JVC 4k projectoren 2019

Started by vik, August 17, 2018, 07:46:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

N1v3K

Quote from: scoc on November 30, 2018, 22:08:45
Met alle respect maar vermoed dat dit in Nederlandse bioscoop vergelijkbaar is...
Quote from: N1v3K on November 30, 2018, 21:23:13
Hier echt geen last van  ....

simsatit

Heb mijn N7 order gecancelled, ik ga toch maar voor een X7900, ik kijk in 2020 wel weer hoe het er voor staat, jammer zag er erg naar uit, maar het is onduidelijk hoe lang het nog gaat duren en ik zie op tegen die onduidelijkheid nu, en ik zit al bijna 3 maanden zonder beamer met een prachtig HT met een nieuw scherm.
Jammer jammer, hopelijk krijg ik een goed exemplaar X7900 en hopelijk hangt die al voor de kerst!
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

williams

Balen Simon dat de n7 niet doorgaat voor je maar een x7900 is natuurlijk ook straf km naar te kijken .
Je houd nu wel aardig wat centjes in je zak op deze manier .
Zelf ben ik ook druk aan het sparen voor een opvolger voor mijn rs420 maar ik wacht nog een jaar tot de prijzen wat gedaald zijn van het uitlopende model dan .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

simsatit

Quote from: williams on December  2, 2018, 10:01:49
Balen Simon dat de n7 niet doorgaat voor je maar een x7900 is natuurlijk ook straf km naar te kijken .
Je houd nu wel aardig wat centjes in je zak op deze manier .
Zelf ben ik ook druk aan het sparen voor een opvolger voor mijn rs420 maar ik wacht nog een jaar tot de prijzen wat gedaald zijn van het uitlopende model dan .

Hoi William, ja ik zie mijzelf niet nog eens maanden wachten.
Ook ik ga volgend jaar of over 2 jaar kijken wat er op de markt is, ik blijf het heel jammer vinden maar de X7900 is inderdaad ook gewoon mooi.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

papaleo

Zooo,dat is zeker balen man  :nopompom:
Je voelt je nu kl*te,maar dat gevoel is snel voorbij wanneer je je eerste film heb gekeken met de x7900 zal zeker geen straf zijn.

Maar ook voor Werner en de rest van de dealers waarbij de annuleringen nu om de oren vliegen... :nopompom:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kjelt

Tja ik ben toch  ook maar geswitched van de JVC N5 naar de Sony 270.
De beeldprocessing gaf bij mij de doorslag, het extra licht van de JVC ga ik alleen bij 4K HDR missen maar de hoeveelheid content is beperkt en eigenlijk heb je nog meer licht nodig voor echt HDR.

Zoals op een review te lezen viel, dit is Sony's zesde generatie full 4K projectoren en ze hebben de productie en kwaliteit nu goed onder controle. Dit is JVC's eerste generatie full 4K projectoren en hopelijk komen er niet nog meer onverwachte konijnen uit de hoed.

papaleo

Nog een...tsja was te verwachten...van harte met je nieuwe Sony  :pompom:
Ik draai met de vw360 het enige wat ik wel eens mis met 4k is de mf...
Ik blijf voorlopig nog n jaartje of zo met deze doordraaien  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

scoc

Quote from: simsatit on December  1, 2018, 23:55:06
Heb mijn N7 order gecancelled, ik ga toch maar voor een X7900, ik kijk in 2020 wel weer hoe het er voor staat, jammer zag er erg naar uit, maar het is onduidelijk hoe lang het nog gaat duren en ik zie op tegen die onduidelijkheid nu, en ik zit al bijna 3 maanden zonder beamer met een prachtig HT met een nieuw scherm.
Jammer jammer, hopelijk krijg ik een goed exemplaar X7900 en hopelijk hangt die al voor de kerst!
Lijkt me een goede keuze. Zelf denk ik ook om nu nog een klein jaartje verder te gaan met mijn pseudo 4K JVC X7000.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

buckler

Same here, ik heb afgelopen maanden al veel projectors vergeleken en ondanks dat er een aantal beter waren op hdr moet ik de eerste nog tegen komen die het op 1080p beter doet dan mijn scherm/groote(92'')/projector/calibratie(high lamp) combo... dus ik had de hoop gezet op een beter doek ,van firehawk naar st130, en de JVC N7 maar een kapotte versnellingsbak gooide financieel gezien daar wat roet in het eten dus ik besloot dat voor nu ff te cancelen.
Dat dan nu net de JVC's wat problemen hebben en zijn uitgesteld doet daar niet veel aan af maar ik kan volledig snappen dat mensen daar niet op gaan wachten en voor een Sony gaan, ik zelf vond de VW360 CineMike en de VW760 laser toch wel hele mooie projectoren moet ik zeggen en ook mooier dan de X7900.
Tja het is zeker beter dat JVC pas op de markt 'uitkomt' zodra de problemen opgelost zijn maar toch denk ik dat er velen zijn die daar niet op willen wachten... jammer.
Word op deze manier misschien toch niet zo'n slecht jaar voor Sony zoals sommige voorspelde nadat ze de nieuwe JVC's hadden gezien  ;)
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

simsatit

Quote from: papaleo on December  2, 2018, 11:35:49
Zooo,dat is zeker balen man  :nopompom:
Je voelt je nu kl*te,maar dat gevoel is snel voorbij wanneer je je eerste film heb gekeken met de x7900 zal zeker geen straf zijn.

Maar ook voor Werner en de rest van de dealers waarbij de annuleringen nu om de oren vliegen... :nopompom:

Ja, balen is het wel, maar ga nu gewoon een jaartje draaien met de 7900 en dan volgende model JVC is er misschien op de N70 wel 8K eshift en wat verdere verbeteringen, wacht ik die wel af.

Inderdaad vooral voor JVC zelf ook een 'klap' denk ik, heb respect dat ze de keus maken en geen projector met issues op de markt zetten maar dit is zeker een kerstkado van JVC voor Sony, ook op AVS al meerdere berichten gelezen van mensen die voor de nieuwe Sony gaan (VW695 is het geloof ik).

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Quote from: scoc on December  2, 2018, 12:02:48
Lijkt me een goede keuze. Zelf denk ik ook om nu nog een klein jaartje verder te gaan met mijn pseudo 4K JVC X7000.

Het is in dit geval gewoon dat ik al zo lang zonder projector zit omdat ik de inschatting had gemaakt dat de JVC eind oktober uit had zullen komen, maar ik denk dat ik best blij zal zijn voorlopig met de X7900.
Het was gewoon een kwestie van pech, en met mij zijn er vele anderen zoals te lezen op AVS, vele gaan zelfs toch maar voor de Sony, die natuurlijk ook gewoon erg fraai zijn, maar ik blijf bij JVC, heb toch net iets te veel gelezen over paneel degredatie dat contrast verlies opleverd, al zullen veel mensen hier zeggen 'broodje aap verhaal', het is goed gedocumenteerd en onderbouwd en is een omvangrijk topic over geschreven op AVS.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

papaleo

En op deze manier komt er voor Sony weer/meer geld in het laatje,waarmee ze hun volgende generatie wellicht weer beter kunnen maken tov de JVC's...
Dat maakt deze hobby zo 'leuk' en tegelijker tijd lastig om de juiste keuzes te maken...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

simsatit

Quote from: papaleo on December  2, 2018, 13:59:02
En op deze manier komt er voor Sony weer/meer geld in het laatje,waarmee ze hun volgende generatie wellicht weer beter kunnen maken tov de JVC's...
Dat maakt deze hobby zo 'leuk' en tegelijker tijd lastig om de juiste keuzes te maken...

het is gewoon jammer, JVC had nu echt de kans Sony de wind uit de zeilen te nemen, JVC had echt even een potentieel opgebouwd na Cedia, helaas (voornamelijk voor JVC zelf) krijgt Sony dit potentieel zo in de schoot geworpen zo vlak voor de feestdagen, de eindejaars bonus brand nu in veel zakken, men wil films kijken tijdens de feestdagen en Sony is ruimschoots verkrijgbaar voor de feestdagen, mensen hebben dan vaak een weekje vrij met de familie, en hoe heerlijk is het om lekker in het HT wat films te kijken dan..
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Kjelt

Quote from: simsatit on December  2, 2018, 13:57:23
heb toch net iets te veel gelezen over paneel degredatie dat contrast verlies opleverd, al zullen veel mensen hier zeggen 'broodje aap verhaal', het is goed gedocumenteerd en onderbouwd en is een omvangrijk topic over geschreven op AVS.
Dat klopt echter Sony heeft vanaf de 550 een nieuwe chip althans nieuw proces met een andere coating. Het is sindsdien niet meer opgetreden. Overigens hebben alle lcos chips hier last van maar bij de Sony was het in sommige gevallen wel erg vlug.

simsatit

Quote from: Kjelt on December  2, 2018, 14:11:28
Dat klopt echter Sony heeft vanaf de 550 een nieuwe chip althans nieuw proces met een andere coating. Het is sindsdien niet meer opgetreden. Overigens hebben alle lcos chips hier last van maar bij de Sony was het in sommige gevallen wel erg vlug.

Fijn dat de nieuwe projectoren daar dan geen last meer van hebben, las dat je ook de stap naar een nieuwe Sony 4K maakt, veel kijkplezier straks!! 8) 8)
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Kjelt


scoc

Ik kan dit ook in het Sony topic posten maar doe het toch maar hier: https://www.avforums.com/review/sony-vpl-vw570es-review.15527

Als Sony nu slim zou zij kunnen ze een move doen en deze voor 6500-7000€ in de markt zetten nu JVC effe in de lappenmand ligt.

8000€ is gewoon teveel in vergelijking met de VW360 van vorig jaar.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Kjelt

#617
Quote from: scoc on December  2, 2018, 17:38:55
Ik kan dit ook in het Sony topic posten maar doe het toch maar hier: https://www.avforums.com/review/sony-vpl-vw570es-review.15527
Als Sony nu slim zou zij kunnen ze een move doen en deze voor 6500-7000€ in de markt zetten nu JVC effe in de lappenmand ligt.
8000€ is gewoon teveel in vergelijking met de VW360 van vorig jaar.
Je mag hem niet vergelijken met de 360 want dan was het wel de 370 geweest ;)
Het is de opvolger van de 550 , meer licht, ander optisch pad, hoger contrast en dus €2000 lager geprijsd dan de 550 (€10k advprijs als ik het me nog goed herinner).
Maar ben het wel met je eens dat de 3k€ verschil te hoog is tov de 270 voor wat het biedt.

eddy135

Quote from: scoc on December  2, 2018, 17:38:55
Ik kan dit ook in het Sony topic posten maar doe het toch maar hier:...
Misschien dit topic maar in Sony projectoren veranderen?  :sleepy:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

scoc

http://cine4home.de/jvc-dla-n5-7-9-auf-unbestimmte-zeit-verschoben-ein-paukenschlag-der-abzusehen-war/

Blijkbaar volgens bovenstaande een beetje warm en koud blazen van JVC Japan en een volgende update van JVC pas tegen einde Jan '19.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

angelo41

ergens gezien om te pre orderen en staat verwacht 28/02/19

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


Teejoo

Quote from: scoc on December  2, 2018, 19:04:40
http://cine4home.de/jvc-dla-n5-7-9-auf-unbestimmte-zeit-verschoben-ein-paukenschlag-der-abzusehen-war/

Blijkbaar volgens bovenstaande een beetje warm en koud blazen van JVC Japan en een volgende update van JVC pas tegen einde Jan '19.
Wat bedoel je hiermee?

scoc

Quote from: Teejoo on December  2, 2018, 19:33:00
Wat bedoel je hiermee?
Dat JVC Japan, volgens dat artikel, eerst schijnt te beweren dat er niet echt een probleem is maar vooral een probleem met de kwaliteit en levering van een 3rde partij component.

Tja ... een beetje ontkeningsfase daar in Japan bij JVC precies.

Christmas came early for Sony.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

donaldk

#623
Nee verschil tussen JVC Deutschland en Japan. JVC DE ontkent dat er een probleem is, maar na brief van JVC kan lokale JVC vertegenwoordiging niet mer ontkennen en JVC DE toegeeft dat er een probleem is en dat hij (JVC DE) eind van de week met een statement komt.

Komen pre-dub Derrick und Der Alter Der Alte toch nog van pas;-).

Kjelt

Nou de duitse dealer had anders op dezelfde dag hetzelfde bericht ontvangen als de belgische en nederlandse dealers, dus snap niet helemaal waar dit nou weer vandaan komt dan ?