JVC 4k projectoren 2019

Started by vik, August 17, 2018, 07:46:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

raindog

Quote from: scoc on November 14, 2018, 19:54:34
En die P3 filter zit nu in mijn X7000 en voor die paar keer schrik me altijd rot van dat vies mechanisch luid geluid als die filter op zijn plek schuift. Dan maar liever meer licht, geen filter en 90% P3.

Helemaal mee eens! Op de X7900 maakt dat filter ook een pokke herrie. Vooral als je regelmatig switched van SDR naar HDR dan wordt je echt verdrietig van dat geluid. Hoop dat dit op de N7 aangepakt is.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

home@the movies

#501
Quote from: raindog on November 14, 2018, 21:28:30
Helemaal mee eens! Op de X7900 maakt dat filter ook een pokke herrie. Vooral als je regelmatig switched van SDR naar HDR dan wordt je echt verdrietig van dat geluid. Hoop dat dit op de N7 aangepakt is.

Vaak begrijp ik echt niet waar het probleem zit eigenlijk, dus één keer een geluid, dat pakweg 1 seconde duurt, zou voor jullie reden zijn om bijna 15% extra kleuren weg te gooien? Dat lichtverlies van 25 of 30% een probleem is dat begrijp ik maar is zoals gezegd en gemeten bij de N9 (en dus ook bij de N7)een heel stuk minder.
Hoe vaak sta je dan heen en weer te schakelen tussen SDR naar HDR? ;)
En ja, in de nieuwe reeks is het geluid aangepast.

simsatit

Hoop dat JVC de projectoren snel 100% in orde heeft en gaan uitzenden!
Het moment dat die binnenkomt zal echt wel even een vreugdesprongetje genereren🤗🤗
Heb nu een wat groter scherm (Elitescreen cinewhite 110') en dat past maar net aan de muur, zit er redelijk dicht op dus dat gaat genieten worden..

Las ook dat de nieuwe autocal versie 11 uit is, heb nu nog een Spyder 5, voor gamma prima maar voor kleuren calibratie zal het niet over houden, de Xrite i1 pro 2 wordt ook ondersteunt maar die is een beetje prijzig helaas..

Terzijnertijd maar een calibratie laten doen of zelf met mijn Chromepure en Xrite i1 display aan de slag.

Heeft het THX profiel voordelen mbt correcte kleur?
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

reza

Even een vraag: ik lees steeds over die filters om P3 te kunnen halen. Maar ik lees ook in verschillende reviews dat mijn 'oude' 5900  :D ook P3 haalt zonder filter, hoe kan dat?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

simsatit

Quote from: reza on November 14, 2018, 22:41:25
Even een vraag: ik lees steeds over die filters om P3 te kunnen halen. Maar ik lees ook in verschillende reviews dat mijn 'oude' 5900  :D ook P3 haalt zonder filter, hoe kan dat?

Geen 100%P3, eerder 90%, maar dat is natuurlijk al heel goed!
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

scoc

Quote from: home@the movies on November 14, 2018, 21:35:53
Vaak begrijp ik echt niet waar het probleem zit eigenlijk, dus één keer een geluid, dat pakweg 1 seconde duurt, zou voor jullie reden zijn om bijna 15% extra kleuren weg te gooien? Dat lichtverlies van 25 of 30% een probleem is dat begrijp ik maar is zoals gezegd en gemeten bij de N9 (en dus ook bij de N7)een heel stuk minder.
Hoe vaak sta je dan heen en weer te schakelen tussen SDR naar HDR? ;)
En ja, in de nieuwe reeks is het geluid aangepast.
Elke keer dat je een UHD zou kijken moet die filter dan op. En het geluid dat het maakt nu op de huidige reeks schept geen vertrouwen vind ik en ik denk altijd dat die na 100 keer dit te moeten doen gewoon stuk gaat of de filter eruit knalt. Lijkt wel over een ijzeren staaf wordt ingeramd om die filter op zijn plek te duwen.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

reza

Quote from: simsatit on November 14, 2018, 22:43:08
Geen 100%P3, eerder 90%, maar dat is natuurlijk al heel goed!

Echt wel...
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

#507
 :D

100% P3 en 74% 2020...
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

simsatit

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

reza

En dat zonder licht verlies :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

simsatit

#510
Quote from: reza on November 14, 2018, 23:07:23
En dat zonder licht verlies :D

Ik las dat de AVforum review niet accuraat is, zij claimen idd 100%P3, maar de review van Soundandvision, Australie based, (JVC DLA X570R heet die daar) wel gerespecteerd in zijn reviews toch meestal (Kris Deering doet daar ook reviews voor) kwam toch eigenlijk bijna op een zelfde conclusie, op rood na wordt DCI P3 inderdaad nagenoeg gehaald en dat zonder filter, heel netjes, had al eerder gelezen dat de X5900 een soort 'zwanenzang' van de betaalbare eshift generatie was..
Minder eshift ruis dan de X7900 (door het lagere contrast minder zichtbaar, en ik prefereer dat, kan niet zo goed tegen de e-shift ruis) en enorm lichtsterk, voor HDR erg mooi.
Eigenlijk jammer dat JVC de X5900 niet in een echt instap jasje steken, zou een kraker zijn...

Ik kom zelf van een X5000 en die vond ik bijzonder goed, maar wil graag naar native 4K, wat meer contrast en een wat betere FI (daar stoorde ik mij namelijk wel aan) vandaar mijn stap naar de N7;)
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

J.A.F._Doorhof

Even over het geluid
Vaak is juist een harder geluid beter.
Betere mechanieken, meer kracht dus ik zou dat eerder vertrouwen dan een heel zacht motortje dat net genoeg kracht heeft om bij een nieuwe projector een filter te plaatsen.

We hebben grote verwachtingen van de n7 maar ook wat voorzichtigheid. Handpicked onderdelen als verschil kan ook marketing zijn. Dit is al eens eerder gebeurt waar we nagenoeg geen verschil konden meten tussen 2 types. Zat toen 2000.00 verschil tussen.

100 Lumen meer ziet geen enkel mens. Dubbel full on full off lijkt enorm veel maar met projectoren zoals dit met flinke contrast ratios is het vaak maar een kleine verandering aan de onder of bovenkant en daar vliegt die waarde omhoog. Dek je laptop niet goed af bij de meting en hij vliegt omlaag.

Wij gebruiken al jaren een dedicated lichtmeter voor de metingen en het word gewoon steeds moeilijker om echt goed te meten. De contrast ratios worden gewoon erg hoog en de kleinste marginale verschillen tussen projectoren kunnen andere waardes geven.

Als ik bv 3 Sony units meet kan ik op papier flinke verschillen zien bij full on en full off. Toch zie je in het beeld amper iets.

Ik ben dus heel benieuwd naar de n7. Sowieso is deze generatie subliem en is het na een redelijke tijd dat we JVC weer als volwaardig/beter alternatief zien tov Sony.

Sterker we verkopen onze 760 om een n7 minimaal een half jaar in onze eigen setup te hangen om hem van binnen en buiten te leren kennen
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

reza

Jij slaat de N5 ook weer over :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Luciano2008

Allemaal mooi spul . maar ik ga pas weer nieuwe kopen als er een 8 k laser van JVC komt voor de prijs van 6000 euro  ,dus nog paar jaar wachten 
ik heb nu de DLA X 5000 mooi beeld.

Kjelt

Quote from: Luciano2008 on November 15, 2018, 08:59:32
Allemaal mooi spul . maar ik ga pas weer nieuwe kopen als er een 8 k laser van JVC komt voor de prijs van 6000 euro  ,dus nog paar jaar wachten 
8k is niet nodig, is en komt waarschijnlijk ook geen materiaal voor tenzij je een scherm van 5 meter hebt ofzo dan wordt het wellicht belangrijk.
Dus dan is het wachten op de 8k JVC met 7000Lm laser, verwachte leverdatum rond 2030  ;D

Zymotic

Iemand al in de markt voor de N9? Heb deze zelf nog niet gezien, maar als ik alle verhalen zo lees, is dit het beste van het beste op dit moment. Misschien over een jaar of 2 ook betaalbaar voor mij  ;)

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Zymotic


J.A.F._Doorhof

Ligt eraan.
Heb de N9 niet gezien maar de 760 is wel bizar mooi en helder en een stuk goedkoper hij bevalt ons erg goed
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Luciano2008

ik denk de 8k laser komt er in betaalbare versie  binnen 10 jaar

home@the movies

Quote from: Zymotic on November 15, 2018, 16:20:19
Komt niet in de buurt van de N9 toch? ;D

Neen, hij komt inderdaad niet in de buurt van de N9, dat is 100% zeker. Maar zoals Frank zegt, wel uiteraard een zeer mie projector en uiteraard een laser unit.

Vanwege nieuwe demo toestellen hebben we een lijstje van "oude" demo projectoren gemaakt, het zijn 4 stuks waaronder 2 Sonys en één JVC.
Ik post ze binnenkort op de markt maar moet nog even wat foto's maken.

ThomasBelgium

Quote from: Zymotic on November 15, 2018, 10:21:30
Iemand al in de markt voor de N9? Heb deze zelf nog niet gezien, maar als ik alle verhalen zo lees, is dit het beste van het beste op dit moment. Misschien over een jaar of 2 ook betaalbaar voor mij  ;)

Ik vraag me af hoe de N9 scoort in verhouding tot de 870. Binnenkort zullen de eerste vergelijkende tests wel verschijnen (op basis van productie exemplaren), hoop ik. Feit is dat de 870 gevoelig duurder is dan de N9...

home@the movies

Quote from: ThomasBelgium on November 17, 2018, 13:35:58
Ik vraag me af hoe de N9 scoort in verhouding tot de 870. Binnenkort zullen de eerste vergelijkende tests wel verschijnen (op basis van productie exemplaren), hoop ik. Feit is dat de 870 gevoelig duurder is dan de N9...

Ik zeg het niet graag maar de Sony gaat de strijd verliezen vrees ik. De nieuwe lens van de Sony 870 is wel degelijk scherper dan de voorganger, echter op een scherm van pakweg 250cm is dit verschil amper merkbaar.
Op schermen van 3 meter of meer kan ik me voorstellen dat dit een wezenlijk verschil gaat opleveren maar dat kom je hier bij ons niet zo heel vaak tegen. De lichtopbrengst voor HDR laat ook meestal niet toe om voor dat formaat scherm te gaan.
De N9 is duidelijk beter in zwartwaarden en uiteraard het volledige P3 kleurenbereik, ook de lens van de N9 is van een hoogstaande kwaliteit, dezelfde als in de Z1 waar iedereen toen met veel lof over sprak.

vik

Ik ken de Sony VPL VW5000ES laser door en door, en naar mijn mening is de NX9 de betere. Behalve in licht opbrengst uiteraard.


Quote from: ThomasBelgium on November 17, 2018, 13:35:58
Ik vraag me af hoe de N9 scoort in verhouding tot de 870. Binnenkort zullen de eerste vergelijkende tests wel verschijnen (op basis van productie exemplaren), hoop ik. Feit is dat de 870 gevoelig duurder is dan de N9...
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

ThomasBelgium

Quote from: vik on November 17, 2018, 16:15:59
Ik ken de Sony VPL VW5000ES laser door en door, en naar mijn mening is de NX9 de betere. Behalve in licht opbrengst uiteraard.

Als dat waar is, dan moet de NX9 toch echt extreem goed zijn. Baseer je dit oordeel op een productie exemplaar van de NX9?