JVC 4k projectoren 2019

Started by vik, August 17, 2018, 07:46:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kjelt

Quote from: Kjelt on February 27, 2019, 15:04:47
Commerciele posts, aanbiedingen etc. graag in een eigen topic.
en nog een keer !

Teejoo

Quote from: Kjelt on February 28, 2019, 17:38:10
en nog een keer !
Mwah, ik heb die van Vic niet gezien maar vond die laatste meer informerend dat ze weer binnenkomen, en had zeker de indruk dat ze al verkocht waren. Maar op de N5 na wel het verkeerde topic :-)

Het is goed om te weten dat de JVC 's eindelijk beginnen binnen te komen.

denoontje

Teejoo wanneer wordt je n7 verwacht?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Teejoo

#1028
Quote from: denoontje on March  1, 2019, 01:14:37
Teejoo wanneer wordt je n7 verwacht?
Tja, als ik dat eens zou weten.. >:(

Laatste nieuws van Werner is dat alle backorders in maart geleverd zouden worden. Dat lees je idd ook op de forums. Maar of dat waar is?

Het meest frustrerende is dat ik nog nooit de N7/N5 naast de VW760 heb kunnen zien. Voor hetzelfde geld geef ik dadelijk toch de voorkeur aan de Sony. Dan baal ik toch wel dat ik die niet meteen heb gekocht in december.

En dan ga je ook denken waar Sony in september mee gaat komen. Is dat echt iets nieuws qua panelen bijvoorbeeld?

Ik hoop dus maar dat de N7 echt super is.

Maar los van dat is de lol er wel al een beetje vanaf merk ik. Het duurt gewoon te lang en je bent alleen maar films aan het opsparen.

scoc

Quote from: Teejoo on March  1, 2019, 19:32:00
Tja, als ik dat eens zou weten.. >:(

Laatste nieuws van Werner is dat alle backorders in maart geleverd zouden worden. Dat lees je idd ook op de forums. Maar of dat waar is?

Het meest frustrerende is dat ik nog nooit de N7/N5 naast de VW760 heb kunnen zien. Voor hetzelfde geld geef ik dadelijk toch de voorkeur aan de Sony. Dan baal ik toch wel dat ik die niet meteen heb gekocht in december.

En dan ga je ook denken waar Sony in september mee gaat komen. Is dat echt iets nieuws qua panelen bijvoorbeeld?

Ik hoop dus maar dat de N7 echt super is.

Maar los van dat is de lol er wel al een beetje vanaf merk ik. Het duurt gewoon te lang en je bent alleen maar films aan het opsparen.

Volledig te begrijpen vind ik. Sommige zullen zeggen geduld loont maar het duurt gewoon te lang, we zijn intussen Maart. En je kan niet zeggen dat er wereldwijd nu zoveel geleverd zijn. De Sony's zijn ook zeker leuke toestellen. En over 6 maanden zullen we zien wat Sony en misschien JVC aankondigt (en ja, sommige gaan zeggen "maar dan nog niet leverbaar"  ;)). Maar de Sony waren dit jaar wel gewoon op tijd leverbaar.

Maar als JVC pas in April hun backorders heeft geleverd gaan ze dan werkelijk 5 maanden later het volgende model aankondigen. Wie zal het zeggen ...
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

sprins

Quote from: Teejoo on March  1, 2019, 19:32:00
Het meest frustrerende is dat ik nog nooit de N7/N5 naast de VW760 heb kunnen zien. Voor hetzelfde geld geef ik dadelijk toch de voorkeur aan de Sony. Dan baal ik toch wel dat ik die niet meteen heb gekocht in december.

Ik heb laatst de 760ES gekocht mede om die reden. Enerzijds is het voor JVC allemaal nieuw anderzijds is het er gewoon niet. Ik heb een demo gehad van de 760ES (komende van een 45ES) en besloten dat dit het voor mij is.

Niks tegen JVC maar Sony projectoren staan nou eenmal in mijn goede boekje.
AV7705 + Bose Panaray/Controlspace 7.1.4

vik

#1031
Ik heb gisteren een klant blij kunnen maken met een DLA-N5. Ook gelijk op locatie laten calibreren en deze was al heel erg goed "out-of the box" en met het eindresultaat een van de beste JVC's die mijn calibrator heeft gedaan in de afgelopen jaren.

Hij is voorzien van de laatste firmware 1.21 (af fabriek) en deze komt uit 2019. (sticker)

Dit is voor mij het eerste productie model die ik heb gezien sinds de test sample NX-9 en N5. Ik zat met een big smile en werd vrolijk van de beeldkwaliteit.  :headbanging:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Frank_Terpstra

Ik werd ook heel vrolijk van de beeldkwaliteit :)
Meer licht, betere kleuren en een stuk "plastischer" dan mijn oude JVC HD100.
Ook minder beeldruis dan de prototypes die ik gezien had.
AVSForum heeft momenteel wat problemen dus ik kan het niet goed nakijken, maar volgens is 1.21 een nieuwere firmware versie dan daar tot nog toe besproken is.
Had gister nog wat lichte stress(understatement) of het allemaal ging lukken om mijn scherm beeldvullend te krijgen, maar het lijkt erop dat de tabellen van JVC over throwdistance en beeld diagonaal nog wat marge ingebouwd hebben. Waardoor het lukte op 3,04 meter mijn 100" scherm beeldvullend te krijgen(volgens specs zou dit minimaal 3,16 moeten zijn).

home@the movies

ben nog druk bezig om mijn verjaardag te vieren in een warm oord, overmorgen weer terug thuis uit vakantie en dan staan er een paar JVC projectoren klaar, jammer genoeg nog geen N7.


Teejoo

#1034
Ik merk dat ik er een beetje klaar mee ben met het wachten op de JVC. Het is dik 3 maanden geleden dat ik hem besteld heb met de gedachte hem voor de kerstvakantie in huis te hebben. Inmiddels is het alweer carnavalsvakantie en nog steeds geen N7.

De lol is er inmiddels dus wel aardig vanaf en ik ben me aan het heroriënteren wat ik nu ga doen. Ik heb de N7 daarom vanmiddag geannuleerd zodat ik vrij ben om een nieuwe keuze te maken qua projector, beschikbaarheid en prijs.

Ik ben wat prijzen aan het opvragen voor de VW760. Of wellicht een JVC X7900 als tijdelijke oplossing als de VW790 toch te duur blijkt en de N7 er ook niet is. Dan kan ik rustig afwachten waar Sony mee komt in september. In het uiterste geval een nieuwe lamp voor de VW95, maar dat vind ik dan toch een beetje zonde van de Panasonic UHD 9004 en de stapel UHD's.

Het streven blijft dus toch nog een N7 of anders een VW760 voor 1 april, maar dan wel de beste deal en uiteraard beschikbaarheid.

Toch jammer dat een fabrikant op deze manier iets op de markt zet. Voor zowel de klant als de dealer. Dit is iets waar je naartoe leeft en je op verheugd. Maar dat gaat dus over als het maar niet komt, en dan ga je naar alternatieven kijken.


tjobbie

Quote from: home@the movies on March  4, 2019, 19:10:19
ben nog druk bezig om mijn verjaardag te vieren in een warm oord, overmorgen weer terug thuis uit vakantie en dan staan er een paar JVC projectoren klaar, jammer genoeg nog geen N7.
Van harte[emoji512]
Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

reza

Ik begrijp je helemaal Teejoo.
Er zijn toch wel N7,s te verkrijgen op dit moment?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Kjelt

Quote from: Teejoo on March  4, 2019, 21:01:00
Toch jammer dat een fabrikant op deze manier iets op de markt zet. Voor zowel de klant als de dealer.
Hier had JVC natuurlijk geen rekening mee gehouden, shit happens. Maar het is wel duidelijk dat er nog steeds geen echte massaproductie wordt gedraaid. De chips worden waarschijnlijk per stuk getest en het hoge uitval helpt daar niet bij.
Het is ook hun eerste generatie 4K projectoren, veels te laat nu Sony al generatie 6 verkoopt.
Opstart problemen en hopelijk wordt het ieder jaar beter.

scoc

#1038
Quote from: Teejoo on March  4, 2019, 21:01:00
Ik merk dat ik er een beetje klaar mee ben met het wachten op de JVC. Het is dik 3 maanden geleden dat ik hem besteld heb met de gedachte hem voor de kerstvakantie in huis te hebben. Inmiddels is het alweer carnavalsvakantie en nog steeds geen N7.

De lol is er inmiddels dus wel aardig vanaf en ik ben me aan het heroriënteren wat ik nu ga doen. Ik heb de N7 daarom vanmiddag geannuleerd zodat ik vrij ben om een nieuwe keuze te maken qua projector, beschikbaarheid en prijs.

Ik ben wat prijzen aan het opvragen voor de VW760. Of wellicht een JVC X7900 als tijdelijke oplossing als de VW790 toch te duur blijkt en de N7 er ook niet is. Dan kan ik rustig afwachten waar Sony mee komt in september. In het uiterste geval een nieuwe lamp voor de VW95, maar dat vind ik dan toch een beetje zonde van de Panasonic UHD 9004 en de stapel UHD's.

Het streven blijft dus toch nog een N7 of anders een VW760 voor 1 april, maar dan wel de beste deal en uiteraard beschikbaarheid.

Toch jammer dat een fabrikant op deze manier iets op de markt zet. Voor zowel de klant als de dealer. Dit is iets waar je naartoe leeft en je op verheugd. Maar dat gaat dus over als het maar niet komt, en dan ga je naar alternatieven kijken.

Volledig te begrijpen. Die Panasonic UHD speler en UHD schijfjes zijn zeker niet verloren. Als ik het zo lees heb je nu een Sony VW95. Voor 200€ een nieuwe lamp erin en dan kijken in Sep/Okt wat er beschikbaar is van Sony of JVC.

Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Teejoo

#1039
Quote from: reza on March  4, 2019, 21:29:16
Ik begrijp je helemaal Teejoo.
Er zijn toch wel N7,s te verkrijgen op dit moment?
Ja, zeer beperkt. Maar niet bij de dealer waar ik besteld had. Dat is ook een van de redenen om te cancellen. Nu kijk ik gewoon waar ze wel binnen komen en waar de best prijs is. Dat zou natuurlijk ook gewoon bij Werner kunnen zijn, maar dat weet je dus niet.

reza

Dat vind ik een slimme zet!
Je hebt het nog lang zo gelaten, terwijl ze wel ergens anders te koop waren/zijn.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

H&C Hifi


MaxxMark

Quote from: Frank_Terpstra on March  4, 2019, 10:30:06
Had gister nog wat lichte stress(understatement) of het allemaal ging lukken om mijn scherm beeldvullend te krijgen, maar het lijkt erop dat de tabellen van JVC over throwdistance en beeld diagonaal nog wat marge ingebouwd hebben. Waardoor het lukte op 3,04 meter mijn 100" scherm beeldvullend te krijgen(volgens specs zou dit minimaal 3,16 moeten zijn).

Ben blij dat je dit deelt! Heel blij! Ik twijfelde namelijk of hij in minn situatie ging passen. Zou ook op het randje zijn.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Teejoo

Quote from: reza on March  4, 2019, 22:39:14
Je hebt het nog lang zo gelaten, terwijl ze wel ergens anders te koop waren/zijn.
Tja, ik had natuurlijk een toezegging gedaan in november, in de hoop dat de dealer het ook geregeld kreeg voor de feestdagen.

De Panasonic 9004 was netjes op tijd. Toen kwam het bericht van JVC mbt de vertraging, uiteraard helemaal buiten de invloedssfeer van Werner. Dan ben ik idd zeker in eerste instantie iemand van afspraak is afspraak.
Maar na 3 maanden houdt het wel een keer op, ook omdat de prijzen inmiddels ook interessanter zijn geworden.

We zullen zien wat er gaat komen!

Frank_Terpstra

#1044
@MaxxMark Ben er inmiddels achter dan mijn scherm net iets kleiner is dan ik dacht. Dus vermoedelijk kloppen de tabellen van JVC wel. Zal het vanavond nog even narekenen.
Edit
Mijn scherm is 95" dan kom je in de tabellen van jvc uit op een minimale thwrowdistance tussen de 2.84(90") en 3.16(100"). De voorkant van de projector zit rond de 2.99, de lens op 3.04 van het scherm. Dan heb ik nog een klein beetje marge over in het zoom bereik.

papaleo

Shootout(jes) tussen de nieuwe JVC's (N5/N7) en de nieuwe Sony's (270/570)....,oordeel zelf.

https://youtu.be/yo2srHIH1o4
https://youtu.be/NQhi05VD1ug
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Masterkale

Quote from: papaleo on March 10, 2019, 12:11:20
Shootout(jes) tussen de nieuwe JVC's (N5/N7) en de nieuwe Sony's (270/570)....,oordeel zelf.

https://youtu.be/yo2srHIH1o4
https://youtu.be/NQhi05VD1ug

Hier heb je echt niks aan.... slechte kwaliteit film
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

papaleo

Quote from: Masterkale on March 13, 2019, 18:09:13
Hier heb je echt niks aan.... slechte kwaliteit film

Nee,het is ook een shootoutje van niks vandaar mijn opmerking 'oordeel zelf ;)
Mààr...,beter iets dan niets op dit gebied het houd de gemoederen bezig,ook bij jouw  :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kjelt

Graag reclame voor je eigen bedrijf in je eigen sponsor topic. Dit is geen informatie van algemeen nut voor dit topic. Bedankt.

H&C Hifi

Quote from: Kjelt on March 14, 2019, 14:44:49
Graag reclame voor je eigen bedrijf in je eigen sponsor topic. Dit is geen informatie van algemeen nut voor dit topic. Bedankt.

Dit was algemene informatie... JVC krijgt niet 1 stuk binnen zover ik heb begrepen  ;)