JVC 4k projectoren 2019

Started by vik, August 17, 2018, 07:46:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

Quote from: Kjelt on February  7, 2019, 19:57:11
Tja zoveel discs zijn er niet en eerlijk gezegd vind ik veel van de huidige tv series veel beter dan de huidige films.
Zoveel discs zijn er niet??

Kjelt

#951
250 titels schat ik ?

raindog

Zojuist die video van Lars Mette bekeken, duidelijke review met als meest opvallende bevindingen voor mij:

- Zwartwaarde is op referentieniveau en vergelijkbaar met x7900  :worship:
- Helderheid valt standaard als iets tegen en na een calibratie op diep zwart valt de maximale helderheid nog verder terug.
- Door de 'beperkte' helderheid adviseert Lars om het kleurfilter niet te gebruiken omdat dit dan nog eens 10% aan licht kost. Dat kleurfilter is nu juist één van de belangrijkste verschillen met de N5  :eh:
- Motionflow en upscaling zijn goed maar nog niet op niveau van Sony VW570.

Benieuwd of Frank en Werner tot dezelfde conclusies zullen komen.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Teejoo

#953
 :exclamation:
Quote from: Kjelt on February  7, 2019, 20:00:00
250 titels schat ik ?
Heb je het dan over UHD? Veel meer: Amazon UK al 760, US ongetwijfeld meer. En dat groeit natuurlijk met de dag.
Daarnaast prefereer ik ook een normale blu-ray over netflix.

Teejoo

In de VS heben de JVC's 3 jaar omruil garantie lees ik. Zoiets had Sony volgens mij ook vorig jaar.

Gaat JVC hier ook zoiets aanbieden?

MaxxMark

blu-ray.com heeft 41 pagina's a 20 UHD BluRay titels geregistreerd staan. Dus inderdaad dik 800 titels. De meeste nieuwe films komen vrijwel direct ook in 4K uit.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

reza

[quote author=raindog link=topic=169305.msg3212693#msg3212693
- Door de 'beperkte' helderheid adviseert Lars om het kleurfilter niet te gebruiken omdat dit dan nog eens 10% aan licht kost. Dat kleurfilter is nu juist één van de belangrijkste verschillen met de N5  :eh:


[/quote]

Dat was vorig jaar ook het ' grote' verschil tussen de 5900 en de 7900. Waardoor de 5900 de betere papieren had op HDR vlak. Meer licht output iets minder contrast, ik ben blij dat ik gekozen heb voor de 5900. :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

#957

reza

Duidelijk tevreden :D
Wel interessant dat ook hij het gebruik van de color filter afraadt. In verband met 15% licht verlies.
Dit lees en zie ik nu steeds terug. Op "eigen kracht" 94% P3 halen is erg goed hoor. Licht is toch wel heel erg belangrijk, lijkt dus ook belangrijker dan contrast?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Quote from: reza on February 10, 2019, 15:49:01
Duidelijk tevreden :D
Wel interessant dat ook hij het gebruik van de color filter afraadt. In verband met 15% licht verlies.
Dit lees en zie ik nu steeds terug. Op "eigen kracht" 94% P3 halen is erg goed hoor. Licht is toch wel heel erg belangrijk, lijkt dus ook belangrijker dan contrast?
Ik vind die 100% kleur ook niet zo spannend. Ik wil zowel voor blu-ray als voor UHD elk een setting waarmee ik op low lamp kan draaien en de helderheid gelijk blijft. Daarom laat ik hem o.a. ook calibreren voor HDR naar SDR BT2020 signaal denk ik.

Ik heb een relatief klein scherm, dus verwacht de lamp-iris flink te kunnen terugschroeven wat het contrast weer ten goede komt. Ik ben wel benieuwd naar het samenspel van de JVC tonemapping en HDR-optimizer.

Voor mij is een projector vooral aanzetten, hij moet stil zijn, automatisch de juiste settings kiezen a.d.h.v. het signaal en genieten. Ik heb geen zin in te experimenteren, dat mag Werner doen  :)


reza

Schijnbaar is de N9 super stil, ik moest gelijk aan jou denken :D ik heb er zelf minder moeite mee aangezien het in een film niet tot nauwelijks stil is, waardoor ik de projector gewoon niet hoor.

Ik zou toch ook lekker in full HDR gaan kijken hoor. Het voegt echt heel veel toe en nee niet alleen maar nadelen ^^
Maar als je een mooie conversie kan doen is dat ook echt heel mooi! Ik ga zelf ook kijken voor een htpc. Zodat ik alles kan converten en niet alleen mijn fysieke schijfjes. Voor mij persoonlijk is het om de lamp te sparen maar als ik genoeg geld of lampen had gehad: Alles op high lamp modes 8)
Dit vind ik persoonlijk de mooiste ontwikkeling in jaren.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

#961
Probleem is dat HDR op een projector in principe niet gaat, vandaar het hele mapping gebeuren. Als dat goed gebeurt kun je de beperkingen van de projector compenseren, en hopelijk zelfs om aan mijn beperking van low lamp only te voldoen. Dan ga ik ook die conversie niet doen.

Je leest echter ook nog teveel HDR issues die dit bemoeilijken zoals geen of incorrecte metadata, zowel bij discs als ATV4. Vandaar mijn conversievangnet.

Het mooiste is idd een apparaat dat dynamisch de beeldinhoud analyseert en correct mapt. Dat kan op dit moment volgens mij alleen de Lumagen en als software Madvr? Een erg dure oplossing dus.

Los daarvan vind ik het belangrijk dat het beeld niet te belastend wordt voor de ogen qua heldere pieken. Dit ivm mijn evenwichtsissues die gelukkig ver weg zijn, maar waar ik wel rekening mee moet houden.

Ik ga het dus vooral zien als hij er is. Ik hoop wel voor de carnavalsvakantie begin maart. Anders is het al de 2e vakantie dat ik hem niet kan gebruiken.

reza

#962
Quote from: Teejoo on February 10, 2019, 17:07:35
Probleem is dat HDR op een projector in principe niet gaat, vandaar het hele mapping gebeuren. Als dat goed gebeurt kun je de beperkingen van de projector compenseren, en hopelijk zelfs om aan mijn beperking van low lamp only te voldoen. Dan ga ik ook die conversie niet doen.


Dit ben ik niet helemaal met je eens. Uiteraard kan je HDR op een tv niet vergelijken met die van een projector. Maar de meerwaarde die het met zich mee brengt (mits goed afgesteld) is toch echt wel groot, zeker met films met veel highlights, zoals Marvel of wat dan ook. Niet alle projectoren zijn er goed in, dat ben ik met je eens maar de JVC,s zijn hier toch echt wel heer en meester in.

Ik snap niet wat je bedoeld met : " dan ga ik die conversie niet doen". Je zal toch een conversie moeten doen? zeker als je op low lamp modes wilt gaan draaien. Of bedoel je iets anders?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

#963
Quote from: reza on February 10, 2019, 17:31:47
Dit ben ik niet helemaal met je eens. Uiteraard kan je HDR op een tv niet vergelijken met die van een projector. Maar de meerwaarde die het met zich mee brengt ( mits goed afgesteld ) is toch echt wel groot, zeker met films met veel highlights, zoals Marvel of wat dan ook. Niet alle projectoren zijn er goed in, dat ben ik met je eens maar de JVC,s zijn hier toch echt wel heer en meester in.

Ik snap niet wat je bedoeld met : " dan ga ik die conversie niet doen". Je zal toch een conversie moeten doen? zeker als je op low lamp modes wilt gaan draaien. Of bedoel je iets anders?
Ik bedoelde meer dat het niet gaat zoals bedacht door het gebrek aan licht. Zeker is het hele HDR een vooruitgang, maar je moet wel een goede HDR mapping hebben om het 'passend' te maken. Dat is me wel duidelijk.

Met conversie bedoelde ik SDR BT2020. Ik kijk eerst of het lukt zonder met alleen de HDR optimizer van de Panasonic/Tone mapping JVC

reza

Die conversie op de Pana gaat wel lukken. Dan heb je ook nog de instellingen op je N7, man je zit helemaal gebeiteld. Zeker als je iemand hebt zoals jij die veel fysieke schijfjes koopt/kijkt, helemaal TOP.
Ik koop elke week UHD schijfjes maar via het net komt er toch iets meer binnen, vandaar mijn zijstap naar een HTPC met indd Madvr.
Zonder het net was ik helemaal blij geweest maar ook een stuk armer :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Ik check wel eerst de reviews of de UHD versie echt een upgrade is t.o.v. de blu-ray. Is bij de nodige films toch niet de stap die je zou verwachten, en dan spaar je je een hoop geld uit. Vandaar dat ik normale blu-ray weergave even belangrijk vind, ook gezien m'n collectie.

reza

Doe ik ook hoor. De UHD schijf moet eerst goed gekeurd zijn door Shane voordat hij bij mij in mijn collectie mag :thumbs-up:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

The Luggage

De eerste (mondelinge) indrukken van Steve Withers van AV Forums van de N7 die hij voor zichzelf heeft gekocht:

https://www.youtube.com/watch?v=klIYsauP8sI&t=1406s

(is onderdeel van de AV Forums podcast)


home@the movies

We krijgen morgen een update van JVC over de levering van de toestellen, het is nog niet bevestigd maar eerste levering zou 24 Feb. zijn en een volgende 28 Feb. allemaal nog wel onder voorbehoud, van zodra ik morgen effectief bevestiging heb laat ik zeker iets weten.

Gr
Werner

Teejoo

Quote from: home@the movies on February 13, 2019, 19:09:34
We krijgen morgen een update van JVC over de levering van de toestellen, het is nog niet bevestigd maar eerste levering zou 24 Feb. zijn en een volgende 28 Feb. allemaal nog wel onder voorbehoud, van zodra ik morgen effectief bevestiging heb laat ik zeker iets weten.

Gr
Werner
ik hoop dat m'n N7 er dan bij zit zodat ik hem in de carnavalsvakantie (1maart) heb!

Ik ga duimen!😊

mr.crash

@teejoo
Ik duim ook voor je.
Maar ik weet niet of je er wat aan hebt. ;D
...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

raindog

Ik hoop het ook voor jou Teejoo, zou mooi zijn als je er in de carnavalsvakantie al van zou kunnen genieten. Het moet echt smullen worden straks in jouw HT  :worship:
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Teejoo

Quote from: raindog on February 14, 2019, 19:37:28
Ik hoop het ook voor jou Teejoo, zou mooi zijn als je er in de carnavalsvakantie al van zou kunnen genieten. Het moet echt smullen worden straks in jouw HT  :worship:
We gaan het zien!

Wel mooi om te zien dat de N7 toch steeds meer wordt beschreven als beste koop van de reeks, zeker als je scherm niet erg groot is. In de US cancelen sommigen de NX9 zelfs en weegt de super lens blijkbaar niet op tegen de meerkosten. Dat zal dus vooral bij grote schermen zichtbaar zijn.

Gelukkig lijkt de nieuwe productierun vanaf januari ook technisch ok te zijn.

Ben dan ook erg benieuwd!

scoc

#973
https://www.avforums.com/review/jvc-dla-n7-4k-dila-projector-review-first-look.15860

In het algemeen een positieve review maar ook hier zoals ik al had gezien op de N5 in oktober verlies je wel wat in contrast tegenover oude reeks maar je wint in resolutie en scherpte. Contrast blijft wel beter dan de laatste Sony generatie wat ook duidelijk was in de vergelijkingen die ik reeds gezien heb.

Opm: Tekst aangepast omdat deze te verwarrend was blijkbaar.





Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Kjelt

Quote from: scoc on February 15, 2019, 11:03:00
In het algemeen een positieve review maar ook hier zoals ik al had gezien op de N5 in oktober verlies je wel wat in contrast tegenover oude reeks maar je wint in resolutie en scherpte. Contrast blijft wel beter dan de laatste Sony generatie wat ook duidelijk was in de vergelijkingen die ik reeds gezien heb.
Ja het dynamisch en native contrast zijn bij de JVC beter, het Ansi contrast is beter bij Sony.
Verder mist de JVC detailering in het zwart.