JVC 4k projectoren 2019

Started by vik, August 17, 2018, 07:46:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kjelt

Quote from: Teejoo on March 26, 2019, 19:03:26
Wat kan daar de reden dan van zijn?
Geen idee, aangezien ze de behuizing bijna twee keer zo groot hebben gemaakt had ik een beter optisch pad verwacht en meer licht.
Kennelijk werkt het zo niet.
Misschien dat Werner het kan verklaren waarom de laatste generatie 1080p projectoren eigenlijk in verhouding beter scoren dan de 4K versies zowel bij JVC als bij Sony ?

home@the movies

Ik las dat je ook op het AVS forum de vraag hebt voorgelegd RIWI  ;) zoals zo vaak zullen de meningen hierover verdeeld zijn, ben benieuwd naar de volgende reacties.
Zo blijven we weer even bezig hé, maar kijk vooral rustig op 16-235 als je dit veel beter vindt, ik zal er mij overheen zetten ;)

maximus79

Quote from: Teejoo on March 26, 2019, 19:01:53
New software! Gaat hard bij JVC. Ben benieuwd wat de change log is.
DI probleem schijnt opgelost te zijn, dat wit geel kleurde bij dicht knijpen van de Iris.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

riwi

Quote from: home@the movies on March 26, 2019, 21:44:15
Ik las dat je ook op het AVS forum de vraag hebt voorgelegd RIWI  ;) zoals zo vaak zullen de meningen hierover verdeeld zijn, ben benieuwd naar de volgende reacties.
Zo blijven we weer even bezig hé, maar kijk vooral rustig op 16-235 als je dit veel beter vindt, ik zal er mij overheen zetten ;)

Hi Werner,

Ik dacht laat ik daar de meningen ook eens polsen :) Ik laat hem nu inderdaad op 16-235 staan. Dat scheelt zoveel licht dat dat voor mij het verschil maakt tussen continu ergeren en met plezier kijken.

Gisteravond met veel plezier gekeken naar Avengers Infinity Wars in HDR, met en zonder mapping door de Oppo. Zonder mapping zie je dat de rec2020 kleuren beter behouden zijn, maar oogt het plaatje wat dim aangezien de film op 1000 Nits gemastered is en geen enkele projector dat weer kan geven. Met de mapping (op 200 Nits setting in de Oppo en Mode 4 voor maximaal schaduwdetail) ziet het er fantastisch uit. Ik heb ook de indruk dat de Motion Flow/Clear Motion Drive (op Low) in de N5 weer een stap beter is dan in de x5000.
Dit is wel degelijk de beste projector die ik hier ooit in huis gehad heb  8)

Volgende project wordt de HT PC met MadVr en Kodi :) Volgens mij stuur je dan 0-255 naar de projector :)

riwi

Waar hebben jullie die 2.04 software gevonden? De mijne staat op 2.01.

Kan je upgraden zonder alle calibraties en profielen te verliezen?

Teejoo

Quote from: riwi on March 27, 2019, 13:24:11
Hi Werner,

Ik dacht laat ik daar de meningen ook eens polsen :) Ik laat hem nu inderdaad op 16-235 staan. Dat scheelt zoveel licht dat dat voor mij het verschil maakt tussen continu ergeren en met plezier kijken.

Gisteravond met veel plezier gekeken naar Avengers Infinity Wars in HDR, met en zonder mapping door de Oppo. Zonder mapping zie je dat de rec2020 kleuren beter behouden zijn, maar oogt het plaatje wat dim aangezien de film op 1000 Nits gemastered is en geen enkele projector dat weer kan geven. Met de mapping (op 200 Nits setting in de Oppo en Mode 4 voor maximaal schaduwdetail) ziet het er fantastisch uit. Ik heb ook de indruk dat de Motion Flow/Clear Motion Drive (op Low) in de N5 weer een stap beter is dan in de x5000.
Dit is wel degelijk de beste projector die ik hier ooit in huis gehad heb  8)

Volgende project wordt de HT PC met MadVr en Kodi :) Volgens mij stuur je dan 0-255 naar de projector :)
Goed om te horen dat hij bevalt! Moet je nou eigenlijk niet opnieuw calibreren?

Motion flow is idd wel ok op de low stand. Heb je ook nog gespeeld met die paneelsnelheid setting?

home@the movies

Quote from: riwi on March 27, 2019, 13:51:38
Waar hebben jullie die 2.04 software gevonden? De mijne staat op 2.01.

Kan je upgraden zonder alle calibraties en profielen te verliezen?

Die is nog niet vrijgegeven, de allerlaatste units hebben deze al af fabriek staan, kwestie van een paar dagen verschil in het verlaten van de fabriek.
Van zodra hij beschikbaar is laat ik dit zeker weten, als je hem al niet voor mij gevonden hebt  ;)

riwi

#1157
Quote from: Teejoo on March 27, 2019, 13:57:48
Goed om te horen dat hij bevalt! Moet je nou eigenlijk niet opnieuw calibreren?

Motion flow is idd wel ok op de low stand. Heb je ook nog gespeeld met die paneelsnelheid setting?
Hercalibratie vanwege de 16-235 ? Weet ik niet. Kan zijn dat het daarmee wat afwijkt inderdaad.

Paneelsnelheids setting? Wat is dat? De mijne staat op Engels. Er zijn 2 settings onder CMD, ik heb beide op Low gezet nu.

home@the movies

Trouwens vandaag te Panamorph lens binnengekregen, ik zal een ander topic openen om dit even te bespreken maar oooooooohhhhhh wat is dit een upgrade van jewelste.

home@the movies

Quote from: riwi on March 27, 2019, 14:16:26
Hercalibratie vanwege de 16-235 ? Weet ik niet. Kan zijn dat het daarmee wat afwijkt inderdaad.

Paneelsnelheids setting? Wat is dat? De mijne staat op Engels. Er zijn 2 settings onder mpc, ik heb beide op Low gezet nu.

Gaat in dit geval niet echt verschil uitmaken, de unit loopt erg netjes door dus niet van wakker liggen.

Teejoo

Quote from: riwi on March 27, 2019, 14:16:26
Hercalibratie vanwege de 16-235 ? Weet ik niet. Kan zijn dat het daarmee wat afwijkt inderdaad.

Paneelsnelheids setting? Wat is dat? De mijne staat op Engels. Er zijn 2 settings onder CMD, ik heb beide op Low gezet nu.
Ik heb hem ook in het engels staan, dus dat was mijn nl vertaling. Het gaat om MOTION ENHANCE. Blijkbaar heeft dit invloed op de paneelsnelheid.

Teejoo

Quote from: home@the movies on March 27, 2019, 14:18:03
Gaat in dit geval niet echt verschil uitmaken, de unit loopt erg netjes door dus niet van wakker liggen.
Dus in feite kan ik hier uit opmaken dat het bij de JVC niet nodig is om superwhite te gebruiken, in tegenstelling tot bijvoorbeeld een Epson?

home@the movies

Quote from: Teejoo on March 27, 2019, 14:33:39
Dus in feite kan ik hier uit opmaken dat het bij de JVC niet nodig is om superwhite te gebruiken, in tegenstelling tot bijvoorbeeld een Epson?

Bij de Epson is het inderdaad een groter "probleem"

Teejoo

Quote from: home@the movies on March 27, 2019, 15:12:27
Bij de Epson is het inderdaad een groter "probleem"
Dan zou dat in positieve zin betekenen dat de iris bij mij verder dicht kan met als gevolg weer een beter contract bij gelijke helderheid. Of zie ik dat verkeerd?

home@the movies

Quote from: Teejoo on March 27, 2019, 15:28:45
Dan zou dat in positieve zin betekenen dat de iris bij mij verder dicht kan met als gevolg weer een beter contract bij gelijke helderheid. Of zie ik dat verkeerd?

Dat klopt inderdaad.

home@the movies


ppeter

#1166
De bevestiging van Werner:

JVC NX9/7/5 plus Panasonic UB9000

https://youtu.be/aGLEY_g7M64
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Teejoo

Ben nu Paddington aan het kijken op blu-ray, door de Panasonic geüpscaled. Ik heb het idee dat die dat beter doet dan de JVC.

Maar sowieso opnieuw echt fantastisch beeld!

scoc

Quote from: Teejoo on March 27, 2019, 22:12:49
Ben nu Paddington aan het kijken op blu-ray, door de Panasonic geüpscaled. Ik heb het idee dat die dat beter doet dan de JVC.

Maar sowieso opnieuw echt fantastisch beeld!

Ik heb in 1 of 2 reviews van de nieuwe JVC N reeks gelezen dat zijn 4k upscaling redelijk basis is en sommige noemden het zelfs zwak. Men raad in die reviews aan om 4k te upscalen vanuit de bron in combo met de JVC N reeks. De Sony's hun 4k upscaling in hun projectoren zou een stuk beter zijn. Dat laatste zou ik nog wel kunnen geloven omdat Sony hun videoprocessing vind ik altijd wel een redelijk sterk punt is (zelfs op mijn 6 jaar oude Sony FullHD tv laat ik RealityCreation zijn ding doen).
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Kjelt

Ik vind de blurays op de Sony er beter uitzien dan de 4k uhd discs  :D

Teejoo

#1170
Quote from: scoc on March 27, 2019, 23:11:11
Ik heb in 1 of 2 reviews van de nieuwe JVC N reeks gelezen dat zijn 4k upscaling redelijk basis is en sommige noemden het zelfs zwak. Men raad in die reviews aan om 4k te upscalen vanuit de bron in combo met de JVC N reeks. De Sony's hun 4k upscaling in hun projectoren zou een stuk beter zijn. Dat laatste zou ik nog wel kunnen geloven omdat Sony hun videoprocessing vind ik altijd wel een redelijk sterk punt is (zelfs op mijn 6 jaar oude Sony FullHD tv laat ik RealityCreation zijn ding doen).
Dat zou wel jammer zijn omdat ik voor de normale blu-rays juist nog gewoon mijn Denon wil gebruiken. Toch eens kijken of de Arcam nog wat kan doen qua scaling. Weet ik eigenlijk niet.

Aanvulling: Hij kan blijkbaar upscalen:  This setting controls the output resolution of the HDMI output when receiving 1080p input - bypass or upscale to 4k2k

Geen idee hoe de kwaliteit is en welke chip gebruikt wordt.

Zojuist ook even voor de 1e keer de ATV4 aangezet. Ik kan de resolutie echter niet op 4k zetten. Ik zie de resolutie niet in de lijst. Iemand een idee?

scoc

Quote from: Teejoo on March 27, 2019, 23:38:47
Dat zou wel jammer zijn omdat ik voor de normale blu-rays juist nog gewoon mijn Denon wil gebruiken. Toch eens kijken of de Arcam nog wat kan doen qua scaling. Weet ik eigenlijk niet.

Aanvulling: Hij kan blijkbaar upscalen:  This setting controls the output resolution of the HDMI output when receiving 1080p input - bypass or upscale to 4k2k

Geen idee hoe de kwaliteit is en welke chip gebruikt wordt.

Zojuist ook even voor de 1e keer de ATV4 aangezet. Ik kan de resolutie echter niet op 4k zetten. Ik zie de resolutie niet in de lijst. Iemand een idee?
Jij hebt toch dacht ik een Pana UB9000? Gewoon die gebruiken voor bluray en die laten upscalen naar 4k. Ik denk dat de Pana video processing/scaling een stuk beter zal zijn dan de JVC.

Ivm, de ATV4K kan ik niet helpen maar je zou eens even de hdmi kabel van je receiver naar de JVC rechtstreeks moeten aansluiten aan de ATV4K. Als je dan wel 4K kan selecteren is het ofwel de ATV4K kabel en/of receiver/instelling.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Teejoo

Quote from: scoc on March 29, 2019, 00:20:08
Jij hebt toch dacht ik een Pana UB9000? Gewoon die gebruiken voor bluray en die laten upscalen naar 4k. Ik denk dat de Pana video processing/scaling een stuk beter zal zijn dan de JVC.

Ivm, de ATV4K kan ik niet helpen maar je zou eens even de hdmi kabel van je receiver naar de JVC rechtstreeks moeten aansluiten aan de ATV4K. Als je dan wel 4K kan selecteren is het ofwel de ATV4K kabel en/of receiver/instelling.
Ik wilde juiste de last een beetje verdelen tussen de Panasonic en de Denon en vind de Denon een erg prettige speler. Ik ga dit weekend eens testen hoe de upscaler van de Arcam is.

Mbt het ATV issue ben ik al een stuk verder: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=164626.msg3225688#msg3225688

Teejoo

Quote from: Teejoo on March 27, 2019, 15:28:45
Dan zou dat in positieve zin betekenen dat de iris bij mij verder dicht kan met als gevolg weer een beter contract bij gelijke helderheid. Of zie ik dat verkeerd?
Nou, ik blijf lekker de superwhite instelling gebruiken na enig testen. Er gebeurt meer met het beeld dan alleen maar meer helderheid als je hem omzet naar beperkter bereik. Ziet er gewoon minder natuurlijk uit. Ik heb er verder niet veel verstand van waarom of hoe.

maximus79

Heel apart bericht op het AVS forum.....

"JVC released firmware 4.1 that fixed the DI issues!!!! As well as enabling 8K-Eshift on the NX7/RS2000!

Wow didn't even know they had the e shift panel in the RS2000/NX7!

Also improved tone mapping option under Gamma that enhances the OPPO UHD players as well!"

Kan dit waar zijn?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2