JVC 4k projectoren 2019

Started by vik, August 17, 2018, 07:46:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

Quote from: scoc on December 23, 2018, 01:13:40
Wat een vertrouwen in JVC hier ze kunnen wel niets verkeerd doen. Natuurlijk moeten er projectors verkocht worden maar dan mogen sommige toch wat een kritische blik hebben.
Wat een onzin. Natuurlijk zijn we super kritisch, en nu denk ik nog wel meer. Die apparaten zullen de komende tijd echt wel onder een vergrootglas komen te liggen.

En als het toch niet in orde blijkt te zijn gaat hij toch weer terug naar JVC. Denk je nu echt dat bijvoorbeeld een Werner de unit gaat verkopen als blijkt dat er nog iets niet goed is? Daar heb je als dealer toch ook niets aan?

denoontje

Quote from: vik on December 21, 2018, 21:06:19
Mochten er nog leden zijn die de N5 en de NX9 willen zien dan kan dat morgen. Er zijn nog een aantal leden die komen maar er is nog plek.

Graag even een pb  ;)

Zijn er nog indrukken?

scoc

Quote from: riwi on December 23, 2018, 12:07:13
Dat klopt. Bij Sony gaan ze 100% voor de deniability. Ze ontkennen gewoon de problemen die er zijn indien die er zijn.
En het spijtige is dat dit in praktijk beter werkt. Begrijp me niet verkeerd persoonlijk ben ik voorstander van meer eerlijkheid maar ik heb geen multinational business te runnen  ;)
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

scoc

Quote from: Teejoo on December 23, 2018, 12:29:10
Wat een onzin. Natuurlijk zijn we super kritisch, en nu denk ik nog wel meer. Die apparaten zullen de komende tijd echt wel onder een vergrootglas komen te liggen.

En als het toch niet in orde blijkt te zijn gaat hij toch weer terug naar JVC. Denk je nu echt dat bijvoorbeeld een Werner de unit gaat verkopen als blijkt dat er nog iets niet goed is? Daar heb je als dealer toch ook niets aan?
Denk jij dat een dealer of importeur dit weet op voorhand dat er mogelijks problemen zijn met een nieuwe unit? Tuurlijk niet want dat zal pas blijken na een paar maanden gebruik en de eerste feedback.

Mischien toch even de roze bril af en toe afzetten  ;)



Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Teejoo

#704
Quote from: scoc on December 23, 2018, 13:19:59
Denk jij dat een dealer of importeur dit weet op voorhand dat er mogelijks problemen zijn met een nieuwe unit? Tuurlijk niet want dat zal pas blijken na een paar maanden gebruik en de eerste feedback.

Mischien toch even de roze bril af en toe afzetten  ;)
Wat nou roze bril, ik zeg toch dat we super kritisch zijn? En ook dat de unit terug naar JVC gaat als er iets fout is? Dat heet garantie. Lees dus vooral even mijn hele comment.

Ik weet dus niet wat jij voor bril op hebt, maar blijkbaar niet de goede sterkte. Je suggereert dingen die er niet zijn.

scoc

#705
Tot nu toe alles goed met mijn sterkte van mijn zogenaamde bril ... thx voor asking.
Laten we gewoon verder gaan met verdere indrukken want deze "discussie" leidt tot niet veel  :sleep:
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Kjelt

Quote from: riwi on December 23, 2018, 12:07:13
Dat klopt. Bij Sony gaan ze 100% voor de deniability. Ze ontkennen gewoon de problemen die er zijn indien die er zijn.
Voorbeeld ?
Ik zie online allerlei recall acties van Sony met hun PS4 games en andere zaken die mis zijn.
Het probleem zit hem denk ik daar waar het incidenten betreft of daar waar het echt substantieel aantoonbaar is.

Is er al een JVC recall aktie opgestart nav jouw defecte optische unit bij JVC ?  ;)

reza

#707
Quote from: Kjelt on December 23, 2018, 15:34:56
Voorbeeld ?
Ik zie online allerlei recall acties van Sony met hun PS4 games en andere zaken die mis zijn.
Het probleem zit hem denk ik daar waar het incidenten betreft of daar waar het echt substantieel aantoonbaar is.

Is er al een JVC recall aktie opgestart nav jouw defecte optische unit bij JVC ?  ;)

Ik denk dat Riwi de degenererende panelen van Sony bedoeld.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

riwi

#708
Quote from: Kjelt on December 23, 2018, 15:34:56
Voorbeeld ?
Ik zie online allerlei recall acties van Sony met hun PS4 games en andere zaken die mis zijn.
Het probleem zit hem denk ik daar waar het incidenten betreft of daar waar het echt substantieel aantoonbaar is.

Is er al een JVC recall aktie opgestart nav jouw defecte optische unit bij JVC ?  ;)

In mijn geval met de JVC x5000 is het euvel incidenteel. Tenminste dat denk ik, ik hoor verder weinig mensen met dezelfde klachten.
Bij de vw50 met 50% verminderd contrast na 1000 uur spelen gaf Sony niet thuis en ontkende dat er een probleem was. Daar kon de dealer ook niet meer bij helpen.
Met de vw95 waar na 2 a 3 jaar het blacklevel slecht was en de gamma niet meer boven de 1.8 kwam ook niet.
Van de vele verhalen op AVS van mensen met een vw1000 en vw1100 zijn er slechts enkele die een nieuw optical block hebben gekregen.
Ik heb op duitse fora ook veel gelezen over problemen met de HW50, HW55 serie met kleur verloop, waarvan men zei dat iedere unit daar last van had.
Van JVC projectoren hoor je veel minder issues.

Maar ik denk dat projectoren in het algemeen niet het eeuwige leven hebben. Na een x aantal jaren moet je ze gewoon compleet afschrijven. Ik reken daar ook gewoon mee. Na 4 jaar is de restwaarde ongeveer 0. Dwz ong. 4000 a 5000 nieuwprijs maakt ong. 1000 a 1250 per jaar. Wat dan prima is voor mij.


home@the movies

#709
Ik vind een aantal reacties toch echt overdreven hoor.
Wat is de situatie? je zet een nieuw product op de markt en ontdekt bij de eerst productie run dat er een kwaliteitsprobleem opduikt, so what shit happens en dat kan om het even welk merk overkomen, vervelend maar niet het einde van de wereld.

Dan kan je 2 dingen doen;

1) Doen alsof er niets aan de hand is, de toestellen die wel werken uitleveren en dan hopen dat er geen verdere problemen opduiken en dat er ook verder niets uitlekt van wat het probleem is/was, totaal onrealistisch dus.
Mocht je dit als bedrijf doen en het probleem komt (gegarandeerd) later aan de oppervlakte dan is het hek van de dam, de imago schade en kosten die hiermee gepaard gaan zullen niet te overzien zijn, en iedereen zou moord en brand schreeuwen over hoe schandalig het is dat je dit als bedrijf durft te doen.

2) Je erkent het probleem, doet een duidelijke communicatie laat je klanten en eindgebruikers weten dat er een issue is wat een goede werking en kwaliteitsgarantie van het product niet kan garanderen.
Dat is door JVC in mijn inziens behoorlijk snel en duidelijk gebeurt, meer dan dat hoef je als bedrijf op dat moment niet te doen. Je kent het probleem, je hebt iedereen op de hoogte gebracht en gaat dan op zoek naar een oplossing.
Dat je in eerste instantie daar geen termijn op kan plakken is niet meer dan logisch, doe je dat toch en het blijkt dan wat langer te duren dan heb je daar weer een hoop gedoe mee.

JVC weet verdomd goed dat iedereen nu nog meer met argusogen naar hun toestellen zit te kijken, wees er dus maar 100% zeker van dat ze niet het risico gaan nemen om toch maar snel iets op de markt te zetten, waarom zouden ze dat doen.
De extra communicatie die er nu te lezen is is een opvolging waaruit blijkt dat ze dicht bij een oplossing zijn en er vermoedelijk binnen een aanvaardbare termijn uitgeleverd kan worden.

Ik lees her en der, dat je dan beter op de nieuwe toestellen van 2019 die op IFA worden voorgesteld gaat wachten. Wel ik kan je na al die jaren garanderen dat  in 99% van de gevallen nieuwe productie toestellen nooit voor het einde van het jaar uitgeleverd worden, dat is al jaren het geval.
Heel uitzonderlijk, als het om een kleinere upgrade gaat, komen de toestellen ergens eind December op de markt, in alle andere gevallen nooit.
Dus , los van het feit dat we met zijn allen heel erg graag onze nieuwe speelgoedjes hebben en dat men ons wat warm heeft gemaakt met beloofde levering nog dit jaar, is er niets nieuws onder de zon.

Ik ben meer dan genoeg gecharmeerd geweest door de nieuwe JVC's om geduldig af te wachten en dan te genieten van wat ongetwijfeld zeer mooie toestellen zijn.
Verder staat het uiteraard iedereen vrij om te beslissen wat ze doen, echter denken dat je met de generatie van 2019 in November al naar je nieuwe toestel kan zitten kijken is evenzeer een utopie, just my two cents

Gr
Werner

scoc

Laten we maar eerst een zien wanneer ze daadwerkelijk gaan leveren. En ieder heeft recht op zijn mening natuurlijk.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Teejoo

Werner: heb jij net als Grobi ook januari voor de eerste leveringen doorgekregen? Zie mijn eerdere bericht.

Kjelt

#712
Quote from: riwi on December 24, 2018, 12:34:08
Maar ik denk dat projectoren in het algemeen niet het eeuwige leven hebben. Na een x aantal jaren moet je ze gewoon compleet afschrijven.
Dat denk ik ook. Sinds het begin van LCOS waren er levensduur issues, de eerste panelen, rond het jaar 2000 IIRC van Philips gingen nog geen duizend uur mee vanwege lekkage en de organische stoffen konden slecht tegen het felle licht. Dit is nu stukken beter geworden door nieuwere technieken en coatings. Toch blijf ik van mening dat lcos niet gemaakt is voor tienduizend plus uur zonder enige vorm van degradatie en als iedereen zijn eigen toestel regelmatig calibreerde kreeg je een betere indruk want je went gradueel aan minder licht en contrast.
Als je dan weer 1:1 vergelijkt met een nieuwe vergelijkbare projector schrik je.
Jij bent er achter gekomen omdat je regelmatig hebt gemeten, ik vraag me af of en hoe je er anders achter zou zijn gekomen.

home@the movies

En ieder heeft recht op zijn mening natuurlijk.

Natuurlijk wel, ik geef de mijne ook dus geen probleem daarmee. Alleen worden er gewoon vaak dingen gezegd, die gebaseerd zijn op veronderstellingen en giswerk.
En zoals ik al aanhaalde, toestellen die in 2019 op IFA worden voorgesteld worden ook nooit voor eind vh jaarl/begin volgend jaar (2020) geleverd.

home@the movies

Quote from: Teejoo on December 24, 2018, 14:11:02
Werner: heb jij net als Grobi ook januari voor de eerste leveringen doorgekregen? Zie mijn eerdere bericht.

Er een NDA op dit moment dus nog heel even geduld.

H&C Hifi

 Wel ander goed nieuws is dat de X7900 wel weer leverbaar is  ;)

Vandaag 5 toestellen binnengekregen  :xmas:

home@the movies

Quote from: HcHifi.nl on December 24, 2018, 14:49:48
Wel ander goed nieuws is dat de X7900 wel weer leverbaar is  ;)

Vandaag 5 toestellen binnengekregen  :xmas:

Inderdaad, en dat blijft een heel mooi toestel voor zijn prijs.

H&C Hifi

Quote from: home@the movies on December 24, 2018, 15:02:03
Inderdaad, en dat blijft een heel mooi toestel voor zijn prijs.

Zeker zo !! meer ''bang for the buck'' ga je mijn inziens niet vinden.

Teejoo

Quote from: vik on December 11, 2018, 11:44:28
Vanaf volgende week maandag 17 December tot en met 23 December heb ik de N5 en de NX9 weer op bezoek. Ik organiseer dan een aantal demo dagen.

Aankondiging volgt asap.
En? Zijn er nog leden die zijn gaan kijken?

denoontje

Quote from: Teejoo on December 26, 2018, 09:05:41
En? Zijn er nog leden die zijn gaan kijken?
Blijft idd stil in dit topic


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Jep

#720
Quote from: Teejoo on December 26, 2018, 09:05:41
En? Zijn er nog leden die zijn gaan kijken?

Quote from: denoontje on December 26, 2018, 09:43:04
Blijft idd stil in dit topic

Jazeker! Zaterdag bij Viktor op bezoek geweest om eindelijk de N5 te kunnen bewonderen. :pompom: De eerste demo van de N5 begin oktober moest ik helaas afzeggen (een niersteen gooide op een pijnlijke manier roet in het eten...).  10 november heb ik de Sony 270 mogen bewonderen en afgelopen zaterdag was de N5 in de herkansing. Natuurlijk hebben we ook de NX9 bekeken, maar daar gaat verder niet mijn interesse naar uit. Als opwarmertje werd mij weer een heerlijke Bossche bol voorgeschoteld. Mooie traditie Viktor! Mijn bevindingen vanaf normale kijkafstand, dus niet met m'n neus op de pixels:

Met de eerste beelden van de N5 werd mij meteen duidelijk dat de zwartwaardes beter zijn dan die van de Sony 270. Dat was bij de Sony voor mij wel een struikelblok. UHD beeld en hdr zagen er fantastisch uit op de N5. Omdat ik de avond daarvoor thuis MI Fallout had gekeken (gewoon full HD vanaf originele bd), zat die nog redelijk vers in mijn geheugen. Daarom hebben we o.a. die film ook als demo bekeken (UHD en gewone HD versie). MI heeft analoog (35mm film) en digitaal geschoten (Imax) scènes. Die Imax scènes zagen er echt super uit. Mooie heldere, scherpe, contrastrijke beelden in (bijna) 16:9 formaat. Het beeld knalde echt van het scherm. 8) De scherpte en zwartwaardes van de projector werden door sommige 'analoge' scènes met veel grain vervolgens weer behoorlijk onderuit gehaald. Daar had de NX9 niet veel meer van kunnen maken. :nopompom: De upscaling van gewoon hd naar 4k zag er ook heel goed uit. Ik hoef dus niet bang te zijn dat ik straks geen bd meer wil kijken als ik de overstap naar UHD heb gemaakt. Dat was na mijn overstap naar full HD 12 jaar geleden wel anders: ik heb sindsdien zelden nog een film op DVD gekeken...

De NX9 liet zien dat het altijd weer beter kan. Scherpte van de lens is beter, hoewel ik vanaf een normale kijkafstand niet meteen van mijn stoel viel (8k e-Shift stond ingeschakeld). Met het kleurfilter heeft de NX9 een grotere kleurbereik. De clear motion drive functie van de NX9 was opvallend beter dan van de N5. Op de N5 kreeg ik zelfs het idee dat het beeld versneld werd afgespeeld? Geen dealbreaker voor mij aangezien ik geen fan ben van dit soort beeld 'verbeter' functies en die dus uit laat staan. Als ik de N5 met de NX9 vergelijk, dan moet ik eerlijk bekennen dat de meerprijs van de NX9 (12k?) voor mij niet in verhouding staat tot het kwaliteitsverschil met de N5. Ik kijk nog even de kat uit de boom tot de productiemodellen op de markt verschijnen, maar wat mij betreft is de N5 een kanshebber om mijn HD1 op te volgen. Vermoedelijk ga ik daar met heel veel plezier mee kijken.

Dan is er nog steeds de optie om voor de X7900 te gaan. Misschien iets minder scherp vanwege de e-Shift techniek, meer contrast, wel een kleurfilter en ongeveer € 2000,- goedkoper. Zeker voor deze prijs een top projector. Voorlopig houden we het nog even bij mijn oude, trouwe HD1...

JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

Teejoo

Bedankt! Wel heel apart dat de NX9 een betere motion zou hebben. Daar zit dacht ik toch geen verschil tussen.

Jep

Quote from: Teejoo on December 26, 2018, 21:46:29
Bedankt! Wel heel apart dat de NX9 een betere motion zou hebben. Daar zit dacht ik toch geen verschil tussen.

Op beide projectoren hebben we de motion drive op standje low bekeken en daar was duidelijk verschil te zien in het voordeel van de NX9. Jij bracht mij aan het twijfelen: misschien heb ik me vergist en stond de N5 op één of twee standjes hoger dan de NX9 met dus een slechter beeld als resultaat, maar Viktor heeft vanochtend mijn bevindingen bevestigd. Geen idee wat dat verschil kan veroorzaken als beide projectoren op dit vlak identiek zijn.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

Kjelt

Niet, het wijst er op dat de processingboards anders zijn.
Op zich goed nieuws voor de toekomstige N9 eigenaren dat ze niet alleen 12 ruggen voor een betere lens betalen  :D

Frank_Terpstra

Ik was er ook bij afgelopen zaterdag. We hebben maar heel even naar de motionflow gekeken het was geen degelijke vergelijking omdat het zowel voor mij als jep niet heel belangrijk was. Op de nx9 als ik het me goed herinner alleen in een scene van bladerunner met weinig beweging en op de n5 in een stukje helikopterachtervolging uit MI Fallout. Bij de nx9 hadden we meerdere standen geprobeerd waarbij low nog wel acceptabel was. In de actiescene op de n5 was low al niet acceptabel. Viktor vond op basis van eerdere ervaringen de NX9 beter.
Groeten
Frank