JVC 4k projectoren 2019

Started by vik, August 17, 2018, 07:46:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reza

De eshift hoor ik echt helemaal niet (5900).
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

scoc

Volgens mij wordt hier de noise in het beeld bedoeld en niet het geluid van eshift mechanisme.

Dat laatste is goed hoorbaar. Stoorde me eigenlijk altijd wat.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

raindog

Op de X500 vond ik de eshift3 ook een vervelende hoge toon maken, op de X7900 maakt de shift5 echter helemaal geen geluid meer. De Eshift4 van de X7500 heb ik geen ervaring mee.

De N5 geeft een super mooi plaatje en de snellere synctijden zijn inderdaad erg lekker. Qua contrast vond ik de N5 meer dan prima maar kijk je naar de diepste zwartwaarden dan zul je daar moeten accepteren dat je een merkbare stap terug neemt, ook ten opzichte van een X5000. Is dat erg? Dat is persoonlijk. You can't have it all, ook niet voor €5999,- wil je wel diepzwart EN native 4K dan moet je nog even verder sparen  ;D
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

simsatit

Ik doelde idd op de onrust in het beeld met eshift.
contrast is hetzelfde als de X5000 volgens mij, 40000:1, native.
You can't have it all, idd, dit is de bovengrens van mijn budget, and it will have to do😆😎
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

papaleo

Quote from: simsatit on October 15, 2018, 13:08:30
Kogel door de kerk, eshift noise is me toch te veel, ik kies toch voor de N5, november moet ik hem hebben :pompom: :pompom:

Kan niet wachten maar zal geduld moeten hebben..

Met super veel dank aan hchifi (Marcel) voor de superservice 🙏🙏,  ik hoop dat ik dat hier mag melden, zo niet verwijder ik dit stukje.

Alvast gefeliciteerd...en veel kijk plezier  8)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

simsatit

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

donaldk

Quote from: raindog on October 15, 2018, 21:54:54
Op de X500 vond ik de eshift3 ook een vervelende hoge toon maken, op de X7900 maakt de shift5 echter helemaal geen geluid meer. De Eshift4 van de X7500 heb ik geen ervaring mee.

De N5 geeft een super mooi plaatje en de snellere synctijden zijn inderdaad erg lekker. Qua contrast vond ik de N5 meer dan prima maar kijk je naar de diepste zwartwaarden dan zul je daar moeten accepteren dat je een merkbare stap terug neemt, ook ten opzichte van een X5000. Is dat erg? Dat is persoonlijk. You can't have it all, ook niet voor €5999,- wil je wel diepzwart EN native 4K dan moet je nog even verder sparen  ;D

Ja ik lees op dci-forum.com over een nieuwe Christie, vergelijkbaar met Dolby Vision Projector die ze maken, maar dan van Christie en niet Dolby. Die belooft dta. Is er toevallig een simaltie beurs in nederland? Waar Carl Zeiss zijn Velvet toont, wil dta ding wel eens in het echt zien, claimt ook 2,5 miljoen tot 1 on-off, helaas wel slechts 2500 lumens, vandaar dat ze er tot 9 gebruiken per dome. Geen idee hoeveel bij platte scherm/simulatoren.

Kjelt

Donald we zitten in een JVC topic en met prijzen tot €30k en vermoedelijk voor de meesten onder de €10k en dan kom jij met projectoren van andere merken en prijzen van over de ton.
Een beetje topic mismatching zou je denken ?  ;)

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

simsatit

Het zal idd nog wel 'even' duren voor die specificaties op HT projectoren beschikbaar komen.
Toch zijn er al mensen die beweren dat de NX9 zo een beetje de beste projector onder de 30000€ moet zijn, dus heel langzaam gaat het steeds meer de goede kant op.
Laten we hopen dat de projectoren N5/N7/NX9 snel uitgeleverd gaan worden!
Ik zal iig een nieuw systeem moeten gaan bouwen om dat gevaarte te gaan plaatsen, heb jaren lang Barco CRT gehad dus ik ga weer een beetje terug naar een oldskool mega size projector, haha.
BTW, ondanks dat je er niet naar kijkt in een verduisterd HT, vind ik de looks wel vet, maar dat is persoonlijk en er zullen vast nu veel forumgenoten gaan zeggen, foeilelijk!!
Ik vind ze er wel vet uitzien, voor zover een pj er zo uit kan zien..
Het draaid om het plaatje, en ik kan niet benieuwder zijn, kom maar op!
(zegt die heel enthuousiast, kan nog wel meer dan een maand duren😫)
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

donaldk

Quote from: Kjelt on October 16, 2018, 14:16:39
Donald we zitten in een JVC topic en met prijzen tot €30k en vermoedelijk voor de meesten onder de €10k en dan kom jij met projectoren van andere merken en prijzen van over de ton.
Een beetje topic mismatching zou je denken ?  ;)

Dan moet je niet vragen waarvoor je verder moet sparen 8).

Jongens JVC maakt en verkoopt al een decennium 4K projectoren. Zelfs 8K, maar die werd afgeschoten met een keuze voor e-shift en de commercieel verkrijgbare 4K panelen. Die JVC 4K zat onder de ton, zelfs de Barco op basis van de JVC Light path/engine was list iets van 90K, okay, maal 1,175 of was het toen al 1,19. Tuurlijk je kon ook een HT projector kopen en daarvan ging de prijs na introductie alleen maar omhoog, echt een HT trucje van Meridian.

Ik laat enkel de kloof tussen wensen/eisen en het beschikbare/bereikbare aanbod zien.

Dus trickle down, leidt nu naar deze 'goedkope' 4K D-ILA's. Maar het heeft wel een decennium geduurd.

D-ILA, zonder tweede fase voor lichtmodulatie blijft altijd beperkt in contrast. En licht modulatie bovenop de lichtversterker is bij JVC nooit verder gekomen dan een demonstrator.

Teejoo

#411
Quote from: donaldk on October 16, 2018, 14:14:21
Ja ik lees op dci-forum.com over een nieuwe Christie, vergelijkbaar met Dolby Vision Projector die ze maken, maar dan van Christie en niet Dolby. Die belooft dta. Is er toevallig een simaltie beurs in nederland? Waar Carl Zeiss zijn Velvet toont, wil dta ding wel eens in het echt zien, claimt ook 2,5 miljoen tot 1 on-off, helaas wel slechts 2500 lumens, vandaar dat ze er tot 9 gebruiken per dome. Geen idee hoeveel bij platte scherm/simulatoren.
Jonge jonge, je vindt jezelf wel weer heel interessant geloof ik... Who gives a shit? Maak in godsnaam je eigen Donald topic voor dit soort onrelevante kijk eens wat ik heb gelezen crap.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

simsatit

#413
Naja, laten we gewoon on topic blijven over de X7900, N5, N7 en NX9?
(en eventueel de Z1 (RS4500) )

Je kunt toch ook een topic openen over hoe de projectoren van nu ontstaan zijn?
Lijkt me niet zo relevant voor dit topic?
Kijk als je vergelijkt met wat jij opnoemt is het sowieso maar matig allemaal, ik denk, ondanks dat, dat ik heel blij ga zijn met de N5 :pompom:
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Teejoo

Ja, idd. Wanneer laat die Werner Shakira nou eens met rust daar in Zuid Amerika en publiceert die review van jouw N5  :D

simsatit

Quote from: Teejoo on October 16, 2018, 17:46:10
Ja, idd. Wanneer laat die Werner Shakira nou eens met rust daar in Zuid Amerika en publiceert die review van jouw N5  :D

idd!! we willen meer weten, ik moet al zo lang geduld hebben😫😆
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

reza

Eens!
Who gives a f... About Shakira  :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

activ

Hoezo? Ze mag toch gewoon komen, misschien vindt ze HT ook wel leuk?

denoontje

Lekker de n5 al gezien bij vic[emoji12].
Ben ook wel benieuwd naar de n7.
N15 wauw maar dat geld wil ik er zeker niet aan uitgeven.

Maar alles tegenwoordig is een vooruitgang vs mijn epson 5500.🤪

Al ben ik daar ook nog heel blij mee.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

simsatit

Wat ik toch altijd wel mooi vind aan de JVC Projectoren is de scherpte van de lenzen, ik heb een HD1 gehad, een X30, een HD750 en X5000 en altijd waren het scherpe lenzen.

Wat ik ook wel weer leuk vind is dat er ook weer iets meer de nadruk op gelegd wordt bij de presentatie van de nieuwe modellen.

All glass 17 elementen in 15 groepen, diameter 65 mm, al met al best een heel mooi stukje optica.

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Quote from: denoontje on October 16, 2018, 18:45:33
Lekker de n5 al gezien bij vic[emoji12].
Ben ook wel benieuwd naar de n7.
N15 wauw maar dat geld wil ik er zeker niet aan uitgeven.

Maar alles tegenwoordig is een vooruitgang vs mijn epson 5500.🤪

Al ben ik daar ook nog heel blij mee.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Wat is de N15?

Ik geloof graag dat je Epson gewoon een prima projector is om lekker van te genieten, ik heb altijd van al mijn projectors genoten, zelfs de Sanyo Z1 (was mijn allereerste projector, een 480p model)
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Dit moet ik dus passend zien te krijgen haha, als ik het goed zie staat er een X7900 op de bovenste plank en die is toch beduidend 'dunner' dan de NX9 linksonder en de N5 rechtsonder  :o

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Wat ik ook wel mooi vind is de inlet filter aan de achterkant, deze zou nu beter ontworpen moeten zijn om stof intern op de buitenzijde van het element te minimaliseren, bij de vorige generatie was er bij sommige toch nog een lichte vervuiling mogelijk, let wel, in een zeer stoffig klimaat, iets waar wij niet zo een last van hebben, maar toch mooi.

Persoonlijk ben ik heel blij dat ik ook mijn 3D synchro en originele JVC brillen gewoon kan gebruiken, heb een behoorlijke collectie 3D en dat is voor mij belangrijk.

Klein voordeel punt vind ik nog meer, een USB poort voor het eenvoudig zelf kunnen updaten van de firmware, daar ik in de first user categorie terecht kom, schat ik in dat ik daar vast wel eens gebruik van ga moeten maken en op de oudere generatie is dat zo een gedoe om zelf te doen, nu dus gewoon via USB.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Teejoo

#423
Quote from: simsatit on October 16, 2018, 18:49:30
Wat ik toch altijd wel mooi vind aan de JVC Projectoren is de scherpte van de lenzen, ik heb een HD1 gehad, een X30, een HD750 en X5000 en altijd waren het scherpe lenzen.

Wat ik ook wel weer leuk vind is dat er ook weer iets meer de nadruk op gelegd wordt bij de presentatie van de nieuwe modellen.

All glass 17 elementen in 15 groepen, diameter 65 mm, al met al best een heel mooi stukje optica.
Is glas nou per definitie beter vraag ik me af? Als leek zou ik zeggen ja, maar de Sony's hebben allemaal kunsstof.

Teejoo

#424
Quote from: reza on October 16, 2018, 17:57:40
Eens!
Who gives a f... About Shakira  :D
Nou, dat zou ik toch een toffe verassing vinden als ik daar op 10 november tegenaan loop tussen al de HT- forum nerds! 😊

Aanvulling: ik realiseer me dat zij waarschijnlijk in het Donald segment zal shoppen, dus grijp je kans Donald!!