JVC 4k projectoren 2019

Started by vik, August 17, 2018, 07:46:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

De NX9 is gewoon extreem goed en ik vind hem persoonlijk ook mooier als de Z1 laser van JVC. Ze hebben de identieke lens, maar het verschilt natuurlijk ook per kijk situatie zoals bijvoorbeeld het formaat scherm. Ik vind de 8K E-shift meer "pop" toevoegen en geeft net even wat meer fijn details weer.

De VPL-VW5000ES presteert het mooiste met een externe Lumagen Radiance pro processor.

De ervaring is niet met een productie model NX-9 maar grootste verschil zit hoogstwaarschijnlijk in de software.

Ik riep al gelijk dat die NX-9 mijn persoonlijke favoriet is van het moment.




Quote from: ThomasBelgium on November 17, 2018, 17:31:53
Als dat waar is, dan moet de NX9 toch echt extreem goed zijn. Baseer je dit oordeel op een productie exemplaar van de NX9?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

jeroend

Ik was vorig weekend op de HCH in Wijnegem.
En inderdaad, de NX9 is wel ongelooflijk goed. Goed dat er nog zitplaats was want ik viel achterover van de beeldkwaliteit.
De projector stond dan wel in een aparte ruimte met een vrij groot scherm terwijl de rest op kleinere schermen werd geprojecteerd (behalve dan de barco medea).
Hoedanook, ik vraag me af in welke mate het nog mogelijk is om nog beter te scoren in de toekomst. Dit is al zo indrukwekkend mooi.

scoc

Op AV en AVSForums zijn er berichten (for whatever it's worth) dat JVC EU recent zou vermeld hebben dat er een verdere vertraging is van zeker nog eens 2 weken. Men blijft vaag waarom. Het lijkt er op dat JVC met dit nieuwe design mogelijks nog een aantal kinderziektes moet wegwerken. Zoals het er nu naar uitziet en met de feestdagen in aantocht zullen er wel geen nieuwe JVC's geleverd worden dit jaar.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

schedel

Op de site van Grobi stond gisteren dat vanaf vandaag 27/11 de N5 geleverd ging worden. Nu staat er op de site "Dieser Artikel erscheint am 18. Dezember 2018".
De datum 18/12 staan er ook voor de N7 en NX9.
Billy
T+A | REL | Denon | JVC

Teejoo

Quote from: schedel on November 27, 2018, 08:24:27
Op de site van Grobi stond gisteren dat vanaf vandaag 27/11 de N5 geleverd ging worden. Nu staat er op de site "Dieser Artikel erscheint am 18. Dezember 2018".
De datum 18/12 staan er ook voor de N7 en NX9.
Billy
Dat zou nog net op tijd zijn voor de kerstvakantie, mits Werner in mijn geval de tijd heeft om te kalibreren  :)

riwi

#530
Quote from: Teejoo on November 27, 2018, 10:10:14
Dat zou nog net op tijd zijn voor de kerstvakantie, mits Werner in mijn geval de tijd heeft om te kalibreren  :)

En of cinedream diezelfde levering ook krijgt. Dat kan per land nog wel verschillen.
En ik heb in het verleden (met de Sony vw95) gemerkt dat NL en BE niks hadden en ik bij Grobi in een kamertje keek en er 5 in doos opgestapeld lagen :) Maar vanuit de leverancier JVC/Sony wordt dat wel netjes verdeeld over de landen. Maargoed de duitse importeur zal er wat meer afnemen/verkopen.

H&C Hifi

Er komen er maar een x aantal per land werd enige tijd geleden al aan de dealers gemeld.
Of je bij de 1e leveringen zal zitten zal afhankelijk zijn van wanneer de dealer de JVC voor je in bestelling heeft gezet..

Zover als bekend staan de 1e stuks vooralsnog gepland voor half December..

Teejoo

Quote from: riwi on November 27, 2018, 16:37:34
En of cinedream diezelfde levering ook krijgt. Dat kan per land nog wel verschillen.
En ik heb in het verleden (met de Sony vw95) gemerkt dat NL en BE niks hadden en ik bij Grobi in een kamertje keek en er 5 in doos opgestapeld lagen :) Maar vanuit de leverancier JVC/Sony wordt dat wel netjes verdeeld over de landen. Maargoed de duitse importeur zal er wat meer afnemen/verkopen.
Ik zit in elk geval al bij de eerste bestel batch van Cinedream heb ik begrepen, het is alleen de vraag of die ook in z'n geheel geleverd wordt natuurlijk. Laten we hopen dat ze een goede relatie hebben met JVC! Fingers crossed!

Teejoo

Ah, zojuist gaat de bel en staat DHL voor de deur.... De optische kabel is er al 😊 Kan ik die op het gemak gaan leggen. Het begin is er zullen we maar zeggen! 😉

Bedankt voor de snelle levering Luc/Werner!





H&C Hifi

Quote from: Teejoo on November 27, 2018, 17:35:38
Ik zit in elk geval al bij de eerste bestel batch van Cinedream heb ik begrepen, het is alleen de vraag of die ook in z'n geheel geleverd wordt natuurlijk. Laten we hopen dat ze een goede relatie hebben met JVC! Fingers crossed!

Het zal gewoon afwachten zijn, ze worden eerlijk verdeeld.

Teejoo

Quote from: HcHifi.nl on November 27, 2018, 18:07:25
Het zal gewoon afwachten zijn, ze worden eerlijk verdeeld.
Zo hoort het ook. Er zal sowieso meer vraag zijn naar de N5, dus wellicht is de N7 en N9 iets beter verkrijgbaar.

scoc

Ik heb het ook 2x meegemaakt met zowel Sony als JVC. BE/NL zit zeker niet vooraan in de queue en ik wil geen party pooper zijn maar hou er gewoon rekening mee dat er dit jaar niks geleverd zal worden. Als men maar paar dagen later is dan midden Dec zit men in de eindejaars vakantieperiode tot 2de week Jan '19.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Teejoo


Kjelt

Quote from: Teejoo on November 27, 2018, 18:28:58
Zo hoort het ook. Er zal sowieso meer vraag zijn naar de N5, dus wellicht is de N7 en N9 iets beter verkrijgbaar.
Die worden ook minder geproduceerd  ;)

J.A.F._Doorhof

Met deze units is het zaak snel te bestellen inderdaad :)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"


simsatit

Hoop maar dat de N7 er voor de kerst is, wij kijken dan graag films met vrienden en familie, vaste prik😎

Denk dat ik als eerste film zelf de uhd van Dunkirk ga kijken, vooral de cockpit scenes, en natuurlijk Life, de scene in het lab, en natuurlijk wat scenes uit Blade runner 2048 en natuurlijk.... wacht ik denk dat ik de eerste dag met vloeibaar eten in het HT zit LOL....
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

papaleo

Quote from: ThomasBelgium on November 28, 2018, 16:30:54
Test van de NX9..

http://www.projectorjunkies.com/jvc-dla-nx9-review-2/

Ik vind het helemaal niks...





dit moet mij zelf blijven wijsmaken,want ik wil niet in de verleiding komen....'zucht'...wat een beest   
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Quote from: simsatit on November 28, 2018, 16:51:43
Hoop maar dat de N7 er voor de kerst is, wij kijken dan graag films met vrienden en familie, vaste prik😎

Denk dat ik als eerste film zelf de uhd van Dunkirk ga kijken, vooral de cockpit scenes, en natuurlijk Life, de scene in het lab, en natuurlijk wat scenes uit Blade runner 2048 en natuurlijk.... wacht ik denk dat ik de eerste dag met vloeibaar eten in het HT zit LOL....

Fingers crossed...voor jouw en nog n paar jongens,dat die vòòr de kerst er voor jullie is  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Quote from: ThomasBelgium on November 28, 2018, 16:30:54
Test van de NX9..

http://www.projectorjunkies.com/jvc-dla-nx9-review-2/

Dit bevestigd eigenlijk wat iedereen al dacht. Sony gaat er dit jaar met de prijzen vandoor.
Het ziet er niet uit.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Quote from: reza on November 28, 2018, 16:58:49
Dit bevestigd eigenlijk wat iedereen al dacht. Sony gaat er dit jaar met de prijzen vandoor.
Het ziet er niet uit.


Ja dat vind ik ook...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

ThomasBelgium

Quote from: reza on November 28, 2018, 16:58:49
Dit bevestigd eigenlijk wat iedereen al dacht. Sony gaat er dit jaar met de prijzen vandoor.
Het ziet er niet uit.

Precies daarom blijf ik voor de 870ES gaan, ook al kost die nog een arm en een been méér dan de NX9. :devil:

simsatit

Quote from: ThomasBelgium on November 28, 2018, 17:20:58
Precies daarom blijf ik voor de 870ES gaan, ook al kost die nog een arm en een been méér dan de NX9. :devil:

Zal je ook geen buil aan vallen en laser met zijn full fade to blacks is natuurlijk ook erg fraai😎
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

ThomasBelgium

Prijs/kwaliteitverhouding is dan ook een achterhaald concept. 8)

donaldk

Quote from: reza on November 28, 2018, 16:58:49
Dit bevestigd eigenlijk wat iedereen al dacht. Sony gaat er dit jaar met de prijzen vandoor.
Het ziet er niet uit.

Vage shit, geen pixels te zien.