JVC 4k projectoren 2019

Started by vik, August 17, 2018, 07:46:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

Deze Panasonic opties krijg je er dus bij:

home@the movies

Quote from: pameijer on March 16, 2019, 10:20:59
Zie ik het goed dat zo'n lens alleen al net zo duur is als de hele projector?? Holymoly....
Dat zie je inderdaad goed😬💵🤪

home@the movies

Quote from: reza on March 16, 2019, 10:01:33
Hoe is het met scherpte verlies?
Is volgens iedere gebruiker niet aanwezig, integendeel, de meeste gebruikers "ervaren" het als scherper vanwege de extra pixels en de hogere lichtopbrengst.
Ik ben zeer benieuwd, lens, auto tone mapping en het extra Panasonic profiel 😁☹️.
Weer heel wat om naar uit te kijken😬😬😬🤪

Teejoo

Quote from: home@the movies on March 16, 2019, 11:29:43
Is volgens iedere gebruiker niet aanwezig, integendeel, de meeste gebruikers "ervaren" het als scherper vanwege de extra pixels en de hogere lichtopbrengst.
Ik ben zeer benieuwd, lens, auto tone mapping en het extra Panasonic profiel 😁☹️.
Weer heel wat om naar uit te kijken😬😬😬🤪
Ik ga ervanuit dat het bij mij een combi wordt met de 350nits setting op de Pana en dan het low profiel op de JVC.

Maar hoe zit het eigenlijk met de calibratie? Moet je die daar dan ook op aanpassen?

En in z'n algemeenheid: hebben firmwareupdates hier invloed op. Volgens mij is de yellow bug nog een van de dingen die gefixt moet worden. Moet er dan opnieuw gevalibreerd worden?
Of staat dat daar los van?

scoc

Die zogenaamde yellow bug heeft te maken met DI maw geen nieuwe calibratie nodig.

Het wordt er precies wel niet gemakkelijker op met de mogelijke combinaties van hdr optimizer en tone mapper en custom kleurprofielen in JVC. Allemaal om wat HDR te kunnen zien wat mischien max. 10% is van het materiaal dat je zal bekijken. Ofwel wordt ik gewoon te oud voor sommige zaken van de hobby  ;)
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Teejoo

Quote from: scoc on March 16, 2019, 18:28:27
Die zogenaamde yellow bug heeft te maken met DI maw geen nieuwe calibratie nodig.

Het wordt er precies wel niet gemakkelijker op met de mogelijke combinaties van hdr optimizer en tone mapper en custom kleurprofielen in JVC. Allemaal om wat HDR te kunnen zien wat mischien max. 10% is van het materiaal dat je zal bekijken. Ofwel wordt ik gewoon te oud voor sommige zaken van de hobby  ;)
dat valt wel mee toch? In mijn geval 1 Voor HDR panasonic laag en 1 voor non-HDR.

Teejoo

Ik lees nu op AVS dat de verschillen tussen de panasonic profielen ook zit in het wel of geen filter gebruiken. Kan iemand dat bevestigen? En, welk profiel ziet het beste uit?

vik

Maar aan de andere kant zijn de opties in de JVC en in de Panasonic speler wel een goedkope manier om een beetje fatsoenlijk te kunnen kijken. Niet iedereen heeft centen liggen voor bijvoorbeeld een externe Lumagen Radiance processor. 

Je kunt het natuurlijk ook van de positieve kant bekijken. Heeft echt niets met leeftijd te maken.  ;)


Quote from: scoc on March 16, 2019, 18:28:27
Die zogenaamde yellow bug heeft te maken met DI maw geen nieuwe calibratie nodig.

Het wordt er precies wel niet gemakkelijker op met de mogelijke combinaties van hdr optimizer en tone mapper en custom kleurprofielen in JVC. Allemaal om wat HDR te kunnen zien wat mischien max. 10% is van het materiaal dat je zal bekijken. Ofwel wordt ik gewoon te oud voor sommige zaken van de hobby  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

Quote from: vik on March 17, 2019, 08:30:48
Maar aan de andere kant zijn de opties in de JVC en in de Panasonic speler wel een goedkope manier om een beetje fatsoenlijk te kunnen kijken. Niet iedereen heeft centen liggen voor bijvoorbeeld een externe Lumagen Radiance processor. 

Je kunt het natuurlijk ook van de positieve kant bekijken. Heeft echt niets met leeftijd te maken.  ;)
Precies. En ik verwacht eigenlijk ook dat er betaalbare losse kastjes komen met een hdmi in en uit tbv tonemapping. Deze kun je dan tussen receiver en de projector plaatsen. En natuurlijk in de receivers zelf uiteindelijk.

williams

QuoteMaar aan de andere kant zijn de opties in de JVC en in de Panasonic speler wel een goedkope manier om een beetje fatsoenlijk te kunnen kijken. Niet iedereen heeft centen liggen voor bijvoorbeeld een externe Lumagen Radiance processor.

Met de huidige versie met Madvr kan je ook een erg mooi plaatje neerzetten i.c.m. tonemapping en dit hoeft niet zo veel te kosten als een Lumagen .
Je moet dan wel natuurlijk wel met een htpc draaien wat niet echt plug and play.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

home@the movies

Quote from: Teejoo on March 17, 2019, 07:57:40
Ik lees nu op AVS dat de verschillen tussen de panasonic profielen ook zit in het wel of geen filter gebruiken. Kan iemand dat bevestigen? En, welk profiel ziet het beste uit?

Klopt, eentje gebruikt het P3 filter, het andere profiel niet.

Teejoo

Quote from: williams on March 17, 2019, 10:16:55
Met de huidige versie met Madvr kan je ook een erg mooi plaatje neerzetten i.c.m. tonemapping en dit hoeft niet zo veel te kosten als een Lumagen .
Je moet dan wel natuurlijk wel met een htpc draaien wat niet echt plug and play.
Dat is toch alleen maar te gebruiken voor rips?

williams

[quoteDat is toch alleen maar te gebruiken voor rips?][/quote]

Ja dat klopt inderdaad tenzij je een uhd blu ray drive aanhangt .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

maximus79

Quote from: donaldk on March 20, 2019, 14:46:05
En nu is er ookeen MADVR processor, naam is Envy volgens ander topic.
Is er nog niet en er is niet bekend wat hij allemaal gaat kunnen, wanneer hij uit komt en hoe duur hij gaat kosten.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

home@the movies

Quote from: maximus79 on March 20, 2019, 15:28:09
Is er nog niet en er is niet bekend wat hij allemaal gaat kunnen, wanneer hij uit komt en hoe duur hij gaat kosten.

Het gaat wel snel met de ontwikkeling hiervan, kreeg vandaag een mail met een poll om te kiezen tussen 2 verschillende GUI's.
Dit gaat de topper van het komende seizoen worden, ik hoop dat de hooggespannen verwachtingen worden ingelost.


reza

Die verwachtingen worden wel behaald, het gaat mij en anderen denk ik om de prijs ervan...
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Kjelt

Iedere winkel heeft ondertussen de N5 en N7 in alle kleuren en geuren op voorraad dus heren sponsoren graag dit soort sluikreclame in uw eigen topic.  ;)

Kjelt

Topic weer opgeschoond na klachten.

riwi

Ik ga de N5 zaterdag ophalen bij Werner :)
Ik ben erg benieuwd  O0

Het lange wachten is voorbij!!  :coffee:

Teejoo

Quote from: riwi on March 20, 2019, 22:51:54
Ik ga de N5 zaterdag ophalen bij Werner :)
Ik ben erg benieuwd  O0

Het lange wachten is voorbij!!  :coffee:
Ik vanmiddag! :pompom: Tour de Belgique!

Het is lekker weer en het stalen ros is er klaar voor  ;D

Jep

Quote from: Teejoo on March 21, 2019, 11:26:18
Ik vanmiddag! :pompom: Tour de Belgique!

Het is lekker weer en het stalen ros is er klaar voor  ;D

Quote from: riwi on March 20, 2019, 22:51:54
Ik ga de N5 zaterdag ophalen bij Werner :)
Ik ben erg benieuwd  O0

Het lange wachten is voorbij!!  :coffee:

Leuke vooruitzichten, veel plezier gewenst!

Ben benieuwd naar jullie eigen ervaringen met deze pj's.

Jep.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

reza

Nou Teejoo we zien je volgende maand wel weer op het forum :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo


home@the movies

#1098
Quote from: Teejoo on March 21, 2019, 14:59:13
:)

Wel je koffer dicht doen he Theo

:clapping: :clapping: ;D ;D ;D ;D ;D

Teejoo

Quote from: home@the movies on March 21, 2019, 15:01:23
Wel je koffer dicht doen he Theo

:clapping: :clapping: ;D ;D ;D ;D ;D
Check! Leuk elkaar weer ontmoet te hebben en bedankt voor de uitleg. Ga hem nu installeren  8)