JVC 4k projectoren 2019

Started by vik, August 17, 2018, 07:46:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

#475
Quote from: home@the movies on November 14, 2018, 00:20:01
We hebben alle drie de modellen besteld om permanent in demo te zetten, van zodra ze geleverd zijn organiseren we nog een extra mini shoot out zodat jullie ze één op één kunnen vergelijken.
Dan hoop ik dat ze zoals door JVC aangeven nog deze maand binnenkomen zodat je ook kunt reviewen. Ben ook erg benieuwd naar je oordeel van de N7. Als dat richting N9 gaat ben ik om  ;). We willen natuurlijk wel met de Kerst een beetje film kunnen kijken op de nieuwe JVC's of Sony's  :D

reza

Als die richting n9 gaat voor dat geld, is iedereen om ^^ :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

denoontje

Quote from: vik on November 14, 2018, 08:24:59
Ook hier staat de N7 binnen kort te "shinen" en zal weer wat demo dagen organiseren.

We laten de Bossche-Bollen en gezelligheid weer rijkelijk vloeien .
Laat maar weten wanneer


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

williams

#478
Ik ben ook benieuwd naar een review maar ik denk dat  de nx7 dichter bij de nx5 ligt dan bij de nx9.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

maximus79

Quote from: williams on November 14, 2018, 13:25:37
Ik ben ok benieuwd naar een review maar ik denk dat  de nx7 dichter bij de nx5 ligt dan bij de nx9.

Dat is nog maar af te wachten, de n7 heeft de zelfde kleuren als de N9 en stuk hogere contrast waarde dan de N5.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

ppeter

Dit weekend de N5 en NX9 kunnen bewonderen op de HCH.

De N5 had voor mij persoonlijk het betere beeld in zijn prijsklasse:
Scherp
Dynamisch en diepte in het beeld
Lekker zwart

De NX9......tja.....met één woord AWESOME!
Nog nooit zo'n plaatje gezien, echt vet!  :ohmy:
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Kjelt

Quote from: maximus79 on November 14, 2018, 13:43:54
Dat is nog maar af te wachten, de n7 heeft de zelfde kleuren als de N9 en stuk hogere contrast waarde dan de N5.
Hij mist alleen de lens van €7500  ;)

Teejoo

Quote from: Kjelt on November 14, 2018, 14:54:28
Hij mist alleen de lens van €7500  ;)
en de laser en motionflow van de VW760  :D

H&C Hifi

Er worden helaas zo weinig toestellen verwacht dat bij mij de 1e exemplaren gelijk naar de consumenten gaan  :)

Een demo van deze toestellen bij ons in de winkel zal dus even op zich laten wachten helaas.

simsatit

#485
Quote from: HcHifi.nl on November 14, 2018, 17:28:04
Er worden helaas zo weinig toestellen verwacht dat bij mij de 1e exemplaren gelijk naar de consumenten gaan  :)

Een demo van deze toestellen bij ons in de winkel zal dus even op zich laten wachten helaas.


Als de mijne aangekomen is, ben je van harte uitgenodigd te komen kijken naar de N7 Marcel!! 🤗😝😉 (beetje ver voor je alleen denk ik)

Ik kan dan ook niet wachten op die N7, laat maar komen, met een nieuw scherm en alles nu in diep zwart velours (black hole) is mijn HT er helemaal voor!!


😎😎😎😎
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

#486
Verschil met de N5 is,

een betere wire grid polariser,
80000:1 ipv 40000:1 on/off contrast,
kleurenfilter voor 100% P3 (verlies aan licht zou tussen de 15 en 20% liggen)
hand picked parts, (nu maar hopen dat dat een scherpe lens en mooie convergentie opleverd!)
THX profiel (waarschijnlijk vrij nutteloos maar goed)
1900 lumens ipv 1800

Ik vind deze specs de moeite waard, let's go JVC!
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

papaleo

Quote from: simsatit on November 14, 2018, 18:09:40
Verschil met de N5 is,

een betere wire grid polariser,
80000:1 ipv 40000:1 on/off contrast,
kleurenfilter voor 100% P3 (verlies aan licht zou tussen de 15 en 20% liggen)
hand picked parts, (nu maar hopen dat dat een scherpe lens en mooie convergentie opleverd!)
THX profiel (waarschijnlijk vrij nutteloos maar goed)
1900 lumens ipv 1800

Ik vind deze specs de moeite waard, let's go JVC!


Over 'nutteloze' certificeringen gesproken...., ::) is/zijn de nieuwe JVC's ook al 'IMAX ENHANCED' gecertificeerd?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Quote from: simsatit on November 14, 2018, 18:00:11
Als de mijne aangekomen is, ben je van harte uitgenodigd te komen kijken naar de N7 Marcel!! 🤗😝😉 (beetje ver voor je alleen denk ik)

Ik kan dan ook niet wachten op die N7, laat maar komen, met een nieuw scherm en alles nu in diep zwart velours (black hole) is mijn HT er helemaal voor!!


😎😎😎😎

Ik dacht dat jij voor de N5 ging?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

simsatit

Quote from: reza on November 14, 2018, 18:57:50
Ik dacht dat jij voor de N5 ging?

Toch besloten voor de N7 te gaan, door bovengenoemde verschillen, ik vind dat het waard😎👍
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

reza

Wauw..
Van een 7900 naar een N5 naar een N7
Dat zijn flinke sprongen :thumbs-up:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

scoc

#491
Die hand picked parts is een pure marketing truk en kunnen we best met een flinke aantal korrels zout nemen.

En die P3 filter zit nu in mijn X7000 en voor die paar keer schrik me altijd rot van dat vies mechanisch luid geluid als die filter op zijn plek schuift. Dan maar liever meer licht, geen filter en 90% P3.

Het enige aanzienlijke verschil is de contrastsprong naar 80000:1.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

simsatit

#492
Quote from: scoc on November 14, 2018, 19:54:34
Die hand picked parts is een pure marketing truk en kunnen we best met een flinke aantal korrels zout nemen.

En die P3 filter zit nu in mijn X7000 en voor die paar keer schrik me altijd rot van dat vies mechanisch luid geluid als die filter op zijn plek schuift. Dan maar liever meer licht, geen filter en 90% P3.

Het enige aanzienlijke verschil is de contrastspong naar 80000:1.

Hi,

dat zou ik persoonlijk dan toch nuanceren in 'het enige verschil voor mij is de contrast sprong' want in mijn bescheiden mening is dat jou mening dat dat het enige noembare verschil is👍😉

In mijn optiek zit er wel degelijk verschil in zoals eerder opgenoemd en voor mij zijn die verschillen relevant genoeg, anders zou ik wel bij de N5 gebleven zijn.
Ieders mening en afweging of die een 100%P3 aan wat lichtverlies belangrijk vind ja of de nee, ik vind het iig belangrijk👍😉

Verder zit er een ander (beter) wire grid polariser in, waarschijnlijk dezelfde als in de N9, al weet ik dat niet 100% zeker.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Teejoo

Quote from: scoc on November 14, 2018, 19:54:34
En die P3 filter zit nu in mijn X7000 en voor die paar keer schrik me altijd rot van dat vies mechanisch luid geluid als die filter op zijn plek schuift. Dan maar liever meer licht, geen filter en 90% P3.
Dat filter laat je toch zeker zitten eenmaal ingesteld/gecalibreerd?

simsatit

#494
Quote from: Teejoo on November 14, 2018, 20:18:09
Dat filter laat je toch zeker zitten eenmaal ingesteld/gecalibreerd?

Dat filter gaat alleen in werking als het bt2020 profiel wordt aangesproken.
Bij sdr rec709 heb je het P3 filter niet nodig.

Verder is de N5 geen +-90% P3 zoals de X serie, is gemeten op +-85% P3, iets minder dus dan de X serie, dat is op zich wel jammer, maar blijkbaar is dat een concessie geweest van JVC met de nieuwe 4K panelen.
Gemeten door Ekki Smith van cine4home;

'DCI color filter system has been changed to X-series, so unfortunately the N5 no longer reaches the DCI red, like his little X5 brother. The result is a well-saturated red, but with yellowing.
Green as good as a top X5 (they came quite far with green)'

Vooral rood schijnt dus iets minder verzadiging te hebben.
Er kan trouwens iets variatie per exemplaar zijn in hoeverre percentueel P3 gehaald wordt.

Met steeds meer wcg content, zowel in broadcast als fysiek medium, vind ik persoonlijk 100% P3 belangrijk :)
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

scoc

Quote from: Teejoo on November 14, 2018, 20:18:09
Dat filter laat je toch zeker zitten eenmaal ingesteld/gecalibreerd?
Nee, die schuift enkel op zijn plek bij een user profiel met P3 colourspace. Maw, nie bij gewone Rec709.

En het is echt een geluid of men fysiek een onderdeel van plek verschuift. Toch op de X7000.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

scoc

En ook niemand heeft de N7 gezien. Ik zou toch wel eerst willen zien wat verschil is met een N5. Zomaar blind een N7 kopen als we enkel de N5 hebben gezien zou ik zelf niet doen.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

simsatit

Quote from: scoc on November 14, 2018, 21:05:45
En ook niemand heeft de N7 gezien. Ik zou toch wel eerst willen zien wat verschil is met een N5. Zomaar blind een N7 kopen als we enkel de N5 hebben gezien zou ik zelf niet doen.

Ik wil gewoon heel graag snel mijn N7 hebben hahaha
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

home@the movies

Quote from: scoc on November 14, 2018, 19:54:34
Die hand picked parts is een pure marketing truk en kunnen we best met een flinke aantal korrels zout nemen.

En die P3 filter zit nu in mijn X7000 en voor die paar keer schrik me altijd rot van dat vies mechanisch luid geluid als die filter op zijn plek schuift. Dan maar liever meer licht, geen filter en 90% P3.

Het enige aanzienlijke verschil is de contrastsprong naar 80000:1.

Dat is een totaal ander filter dan diegene in de nieuwe reeks reeks zit, veel minder lichtverlies dan de X reeks.
Ik heb op de N9 13% lichtverlies gemeten met het gebruik van de P3 filter, op ons 2m70 breed scherm absoluut geen probleem. In en uitschakelen is echt wel aanzienlijk verschil, zonder enige twijfel duidelijk merkbaar en ook voor mij alleen daardoor zeker het overwegen waard.
Contrast moeten we afwachten maar dat zal na de reviews snel duidelijk worden.



home@the movies

QuoteEn het is echt een geluid of men fysiek een onderdeel van plek verschuift. Toch op de X7000.

Dat komt omdat het ook echt een fysiek onderdeel is dat van plaats verschuift  ;) ;D ;D en de nieuwe maken minder geluid bij het in en uitdraaien van het filter.