JVC 4k projectoren 2019

Started by vik, August 17, 2018, 07:46:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

tjobbie

#876
Ben zelf ook zeer geinterreseerd in de n5, voornamelijk omdat ik het met een "woonkamer" moet doen. Ik wacht nog steeds op een degelijke review(liefst youtube ofzo) of een meeting voordat evt. de kogel door de kerk gaat..

Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

reza

De Sony,s doen het schijnbaar beter in de woonkamer, je hoeft dus niet te wachten ^^
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

tjobbie

haha, tnx maar ik wacht toch liever even af. in een woonkamer is mooi contrast een bitch om te behalen lijkt me maar de zelfde range sony's hebben volgens mij helemaal geen iris om nog een beetje te spelen. plus ben wel fan van het design  :inlove:
Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

Teejoo

#879
Hoi Frank, wanneer verwacht je de review van de N7 afgerond te hebben?

donaldk

Quote from: Teejoo on January 30, 2019, 15:53:38
In Noorwegen zijn er volgens mij al meer uitgeleverd. Die van jou waren we de 1e twee exemplaren. Sowieso zie je ze nu wel her en der opduiken op AVS en Duitse forums. Wel alleen NX9 en N7. Dat kan ook niet anders omdat we nu toch al eind januari zitten.

In NL zijn er 3 denk ik, waarvan die van Vic misschien uit Duitsland komt. Maar volgens mij is er nog geen enkele Nederlander / Belg (excl. dealer) die hem heeft besteld voorzien.

Erg mager dus allemaal, en begint ook erg lang te duren. Je vraagt je af hoe de verdeling plaatsvindt bij JVC.

Dit is wat Jon mij vertelde. Misschien gaat dit enkel over zijn eigen exemplaren als distributeur. Zal het vragen mocht ik hem volgende week zien op ISE.

Teejoo

Quote from: Teejoo on February  1, 2019, 09:02:54
Hoi Frank, wanneer verwacht je de review van de N7 afgerond te hebben?
Frank? Wat is je indruk van je N7? Of is hij kaduuk?

vik

Nee hoor ik heb een orgineel Nederlandse JVC-DLA N7. Van wat ik heb begrepen is dit de enige die in in NL is uitgeleverd. Zou kunnen dat het inmiddels alweer veranderd is geen idee.

Quote from: Teejoo on January 30, 2019, 15:53:38
In Noorwegen zijn er volgens mij al meer uitgeleverd. Die van jou waren we de 1e twee exemplaren. Sowieso zie je ze nu wel her en der opduiken op AVS en Duitse forums. Wel alleen NX9 en N7. Dat kan ook niet anders omdat we nu toch al eind januari zitten.

In NL zijn er 3 denk ik, waarvan die van Vic misschien uit Duitsland komt. Maar volgens mij is er nog geen enkele Nederlander / Belg (excl. dealer) die hem heeft besteld voorzien.

Erg mager dus allemaal, en begint ook erg lang te duren. Je vraagt je af hoe de verdeling plaatsvindt bij JVC.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

Quote from: vik on February  2, 2019, 09:19:12
Nee hoor ik heb een orgineel Nederlandse JVC-DLA N7. Van wat ik heb begrepen is dit de enige die in in NL is uitgeleverd. Zou kunnen dat het inmiddels alweer veranderd is geen idee.
Dan zullen er 2 N7 zijn, Frank had hem tenslotte ook al ontvangen vorige week.

H&C Hifi

Quote from: Teejoo on February  2, 2019, 09:51:03
Dan zullen er 2 N7 zijn, Frank had hem tenslotte ook al ontvangen vorige week.

Zover ik weet waren er 3x N5 en 3x N7 voor heel de Benelux..
En er zijn meer dealers van JVC die niet op dit forum zitten  ;)

Kjelt


H&C Hifi


eddy135

Quote from: HcHifi.nl on February  2, 2019, 10:25:08
Zover ik weet waren er 3x N5 en 3x N7 voor heel de Benelux..
En er zijn meer dealers van JVC die niet op dit forum zitten  ;)
Meer dan genoeg lijkt me, ze vliegen idd. niet de winkels uit...

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=171077.0
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Teejoo

Quote from: eddy135 on February  2, 2019, 10:48:52
Meer dan genoeg lijkt me, ze vliegen idd. niet de winkels uit...

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=171077.0
Tuurlijk niet. Riwi en ik zitten nog steeds te wachten, en ik ga er vanuit dat er nog andere mensen buiten het forum in hetzelfde schuitje zitten.

Neemt niet weg dat opvallend weinig forumleden een nieuwe besteld hebben, terwijl de geluiden bij de introductie en na de diverse demodagen anders waren.

eddy135

Quote from: Teejoo on February  2, 2019, 12:17:24
Tuurlijk niet. Riwi en ik zitten nog steeds te wachten, en ik ga er vanuit dat er nog andere mensen buiten het forum in hetzelfde schuitje zitten.

Neemt niet weg dat opvallend weinig forumleden een nieuwe besteld hebben, terwijl de geluiden bij de introductie en na de diverse demodagen anders waren.
Waarom wil niemand deze hebben, dan?
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Teejoo

Quote from: eddy135 on February  2, 2019, 13:05:53
Waarom wil niemand deze hebben, dan?
Omdat we heb bij andere dealers hebben gekocht misschien?

diceman

Quote from: Teejoo on February  2, 2019, 12:17:24
Tuurlijk niet. Riwi en ik zitten nog steeds te wachten, en ik ga er vanuit dat er nog andere mensen buiten het forum in hetzelfde schuitje zitten.

Neemt niet weg dat opvallend weinig forumleden een nieuwe besteld hebben, terwijl de geluiden bij de introductie en na de diverse demodagen anders waren.

Tja blijft een smak geld uiteindelijk :unhappy:.
Wacht eerst het hosanna en de euforie stemming af, daarna wordt er vaak kritisch ge(be)keken door menigeen. Wordt vaak de uitlatingen iets bijgesteld / getempert.

Pas dan kan ik persoonlijk na een goed vergelijk een afweging maken, welke te nemen.

Desalniettemin, zijn velen nog tevreden met hun oude pj  ;)

Dus we zijn graag jullie review hier op het forum terug  ;D.

scoc

#892
Persoonlijk wacht ik ook af rekening houdende met de moeilijke introductie en leveringen. En vooraleer ik weer van doemdenken wordt beschuldigd zijn er op de US forums toch wel wat probleempjes gemeld met panel alignement en dynamische iris problemen. Zoveel units zullen ook daar ook nog niet uitgeleverd zijn. Maar het Amerikaanse avsforum is echt een JVC fanboy club en daar wordt alles met een dikke mantel der liefde bedekt en daar post ik niet vanwege die reden. Moest op dat zelfde forum die zaken naar boven komen met Sony units dat was de tent te klein.

Verder blijft het toch een smak geld en ik zelf waag de spong niet momenteel en wacht wel op de N50 of N70 naar het einde van het jaar.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Teejoo

Quote from: scoc on February  2, 2019, 15:52:09
Persoonlijk wacht ik ook af rekening houdende met de moeilijke introductie en leveringen. En vooraleer ik weer van doemdenken wordt beschuldigd zijn er op de IS forums toch wel wat probleempjes gemeld met panel alignement en dynamische iris problemen. Zoveel units zullen ook daar ook nog niet uitgeleverd zijn. Maar het Amerikaanse avsforum is echt een JVC fanboy club en daar wordt alles met een dikke mantel der liefde bedekt en daar post ik niet vanwege die reden. Moest op dat zelfde forum die zaken naar boven komen met Sony units dat was de tent te klein.

Verder blijft het toch een smak geld en ik zelf waag de spong niet momenteel en wacht wel op de N50 of N70 naar het einde van het jaar.
Die panels lijkt niet echt een probleem, dat was een transportschade. Maar die iris is wel iets om in de gaten te houden. Daarom ben ik ook benieuwd naar de test van Frank. Maar daar blijft het akelig stil buiten het EV topic, terwijl hij eerder aangaf dat de review maandag zou komen.

donaldk

Quote from: scoc on February  2, 2019, 15:52:09
Persoonlijk wacht ik ook af rekening houdende met de moeilijke introductie en leveringen. En vooraleer ik weer van doemdenken wordt beschuldigd zijn er op de US forums toch wel wat probleempjes gemeld met panel alignement en dynamische iris problemen. Zoveel units zullen ook daar ook nog niet uitgeleverd zijn. Maar het Amerikaanse avsforum is echt een JVC fanboy club en daar wordt alles met een dikke mantel der liefde bedekt en daar post ik niet vanwege die reden. Moest op dat zelfde forum die zaken naar boven komen met Sony units dat was de tent te klein.

Verder blijft het toch een smak geld en ik zelf waag de spong niet momenteel en wacht wel op de N50 of N70 naar het einde van het jaar.

Ligt er maar aan waar je daar komt, meeste gingen toch voor de duurdere Sony de laatste jaren. Stikt er van de 5000s. Men wacht dus met spanning op de RX 608/'VW6000'.

De officiele 760/870 threads staan ook in de big boys afdeling, want boven de 20K en daar komen weinig mensen.

Overigens Wolfgang Maier heeft net een NX9 mogen uit proberen bij hem thuis: http://dci-forum.com/d-cinema-hi-end-cinema-home/11/jvc4k-pr-rs3000-nx9-short-test-surprise/3316/ voor de review. Interessant punt bij HDR tone mapping gaat on-off contrast achteruit, doordat average groot vlakkige peak brightness omlaag gaat en zwart gelijk blijft. Logisch, maar goed dat iemand het opmerkt. De NX9 is niet algeheel beter dan de Sony 760/870 is zijn oordeel.

Teejoo

#895
Ik zou een vw760 ook niet wegdoen voor een N7, maar denk dat de lens van de NX9 wel beter is. Moet je je die voorstellen met laser voor die prijs! Maar ook bij de NX9 ben ik benieuwd of die issues met de laser snel opgelost zijn.

Op AVS gaat arrow AV een groot vergelijk doen tussen de JVC's en Sony's. That should be interesting!

vik

Ik kan los van de metingen weinig met de ervaring van Wolfgang. Het laat maar weer eens zien hoe subjectief en set afhankelijk deze ervaringen zijn.

Een 760 ES vergelijken met een NX-9 is appels met peren. 

CineMike heeft tijdens de IFA  show al meerdere malen aangegeven en laten zien (ook aan leden van AVS) dat de noise die te zien is afkomstig is van het input signaal.

8K e-shift vind ik persoonlijk een "step-up" op in beeldkwaliteit zelfs op mijn 280 cm breed scherm. En ook hier geen "noise" te zien. Het geeft iets wat meer scherpte en "pop" in het beeld. Ik vermoed dat het "washed" out te maken heeft met de beperkingen van zijn projectie doek. Ik heb 2 verschillende "test samples" van de NX-9 hier bij mij kunnen testen.

Ik heb ook geen enkel idee wat hij bedoelt met "electronic filtering" in de Sony projectoren. Ik neem aan dat hij het heeft over Reality Creation. Dat is een "probleem" bij Sony projectoren want je kunt niet zonder.

Zelf heb ik een Sony VPL-VW360ES hangen in een CineMike uitvoering. Naar mijn mening en die van anderen een verbetering tov een orginele 760ES laser.  Ik heb een klant met een JVC DLA-Z1 laser die hier serieus wekelijks aan de deur staat met dit kanon om een het ander te vergelijken met de Sony. De Z1 staat intussen in mijn geheugen gebrandt kan ik je vertellen. Hoe mooi dat de Z1 ook is, de NX-9 heeft zijn plus punten over de Z1. De Z1 heeft sowieso wat meer ruis als de NX-9. De scherpte is naar mijn mening gelijk (NX-9 vs Z1)

Quote from: donaldk on February  2, 2019, 20:41:52
Ligt er maar aan waar je daar komt, meeste gingen toch voor de duurdere Sony de laatste jaren. Stikt er van de 5000s. Men wacht dus met spanning op de RX 608/'VW6000'.

De officiele 760/870 threads staan ook in de big boys afdeling, want boven de 20K en daar komen weinig mensen.

Overigens Wolfgang Maier heeft net een NX9 mogen uit proberen bij hem thuis: http://dci-forum.com/d-cinema-hi-end-cinema-home/11/jvc4k-pr-rs3000-nx9-short-test-surprise/3316/ voor de review. Interessant punt bij HDR tone mapping gaat on-off contrast achteruit, doordat average groot vlakkige peak brightness omlaag gaat en zwart gelijk blijft. Logisch, maar goed dat iemand het opmerkt. De NX9 is niet algeheel beter dan de Sony 760/870 is zijn oordeel.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

#897
Het jeukt hier behoorlijk kan ik jullie vertellen. Ik kijk dagelijks naar de verpakte N7 die bij mij staat maar het is gewoon even wachten op de reviews.

Wat ik wel kan vertellen is dat de modellen die hier in de Benelux zijn uitgeleverd, helemaal up-to date zijn met de laatste firmware. Time wil tell.

edit: typo
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Dit zijn twee voorbeelden van samples die zijn genomen tijdens de IFA show. Proto type DLA-NX9. Fotos zijn altijd lastig maar geeft een aardige blik.

Type scherm: Stewart en een Oppo speler uit onze stal. Projector orgineel DLA-NX9

Foto 1 8K E-shift on:



Foto 2 8K E-shift off:

[/img]





Quote from: vik on February  3, 2019, 09:46:12
Ik kan los van de metingen weinig met de ervaring van Wolfgang. Het laat maar weer eens zien hoe subjectief en set afhankelijk deze ervaringen zijn.

Een 760 ES vergelijken met een NX-9 is appels met peren. 

CineMike heeft tijdens de IFA  show al meerdere malen aangegeven en laten zien (ook aan leden van AVS) dat de noise die te zien is afkomstig is van het input signaal.

8K e-shift vind ik persoonlijk een "step-up" op in beeldkwaliteit zelfs op mijn 280 cm breed scherm. En ook hier geen "noise" te zien. Het geeft iets wat meer scherpte en "pop" in het beeld. Ik vermoed dat het "washed" out te maken heeft met de beperkingen van zijn projectie doek. Ik heb 2 verschillende "test samples" van de NX-9 hier bij mij kunnen testen.

Ik heb ook geen enkel idee wat hij bedoelt met "electronic filtering" in de Sony projectoren. Ik neem aan dat hij het heeft over Reality Creation. Dat is een "probleem" bij Sony projectoren want je kunt niet zonder.

Zelf heb ik een Sony VPL-VW360ES hangen in een CineMike uitvoering. Naar mijn mening en die van anderen een verbetering tov een orginele 760ES laser.  Ik heb een klant met een JVC DLA-Z1 laser die hier serieus wekelijks aan de deur staat met dit kanon om een het ander te vergelijken met de Sony. De Z1 staat intussen in mijn geheugen gebrandt kan ik je vertellen. Hoe mooi dat de Z1 ook is, de NX-9 heeft zijn plus punten over de Z1. De Z1 heeft sowieso wat meer ruis als de NX-9. De scherpte is naar mijn mening gelijk (NX-9 vs Z1)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

donaldk

Quote from: Teejoo on February  3, 2019, 09:10:48
Ik zou een vw760 ook niet wegdoen, maar denk dat de lens van de NX9 wel beter is. Moet je je die voorstellen met laser voor die prijs! Maar ook bij de NX9 ben ik benieuwd of die issues met de laser snel opgelost zijn.

Op AVS gaat arrow AV een groot vergelijk doen tussen de JVC's en Sony's. That should be interesting!

Mooi, Nigel heeft tijd vriijgemaakt door ISE dit jaar over te slaan, dus hopelijk snel uitsluitsel.