JVC 4k projectoren 2019

Started by vik, August 17, 2018, 07:46:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

#925
Quote from: home@the movies on February  4, 2019, 11:53:38
Ik denk dat de meesten zich laten misleiden in wat ze met DUAL APERTURE willen zeggen. Dit wil niet zeggen dat er 2 afzonderlijke iris systemen in het toestel zitten, dat is bij mijn weten nooit zo geweest. Wel dat er een dubbel gebruik is van de iris is. In de eerste generatie JVC's kon je enkel de iris op een vaste waarde instellen om zo de lichtopbrengst (en contrast) aan te kunnen passen aan je situatie.
Bij een dynamische iris systeem heeft de iris een dubbel werking, in eerste instantie stel je in wat de maximale opening van de iris moet zijn, net zoals vroeger. eenmaal dit is ingesteld en je gaat de Auto stand gebruiken, gaat de iris openen en sluiten maar nooit verder open dan wat je eerst in de manuele setting hebt aangegeven.
Dat verklaart dan een hoop. Maar dat is dan dus voor zowel de N5 als N7 gelijk begrijp ik dan van Vic?

riwi

Volgens Kris Deering op AVS is er wel degelijk verschil tussen de N5 en de N7 kwa iris.
https://www.avsforum.com/forum/24-digital-hi-end-projectors-3-000-usd-msrp/3038288-official-jvc-rs3000-nx9-jvc-rs2000-nx7-n7-jvc-rs1000-nx5-n5-owners-thread-152.html#post57549038

Quote
Quote
I wonder about the lack of the 2nd iris on the N5? If you configure your screen/projector for the best possible HDR won't SDR be way too bright? On the 7 and 9 you can use the 2nd iris to bring the SDR brightness down but you can't on the N5 right?
You still have the lens iris and you have two lamp modes. Shouldn't be a problem to dial in your white point for both and still get a contrast boost. It just won't be as much as you would get with the dual iris setup.

Dus ik denk dat Vik en Werner er naast zitten ;)

home@the movies

Quote from: riwi on February  4, 2019, 22:43:44
Volgens Kris Deering op AVS is er wel degelijk verschil tussen de N5 en de N7 kwa iris.
https://www.avsforum.com/forum/24-digital-hi-end-projectors-3-000-usd-msrp/3038288-official-jvc-rs3000-nx9-jvc-rs2000-nx7-n7-jvc-rs1000-nx5-n5-owners-thread-152.html#post57549038
You still have the lens iris and you have two lamp modes. Shouldn't be a problem to dial in your white point for both and still get a contrast boost. It just won't be as much as you would get with the dual iris setup.


Dus ik denk dat Vik en Werner er naast zitten ;)

Dan mogen ze mij laten zien waar die extra iris zit en hoe je die dan moet instellen, op de NX9 hier heb je de keuze tussen Auto 1, Auto 2 en manual iris. Dat is altijd zo geweest, ook op de vorige modellen, met de manuele stand kan je eerst de iris knijpen tot de gewenste lichtopbrengst. met de Auto 1 en Auto 2 standen gaat hij dan binnen dat bereik werken.
Ik zie in geen enkel menu een 2de afzonderlijke iris staan die je kan instellen, ik zou graag het tegendeel zien en dan ook waar die ergens zit en in te stellen is. Maar dat zie of lees ik bij onze vrienden voorlopig nergens terug?
Als iemand dit kan vinden dan hoor of zie ik het graag.

tjobbie

#928
even openschroeven joh, hebben we dat ook weer gezien :angel:






:D
Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

skoebiedoe

Een mailke richting jvc is misschien sneller en gemakkelijker . ;)

vik

#930
Mijn info komt regelrecht van JVC. Er is geen enkele documentatie over te vinden.  ;)

Quote from: skoebiedoe on February  5, 2019, 06:57:01
Een mailke richting jvc is misschien sneller en gemakkelijker . ;)

Quote from: vik on February  4, 2019, 10:17:07
Er is geen sprake van een dubbele iris of diafragma heb ik zojuist vernomen. Geen verschil tussen een N5 of N7.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Hier kan de digitale folder worden gedownload (weekje)

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

#933
Waarom weegt een N7 meer dan een N5? Wat weegt een iris?  :devil:

reza

Ik denk dat het zwaardere software is :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

N1v3K

Nee, komt door die 100 lumen meer  ;D

vik

Een verschil van 0.2 kg is er altijd al geweest tussen de X5900 en de X7900.  :)

Quote from: Teejoo on February  5, 2019, 08:30:58
Waarom weegt een N7 meer dan een N5? Wat weegt een iris?  :devil:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

riwi

#937
Quote from: vik on February  5, 2019, 10:31:31
Een verschil van 0.2 kg is er altijd al geweest tussen de X5900 en de X7900.  :)

De X7900 had inderdaad ook het interne iris voor de lamp. Dit wordt omschreven als "geoptimaliseerd" lichtpad.
Er is ook nog het P3 filter dat fysiek in het lichtpad gezet wordt bij de X7900 en de N7. Dat zal ook een paar gram wegen ;)

Quote from: home@the movies on February  5, 2019, 00:09:07
Ik zie in geen enkel menu een 2de afzonderlijke iris staan die je kan instellen, ik zou graag het tegendeel zien en dan ook waar die ergens zit en in te stellen is. Maar dat zie of lees ik bij onze vrienden voorlopig nergens terug?
Deze is niet afzonderlijk in te stellen, maar gewoon manueel met de -15 to 0 iris regelaar.
Volgens metingen op AVS in het verleden tussen de X5900 en de X7900 bleek dat de Iris stand -15 veel donkerder is op de X7900 vergeleken met de X5900. Met de N5 en N7 zou dat verschil hetzelfde zijn, maar dat is nog niet bevestigd.

Teejoo

Hahaha, ik ben echt benieuwd naar de eerste JVC die ergens open wordt geschroefd om dit te bevestigen. Maar idd het filter + motortje weegt ook weer iets natuurlijk.

riwi

Quote from: vik on February  5, 2019, 07:06:39
Mijn info komt regelrecht van JVC. Er is geen enkele documentatie over te vinden.  ;)

Misschien bij mike en mike navragen dan? Want die halen die apparaten volledig uit elkaar toch?  :coffee:

scoc

Quote from: Teejoo on February  5, 2019, 08:30:58
Waarom weegt een N7 meer dan een N5? Wat weegt een iris?  :devil:
De P3 filter in the N7 zal 150-200g wegen vandaar.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

simsatit

Quote from: Teejoo on February  5, 2019, 11:00:51
Hahaha, ik ben echt benieuwd naar de eerste JVC die ergens open wordt geschroefd om dit te bevestigen. Maar idd het filter + motortje weegt ook weer iets natuurlijk.

Lamp iris:

Ekki van Cine4home heeft een X7 uit elkaar gehad en de lamp iris gedocumenteerd.

Mijn eerdere post stond dat deze statisch is, maar is toch een bewegende iris.

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemĂȘleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Teejoo

#942
Dus 1 iris met 2 functies zoals Vic en Werner aangeven?

Kjelt

Nee 1 lamp iris en 1 lens iris.
De lamp iris zie je hierboven en zorgt ervoor dat de hoeveelheid strooilicht wordt verminderd voordat deze het optisch pad in gaat.

riwi

Bedankt simsatit  O0

QED (quod erat demonstrandum)

simsatit

#945
Door de dubbele iris geeft de 7 en 9 serie met gesloten irissen (een stuk) minder licht opbrengst dan de 5 serie met de enkele iris op gesloten stand (zoals altijd al geweest is sinds de introductie van de X serie), het contrast is dan wel veel hoger van de 7 en 9, maar wel ten koste van een dimmer plaatje.
Echter zoals eerder geschreven is het contrast van de 7 en 9 serie zelfs net iets hoger met open irissen (dan is het contrast op zijn laagst) dan de 5 serie met de iris op meest gesloten stand (-15 contrast op zijn hoogst).
Dit is vanaf de X5000/7000/9000 serie zo.

De lamp iris (zelfs op open stand verminderd dit strooilicht blijkbaar) en het verbeterde wire grid polariser zorgen daarvoor.

Btw, de 7 serie heeft met open irissen 100 Lumen meer dan de 5 serie met open iris, goodluck om dat te zien alleen;)

Ik had eerst een X5000 en nu een X7900 en het contrast toename is niet gering  O0
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemĂȘleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Teejoo

Vic, ben jij denon a1xva op AVS?

tjobbie

#947
https://youtu.be/VQG93rkCipM
weet zo snel niet hoe ik een youtube venster moet insluiten maar hier in ieder geval impressie van de N7 voor de geinterresseerden.


EDIT: jaja eindelijk dan toch gelukt ;D

https://www.youtube.com/v/VQG93rkCipM&t=25s

Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

Teejoo

Valt me trouwens op dat in de US bijna iedereen het alleen maar heeft over de beeldkwaliteit van de JVC's met Netflix, Amazon i.p.v. fysieke discs. Zou toch verwachten dat mensen met een NX9 discs of kaleidescape gebruiken om zo het optimale uit hun projector te halen.

Kjelt

Tja zoveel discs zijn er niet en eerlijk gezegd vind ik veel van de huidige tv series veel beter dan de huidige films.