is of bijvoorbeeld 4k gaming op de xbox x dan is het ook clean als of je door een raam kijk. Als er rommel of grain is dat ook gelijk duidelijk zichtbaar.
- helderheid, was bang dat ik in zou moeten boete ten opzichte van de epson maar dat is gelukkig niet waar.

Minpunten:

- soms vergeeling in combi met iris. (Moet op gelost worden met firmware)
- menu vind ik onoverzichtelijk, moet er erg aan wennen. Snap niet wat hij nou waar onder onthoud. Wat bewaard hij onder picture modes en onder lens modes....
- bij beeld met zeg 50/50 zwart en wit zijn de zwartwaardes heel goed maar als het beeld bijvoorbeeld compleet zwart is met sterren gaat de iris voor me gevoel niet ver genoeg dicht. Beeld lijkt dan grijs in plaats van zwart.
Herkenbaar verhaal! Dat gele zal neem ik aan nog wel opgelost worden. Het enige wat ik eigenlijk nog minder vind is de motionflow. Die was toch nog beter in mijn oude Sony. Maar het totaal ziet er gewoon erg goed uit.

Wel erg hoe snel je hier weer aan went..

maximus79

Quote from: Teejoo on April  7, 2019, 09:59:31
Herkenbaar verhaal! Dat gele zal neem ik aan nog wel opgelost worden. Het enige wat ik eigenlijk nog minder vind is de motionflow. Die was toch nog beter in mijn oude Sony. Maar het totaal ziet er gewoon erg goed uit.

Wel erg hoe snel je hier weer aan went..

Ja ik kwam van een sony toen ik naar de epson ging en dat was het grote min punt de motion, nu weer naar JVC dus ga er weer op vooruit gelukkig. Heb je clear motion drive aan staan op low?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Teejoo

Quote from: maximus79 on April  7, 2019, 10:05:06
Ja ik kwam van een sony toen ik naar de epson ging en dat was het grote min punt de motion, nu weer naar JVC dus ga er weer op vooruit gelukkig. Heb je clear motion drive aan staan op low?
ja, beide op low. Het is zeker ok, maar de pan wordt vooral geblurred vind ik.

maximus79

Quote from: Teejoo on April  7, 2019, 10:06:56
ja, beide op low. Het is zeker ok, maar de pan wordt vooral geblurred vind ik.

Beide? Die andere motion optie? Die heb ik uit staan, vind die ik niet prettig.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Teejoo

Ja, motion enhance. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet goed getest had met alleen clear motion drive. Ik heb sowieso weinig gepield, gewoon film gekeken.

Wat vind je dan minder aan die setting?

maximus79

Quote from: Teejoo on April  7, 2019, 10:29:45
Ja, motion enhance. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet goed getest had met alleen clear motion drive. Ik heb sowieso weinig gepield, gewoon film gekeken.

Wat vind je dan minder aan die setting?
Gevoel van artifacts bij beweging rondom mensen bijvoorbeeld.

Verstuurd vanaf mijn Pixel 2 XL met Tapatalk

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

maximus79

Als ik de xbox gebruik met hdr op 60fps dan heb ik allemaal spikkels over het hele beeld. Dit is neem ik aan een hdmi probleem?

Verstuurd vanaf mijn Pixel 2 XL met Tapatalk

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

tjobbie

Quote from: maximus79 on April  7, 2019, 12:24:53
Als ik de xbox gebruik met hdr op 60fps dan heb ik allemaal spikkels over het hele beeld. Dit is neem ik aan een hdmi probleem?

Verstuurd vanaf mijn Pixel 2 XL met Tapatalk
Probeer kort kabeltje voor test waarschijnlijk hdmi probleem idd.
Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

angelo41

Quote from: maximus79 on April  7, 2019, 12:24:53
Als ik de xbox gebruik met hdr op 60fps dan heb ik allemaal spikkels over het hele beeld. Dit is neem ik aan een hdmi probleem?

Verstuurd vanaf mijn Pixel 2 XL met Tapatalk
kjelt had tijdje terug ook zo een gelijkaardig probleem. oplossing was een andere hdmi kabel.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


Kjelt

Ja klopt bijgeleverde hdmi kabel vervangen ;D
Wat betreft motionflow JVC vs Sony, dat was voor mij een reden om voor de Sony te gaan. Ik heb gisteren bij Riwi's N5 zitten kijken en het viel me eigenlijk erg mee.
Paar keer dat het me maar opviel, een keer erg duidelijk bij een trein die snel van links naar rechts bewoog maar verder prima. De Sony is ook niet perfect hoir, laat ook wel eens een steekje vallen bij traliewerk pans.
Ik vond de JVC een erg mooi beeld geven.
Wat ik zowel bij de JVC als Sony nog zou willen is meer licht en pixelscherpe lens.
Je krijgt het beeld niet pixelscherp.
Dat blijft wat mij betreft de bottleneck.

Teejoo

Welke HDMI kabel heb jij vervangen Kjelt? Die optische van Werner?

williams

QuoteWat ik zowel bij de JVC als Sony nog zou willen is meer licht en pixelscherpe lens.
Je krijgt het beeld niet pixelscherp.
Dat blijft wat mij betreft de bottleneck.

Wat we gisteren bij Riwi zagen was toch wel erg scherp moet ik zeggen en erg smooth .
De beeldruis die je met een e-shift projector hebt was ook volledig verdwenen en ik vond het erg prettig kijken naar een heel rustig beeld .

Zit nu zelf te dubben om door te sparen of toch voor een x7900 te gaan gezien de huidige prijs .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Teejoo

Quote from: williams on April  7, 2019, 18:50:32
Wat we gisteren bij Riwi zagen was toch wel erg scherp moet ik zeggen en erg smooth .
De beeldruis die je met een e-shift projector hebt was ook volledig verdwenen en ik vond het erg prettig kijken naar een heel rustig beeld .

Zit nu zelf te dubben om door te sparen of toch voor een x7900 te gaan gezien de huidige prijs .
Die ruis in het beeld van de vorige generaties JVC was voor mij ook een van de redenen om in eerste instantie voor een Sony te gaan. Maar dat vind ik nou echt geen issue meer.

Kjelt

Quote from: Teejoo on April  7, 2019, 17:43:50
Welke HDMI kabel heb jij vervangen Kjelt? Die optische van Werner?
Nee die van de Xbox X, de optische van Werner doet het prima  :)

riwi

Quote from: williams on April  7, 2019, 18:50:32
Wat we gisteren bij Riwi zagen was toch wel erg scherp moet ik zeggen en erg smooth .
De beeldruis die je met een e-shift projector hebt was ook volledig verdwenen en ik vond het erg prettig kijken naar een heel rustig beeld .

Zit nu zelf te dubben om door te sparen of toch voor een x7900 te gaan gezien de huidige prijs .

We zaten nog even naar dat quick brown fox test patroon te kijken met de neus op het doek. En dan zie je niet alle pixels in het font. Dat is waar kjelt met de Sony iets minder tevreden over was, maar dat ziet er op de N5 dus vergelijkbaar uit. Ik denk (gokje) dat dat de limiitatie van de lens is. Ik zie dat niet als bottleneck ergens voor, want als je bv. Lucy UHD zag dan was het akelig scherp allemaal.

We hadden wat moeite om de HDR MaxFall/MaxCFL waardes te vinden in de JVC. Dus het HDR hebben we bekeken zonder de slider en de mapping functie van de JVC. Grootste gedeelte met de HDR naar SDR mapping van de Oppo dus.
Vandaag wat gezocht in de HDFury vertex die tussen de Arcam versterker en de projector zit. Daar had ik dus per ongeluk een vinkje bij Custom HDR gezet. Dit vinkje weg gehaald nu en dan krijgt de JVC wel de MaxFall/CLL waardes te zien. En dan heb je dus ook de HDR slider om mee te spelen. Hij switcht dan ook automagisch naar het juiste profiel.

home@the movies

#1243
Quote- bij beeld met zeg 50/50 zwart en wit zijn de zwartwaardes heel goed maar als het beeld bijvoorbeeld compleet zwart is met sterren gaat de iris voor me gevoel niet ver genoeg dicht. Beeld lijkt dan grijs in plaats van zwart.

Dat is toch wel vreemd omdat het eerste geval, de 50/50 zwart wit eigenlijk over Ansi contrast gaat, wat nu net het wat zwakkere punt van de JVC is. Het laatste (zwart et sterren)is meer on/off contrast waar de JVC beter in is, ben je zeker dat je niet iets vreemds aan hebt staan in je HTPC of Madvr?
eigenlijk zou het dus net het tegenovergestelde moeten zijn  ;)

riwi

Quote from: maximus79 on April  7, 2019, 10:30:41
Gevoel van artifacts bij beweging rondom mensen bijvoorbeeld.

Ik heb die tweede CMD/Motion setting nu ook weer "Off" gezet. Ik had ook het gevoel dat er met bepaalde contouren dubbele beelden te zien waren gisteravond.

Kwa iris werking. Heb jij dan auto1 of auto2 in gebruik. Ik heb auto2 en die lijkt een stuk minder agressief te zijn dan bij de x5000. Bij de x5000 zag je het beeld duidelijk pompen bij een 'fade to black' Dat heb ik nu veel minder. Auto1 zou weer agressiever moeten zijn dacht ik.

maximus79

Quote from: riwi on April  8, 2019, 12:54:37
Ik heb die tweede CMD/Motion setting nu ook weer "Off" gezet. Ik had ook het gevoel dat er met bepaalde contouren dubbele beelden te zien waren gisteravond.

Kwa iris werking. Heb jij dan auto1 of auto2 in gebruik. Ik heb auto2 en die lijkt een stuk minder agressief te zijn dan bij de x5000. Bij de x5000 zag je het beeld duidelijk pompen bij een 'fade to black' Dat heb ik nu veel minder. Auto1 zou weer agressiever moeten zijn dacht ik.
Ik ga auto 1 eens proberen.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Teejoo

Quote from: riwi on April  7, 2019, 21:42:53
We zaten nog even naar dat quick brown fox test patroon te kijken met de neus op het doek. En dan zie je niet alle pixels in het font. Dat is waar kjelt met de Sony iets minder tevreden over was, maar dat ziet er op de N5 dus vergelijkbaar uit. Ik denk (gokje) dat dat de limiitatie van de lens is. Ik zie dat niet als bottleneck ergens voor, want als je bv. Lucy UHD zag dan was het akelig scherp allemaal.

We hadden wat moeite om de HDR MaxFall/MaxCFL waardes te vinden in de JVC. Dus het HDR hebben we bekeken zonder de slider en de mapping functie van de JVC. Grootste gedeelte met de HDR naar SDR mapping van de Oppo dus.
Vandaag wat gezocht in de HDFury vertex die tussen de Arcam versterker en de projector zit. Daar had ik dus per ongeluk een vinkje bij Custom HDR gezet. Dit vinkje weg gehaald nu en dan krijgt de JVC wel de MaxFall/CLL waardes te zien. En dan heb je dus ook de HDR slider om mee te spelen. Hij switcht dan ook automagisch naar het juiste profiel.
Dat is denk ik wel interessant voor jou om nog wat meer licht te genereren.

maximus79

#1247
Ok ik snap vrij weinig van het menu en wanneer en waar er wat opgeslagen word.......
Ik heb de volgende profielen:

Profiel 1: Sdr (blu-ray etc)
Profiel 2: Hdr10 (hdr spul, xbox)
Profiel 3: Madvr (Htpc)

Buiten profielen kan je een mode kiezen. Deze heb ik:

Mode1: 16:9
Mode2: 21:9

Voor profile 1 en 3 gebruik ik alleen motion drive op low en aspect op zoom.
Maar nou komt het, hoe kan ik voor de xbox een aparte mode maken of profiel. Daar wil ik voor aspect native gebruiken en lage latentie.
Hoe doe ik dit?

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

home@the movies

#1248
Quote from: maximus79 on April  8, 2019, 16:13:43
Ok ik snap vrij weinig van het menu en wanneer en waar er wat opgeslagen word.......
Ik heb de volgende profielen:

Profiel 1: Sdr (blu-ray etc)
Profiel 2: Hdr10 (hdr spul, xbox)
Profiel 3: Madvr (Htpc)

Buiten profielen kan je een mode kiezen. Deze heb ik:

Mode1: 16:9
Mode2: 21:9

Voor profile 1 en 3 gebruik ik alleen motion drive op low en aspect op zoom.
Maar nou komt het, hoe kan ik voor de xbox een aparte mode maken of profiel. Daar wil ik voor aspect native gebruiken en lage latentie.
Hoe doe ik dit?

Jeroen,

Je hebt nog een aantal lege profielen (user profielen) waarbij je alles wat je wil kan aanpassen, net zoals ik profiel 1,2 en 3 heb aangemaakt.
Kies dus user 4 en maak daar voor de X box gewoon een bijkomend profiel aan met de instellingen die je wil, moeilijker dan dat is het echt niet hoor.
Neem gewoon de zelfde settings van witbalans en kleurprofiel van de SDR stand over in dat nieuwe profiel en klaar.

De Modes zijn bedoeld om lens memory, convergentie, installatie zoals plafond of wand montage, enz enz in op te slaan.

maximus79

Quote from: home@the movies on April  8, 2019, 17:31:56
Jeroen,

Je hebt nog een aantal lege profielen (user profielen) waarbij je alles wat je wil kan aanpassen, net zoals ik profiel 1,2 en 3 heb aangemaakt.
Kies dus user 4 en maak daar voor de X box gewoon een bijkomend profiel aan met de instellingen die je wil, moeilijker dan dat is het echt niet hoor.
Neem gewoon de zelfde settings van witbalans en kleurprofiel van de SDR stand over in dat nieuwe profiel en klaar.
Ok ga het vanavond proberen......een htpc bouw voor madvr draaide in 2 uurtjes maar dit lukt niet[emoji1787]

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2