JVC 4k projectoren 2019

Started by vik, August 17, 2018, 07:46:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

Het feit dat er überhaupt geen concrete tijdlijn genoemd wordt geeft al aan dat ze het nog niet weten. Anders hadden ze echt wel al iets gecommuniceerd om annulering zo veel als mogelijk te beperken. Ik vind het dus een beetje paniekvoetbal van de importeur.

Edliver

Sint Niklaas EN de Kerstman waren al geboekt dus geven ze hem nu maar mee met de Paashaas :D
Niet echt grappig (wil er ook één bestellen :confused: )
LG 55B6V,JVC X7900,Marantz SR7013,Panasonic UB 820 ,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.

Teejoo

Men denkt dus dat het met een chip die de het videosignaal bewerkt te maken heeft. Dat kan natuurlijk nog veel zijn, maar is dus idd niet zo simpel op te lossen.

https://www.facebook.com/GROBIHeimkino/posts/2369369149772073

donaldk

Quote from: Kjelt on December  3, 2018, 09:11:40
Nou de duitse dealer had anders op dezelfde dag hetzelfde bericht ontvangen als de belgische en nederlandse dealers, dus snap niet helemaal waar dit nou weer vandaan komt dan ?

Die Engels-/Franstalige brief zal dan wel uit Uithoorn komen?

Kjelt

Quote from: Teejoo on December  4, 2018, 12:59:43
Men denkt dus dat het met een chip die de het videosignaal bewerkt te maken heeft. Dat kan natuurlijk nog veel zijn, maar is dus idd niet zo simpel op te lossen.
https://www.facebook.com/GROBIHeimkino/posts/2369369149772073 
Dat had Patrick mij en Riwi vrijdag al verteld maar omdat het onder embargo was mocht ik het niet delen.
De vertraging daar valt door buitenstaanders niet veel over te zeggen.
Dit is afhankelijk van de fout, kan er omheen gewerkt worden in een andere modus etc.
Als het een chip-die (dus silicium) fout is dan kan het inderdaad erg lang duren.
Als het programmeerbare logica is (FPGA) dan kan het snel opgelost zijn.

Teejoo

Quote from: Kjelt on December  4, 2018, 13:29:00
Dat had Patrick mij en Riwi vrijdag al verteld maar omdat het onder embargo was mocht ik het niet delen.
De vertraging daar valt door buitenstaanders niet veel over te zeggen.
Dit is afhankelijk van de fout, kan er omheen gewerkt worden in een andere modus etc.
Als het een chip-die (dus silicium) fout is dan kan het inderdaad erg lang duren.
Als het programmeerbare logica is (FPGA) dan kan het snel opgelost zijn.
Het zal dan wel de chip zelf zijn, aangezien ze al aangeven dat het niet snel opgelost wordt.

Kjelt

Quote from: Teejoo on December  4, 2018, 13:30:19
Het zal dan wel de chip zelf zijn, aangezien ze al aangeven dat het niet snel opgelost wordt.
Zo lees ik het anders niet. Ze zeggen dat in het ergste geval de chip gedeeltelijk nieuw ontwikkeld moet worden wat veel tijd gaat kosten.

Wat ik alleen niet begrijp is wat er dan in de projectoren zit die we nu gezien hebben, zaten daar ook diezelfde fouten in ?

Quote from: Grobi
Im Extremfall bedeutet dies dann, daß er neu entwickelt werden muss und das geht leider nicht von heute auf morgen.

reza

Ik denk het, het wordt dus nog beterder :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

vik

Er wordt veel geroepen en gespeculeerd. Als de tijd rijp is komt JVC zelf wel met nieuws.

Het is even een bittere pil en ik begrijp de teleurstelling. Maar beter wat langer wachten op een goed product.

Ondertussen wordt de X7900 gewoon geleverd en heb er momenteel 2 staan.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

#634
Ik heb in elk geval de knoop doorgehakt om vooralsnog te wachten op de N7, en niet voor een Sony oplossing te gaan. Ik zou daar alleen maar genoegen hebben genomen met de VW760, maar die bleef te duur. Bij de rest bleef ik toch geen echt voldaan gevoel hebben, en daar is het teveel geld voor. Van zo'n aankoop moet je 100% blij worden en ook echt achter staan! Dat heb ik met mijn hele set gedaan en altijd zeer doordacht. Afwachten dus!

Wel zojuist al de Panasonic UHD 9004 besteld aangezien ik wel al een stapel UHD discs heb liggen en die wel al wil gaan kijken, zij het in full HD.

Kjelt

Quote from: Teejoo on December  5, 2018, 15:21:00
Wel zojuist al de Panasonic UHD 9004 besteld aangezien ik wel al een stapel UHD discs heb liggen en die wel al wil gaan kijken, zij het in full HD.
Dat vind ik wel zonde, dure disks en dan niet in de optimale kwaliteit bekijken.
Mooie van die UHD disks is niet alleen HDR maar dat de banding weg is.
Tenzij het films zijn die je snel nog een keer wilt zien.

reza

#636
Quote from: Kjelt on December  5, 2018, 16:15:09
Dat vind ik wel zonde, dure disks en dan niet in de optimale kwaliteit bekijken.
Mooie van die UHD disks is niet alleen HDR maar dat de banding weg is.
Tenzij het films zijn die je snel nog een keer wilt zien.

Dat geldt natuurlijk ook voor jou Wicher, koop je een mooie 4k projector en dan ga je jezelf focussen op BD.
:D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Kjelt

Quote from: reza on December  5, 2018, 16:25:30
Dat geldt natuurlijk ook voor jou Wicher, koop je een mooie 4k projector en dan ga je jezelf focussen op BD.
:D
Gedeeltelijk want ik kan wel degelijk 4K HDR aan (hopelijk al met kerst maar de Sony toestellen schijnen ineens heel snel te verkopen, vreemd he? )alleen met 200 Lumen minder dan bij een JVC  ;)
Ik heb alleen weinig HDR materiaal en blijf zelf kritisch op de motionflow.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

#639
Quote from: Kjelt on December  5, 2018, 16:15:09
Dat vind ik wel zonde, dure disks en dan niet in de optimale kwaliteit bekijken.
Mooie van die UHD disks is niet alleen HDR maar dat de banding weg is.
Tenzij het films zijn die je snel nog een keer wilt zien.
Ik probeer me uiteraard in te houden ;-)

Maar dan kan ik wel al de rest van de keten UHD-ready maken en heb ik toch nog wat leuks voor de komende weken om mee bezig te zijn.

Verkeerd topic, maar weet iemand discrete IR codes voor de Panasonic te vinden? Dan kan ik m'n Pronto ook programmeren.

Kjelt

Quote from: simsatit on December  2, 2018, 14:19:47
Fijn dat de nieuwe projectoren daar dan geen last meer van hebben, las dat je ook de stap naar een nieuwe Sony 4K maakt, veel kijkplezier straks!! 8) 8)
Bedankt, overigens kan het andersom ook zuur uitpakken. Vriend hier op het forum heeft na 3000 uur een nieuwe lamp voor zijn JVC X5000 aangeschaft maar kreeg er niet meer lumen uit dan zijn oude lamp wat natuurlijk zeer vreemd is. Opgestuurd naar JVC en heeft vandaag te horen gekregen dat van zijn X5000 het optische blok versleten zou zijn. Na 3000 uur. Verder niets te zien prima beeld alleen wat donkerder dan je zou verwachten. Ik ben benieuwd hoe dat afloopt want als 3000 uur normaal is om een projector af te schrijven wordt het een dure grap.

simsatit

#641
Quote from: Kjelt on December  6, 2018, 19:48:23
Bedankt, overigens kan het andersom ook zuur uitpakken. Vriend hier op het forum heeft na 3000 uur een nieuwe lamp voor zijn JVC X5000 aangeschaft maar kreeg er niet meer lumen uit dan zijn oude lamp wat natuurlijk zeer vreemd is. Opgestuurd naar JVC en heeft vandaag te horen gekregen dat van zijn X5000 het optische blok versleten zou zijn. Na 3000 uur. Verder niets te zien prima beeld alleen wat donkerder dan je zou verwachten. Ik ben benieuwd hoe dat afloopt want als 3000 uur normaal is om een projector af te schrijven wordt het een dure grap.

Sh!t, dat is inderdaad heel zuur, als het in garantie periode is zou die sowieso moeten worden vervangen, ik heb zelf 2 jaar een X5000 gehad, leesde bijna alles wel op AVS en ben dit probleem nog niet eerder tegengekomen, het lijkt dus niet een standaard voorkomend (door vele gebruikers feedback) probleem maar heel naar is het toch, hoop dat JVC onder coulance iets wilt doen als uit de garantie is, de afdeling die daar over gaat zit in Belgie en daar heb ik goede ervaringen mee qua benaderbaarheid.

Succes!

ps, het helpt ook zeker als je de eerste eigenaar bent en misschien kan de zaak waar deze gekocht is ook nog bemiddelen.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Kjelt

Ja, of heeft niemand het door?  ;)
Het beeld ziet er gewoon goed uit maar je mist lichtoutput.
Niet iedereen houdt met een luxmeter zijn projector lichtoutput ieder kwartaal in de gaten.

simsatit

Quote from: Kjelt on December  6, 2018, 20:04:08
Ja, of heeft niemand het door?  ;)
Het beeld ziet er gewoon goed uit maar je mist lichtoutput.
Niet iedereen houdt met een luxmeter zijn projector lichtoutput ieder kwartaal in de gaten.

Op AVS zitten wel heel veel liefhebbers, als het een wijdverbreid probleem zou zijn zou er zeker nu wel wat bekent moeten zijn, het is inmiddels toch al weer een bijna 4 jaar oud model!
Hoop gewoon dat het opgelost wordt want zoiets is gewoon niet acceptabel lijkt mij.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

riwi

#644
Ik had er ook nog niet over gelezen ergens. Dus voorlopig neem ik aan dat dit een incidenteel probleem is.
Maar na 3000 uur nam de lichtoutput sneller af. Ik dacht een nieuwe lamp dan is ie weer als nieuw. Maar de nieuwe lamp gaf even veel licht als de oude na 3200 uren. (dus wel iets meer dan de oude na 3500 uren).
JVC heeft de ballast vervangen en nogmaals een nieuwe lamp getest. Ikzelf had de nieuwe lamp al in een X5900 getest en daar deed de lamp het uitstekend kwa lichtopbrengst.
Nu dus te horen gekregen dat JVC vind dat het optisch block stuk is en dat het economisch niet verantwoord is die reparatie uit te voeren. Total loss dus helaas.
Ik probeer nu om via coulance een vervanger of nieuwe andere projector te krijgen met evt bijbetaling natuurlijk.

Hier het staatje met de lichtmetingen :
Met de JVC X5000 (meting met iris open):
na 1 uur (16-12-2015) : High Lamp : 550 Lux, Low Lamp : 390 Lux
na 104 uur (06-01-2016) : High Lamp : 543 Lux, Low Lamp : 385 Lux
na 202 uur (02-02-2016) : High Lamp : 535 Lux, Low Lamp : 380 Lux
na 300 uur (12-03-2016) : High Lamp : 525 Lux, Low Lamp : 395 Lux
na 401 uur (16-04-2016) : High Lamp : 515 Lux, Low Lamp : 380 Lux
na 506 uur (15-05-2016) : High Lamp : 515 Lux, Low Lamp : 386 Lux
na 600 uur (25-06-2016) : High Lamp : 535 Lux, Low Lamp : 390 Lux
na 705 uur (07-08-2016) : High Lamp : 540 Lux, Low Lamp : 400 Lux
na 905 uur (22-10-2016) : High Lamp : 528 Lux, Low Lamp : 385 Lux
na 1010 uur (27-11-2016) : High Lamp : 520 Lux, Low Lamp : 382 Lux
na 1202 uur (14-01-2017) : High Lamp : 530 Lux, Low Lamp : 380 Lux
na 1305 uur (14-02-2017) : High Lamp : 515 Lux, Low Lamp : 377 Lux
na 1501 uur (16-04-2017) : High Lamp : 509 Lux, Low Lamp : 368 Lux
na 1700 uur (04-06-2017) : High Lamp : 498 Lux, Low Lamp : 358 Lux
na 1900 uur (29-07-2017) : High Lamp : 486 Lux, Low Lamp : 366 Lux
na 2000 uur (13-09-2017) : High Lamp : 484 Lux, Low Lamp : 362 Lux
na 2211 uur (08-11-2017) : High Lamp : 470 Lux, Low Lamp : 354 Lux
na 2500 uur (26-01-2018) : High Lamp : 454 Lux, Low Lamp : 343 Lux
na 2800 uur (28-04-2018) : High Lamp : 440 Lux, Low Lamp : 328 Lux
na 3001 uur (30-06-2018) : High Lamp : 430 Lux, Low Lamp : 317 Lux
na 3201 uur (04-09-2018) : High Lamp : 378 Lux, Low Lamp : 288 Lux
na 3395 uur (22-10-2018) : High Lamp : 277 Lux, Low Lamp : 195 Lux
na 3497 uur (16-11-2018) : High Lamp : 270 Lux, Low Lamp : 193 Lux

Nieuwe lamp gekocht 16-11-2018
na 0 uren (16-11-2018) : High Lamp : 366 Lux, Low Lamp : 260 Lux

Vanaf +- 3100 uren ben ik op high lamp mode gaan draaien altijd.

Teejoo

Waar had je deze gekocht? En dan ben ik benieuwd wat de nieuwe wordt. Wel balen dit!

simsatit

Heel naar inderdaad, veel succes toegewenst met de afhandeling!!
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

riwi

Quote from: Teejoo on December  6, 2018, 21:05:00
Waar had je deze gekocht? En dan ben ik benieuwd wat de nieuwe wordt. Wel balen dit!
Precies 3 jaar oud is ie.  Bij Grobi gekocht eind 2015. Maar nu via Werner/Cinedream bij JVC in Belgie ter reparatie aangeboden. Daar had ik namelijk de nieuwe lamp gekocht.

simsatit

Quote from: riwi on December  6, 2018, 21:23:25

Precies 3 jaar oud is ie.  Bij Grobi gekocht eind 2015. Maar nu via Werner/Cinedream bij JVC in Belgie ter reparatie aangeboden. Daar had ik namelijk de nieuwe lamp gekocht.

Top, hoop het beste voor je!
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

home@the movies

Quote from: riwi on December  6, 2018, 21:23:25

Precies 3 jaar oud is ie.  Bij Grobi gekocht eind 2015. Maar nu via Werner/Cinedream bij JVC in Belgie ter reparatie aangeboden. Daar had ik namelijk de nieuwe lamp gekocht.

Nog even een vraagje Riwi, heb je hem nieuw gekocht of was het een ex demo model of zo?