JVC 4k projectoren 2019

Started by vik, August 17, 2018, 07:46:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kjelt

Ja de motionflow goed bepalen is tricky, je wilt daar eigenlijk speciale testscenes of mooier nog testdiscs voor hebben.
Met mijn Sony 270 heb ik 1 scene gehad die op low motion net niet goed ging maar dat is dan ook een draak van een scene voor beeldbewerking, er liep iemand achter een stalen hek met pijlers.
Kan helaas de scene nu niet meer terug gevonden krijgen , zal lekker film te kijken.

vik

Klopt helemaal in het voordeel van de NX9. Zelfs met de UHD film Billy Lynn's Long Halftime Walk op 60 frames vond ik de motion beter op de NX9. Heb ook het genoegen gehad om de NX9 1:1 te vergelijken met de Z1 laser van JVC en ook hier had de NX9 mijn voorkeur.

De betere processing is vermoedelijk de reden maar het is afwachten op wat de productie modellen gaan doen.


Quote from: Jep on December 27, 2018, 11:29:24
Op beide projectoren hebben we de motion drive op standje low bekeken en daar was duidelijk verschil te zien in het voordeel van de NX9. Jij bracht mij aan het twijfelen: misschien heb ik me vergist en stond de N5 op één of twee standjes hoger dan de NX9 met dus een slechter beeld als resultaat, maar Viktor heeft vanochtend mijn bevindingen bevestigd. Geen idee wat dat verschil kan veroorzaken als beide projectoren op dit vlak identiek zijn.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

Quote from: vik on December 28, 2018, 07:33:53
Klopt helemaal in het voordeel van de NX9. Zelfs met de UHD film Billy Lynn's Long Halftime Walk op 60 frames vond ik de motion beter op de NX9. Heb ook het genoegen gehad om de NX9 1:1 te vergelijken met de Z1 laser van JVC en ook hier had de NX9 mijn voorkeur.

De betere processing is vermoedelijk de reden maar het is afwachten op wat de productie modellen gaan doen.
En toch betwijfel ik of er andere electronica inzit waardoor dit zou komen. Dat is totaal onlogisch en kostenverhogend. Ook heeft die JVC mijnheer daar niets over gezegd toen hij inzoomde op de verschillen tussen de projectoren.

Maar wel positief dat de JVC's goed kunnen zijn qua motion!

Eerst maar eens wachten tot de nda wordt opgeheven..

Kjelt

Quote from: vik on December 28, 2018, 07:33:53
Klopt helemaal in het voordeel van de NX9. Zelfs met de UHD film Billy Lynn's Long Halftime Walk op 60 frames vond ik de motion beter op de NX9.
Lijkt me dat je dan iets anders dan de motion flow hebt beoordeeld?
Stond input lag op low toevallig?


vik

Nee...ook niet vergeten dat er 8K E-shift aanwezig is en deze stond ook aan.

Quote from: Kjelt on December 28, 2018, 10:09:23
Lijkt me dat je dan iets anders dan de motion flow hebt beoordeeld?
Stond input lag op low toevallig?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Kjelt

Quote from: vik on December 29, 2018, 14:00:09
Nee...ook niet vergeten dat er 8K E-shift aanwezig is en deze stond ook aan.
Wat zou de 8K e-shift met de motion doen dan volgens jou ?

eddy135

Quote from: Teejoo on December 28, 2018, 08:26:59
En toch betwijfel ik of er andere electronica inzit waardoor dit zou komen. Dat is totaal onlogisch en kostenverhogend....
Gezien het enorme prijsverschil mag ik hopen dat er WEL verschil in zit!
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

riwi

Quote from: eddy135 on December 29, 2018, 15:07:34
Gezien het enorme prijsverschil mag ik hopen dat er WEL verschil in zit!

Je mag altijd hopen ;)

scoc

Buiten de electronica voor het e-shift 8k gebeuren denk ik dat de N7 en N9 daar geen verschillen hebben. Het is voornamelijk de betere lens en de kost van 2x4k panelen voor de pseudo 8k in de N9.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

eddy135

Nou, laat maar dan, wat mij betreft... ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Kjelt

Quote from: scoc on December 30, 2018, 16:55:02
de kost van 2x4k panelen voor de pseudo 8k in de N9.
Waar heb jij het nou over?
Er zitten geen dubbele hoeveelheid panelen in een e-shift projector.
Er zit een refractor in het optische pad die het beeld een halve pixel in horizontale en vertikale richting kan verplaatsen.

Teejoo

Ik vraag me af wanneer die nda van Werner afloopt en wat hij te melden heeft.

Kjelt

Quote from: Teejoo on December 30, 2018, 18:14:41
Ik vraag me af wanneer die nda van Werner afloopt en wat hij te melden heeft.
Ik vraag me af wanneer hij terug van vakantie is, hij heeft zijn emails al een week niet beantwoord  :D

scoc

Quote from: Kjelt on December 30, 2018, 18:14:02
Waar heb jij het nou over?
Er zitten geen dubbele hoeveelheid panelen in een e-shift projector.
Er zit een refractor in het optische pad die het beeld een halve pixel in horizontale en vertikale richting kan verplaatsen.
Onder het mom van iedereen kan zich vergissen. Ok, effe nagelezen blijkbaar werkt e-shift met hetzelfde enkele paneel om deze te shiften. My bad.
En btw dit kan ook op een iets andere rustigere manier gemeld worden.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

scoc

Quote from: Teejoo on December 30, 2018, 18:14:41
Ik vraag me af wanneer die nda van Werner afloopt en wat hij te melden heeft.
Maar welke nda loopt er dan nog vraag ik mij af. De JVC projectoren en prijzen zijn gekend dus waarover dan nog een nda. Kan me moeilijk inbeelden dat men een nda oplegt om niet te mogen praten over leveringstermijn.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

sion

Quote from: ThomasBelgium on November 28, 2018, 16:30:54
Test van de NX9..

http://www.projectorjunkies.com/jvc-dla-nx9-review-2/

Heeft iemand enig idee waar deze man het over heeft? Het lijkt wel alsof Master Yoda himself een review heeft geschreven ...
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

Teejoo

Quote from: sion on December 30, 2018, 23:11:00
Heeft iemand enig idee waar deze man het over heeft? Het lijkt wel alsof Master Yoda himself een review heeft geschreven ...
?

Kjelt

Hij heeft een aparte schrijfstijl, je houdt er van of niet. Ik vind het een beetje popi maar goed leesbaar.


Even iets anders, is er iemand die al weet hoe we aan dat prachtige demo materiaal van JVC kunnen komen? Ik was erg onder de indruk bij de N9 van die native 4k demomateriaal en ben erg benieuwd hoe dit op mijn en andere projectoren er uit ziet.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Maar jij wilt de 8k variant?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Kjelt

Nee 4k uhd disk was het origineel dat is prima maar wel in dezelfde kwaliteit.

Teejoo

Quote from: scoc on December 30, 2018, 20:14:53
Maar welke nda loopt er dan nog vraag ik mij af. De JVC projectoren en prijzen zijn gekend dus waarover dan nog een nda. Kan me moeilijk inbeelden dat men een nda oplegt om niet te mogen praten over leveringstermijn.
Ik denk dat het een speciale actie is dat de personen die een N7 besteld hebben toch een NX9 krijgen voor €1000 extra  ::) (Als bedankje dat ze niet zijn uitgeweken naar Sony uiteraard!)

Edliver

Quote from: Kjelt on December 31, 2018, 10:01:30
Nee 4k uhd disk was het origineel dat is prima maar wel in dezelfde kwaliteit.
Ik denk dat het deze is :
https://www.youtube.com/watch?v=hVvEISFw9w0
Deze heb Ik op de HCH dagen gezien,thuis heb Ik em ook op m'n 4K oled TV gezet en de kwaliteit was spetterend !
Er zijn vrij veel "4K" filmpjes te vinden op You tube maar deze zijn niet allemaal 4K !
Ben benieuwd hoe deze zijn op Je Sony VW270ES ?
LG 55B6V,JVC X7900,Marantz SR7013,Panasonic UB 820 ,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.

Edliver

Quote from: Kjelt on December 30, 2018, 18:16:41
Ik vraag me af wanneer hij terug van vakantie is, hij heeft zijn emails al een week niet beantwoord  :D
Denk dat hij de N5 / N 7's zelf is gaan halen in Japan  :hehe:
LG 55B6V,JVC X7900,Marantz SR7013,Panasonic UB 820 ,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.

home@the movies

Ik ben in ieder geval weer terug nu  ;) ;D